924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Klub 924.pl | Nasze auta
Autor 924 bez CISinienia
Kefirsky
Użytkownik

Postów: 73
Miejscowość:
Data rejestracji: 10.01.23
Dodane dnia 12-01-2023 13:24
Przedstawiam Wam moje trochę luźniejsze podejście do 924. Jestem miłośnikiem jeżdżenia klasykiem, a nie oglądania go na dywanie. Dlatego tez zrezygnowałem z pełnej odbudowy na rzecz napraw, usprawniania i głownie jeżdżenia.
Egzemplarz jest daleki do oryginału i to w nim najbardziej lubię, bo nie mam stresu przed dewastacja białego kruka itp. Dlatego modyfikacja nr jeden były felgi z Citroena CACTUS, stalowa struktura 16cali na 6,5 i ET20. Uwielbiam stalowki i potrzebuje takich felg aby samochód przeszedł przegląd w kraju, w którym mieszkam. Sa bliskie oryginału. Moim zdaniem siadły dobrze. Docelowo będzie dystans z tylu...lub poszerzenie ich.

Kefirsky dodał/a następującą grafikę:

Autor RE: 924 bez CISinienia
Kefirsky
Użytkownik

Postów: 73
Miejscowość:
Data rejestracji: 10.01.23
Dodane dnia 12-01-2023 13:26
Nie ogarniam jeszcze wklejania kilku fotek...
Kolejna zmiana jest klaposzyba ze spoilerem z auta dawcy z 1981 roku. Złote literki, to wymysł poprzedniego właściciela.

Kefirsky dodał/a następującą grafikę:

Autor RE: 924 bez CISinienia
Kefirsky
Użytkownik

Postów: 73
Miejscowość:
Data rejestracji: 10.01.23
Dodane dnia 12-01-2023 13:31
Obecnie skupiał się na modyfikacji osprzętu silnika. Naprawiam wtryski mechaniczne ale w tym samochodzie go nie będzie. Wlatuje listwa wtryskowa z nowymi wtryskiwaczami, pojedyncza pompa nowa paliwa, a pompa ze zbiornika ustąpi miejsca dla filtra z 944. Do tego Sterownik Ottomotive Easy Ecu Micro i zapłon na aktywnej cewce z samochodów grupy VAG.

Kefirsky dodał/a następującą grafikę:

Autor RE: 924 bez CISinienia
Kefirsky
Użytkownik

Postów: 73
Miejscowość:
Data rejestracji: 10.01.23
Dodane dnia 12-01-2023 20:50
Oryginalne gniazda wtrysków po rozwierceniu wiertlem 14mm dobrze się uszczelniaj z wtryskiwaczami. Wtryski zastosowałem z długą końcówką, która sięga do krawędzi kanału dolotowego w głowicy.

Kefirsky dodał/a następującą grafikę:

Autor RE: 924 bez CISinienia
kondzi
Użytkownik



Postów: 1544
Miejscowość: Gdynia/Świerczów/Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16
Dodane dnia 13-01-2023 00:10
Jeśli dobrze pamiętam pod wtryski otwór jest 13.5mm.
Zdjęcie tylko jedno możesz wrzucić na raz.
Trzymam kciuki, żeby szybko wrócił na drogi, a jakbyś chciał więcej frajdy z jazdy, to polecam kit z the924.com - ogarnął to chłopak z Rumunii z forum 924board.org


Pozdrowienia,
Konrad

--
[img]https://www.bearsgarage.pl/wp-content/uploads/2024/02/Logo-1-full-xs.png[/img]
'93 Porsche 928 GTS
'89 Porsche 944 Turbo
'83 Porsche 911 Carrera 3.2
'81 Porsche 924 Turbo
www.bearsgarage.pl
Autor RE: 924 bez CISinienia
Kefirsky
Użytkownik

Postów: 73
Miejscowość:
Data rejestracji: 10.01.23
Dodane dnia 13-01-2023 12:55
Jestem z nim w kontakcie. Cena zestawu nie jest przegięta, ale może pokuszę się o zrobienie tego sam. Montowałem kompresory kilka razy. I raczej myślę o innym kompresorze -M62 ze sprzęgłem. Szykuje inna głowicę głowice. Na razie ciągle czekam na jakieś części... ECU, filtr paliwa do zbiornika, czujniki...wszystko będzie za kilka dni.

