Autor |
RE: 924 Targa '78 |
janotres
Użytkownik
Postów: 478
Miejscowość: Nowy Sącz
Data rejestracji: 21.02.15 |
Dodane dnia 20-08-2017 11:43 |
|
|
jak znajde foto z belki podczas regeneracji to wysle zdjecie
944 85r
944 S2 89r sprzedany PorschePana
911 c2 98r
911 cabrio 03r/sprzedany wrócił do DE.
986 97r Andrew dbał .sprzedany do rodziny
944 turbo tez trafił do PP i już dawno brak i płacz
928s2 jest
126p najlepszy |
|
Autor |
RE: 924 Targa '78 |
DpZ
Użytkownik
Postów: 707
Miejscowość: Toruń
Data rejestracji: 02.06.17 |
Dodane dnia 20-08-2017 11:49 |
|
|
janotres napisał/a:
pewnie,ze tak
podrzuć namiary |
|
Autor |
RE: przed |
janotres
Użytkownik
Postów: 478
Miejscowość: Nowy Sącz
Data rejestracji: 21.02.15 |
Dodane dnia 20-08-2017 15:28 |
|
|
1
944 85r
944 S2 89r sprzedany PorschePana
911 c2 98r
911 cabrio 03r/sprzedany wrócił do DE.
986 97r Andrew dbał .sprzedany do rodziny
944 turbo tez trafił do PP i już dawno brak i płacz
928s2 jest
126p najlepszy
janotres dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: po |
janotres
Użytkownik
Postów: 478
Miejscowość: Nowy Sącz
Data rejestracji: 21.02.15 |
Dodane dnia 20-08-2017 15:29 |
|
|
2
944 85r
944 S2 89r sprzedany PorschePana
911 c2 98r
911 cabrio 03r/sprzedany wrócił do DE.
986 97r Andrew dbał .sprzedany do rodziny
944 turbo tez trafił do PP i już dawno brak i płacz
928s2 jest
126p najlepszy
janotres dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 924 Targa '78 |
DpZ
Użytkownik
Postów: 707
Miejscowość: Toruń
Data rejestracji: 02.06.17 |
Dodane dnia 21-08-2017 18:11 |
|
|
@janotres normalnie jak nówka sztuka
dzisiaj odebrałem pierścionki przyjechały z Brna
ps:
jutro albo w środę głowica do odbioru
|
|
Autor |
RE: 924 Targa '78 |
janotres
Użytkownik
Postów: 478
Miejscowość: Nowy Sącz
Data rejestracji: 21.02.15 |
Dodane dnia 22-08-2017 09:21 |
|
|
Conek w swoim poscie 944 turbo ma dokładny opis i duzo zdjec poczytaj
944 85r
944 S2 89r sprzedany PorschePana
911 c2 98r
911 cabrio 03r/sprzedany wrócił do DE.
986 97r Andrew dbał .sprzedany do rodziny
944 turbo tez trafił do PP i już dawno brak i płacz
928s2 jest
126p najlepszy |
|
Autor |
RE: 924 Targa '78 |
DpZ
Użytkownik
Postów: 707
Miejscowość: Toruń
Data rejestracji: 02.06.17 |
Dodane dnia 22-08-2017 10:44 |
|
|
dzisiaj z rana zajechała paczka od transaxle.pl
- uszczelka głowicy
- uszczelka kolektora dolotowego
- 2x akumulator paliwa
|
|
Autor |
RE: 924 Targa '78 |
maloniak
Użytkownik
Postów: 398
Miejscowość: Toruń
Data rejestracji: 12.01.15 |
Dodane dnia 24-08-2017 09:05 |
|
|
Ładnie, ładnie nawet bardzo ładnie!
trzeba sie będzie umówić i podjechać i pogadać |
|
Autor |
RE: 924 Targa '78 |
DpZ
Użytkownik
Postów: 707
Miejscowość: Toruń
Data rejestracji: 02.06.17 |
Dodane dnia 07-09-2017 21:30 |
|
|
zawory (customy) i głowica ogarnięta można składać
(sorry za jakość zdjęć ja ich nie robiłem)
Edytowane przez DpZ dnia 07-09-2017 21:34 |
|
Autor |
RE: 924 Targa '78 |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 07-09-2017 22:33 |
|
|
Co się zmieniło w stosunku do seryjnych zaworów?
