Autor |
Projekt GU(L)Fi |
Highwater
Użytkownik
Postów: 53
Miejscowość:
Data rejestracji: 21.03.14 |
Dodane dnia 01-05-2018 21:10 |
|
|
Miło Was powitac po kilku letniej przerwie.
Po kilku tygodniach, kiedy na wszystkie sposoby probowalismy z moja narzeczona wybic sobie z głowy ten pomysł - poleglismy. Kupilismy kolejne Porsche, a raczej to co z niego zostało po kilkunastoletnim postoju w stodole
Jest to 924 2.0 Targa z 78r
Na liczniku ma 62.000 I co dziwne w stosunku do boczkow I deski, to fotele I kierownica oraz pedaly I wykladziny nie wskazujà dużego zuzycia, z drugiej strony po innych Porsche wiem, ze egzemplarze nawet z duzymi przebiegami potrafie miec nie zniszczone wnetrza.
Auto było stosunkowo tanie jak na dzisiejsze realia, bo kosztowało 5.500pln
Ostatni przeglad w 98 roku, w 2002 roku trafilo na zlom, skad zostało uratowane przez syna wlasciciela zlomu. Pod zadaszeniem od tego czasu przestało do dzisiaj.
Bedzie to pierwszy samochód mojej dziewczyny, wymazyla go sobie kiedy pokazałem jej zdjecia 924 w malowaniu Gulf'a I tak chcemy, zeby auto wygladało z zewnatrz.
Samochód zamierzamy naprawic a nie restaurować, liczymy sie z tym że trzeba bedzie wydac na niego znacznie wiecej niz kosztował, ale staramy sie trzymac budget na tyle krótko na ile rozsadnie bedzie to możliwe.
https://fotka.com/profil/JeepWrangler4jb1T/albumy/1,Ja/116683046
https://fotka.com/profil/JeepWrangler4jb1T/albumy/1,Ja/116683020
https://fotka.com/profil/JeepWrangler4jb1T/albumy/1,Ja/116682945
Progi w aucie sa pognite, drzwi, dach błotniki nie zauwazyłem powaznych ognisk rudej, prawie żadnych. Natomiast za rogiem w prawdej gnije koncowka pasa tylnego wraz z karoseria wokol.
Silnik był nie odpalany od dawien dawna.
Pytanie do Was, od czego najlepiej zacząć, blacharka czy uruchomienie silnika I ocena realnego stanu technicznego?
Edytowane przez Highwater dnia 10-05-2018 01:03 |
|
Autor |
RE: Projekt GU(L)Fi |
szczurek
Użytkownik
Postów: 1506
Miejscowość: Rowy
Data rejestracji: 25.04.07 |
Dodane dnia 01-05-2018 22:41 |
|
|
ja bym zaczął od mechaniki...
Powodzenia i cierpliwości w pracach
944 '87 2,5 targa
924/944/968 Papa Smerf
Mercedes 190E 2,6 Sportline
awatar wspomnienia odległe!!!!!!
Jedna Złota Łopata |
|
Autor |
RE: Projekt GU(L)Fi |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 01-05-2018 22:42 |
|
|
Gratulacje
Rozumiem podejście rozsądnego inwestowania na zasadzie, że ma jeździć a nie jechać
do muzeum, ale skoro kupiliście bazę gdzie na start trzeba zrobić gruntowny remont
blacharski to trudno liczyć na "tanie Porsche"
Ja bym zaczął w ogóle od oceny stanu. Da się auto zarejestrować inaczej niż jako
zabytek na żółte blachy?
Silnik - ja bym przynajmniej wyciągnął świece i obejrzał jak to wygląda w środku.
Wiem, że łatwo mi pisać jak mam dostęp do narzędzi, ale to jest to co ja bym
zrobił. W zależności od stanu: zalać naftą i czekać aż uda się pokręcić kluczem
na wale, a potem robić to co trzeba robić jeżeli nie ma problemów z cylindrami,
czyli kręcić silnikiem bez świec żeby przesmarował cały układ olejowy. Można
to zrobić (a nawet trzeba) na świeżym oleju, bo na dnie miski może być już
sporo wody po tylu latach. Jak zaciągnie najpierw wodę to...
Optymalnie byłoby ten silnik rozebrać i złożyć od nowa Tak, wiem że ma być
tanio.
Ocena blacharki - jak najbardziej jeden w pierwszych punktów. Zakładam, że
skoro kupiliście to jest całkiem ok, progi jakby co to mam jakieś nowe dorabiane
na zamówienie.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Projekt GU(L)Fi |
Panek_71
Użytkownik
Postów: 97
Miejscowość:
Data rejestracji: 18.10.17 |
Dodane dnia 01-05-2018 23:10 |
|
|
Wstawcie bude do garażu i zobaczcie motor tak jak kolega wyżej napisał. Ba i nieszczęsnego k-jeta.
