Autor |
RE: Pumba - '84 Porsche 944 |
Jarzyna
Użytkownik
Postów: 1704
Miejscowość: Szczecin / Warszawa
Data rejestracji: 03.10.10 |
Dodane dnia 11-12-2011 13:12 |
|
|
http://forums.rennlist.com/rennforums/944-turbo-and-turbo-s-forum/468985-3-liter-turbo-registry.html
- tam wariaci coniektórzy mają 3,2L... swoją drogą szczena opada, kiedy się czyta o tych autkach i jak się pomyśli ile ludzie kasy wsadzają w transaxle.. wg mnie trochę sztuka dla sztuki.. wtórując za innym tematem obecnie na forum - za te pieniądze wsadzone w modyfikacje panowie mogliby mieć seryjne dużo szybsze autka..
piterson.. dzięki - myślałem że potrzebny jest inny wał i większa średnica tłoków.. a pod tłoki 104mm można rozwiercać blok, czy raczej trzeba wziąć blok 2.7/s2?
oferuję druk 3d części wszelakich i usługi filmowe - tel So9 6o6 S33
_________________________________
951 '86 us - wieprzowina - 2.5L 16V turbo... work in progress
były
Volvo s80 II - mdła wołowina - 4.4L V8 315hp - najnudniejsze 300 kunia w tej czesci galaktyki
Volvo S60 R - surowa wołowina - 2.5L 20V turbo. sprzedany
944s2 '90 - sprzedany, wypatroszony śmiga po torach europy.
VW NewBeetle V5 SportLimited - sprzedany
Mercedes C124 '95 E-Klasse Coupe - sprzedany
AlfaRomeo 156 Sportwagon 1.9 JTD - oby się Simprezowi nic nie stało.. |
|
Autor |
RE: Pumba - '84 Porsche 944 |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 11-12-2011 14:28 |
|
|
Fajnie, dyskusja Właśnie rano przeglądałem rennlist w poszukiwaniu tematów o podwyższaniu mocy 2,5. Później trzeba było iść umyć części silnika, które będę składał.
Piterson - biorę blok M44/07 - ma troszkę gorsze gładzie, ale mniejszą średnicę. Owalizacji jeszcze nie zmierzyłem. Osprzęt na początek na pewno z M44/01 - chcę dojść do tego, dlaczego to auto tyle lało benzyny. A poza tym, nie mam przepływki do M44/07.
Rozwiercania bloku nie biorę pod uwagę. Brałem pod uwagę obróbkę głowicy i budowę nowych kolektorów pod nowy wałek rozrządu. Plus modyfikacja dołu - wał i korbowody. Wtedy też nowy komputer, sonda szerokopasmowa i strojenie.
Z mocą więc jest tak, jak myślałem - wentylacja komory spalania będzie kluczem. Zakładać większych zaworów nie chcę. Czyli celu nie osiągnę, choćbym nie wiadomo co zrobił.
Faktem jest, że wałek + komputer + sonda trochę kosztuje i można by za te same pieniądze zrobić remont zawieszenia i lakier.
Zabieram się powoli za wymyślanie sposobu na odchudzenie korbowodów. Jak skończę z tym, zajmę się odchudzaniem wału. To i tak na razie będzie dla mnie duży eksperyment.
Swoją drogą - Piterson, skąd brałeś sportowy wałek rozrządu? Znalazłem w jakimś sklepie takie coś za ~2 tysiące PLN.
|
|
Autor |
RE: Pumba - '84 Porsche 944 |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 11-12-2011 14:28 |
|
|
Piterson - trzeba by zmierzyc grubosc scianki cylindra i znalezc gdzies jaki jest minimalny rozmiar scianki alu cylindra. Znalazlem w necie wartosc dla bloku zeliwnego. Po przeswietleniu bloku absolutne minimum w najcienszym miejscu jakie podaja to 0,150 cala czyli 3,81mm - przyjmijmy minimum dla zeliwnego bloku to 4mm.