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: 924 Targa '78 |
DpZ
Użytkownik
Postów: 707
Miejscowość: Toruń
Data rejestracji: 02.06.17 |
Dodane dnia 08-09-2017 07:20 |
|
|
Qbak napisał/a:
Co się zmieniło w stosunku do seryjnych zaworów?
dobre pytanie
odpowiedź brzmi nic z tym że teraz w razie W nie powinno być problemu z dorobieniem nowych zaworów uszczelniaczy i prowadnic
ps:
zawory były dorabiane ponieważ nie mogłem znaleźć ori |
|
Autor |
RE: 924 Targa '78 |
DpZ
Użytkownik
Postów: 707
Miejscowość: Toruń
Data rejestracji: 02.06.17 |
Dodane dnia 13-09-2017 13:58 |
|
|
z ostatniej chwili
my tu się zabieramy za składanie głowicy a tu w pudełku brakuje jednej śruby jest 9 zamiast 10
jak żyć...
Edytowane przez DpZ dnia 13-09-2017 14:47 |
|
Autor |
RE: 924 Targa '78 |
DpZ
Użytkownik
Postów: 707
Miejscowość: Toruń
Data rejestracji: 02.06.17 |
Dodane dnia 14-09-2017 00:03 |
|
|
śruby udało się kupić więc jutro na spokojnie można skręcać
mam 2 małe zagwozdki
1. uszczelka pod głowice
góra stara 30-023485-20 -> audi 100 vw lt
dół nowa 30-024335-10 -> porsche
silnik niby ten sam ale jednak stara jest ciut inaczej wycięta,
pytanie:
nową położyć tak jak jest czy robić wycięcia takie jak ma stara ?
2. tuleja wachacza
na zdjęciu widać stary wahacz, nowy + nową tuleje (TRW JBU269) niby powinna pasować ale
jaka powinna być poprana tuleja do nowego wahacza (LEMFÖRDER 10165 01) ?
a tu trochę innych zdjęć
- osłona silnika po piaskowaniu i malowaniu proszkowym
- głowica
- stare wahacze
- element zawieszenia po piaskowaniu i malowaniu proszkowym
- czerwony na kanale
|
|
Autor |
RE: 924 Targa '78 RedArrow |
DpZ
Użytkownik
Postów: 707
Miejscowość: Toruń
Data rejestracji: 02.06.17 |
Dodane dnia 15-09-2017 23:02 |
|
|
silnik złożony, jutro odpalanie jak uda się odkręcić stare akumulatory paliwa tuleje udało się wcisnąć w wahacz jest idealnie (dzięki szarak za info)
aaa okazało się że muszę kupić nowe (swag 30780020) sworznie wahacza więc stare/nowe (LEMFÖRDER 10251 02) mam do odsprzedania
głowica została dokręcona według tych informacji + Haynes'a
Edytowane przez DpZ dnia 16-09-2017 11:03 |
|
Autor |
RE: 924 Targa '78 RedArrow |
DpZ
Użytkownik
Postów: 707
Miejscowość: Toruń
Data rejestracji: 02.06.17 |
Dodane dnia 22-09-2017 17:02 |
|
|
a więc tak we wtorek 19.09.2017 autko odebrałem od mechanika można by było powiedzieć byłego mechanika ponieważ obraził się chyba na mnie i powiedział że nie chce już go widzieć/robić itd. :/
co udało się zrobić:
zawieszenie przód i inne:
- nowe wahacze
- nowe sworznie wahaczy
- nowe tuleje wahaczy przednie, tylne
- elementu mocujące wahacz -> piaskowanie i malowanie proszkowe
- nowe gumy na drążki układu kierowniczego
- nowe końcówki drążków kierowniczych
- sanki -> piaskowanie i malowanie proszkowe
- osłona pod silnikiem -> piaskowanie i malowanie proszkowe
- ustawienie geometrii
silnik:
- planowanie głowicy
- nowe zawory ssące i wydechowe (ciągnik Valtra , oczywiście przerabiane, luz na zaworach ustawiony 0,10 i 0,40)
- nowe prowadnice zaworowe
- nowe uszczelniacze zaworów (Fiat Ducato )
- nowe śruby głowicy
- nowa uszczelka pod pokrywę zaworów
- nowe uszczelki pod wtryski
- nowe świece
- nowa uszczelka pod głowicę
- nowe pierścienie na tłoki
- zostały sprawdzone panewki stan super tak samo jak okładziny cylindrów
- nowa uszczelka pod kolektor ssący
- nowe uszczelki pod kolektor wydechowy
- nowy kolektor wydechowy
- nowa uszczelka pomiędzy kolektor wydechowy a portki
- został wyczyszczony smok pompy olejowej
- wymyta miska olejowa od środka
- nowa uszczelka pod miskę olejową
- nowy pierścień uszczelniający korek spustowy oleju
- wymieniony rozrząd (okazało się że wcześniej rozrząd był przestawiony o jeden ząbek)
- nowy pasek klinowy
- nowa kopułka (niestety nowe kable zapłonowe nie pasują do kopułki :/ do tego na nowych palcach fura nie odpala więc został stary palec i stare przewody zapłonowe)
powrót do domu 80 km przebiegł pomyślnie
następnego dnia wybrałem się do Bydgoszcz na klasyki nocą, w końcu trzeba teraz trochę pojeździć
Oczywiście "Szarak" został poinformowany o moim przyjeździe i można powiedzieć że wjechaliśmy prawie razem na parking.
Spot spoko trochę furek się zjechało nawet kilka fajnych sztuk było jak np. 2x924 1x944 1x964 1x964Turbo do tego VW, BMW, Polonezy, 126p, 125p i coś tam jeszcze...
zdjęcia można zobaczyć tu -> http://bydgoszcz.naszemiasto.pl/artykul/bydgoskie-klasyki-noca-vol-7-tlumy-podziwialy-perelki,4251571,artgal,t,id,tm.html
Nie obyło się bez obczajenia "Szaraka" no powiem że fajny jest, najlepszym gadżetem jest kinkiet pod maską nie żadna tam rozpórka itd ale kinkiet
oprócz kinkietu zauważyłem że u "Szaraka" po włączeniu postojówek nie podnoszą się oczka a u mnie tak i pytanie czy starsze modele tak miały czy jednak coś może być namieszane w kabelkach
Dzięki "Szarak" za spota, miło było poznać
Poniżej zdjęcie na małym spa przed spotem no i oczywiście w końcu mogłem nakleić naklejki na szybkę
-> 924 Targa EU'78
-> 944 Targa US'84
-> 95B S EU'14
https://porscheworld.pl |
|
Autor |
RE: 924 Targa '78 RedArrow |
DpZ
Użytkownik
Postów: 707
Miejscowość: Toruń
Data rejestracji: 02.06.17 |
Dodane dnia 23-09-2017 22:17 |
|
|
sobota jak sobota zalany zbiornik 95 prawie pod korek i jazda delikatnie max 3k rpm w stronę Gdańska, czerwony spisał się dobrze dojechał i wrócił na kołach więc chyba sukces olej czysty stan się nie zmienił a kolejne 400km przejechane
wracając do zbiornika to sytuacja tak trochę dziwne jak dla mnie, mam takie zboczenie że zawsze zalewam pod koreczek i tym razem chciałem zrobić to samo aż tu nagle z tyłu auta zaczęła uciekać zupka... wlałem jakieś 51 litrów.... zbiornik raczej dziurawy nie jest może być tak że przez odpowietrznik uciekło ?