___________________________________
924 78r. W maskowaniu |
|
Autor |
RE: Projekt GU(L)Fi |
tsubasa
Użytkownik
Postów: 1646
Miejscowość: Wieliczka
Data rejestracji: 16.10.16 |
Dodane dnia 02-05-2018 10:58 |
|
|
Powodzenia w pracach..
Przy transaxlach nie ma takiego pojęcia jak "rozsądny budżet"
Cayenne Classic 955| 987S| 928S
www.pasjaporsche.pl |
|
Autor |
RE: Projekt GU(L)Fi |
michal951
Użytkownik
Postów: 907
Miejscowość: Szczecin
Data rejestracji: 03.12.11 |
Dodane dnia 02-05-2018 16:46 |
|
|
Ta wlasnie 30min temu odebralem auto od mechanika i czuje to na wlasnej skorze xD.niby pare pierdol a jakies 8-9k poszlo
out
924,944,944(3.0 vario),968,993
In
951 |
|
Autor |
RE: Projekt GU(L)Fi |
szczurek
Użytkownik
Postów: 1506
Miejscowość: Rowy
Data rejestracji: 25.04.07 |
Dodane dnia 02-05-2018 21:41 |
|
|
michal951 napisał/a:
Ta wlasnie 30min temu odebralem auto od mechanika i czuje to na wlasnej skorze xD.niby pare pierdol a jakies 8-9k poszlo
Michał nie strasz... 944 turbo ma się ni jak z kosztami do 924 N/A Za 8-9 k to można 3/4 samochodu wymienić.
944 '87 2,5 targa
924/944/968 Papa Smerf
Mercedes 190E 2,6 Sportline
awatar wspomnienia odległe!!!!!!
Jedna Złota Łopata |
|
Autor |
RE: Projekt GU(L)Fi |
Olo924
Użytkownik
Postów: 4768
Miejscowość: Kraków / Warszawa
Data rejestracji: 04.02.06 |
Dodane dnia 04-05-2018 05:55 |
|
|
można było ... Michał, można było ...
byłem u Michała, odebrałem 924 N/A (nawiasem mówiąc teraz jest suuuuper - jak zawsze ) ... ale nie da się już 3/4 auta wymienić za tą kwotę ... to se już ne wrati
ale żeby nie straszyć kolegi - sporo można samemu, można szukać długo okazji na części i wtedy się uda ... powodzenia w przywracaniu do życia - trzymam kciuki za sukces
924 '78
944 '83
Każdy kilometr przejechany nie Transaxlem, to stracony kilometr.
Jeder Kilometer ohne Transe ist ein verlorener Kilometer ...
Edytowane przez Olo924 dnia 04-05-2018 05:58 |
|
Autor |
RE: Projekt GU(L)Fi |
Highwater
Użytkownik
Postów: 53
Miejscowość:
Data rejestracji: 21.03.14 |
Dodane dnia 09-05-2018 23:55 |
|
|
No to mamy mały update i to bardzo pozytywny Po dokladniejszeych ogledzinach okazało sie ze silnik jest swiezo po remoncie, trzyma nominalna kompresje - tyle, ze ktoś urzyl nie oryginalnego wałka rozrzadu i probobował ustawic rozrzad na znacznik I samochód nie odpalał. Olej byl super czysty, glowica splanowana, wszystkie zawory nowe. Chlopcy ustawili rozrzad, podali mu nowej benzynki i auto conajmniej po 15 latach odpaliło z pierwszego strzału!
Dzisiaj została podłàczenie pompa wody, ktora została znaleziona w bagazniku wraz z kompletem orginalnych tylnych lamp ( na aucie sa zamontowana dymione) i były pierwsze jazdy. Nie za dużo co prawda bo nie ma ladowania I termostat sie nie otwiera, ale pierwsze metry pékły.
Bedzie troche zabawy z elektryka, blacharsko poza dwoma progami I rogiem tylnego prawego blotnika nie ma sie do czego przyczepic, podloga bez rude, podobnie drzwi, maska, tylna klapa.
Samochód w komorze silnika I pod dywanami jest czarny, wiec wnioskuje ze to byl jego oryginalny kolor.
No i teraz najwieksza niespodzianka, silnik wyglada jakby kiedys miał turbo,na silniku jest zaslepione wyjscie na turbine, miska olejowa jest ze spustem i nie bardzo wiem co o tym myśleć.
Krzyzak na maglownicy jest wywalony i jest duży luz na kierownicy, zawieszenie wyglada bardzo ok I przez te pare set metrów które nim przyjechalem nie zauwazylem ani nie uslyszalem nic niepokojacego.