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl |
|
Autor |
RE: Pumba - '84 Porsche 944 |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 11-12-2011 14:45 |
|
|
Grubość ścianki mogę zmierzyć jutro, chyba że jeszcze ktoś ma rozebrany słupek akurat pod ręką
|
|
Autor |
RE: Pumba - '84 Porsche 944 |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 11-12-2011 16:58 |
|
|
Wałki obrabiają(li):
- Świątek - ale ponoć rewelki nie ma
- w Krakowie jest taki zakład na Grzegórzeckiej. Ponoć wiele osób (Krk i Śląsk) korzystało. Większych uwag nie słyszałem. Obrabiają gotowy wałek, który im dasz. Mają już opracowany jakiś szymel do wałka z 2.5 8v
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: Pumba - '84 Porsche 944 |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 11-12-2011 22:28 |
|
|
Pumba napisał/a:
Faktem jest, że wałek + komputer + sonda trochę kosztuje i można by za te same pieniądze zrobić remont zawieszenia i lakier.
Ja bym zrobił zawieszenie, hamulce (odświeżenie i to co trzeba) oraz opony.
Będzie większy pożytek moim zdaniem do ścigania, może jeszcze się kasa na
kubeł w tym budżecie znajdzie Jak silnik osiągnie na hamowni te 140-145 to
chyba nie ma co dalej walczyć. Jak więcej to już tylko bonus
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
Edytowane przez Qbak dnia 11-12-2011 22:28 |
|
Autor |
RE: Pumba - '84 Porsche 944 |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 12-12-2011 09:20 |
|
|
Qbak, ten samochód i tak nie wyjedzie pewnie na tor w roku 2012. Nie spieszy mi się z nim.
Ma mi służyć trochę za poligon doświadczalny. Może brzmi to dość nieładnie, ale w sumie i tak lepsze chyba dla niego to, niż stanie dalej w jakimś zapyziałym garażu.
Teraz wałkuję akurat temat silnika I finalnie ma być więcej niż 140 KM
|
|
Autor |
RE: Pumba - '84 Porsche 944 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 12-12-2011 11:51 |
|
|
Pumba napisał/a:
Qbak, ten samochód i tak nie wyjedzie pewnie na tor w roku 2012. Nie spieszy mi się z nim.
No nawet nie żartuj!
To z kim ja się bedę ścigał w przyszłym roku? S2 pewnie odjadą za daleko (jedna już jest bardzo daleko) żeby nawiazać równa walkę...
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
Edytowane przez piterson dnia 12-12-2011 11:52 |
|
Autor |
RE: Pumba - '84 Porsche 944 |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 12-12-2011 19:42 |
|
|
Trochę mnie zaskoczyło wykonanie korbowodów do czwórek. Takie to to... Surowe.
Korbowód przed... Dla ciekawych - góra waży ~505g ( z panewką sworznia tłoka ), dół 220g.
Teraz będę siedział i kombinował, gdzie mogę co odjąć, żeby nie stracić za dużo z wytrzymałości.
Efekt będzie pewnie w weekend, wtedy też przywiozę sobie wał do domu i zajmę się nim... Ciekawe, czy jak z nim skończę, nie będzie problemów z wyważeniem... Drugi wał mam w znacznie gorszym stanie...
Piterson - oczywiście postaram się pojechać nim już w tym roku, ale szanse są takie-sobie.
|
|
Autor |
RE: Pumba - '84 Porsche 944 |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 17-12-2011 12:48 |
|
|
Nic się chwilę nie działo, za to dzisiaj przeżyłem niemały szok.
Przyszła do mnie taka paczka, łatwo rozpoznać, skąd
W szoku jestem, bo paczka wczoraj wyszła ze Szczecina, a dziś już jest u mnie Pocztą Polską. Nie uwierzyłbym, gdybym własnym paluchem już wszystkiego nie obmacał. A może śnię jeszcze?
Paczka ma zawartość reanimacyjną:
Dziękuję ślicznie Tomkowi po raz kolejny za współpracę. Taki sklep to skarb.
Z drugiej strony - Ola mnie zapitoli. W domu leży już głowica, wał korbowy, korbowody, dwie pokrywy zaworowe, czy też głowiczki wałka rozrządu, dwa dyferencjały i kolektor wydechowy... A teraz jeszcze to A mieszkanie duże nie jest
|
|
Autor |
RE: Pumba - '84 Porsche 944 |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 17-12-2011 19:34 |
|
|
Nowe panewki i chyba też pierścienie?
Tłoki w dobrym stanie?