jeżeli chodzi o ciśnienie oleju to na ciepłym na luzie jest 4 a jak jadę powyżej 2k rpm jest 10 chyba ok
-> 924 Targa EU'78
-> 944 Targa US'84
-> 95B S EU'14
https://porscheworld.pl
Edytowane przez DpZ dnia 23-09-2017 22:33 |
|
Autor |
RE: 924 Targa '78 RedArrow |
rolo
Użytkownik
Postów: 1152
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 03.08.11 |
Dodane dnia 24-09-2017 23:07 |
|
|
Zaintrygowało mnie ciśnienie oleju.
Ja na zimnym mam 6, po nagrzaniu 1,5-2.
Po ostrej jeździe 0,5 (kontrolka jeszcze nie mruga, ale generalnie jest nisko).
Na bardzo rozgrzanym silniku:
2000 rpm - ciśnienie 2
3000 rpm - ciśnienie 3
4000 rpm - ciśnienie 4,5
5000 rpm ciśnienie 5,5
A jak być powinno?
924 '84 2.0 125 KM |
|
Autor |
RE: 924 Targa '78 RedArrow |
DpZ
Użytkownik
Postów: 707
Miejscowość: Toruń
Data rejestracji: 02.06.17 |
Dodane dnia 25-09-2017 07:49 |
|
|
rolo napisał/a:
Zaintrygowało mnie ciśnienie oleju.
Ja na zimnym mam 6, po nagrzaniu 1,5-2.
Po ostrej jeździe 0,5 (kontrolka jeszcze nie mruga, ale generalnie jest nisko).
Na bardzo rozgrzanym silniku:
2000 rpm - ciśnienie 2
3000 rpm - ciśnienie 3
4000 rpm - ciśnienie 4,5
5000 rpm ciśnienie 5,5
A jak być powinno?
dobre pytanie
u mnie na zimnym jest 10
-> 924 Targa EU'78
-> 944 Targa US'84
-> 95B S EU'14
https://porscheworld.pl |
|
Autor |
RE: 924 Targa '78 RedArrow |
DpZ
Użytkownik
Postów: 707
Miejscowość: Toruń
Data rejestracji: 02.06.17 |
Dodane dnia 26-09-2017 23:21 |
|
|
Wczoraj udało się wymienić przedni tłumik na nowy, stary niestety miał już dosyć
a jazda po mieście odbywała się w asyście dwóch BMW X5
a teraz mam ciekawsze pytanie potrzebuje informacji jaki komplet sprzęgła wybrać SACHS LUK czy może VALEO ?
niestety u mnie rozjechane jest łożysko oporowe i każde naciśnięcie sprzęgła doprowadza mnie do szału (szumy itd słychać nawet bez wciśniętego sprzęgła), do tego podobno słoneczko też ma już dosyć... choć ja tego nie widziałem...
dlaczego chce wymienić komplet a no cena wymiany łożyska jest taka sama jak cena wymiany kompletu sprzęgła
przeglądałem trochę internet i znalazłem coś takiego
https://www.czesci24.pl/szczegoly/888520/zestaw-sprzegla-porsche-924-111975-071988-20-xj-xk-coupe
będzie git?
-> 924 Targa EU'78
-> 944 Targa US'84
-> 95B S EU'14
https://porscheworld.pl
Edytowane przez DpZ dnia 26-09-2017 23:55 |
|
Autor |
RE: 924 Targa '78 RedArrow |
maloniak
Użytkownik
Postów: 398
Miejscowość: Toruń
Data rejestracji: 12.01.15 |
Dodane dnia 28-09-2017 21:16 |
|
|
lubię to
a propos, sprzęga nie doradzę, nie mam wiedzy o sprzęgłach 924 |
|