Autor |
RE: 928 uSa 1983 manual |
kondzi
Użytkownik
Postów: 1544
Miejscowość: Gdynia/Świerczów/Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16 |
Dodane dnia 05-11-2020 10:53 |
|
|
Nie robiłem tego, ale... jak jest taki problem na swiecie z tymi uszczelkami, to moze trzeba pojsc do firmy co produkuje u nas w Polsce uszczelki wszelakie z gumy na metry, dac im wzornik czy coś w ten deseń, powiedzieć im jak dużo pieniędzy mogą na tych uszczelkach zarobić (malo sztuk, ale drogie) i moze wyprodukuja. Oczywiscie pasowaloby ze 20 kompletow pewnie zamowic u nich forumowo. Moze ktos dla siebie, moze ktos co czesciami handluje tez pare kompletow by wzial? Ot taki pomysl.
Pozdrowienia,
Konrad
--
[img]https://www.bearsgarage.pl/wp-content/uploads/2024/02/Logo-1-full-xs.png[/img]
'93 Porsche 928 GTS
'89 Porsche 944 Turbo
'83 Porsche 911 Carrera 3.2
'81 Porsche 924 Turbo |
|
Autor |
RE: 928 uSa 1983 manual |
tsubasa
Użytkownik
Postów: 1647
Miejscowość: Wieliczka
Data rejestracji: 16.10.16 |
Dodane dnia 05-11-2020 15:38 |
|
|
to jest jakaś myśl
napisałem do takiej jednej fabryczki - zobaczymy co odpiszą
Cayenne Classic 955| 987S| 928S
www.pasjaporsche.pl
Edytowane przez tsubasa dnia 25-11-2020 08:13 |
|
Autor |
RE: 928 uSa 1983 manual |
kubao
Użytkownik
Postów: 695
Miejscowość: warszawa
Data rejestracji: 06.02.15 |
Dodane dnia 05-11-2020 18:16 |
|
|
Pomysł na pewno nie jest zły, ale pewnie będzie wymagał zamówienia w odpowiedniej skali i zajęcia się dystrybucją - krótką mówiąc inwestycji. Ale chyba potencjalnie dość rentownej
Porsche 928S 1986
Bmw 635 Csi 1987
Lotus Esprit 1977 |
|
Autor |
RE: 928 uSa 1983 manual |
DpZ
Użytkownik
Postów: 707
Miejscowość: Toruń
Data rejestracji: 02.06.17 |
Dodane dnia 05-11-2020 19:33 |
|
|
No uszczelki to kosztowna zabawa do 44 zapodałem wszystkie nowe... kalifornijskie słońce je pokonało
-> 924 Targa EU'78
-> 944 Targa US'84
-> 95B S EU'14
https://porscheworld.pl |
|
Autor |
RE: 928 uSa 1983 manual |
Damian
Użytkownik
Postów: 856
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 05-11-2020 20:07 |
|
|
Ja się piszę na dwa komplety tych zgarniających. Niestety. |
|
Autor |
RE: 928 uSa 1983 manual |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 09-11-2020 23:58 |
|
|
Uszczelki masakra...
Takie akcje pokazują, że nie da się kupić/zrobić 928, żeby nie wyłożyć 100k. Kupisz tanio, duuuużo dołożysz. Nawet jak kupisz drogo to i tak coś się znajdzie. Chyba, że ktoś lubi dorzynać auta i nie dokłada nic, póki się kompletnie nie rozkraczą.
Powtarzam sobie jak mantrę: "tanie auto dla bogatych ludzi".
Ale nadal trzymam kciuki! Pięknie zrobione 928 rozwala system!