Prace idą bardzo szybko, myślę że spokojnie zdążysz na nowy sezon
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Pumba - '84 Porsche 944 |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 18-12-2011 20:16 |
|
|
Panewki, pierścienie, uszczelniacze, uszczelki i jedna rolka. Niemal wszystko czego potrzebuję, żeby gada ożywić.
Sukces na ten weekend - wypolerowałem kanały w głowicy. Jedyne 12 godzin, taka tam zabawa. Pewnie absolutnie nic to nie da, ale mam wewnętrzną satysfakcję
Muszę łapki na jakiejś wadze elektronicznej położyć, zobaczę jakie są różnice w wagach korbowodów i wtedy jadę z nimi. Seryjnie się nawet wyglądem różnią, zobaczymy co powie waga.
Blok zawiozłem do spawania.
Koło zamachowe i wał niestety muszę oddać gdzieś do zrobienia, bo zaplecza maszynowego brak...
Dla ciekawych - wał waży ~21.8 kg
Będę walczył, żeby wyjechał kaszlak w ten sezon, ale jak robię plan na zawieszenie, to portfel... sami wiecie
|
|
Autor |
RE: Pumba - '84 Porsche 944 |
Olson
Użytkownik
Postów: 46
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 14.11.11 |
Dodane dnia 19-12-2011 00:19 |
|
|
Jako że przyszło nam mieć nowego złomka należy rozwiązać wiszącą od kilku tygodni grozę poważnej kłótni... KOLOR NOWEGO AUTA!
Auto (a w zasadzie oba) są Pumby, ale ja - jako "zręczny manipulator męską wolą" - muszę mieć swoje (zwykle odmienne) zdanie, ("ALBO TRZY!!" - Pumba ) będę potrzebować pomocy i wsparcia.
Wy, współtowarzysze w niedoli zwanej Porsche, musicie nam pomóc, bo - jak Bóg mi świadkiem- zatłukę tę Świnię.
Zapodajemy kilka propozycji wykonanych we wspólnym pocie czoła pod wpływem 4-paku PERŁY Chmielowej Pils:
Opszyn Uno:
Opszyn Duo:
Opszyn Trzy ( Opszyn Niepożądane ) :
Opszyn Quatro:
Opszyn DrużynaA/2 :
Opszyn A-Team:
Szablon:
http://carblueprints.info/blueprints/porsche/porsche-944-turbo-1985.gif
Prosimy o przesyłanie prac z dopiskiem:
-3) dzieci do lat 3
-14) dzieci do lat 14
-AA) Reszta.
Preferowane środowisko pracy: MS Paint, format pliku: .bmp
EDYTA: Gdzieniegdzie zastosowaliśmy spoiler z S2.
Skarpety antypoślizgowe z pomponem - rocznik 2011
Trapery 'Everest' ot co!
M46 Patton ... z drewna
Edytowane przez Olson dnia 19-12-2011 00:40 |
|
Autor |
RE: Pumba - '84 Porsche 944 |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 19-12-2011 01:14 |
|
|
Małe inspiracje:
[img]http://prometheus.med.utah.edu/~bwjones/wp-content/uploads/2011/09/Porsche-944-Pinky.jpg[/img]
[img]http://www.scottgood.com/jsg/blog.nsf/2/SGOD-7X9G3H/$File/Clark-ScottGood-MOApril09-6BSm.jpg[/img]
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: Pumba - '84 Porsche 944 |
Olo924
Użytkownik
Postów: 4768
Miejscowość: Kraków / Warszawa
Data rejestracji: 04.02.06 |
Dodane dnia 19-12-2011 10:11 |
|
|
opszyn uno - OK
opszyn duo - blee ( lub żeby być politically correct - popracujcie jeszcze troche nad ta koncepcja)
opszyn niepozadane - mogloby byc porzadane ale ja bym zmienil kolor fioletowy na inny
opszyn quatro - patrz opszyn duo
opszyn druzyna A/2 - taa ciekawe, naprawde ciekawe, aczkolwiek pewnie wybral bym cos innego
opszyn A-Team - lepsze od druzyny A/2 ale bym wyrównał tą czerwona linie - lubie proste podzialy
924 '78
944 '83
Każdy kilometr przejechany nie Transaxlem, to stracony kilometr.