Najwiekszym koszmarkiem jest wnetrze, tzn deska, boczki - w przednich powycinane dziury na glosniki I strzepiace sie dywany, tylne jeszcze gorsze i przobrzydliwy, nie przylegajacy - zielony dywan, fotele czarne fronty materiałowe z Brazowa skóra na bokach poza jedna wypalonà dziura w super stanie, bez sladu przetarc, wymagaja tylko porzadnego czyszczenia. Wszystkie zegary dzialaja, ale predkosciomierz wstaje bardzo chwiejnie.
Przednia szybà peknieta niestety, brak silniczkow okien I przelacznikow, uszczelki okien w drzwiach poparciałe, w tylnych do przezycia, spoiler odstaje na leczeniu, uszczelki targi tez kibel, ta kierownica wiatru w przedniej czesci targi jest bardzo pofalowana a sam dach jest poutracany troche na rogach, wyglada jakby ktoś go lepil ze szpachli z wloknem, ale nie wiem - moze to tylko starosc.
Ogolnie jaramy sie bardzo.
Mechanicy przewidujà, ze za około miesiac powinien wrócić na droge
https://fotka.com/profil/JeepWrangler4jb1T/albumy/1,Ja/116790928
Edytowane przez Highwater dnia 09-05-2018 23:56 |
|
Autor |
RE: Projekt GU(L)Fi |
szczurek
Użytkownik
Postów: 1506
Miejscowość: Rowy
Data rejestracji: 25.04.07 |
Dodane dnia 10-05-2018 07:34 |
|
|
SUPER!!!
944 '87 2,5 targa
924/944/968 Papa Smerf
Mercedes 190E 2,6 Sportline
awatar wspomnienia odległe!!!!!!
Jedna Złota Łopata |
|
Autor |
RE: Projekt GU(L)Fi |
Highwater
Użytkownik
Postów: 53
Miejscowość:
Data rejestracji: 21.03.14 |
Dodane dnia 09-12-2018 18:37 |
|
|
Dodawanie zdjec na forum to wyższych szkolach jazdy.
Sa male "upgrades" , przyszedl czas na blacharke I nowy lakier - na zachete nowe koła, mialy byc cycki dresy BBS'y, ale zakochani w pełnych felgach z gtp postanowilismy troche zaszalec.
https://fotka.com/profil/JeepWrangler4jb1T/albumy/1,Ja/119461001
https://fotka.com/profil/JeepWrangler4jb1T/albumy/1,Ja/119472036
Jak Wasze odczucia wizualne? Hit czy kit
Edytowane przez Highwater dnia 09-12-2018 20:10 |
|
Autor |
RE: Projekt GU(L)Fi |
grzegorzn3
Użytkownik
Postów: 392
Miejscowość: Bielawa
Data rejestracji: 02.09.16 |
Dodane dnia 09-12-2018 21:14 |
|
|
wygląda trochę kosmicznie, ale to kwestia gustu. Fajnie, że zaczyna żyć
914 2.0 '74
951 piąte turbo '84
987 Cayman S '05 pojechał
924 S '86 pojechał do Brata
944 S2 '90 odjechał
931 '79 pojechał do Michała
944 '85 był |
|
Autor |
RE: Projekt GU(L)Fi |
Cember666
Użytkownik
Postów: 618
Miejscowość: Wrocław / czasem Wałbrzych
Data rejestracji: 17.05.14 |
Dodane dnia 10-12-2018 21:07 |
|
|
Jak dla mnie felgi są rewelacyjne, aż... szkoda ich na 924 Działaj dalej!
Apartamenty nad polskim morzem;
IG: morskie.grzybowo
Booking: https://www.booking.com/Share-4aX4H3
Garaż:
982C - MY18 718 Cayman |
|
Autor |
RE: Projekt GU(L)Fi |
Highwater
Użytkownik
Postów: 53
Miejscowość:
Data rejestracji: 21.03.14 |
Dodane dnia 21-03-2019 21:10 |
|
|
https://fotka.com/profil/JeepWrangler4jb1T/albumy/1,Ja/120747180
Powoli ale do przodu Auto po blacharce, okazalo sie ze intrwencji wymagaly dwa progi wewnetrzne i zewnetrzne, oraz male ogniska rdzy na karoserii. Czas operacji dwa tygodnie , koszt 2500 pln.
Aktualnie sami przygotowalismy do lakierowania , rozbiorka oraz szlifowanie zajela nam blisko tydzien, teraz czekamy zeby auto poszlo w podklad , potem znowumatowanie , pewnie jakies poprawki i mam nadzieje , że pod koniec przyszlego tygodnia bede mogl go juz zabrac na elektryke i mechanike.