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89 |
|
Autor |
RE: 928 uSa 1983 manual |
libercourt
Użytkownik
Postów: 220
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 27.06.12 |
Dodane dnia 10-11-2020 14:03 |
|
|
Piterson w 100% masz rację. Moje było kompletne i właściwie do zrobienia była ,,tylko" klima. Autem od ubiegłej wiosny zrobiłem ponad 20000 tys km, poszła cysterna paliwa, ale żeby był w bardzo dobrym stanie to albo trzeba na początku wydać około 100000 za dobry jeżdżący egzemplarz i wtedy dokładając parę tysi rocznie robić jakieś bieżące poprawki, typu uszczelka bo już słabo wygląda, manszety bo już lekko sparciałe itp,itd. albo kupić egzemplarz za 30 i nastawić się na kilkuletnią odbudowę która jeśli ktoś chcę zrobić to porządnie, finalnie nie ma szans się zamknąć poniżej 100000. Dodam że auto jest na razie absolutnie niezawodne. Zarówno elektryka jak i mechanika są sprawne. Wszystko działa. Materiały i budowa auta jest bardzo solidna i przemyślana. Auto daje mi mnóstwo frajdy i dlatego tyle nalotu przez niewiele ponad rok .
było 928S4 '90
jest Boxster S 981 '2012
928 S2 '86 |
|
Autor |
RE: 928 uSa 1983 manual |
tsubasa
Użytkownik
Postów: 1647
Miejscowość: Wieliczka
Data rejestracji: 16.10.16 |
Dodane dnia 10-11-2020 17:08 |
|
|
Ja rozumiem wkład w samochód który jest powiedzmy niezadbany (bo ciężko powiedzieć o moim że jest wyeksploatowany z potwierdzonym przebiegiem 70tys mil) - niech ten wkład będzie na poziomie +- 30tys.. ale na litość.. cena kompletu uszczelek nadwozia 15k pln to jest przegięcie pały i nie ma żadnego sensownego uzasadnienia (no chyba poza tym że zajmują miejsce paletowe w magazynie Porsche i założyli taką cenę żeby to miejsce utrzymać 15 lat w przód)
Niemniej na ten moment Wasze tezy na temat wkładu 100tys są niczym nie uzasadnione i wręcz chyba zasłyszane od kogoś kto kupił kompletnego trupa i robi go na cukierek..
u mnie co prawda odpadnie spory koszt lakiernika bo robię to sam z kolegą i na razie sprawia mi to niemałą frajdę, ale jak bym nie liczył to do 100tys wkładu jeszcze z 80 brakuje
Chciałbym trochę obalić mit tego samochodu że awaryjny, skomplikowany etc.. na ten moment mój znajomy mechanik który mi przy nim robi (nie związany kompletnie z Porsche bo tamci to już odjeżdżają cenowo na inne planety) stwierdził że to auto jest proste jak drut i tylko z pozoru wygląda na skomplikowane..
Zobaczymy na wiosnę czy moje tezy upadną czy nie gdyż pewnie po zrzuceniu sprzęgła i skrzyni koszta wzrosną.. a przez zimę dopracuję detale, wnętrze i ogólnie galanterię żeby jako tako wyglądał.. a reszta wyjdzie podczas normalnej eksploatacji..
tymczasem udało mi się dorwać osłony nad wydech bo moje sobie ktoś pożyczył.. po odczyszczeniu, zabezpieczeniu i pomalowaniu posłużą kolejne naście lat
Cayenne Classic 955| 987S| 928S
www.pasjaporsche.pl
Edytowane przez tsubasa dnia 10-11-2020 17:22 |
|
Autor |
RE: 928 uSa 1983 manual |
grzegorzn3
Użytkownik
Postów: 392
Miejscowość: Bielawa
Data rejestracji: 02.09.16 |
Dodane dnia 10-11-2020 17:29 |
|
|
I tak trzymaj super
914 2.0 '74
951 piąte turbo '84
987 Cayman S '05 pojechał
924 S '86 pojechał do Brata
944 S2 '90 odjechał
931 '79 pojechał do Michała
944 '85 był |
|
Autor |
RE: 928 uSa 1983 manual |
seler2
Użytkownik
Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13 |
Dodane dnia 10-11-2020 17:45 |
|
|
Panie a czemu srebrzanką a nie w ocynk? Ocynk kosztuje grosze a parts wychodzi jak nóweczka sztuka!
było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s |
|
Autor |
RE: 928 uSa 1983 manual |
tsubasa
Użytkownik
Postów: 1647
Miejscowość: Wieliczka
Data rejestracji: 16.10.16 |
Dodane dnia 10-11-2020 18:36 |
|
|
seler2 napisał/a:
Panie a czemu srebrzanką a nie w ocynk? Ocynk kosztuje grosze a parts wychodzi jak nóweczka sztuka!