Jeder Kilometer ohne Transe ist ein verlorener Kilometer ... |
|
Autor |
RE: Pumba - '84 Porsche 944 |
tona
Użytkownik
Postów: 1556
Miejscowość:
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 19-12-2011 10:36 |
|
|
Nie mysleliscie o polerowanej golej blasze... 1mniejsza waga2 mniejsze opory powietrza(w P51 NA Mustang polerowane aluminium zwiekszalo Vmax o 5%).3 oszcednosci finansowe. 4 Taka gola blacha przyciaga uwage-sexowna chyba jest. 5 latwiejsze monitorowanie ognisk korozji ITP ITD
924'82bylo 944S2'90bylo 944TS'89bylo 944TScup'88bylo 968turboS- |
|
Autor |
RE: Pumba - '84 Porsche 944 |
tona
Użytkownik
Postów: 1556
Miejscowość:
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 19-12-2011 10:39 |
|
|
Nie mysleliscie o polerowanej golej blasze... 1mniejsza waga2 mniejsze opory powietrza(w P51 NA Mustang polerowane aluminium zwiekszalo Vmax o 5%).3 oszcednosci finansowe. 4 Taka gola blacha przyciaga uwage-sexowna chyba jest. 5 latwiejsze monitorowanie ognisk korozji ITP ITD Mialem plan zeby swoje auto oddac drugiej polowie do przyozdobienia ale balem sie, ze bedzie w kwiatki i poszedlem na olejanie sponsorskimi naklejkami miejsc kosmetycznie watpliwych ale wyszedl efekt ''watpliwy''.
924'82bylo 944S2'90bylo 944TS'89bylo 944TScup'88bylo 968turboS- |
|
Autor |
RE: Pumba - '84 Porsche 944 |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 19-12-2011 11:45 |
|
|
Takim pomarańczowo-niebieskim to trochę wiocha jeździć
Drużyna A to już trochę 'popłynięcie' było
Kiedyś obiecałem taki śliwkowy kolor z dwoma białymi pasami wzdłuż. Na Mustangu wyglądało fajnie, ale na 944? Będziem jeszcze preparować kolejne wersje. Choć takich różowych plamek to chyba bym nie zrobił
Tona - ja teraz mam nalepki w miejscach kosmetycznie wątpliwych. Doskonale wiem od razu, gdzie spodziewać się "tony" szpachli
|
|
Autor |
RE: Pumba - '84 Porsche 944 |
tetsumaru
Użytkownik
Postów: 1093
Miejscowość: Łódż
Data rejestracji: 17.11.09 |
Dodane dnia 19-12-2011 12:17 |
|
|
A może coś A'la KROWA MILKA
Jest :
944 2,7 1982 czerwony
944 2,5 1986 biały
928 S4 1990 srebrny
Było :
944 2,5 1984 czerwony |
|
Autor |
RE: Pumba - '84 Porsche 944 |
Cyryl
Użytkownik
Postów: 1190
Miejscowość: Sandomierz
Data rejestracji: 02.11.10 |
Dodane dnia 19-12-2011 22:53 |
|
|
Cześć Olson! Fajnie, że szukasz jakiegoś nietypowego 'rozwiązania'. Zestawienia kolorów to jedno, a same 'cięcia'- podział płaszczyzn- to drugie. Po mojemu przydało by się 'dzielić' samochód subtelniej niż od linijki, bo to pasuje do starego volvo w kombi kształtami kolorowych folii można niesamowicie wpłynąć na kształt auta; podkreślić go albo go wręcz zgubić. Pracowałbym na jednym rzucie, i w bardziej 'rozwojowym' środowisku niż ms paint Wszystkie dotychczasowe projekty są takie.. minione Trzymam kciuki, bo to generalnie fajny pomysł.
tona napisał/a:
Nie mysleliscie o polerowanej golej blasze...[...]
przewrotnie.. może kontrolowany rost? póki co bawię się właśnie w ten sposób; potraktowałem tak nosek i pokrywy lamp.. przygotowuję też maskę i lewy błotnik; na dużych płaszczyznach wygląda to oryginalnie, a zawsze można blachę zmienić i raz-dwa wrócić do oryginału.. Tylko ładnych elementów szkoda bezpowrotnie niszczyć.
Pozdrawiam.
|
|