Zdobyłem poszerzenia na tył dzieki uprzejmosci Qubak - THX , sa w wersji przykrecanej a nie klejonej , wiec ostro kombinujemy jak tu je wlasciwie zamontowac.
Udało sie tez zrobic nawiert piasty przedniej na rozstaw 4x100, fajnie bo akurat pokrywa sie ze wzmocnieniami od tyłu , takze jest dużo miesa do wkrecania śrub.
Zamowiłem tez komplet dywanów czarnych od sprzedawcy z Wroclawia , zaraz ide odpakowywać
Na razie tyle , ale w dłuuugim tunelu pojawia sie juz przebicie swiatełka na końcu
Na chwile obecną z tym co mamy zamykamy sie w okolo 12.000 i już wiemy że w 15 się nie zamkniemy
Edytowane przez Highwater dnia 21-03-2019 22:00 |
|
Autor |
RE: Projekt GU(L)Fi |
Piotr924
Użytkownik
Postów: 1399
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 13.11.13 |
Dodane dnia 22-03-2019 22:04 |
|
|
Powodzenia w reanimacji
Nie wiem czy ma to znaczenie, ale to nie jest 924 z 78 r
Nie ten rocznik, to nie to nadwozie i nie to wnetrze
Porsche 924, '82
"Jeśli coś jest dobrej jakości i o to dbasz, to będzie Ci służyć wiecznie"
Edytowane przez Piotr924 dnia 22-03-2019 22:19 |
|
Autor |
RE: Projekt GU(L)Fi |
szczurek
Użytkownik
Postów: 1506
Miejscowość: Rowy
Data rejestracji: 25.04.07 |
Dodane dnia 23-03-2019 07:33 |
|
|
Piotr924 napisał/a:
Powodzenia w reanimacji
Nie wiem czy ma to znaczenie, ale to nie jest 924 z 78 r
Nie ten rocznik, to nie to nadwozie i nie to wnetrze
A jakie to ma w ogóle znaczenie?
Trzymam kciuki i czekam na jakieś fotki po montażu poszerzeń.
944 '87 2,5 targa
924/944/968 Papa Smerf
Mercedes 190E 2,6 Sportline
awatar wspomnienia odległe!!!!!!
Jedna Złota Łopata |
|
Autor |
RE: Projekt GU(L)Fi |
Highwater
Użytkownik
Postów: 53
Miejscowość:
Data rejestracji: 21.03.14 |
Dodane dnia 23-03-2019 09:18 |
|
|
Niestety tez mam takie podejrzenia , kierujac sie głównie klapką wlewu której nie powinno być. Co jeszcze chlopaki widzicie co się nie zgadza ?
który to jest rocznik wedlug Was ?
Edytowane przez Highwater dnia 23-03-2019 09:20 |
|
Autor |
RE: Projekt GU(L)Fi |
Piotr924
Użytkownik
Postów: 1399
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 13.11.13 |
Dodane dnia 23-03-2019 14:31 |
|
|
Nadwozie i wnetrze masz po lifcie, a dzwi chyba sa od starego modelu (brak mocowan glosnikow) stad te dziury, chyba ze kowal postanowil zmiescic wieksze glosniki.
Z zewnatrz, kierunki w blotnikach, klaposzyba, lusterka, brak chromow, klamka,
Z wewnatrz m.in.: kratki wentylacyjne, pasy, dzwigienki pod kierownica.
Dziwnie staro wyglada "gruba" wykladzina, jak z rocznika ktory podales.
Porsche 924, '82
"Jeśli coś jest dobrej jakości i o to dbasz, to będzie Ci służyć wiecznie" |
|
Autor |
RE: Projekt GU(L)Fi |
Highwater
Użytkownik
Postów: 53
Miejscowość:
Data rejestracji: 21.03.14 |
Dodane dnia 24-03-2019 13:24 |
|
|
Dzieki , pozazdroscic wiedzy Ciekawy jestem historii tego pojazdu. W dowodzie figuruje dziewczyna z Mokotowa , rodzice nadal podobno mieszkaja pod tym adresem, ale nigdy ich nie zastalem , a na pozostawiony list nie odpowiedzieli. |
|
Autor |
RE: Projekt GU(L)Fi |
Piotr924
Użytkownik
Postów: 1399
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 13.11.13 |
Dodane dnia 24-03-2019 23:56 |
|
|
Niestety jest tego wiecej, sprawdz numer nadwozia na przegrodzie przy akumulatorze od strony silnika i bedzie mozna szukac dalej.
Pytanie czy chesz wiedziec?
Porsche 924, '82
"Jeśli coś jest dobrej jakości i o to dbasz, to będzie Ci służyć wiecznie" |
|