Hmm.. dobry pomysł. Dzięki .. pójdzie do ocynku
Wszystkie śrubki idą w ocynk i oksydację ale o tych większych częściach to nie pomyślałem
Cayenne Classic 955| 987S| 928S
www.pasjaporsche.pl
Edytowane przez tsubasa dnia 10-11-2020 18:55 |
|
Autor |
RE: 928 uSa 1983 manual |
kecaj73
Użytkownik
Postów: 1061
Miejscowość:
Data rejestracji: 03.01.17 |
Dodane dnia 10-11-2020 21:17 |
|
|
Panowie, nie liczcie...Tak się nie da.
Albo rozum albo serce. A to przecież miłość do 928 czy tam klasycznych porsche.
Edytowane przez kecaj73 dnia 10-11-2020 21:18 |
|
Autor |
RE: 928 uSa 1983 manual |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 10-11-2020 21:20 |
|
|
Tsubasa - ale Ty to robisz mega budżetowo, większość pracy własnej - i kibicuję Ci mocno! Ale gdybyś wstawił auto do mechanika, blacharza, lakiernika to na bank byś poniżej 100 tys nie wyszedł. Libercourt, który już kolejne 928 przerabia, wie to doskonale.
To są już 40-letnie auta, rynek używek w pewnych tematach praktycznie nie istnieje, nowe części są niekiedy absurdalnie drogie (jak np uszczelki). Robocizna kosztuje majątek - blacharka potrafi kosztować 20 tys (a w przypadku mocno zniszczonych nadwozi i 50 tys), malowanie klasyka to już okolice 20 tys. Nie mówiąc o remontach silnika/skrzyni, walce z elektryką, i mnóstwem pierdół które zwyczaje się starzeją/ kruszą/łamią.
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89 |
|
Autor |
RE: 928 uSa 1983 manual |
951S
Użytkownik
Postów: 366
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 18.12.15 |
Dodane dnia 11-11-2020 10:17 |
|
|
Szczerze kibicuję - widzę że nie idziesz na skróty i dbasz o detale.
Panie a czemu srebrzanką a nie w ocynk? Ocynk kosztuje grosze a parts wychodzi jak nóweczka sztuka
+100 na to co pisze seler2 - to już trochę zgrzyt patrząc na jakość twojej odbudowy, takie części pięknie da się ocynkować na nowo, jeżeli tylko nie są zbyt mocno skorodowane wychodzą nówki sztuki. Musisz tylko znaleźć kogoś kto cynkuje także w wannie, nie tylko drobiazgi w bębnie. Wanny sa różnej wielkości, ja cynkowałem nawet osłony i rurki przekraczające metr długości.
_____________________
Darek
944 Turbo S '88
W124 500E '92
Skodillac do wożenia dupy |
|
Autor |
RE: 928 uSa 1983 manual |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 12-11-2020 15:50 |
|
|
Ja popieram co mówi Piterson
REMONT AUTA ZGODNIE ZE SZTUKĄ A NIE NA SZTUKĘ TO JEST PRAKTYCZNIE 50k przy w miarę zdrowej bazie + praca własna rozebranie, uzbrojenie itp. itd., a SKY IS THE LIMIT.
Co do ocynku, ktoś ma sprawdzone cynkownie na elementy robiące wysyłkowo, najlepiej takie które same sobie oczyszczą element, a nie chcą mieć gotowiec do ocynkowania.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: 928 uSa 1983 manual |
tsubasa
Użytkownik
Postów: 1647
Miejscowość: Wieliczka
Data rejestracji: 16.10.16 |
Dodane dnia 12-11-2020 17:39 |
|
|
piterson napisał/a:
Tsubasa - ale Ty to robisz mega budżetowo, .
No i widzisz.. teraz wszyscy myślą że robię do dupy i ujowo
Wyrocznia Piterson
Poza tym czuję się "opi er do lon y i wyprostowany"
Jakoś nie pomyślałem o tym ocynku ale pewnie tylko i wyłącznie dlatego że te osłony są przymocowane do podwozia a pod nimi jest transwał i wydech.. także widoczność praktycznie zerowa od spodu a bardziej irytuje mnie fakt że ich nie ma bo gorące powietrze koło lewarka wali do środka jak łysy po pastę do polerowania łysiny..
Ja sobie założyłem że zamknę się w pierwszym etapie w 50k z zakupem samochodu.. potem co wyjdzie to pies wie.. najbardziej obawiam się zespołu skrzynia + sprzęgło (pewnie dojdę do 60k).. ale to dopiero na wiosnę będziemy zrzucać.. tymczasem wracam do roboty bo dziś już finalne zabezpieczanie przed podkładem..
Cayenne Classic 955| 987S| 928S
www.pasjaporsche.pl
Edytowane przez tsubasa dnia 12-11-2020 17:40 |
|
Autor |
RE: 928 uSa 1983 manual |
kondzi
Użytkownik
Postów: 1544
Miejscowość: Gdynia/Świerczów/Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16 |
Dodane dnia 12-11-2020 18:29 |
|
|
znam takich co skrzynie biegów szkiełkują...
Pozdrowienia,
Konrad
--
[img]https://www.bearsgarage.pl/wp-content/uploads/2024/02/Logo-1-full-xs.png[/img]
'93 Porsche 928 GTS
'89 Porsche 944 Turbo
'83 Porsche 911 Carrera 3.2
'81 Porsche 924 Turbo |
|
Autor |
RE: 928 uSa 1983 manual |
951S
Użytkownik
Postów: 366
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 18.12.15 |
Dodane dnia 12-11-2020 19:36 |
|
|
znam takich co skrzynie biegów szkiełkują...
Hmmm, gdzie my się spotkaliśmy?
_____________________
Darek
944 Turbo S '88
W124 500E '92
Skodillac do wożenia dupy |
|
Autor |
RE: 928 uSa 1983 manual |
kecaj73
Użytkownik
Postów: 1061
Miejscowość:
Data rejestracji: 03.01.17 |
Dodane dnia 12-11-2020 20:20 |
|
|
Tsubasa. Nie oglądaj się na innych tylko rób. To kosztują tylko części. A jeśli sam malujesz to już jesteś sporo do przodu. Mnie też kiedyś przerażał zakup i remont porsche, niepotrzebnie. Jak sam robisz to koszty remontu finalnie oceniam 30% do 50 %,, w kieszeni,, |
|
Autor |
RE: 928 uSa 1983 manual |
tsubasa
Użytkownik
Postów: 1647
Miejscowość: Wieliczka
Data rejestracji: 16.10.16 |
Dodane dnia 12-11-2020 21:46 |
|
|
Ja się nie oglądam na innych. Po prostu lubię czasem posłuchać mądrzejszych ode mnie bo na pewne aspekty różnie się patrzy.. a pieniądze za blacharza i lakiernika być może wydam na motorówkę która już za mną chodzi od jakiegoś czasu a temat mocno przyspieszył po wakacjach u Adama na mazurach
Z drugiej strony gdybym auto rozebrał do ostatniej śrubki i składał od nowa to zakładam że z automatu doszła by opcja 33 (jak to się z kumplami śmiejemy jest to ukryta fabryczna opcja - elementy auta z cukru - żal jeździć w deszczu )
Cayenne Classic 955| 987S| 928S
www.pasjaporsche.pl |
|