Otwory 14mm niwelują kanty w gnieździe wtryskiwacza. Zmieniłem jedynie o-ringi na takie jak nowy wtryskiwacz ma na gorze. Jest odrobinę grubszy górny od dolnego.
Autor RE: 924 bez CISinienia
Kefirsky
Użytkownik

Postów: 73
Miejscowość:
Data rejestracji: 10.01.23
Dodane dnia 27-02-2023 21:42
Ruszyłem temat trochę dalej. Wiązki wtryskiwaczy już zrobione, zbiornik paliwa uszczelniony - miał wyciek spod obejmy mocującej. Jutro wleci sito zamiast pompy paliwa w zbiorniku i nowa pompa paliwa. Montuje wiesza przepustnice z Audi a6 V6 - zależny mi na potencjometrze przepustnicy i większym przepływie (to przyszłościowo pod kompresor)

Kefirsky dodał/a następującą grafikę:

Autor RE: 924 bez CISinienia
Kefirsky
Użytkownik

Postów: 73
Miejscowość:
Data rejestracji: 10.01.23
Dodane dnia 27-02-2023 21:44
Rożnica w otworze kolektora ssącego po dorobieniu uszczelki.

Kefirsky dodał/a następującą grafikę:

Autor RE: 924 bez CISinienia
Kefirsky
Użytkownik

Postów: 73
Miejscowość:
Data rejestracji: 10.01.23
Dodane dnia 27-02-2023 21:47
Przepustnice i jej TPS nie mieścił się i musiałem obniżyć podstawę TPSu i obciąć ośkę przepustnicy o 4mm. Wszystko siadło z bezpiecznym zapasem.

Kefirsky dodał/a następującą grafikę:

Autor RE: 924 bez CISinienia
Kefirsky
Użytkownik

Postów: 73
Miejscowość:
Data rejestracji: 10.01.23
Dodane dnia 27-02-2023 21:48
W miejscu po wtryskiwaczu rozruchowym idealnie siadł czujnik temperatury powietrza z 1,8t VAG 0280130085. Prawy otwór jest ślepy.

Kefirsky dodał/a następującą grafikę:



Edytowane przez Kefirsky dnia 05-03-2023 20:23
Autor RE: 924 bez CISinienia
Kefirsky
Użytkownik

Postów: 73
Miejscowość:
Data rejestracji: 10.01.23
Dodane dnia 27-02-2023 21:52
W miejsce po włączniku termicznym będzie czujnik temperatur wody dla ECU - gwint M14 0280130037

Kefirsky dodał/a następującą grafikę:



Edytowane przez Kefirsky dnia 05-03-2023 20:24
Autor RE: 924 bez CISinienia
Kefirsky
Użytkownik

Postów: 73
Miejscowość:
Data rejestracji: 10.01.23
Dodane dnia 27-02-2023 21:53
Tutaj wstępna obróbka frezem.

Kefirsky dodał/a następującą grafikę:

Autor RE: 924 bez CISinienia
kondzi
Użytkownik



Postów: 1544
Miejscowość: Gdynia/Świerczów/Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16
Dodane dnia 01-03-2023 11:42
Super, widzę, że ładnie do przodu idziesz z pracami. Tak trzymaj smiley


Pozdrowienia,
Konrad

--
[img]https://www.bearsgarage.pl/wp-content/uploads/2024/02/Logo-1-full-xs.png[/img]
'93 Porsche 928 GTS
'89 Porsche 944 Turbo
'83 Porsche 911 Carrera 3.2
'81 Porsche 924 Turbo
www.bearsgarage.pl
Autor RE: 924 bez CISinienia
Kefirsky
Użytkownik

Postów: 73
Miejscowość:
Data rejestracji: 10.01.23
Dodane dnia 04-03-2023 23:44
Mechanika i mocowania nowego osprzętu w większości zrobione. Regulator ciśnienia paliwa przerobiony na zewnętrzny przez K-jet Killers

Kefirsky dodał/a następującą grafikę:

Autor RE: 924 bez CISinienia
Kefirsky
Użytkownik

Postów: 73
Miejscowość:
Data rejestracji: 10.01.23
Dodane dnia 04-03-2023 23:51
Opaski nowego typu raczej zamienię na skręcane. Ale zgodność z epoka nie ma dla mnie znaczenia. Założony inny zawór wolnych obrotów, układ paliwowy pod maska zamknięty już i szczelny. Docelowo rozdzielacz zapłonu i cylindryczna cewka wyleci. Ale pierwsze odpalenie będzie na seryjnym układzie zapłonowym. Jutro akcja wiązka silnika - zupełnie odseparowana od seryjnej. Dzisiaj doszły do mnie przewody ekranowane od Ottomotive.pl i wtyczki od LMST na allegro. Czekam jeszcze na gumke linki przepustnicy i kilka innych drobiazgów od transaxle.pl

Kefirsky dodał/a następującą grafikę:



Edytowane przez Kefirsky dnia 04-03-2023 23:53
Autor RE: 924 bez CISinienia
Kefirsky
Użytkownik

Postów: 73
Miejscowość:
Data rejestracji: 10.01.23
Dodane dnia 09-03-2023 22:57
Działam dalej... wiązka niemal gotowa. Pierwsze kręcenie ukazało problem z odczytem obrotów silnika z rozdzielacza zapłonu. Ecu radzi sobie z hallem i okienkami z popularnych w VAGach rozdzielaczy ale 4 szpilki i czujnik VR nie działa poprawnie.

Kefirsky dodał/a następującą grafikę:

Autor RE: 924 bez CISinienia
Kefirsky
Użytkownik

Postów: 73
Miejscowość:
Data rejestracji: 10.01.23
Dodane dnia 09-03-2023 22:59
Wlatuje trigger 60-2 i czujnik VR z 1,8t 20V. Jutro dorobię wiązkę czujnika położenia walu, przy okazji czujnika spalania stukowego i sondy lambda. I jeszcze wiązkę cewki zespolonej, która pozwoli na pozbycie się rozdzielacza zapłonu. Ale na początek chcę odpalić silnik na seryjnym zapłonie i sterować jedynie wtryskiem. Jak wszystko zagra, to pozbędę się rozdzielacza zapłonu.

Kefirsky dodał/a następującą grafikę:



Edytowane przez Kefirsky dnia 09-03-2023 23:05
Autor RE: 924 bez CISinienia
kondzi
Użytkownik



Postów: 1544
Miejscowość: Gdynia/Świerczów/Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16
Dodane dnia 09-03-2023 23:25
Ja w swojej 931 zamontowałem Coil Pack z Fiesty chyba MK5. Kupilem za grosze używkę z przewodami i zamontowałem do wytoczonego adaptera wchodzącego w miejsce aparatu. Na pierwszy rzut oka wyglada prawie jakby tam aparat był. Teraz uzywam tego razem z EDISr17;em (fajne, bo potrzebowałem tanio zaplon zdiagnozować u siebie, a to wali cały czas 10DegBTDC), wyzwalanym z MegaSquirta, ale docelowo wyleci. U mnie odwrotna kolejność - wyleciał zaplon bo bruździł, a został K-Jet (teraz pora na niego i pare innych rzeczy).


Pozdrowienia,
Konrad

--
[img]https://www.bearsgarage.pl/wp-content/uploads/2024/02/Logo-1-full-xs.png[/img]
'93 Porsche 928 GTS
'89 Porsche 944 Turbo
'83 Porsche 911 Carrera 3.2
'81 Porsche 924 Turbo
www.bearsgarage.pl
Autor RE: 924 bez CISinienia
Kefirsky
Użytkownik

Postów: 73
Miejscowość:
Data rejestracji: 10.01.23
Dodane dnia 10-03-2023 00:10
Używałem kiedyś EDISow. Świetna sprawa. Nawet bez strojenia da się jechać. W pierwszej opcji planowałem piggyback DEC 2 i do tego EDIS, ale miałem tez Micro i poszedłem o krok dalej. Rabie te auto dla radości z tworzenia. Mailem długą przerwę od projektów i czerpie teraz radość z każdej chwili przy swoim aucie. Z reszta obiecałem sobie, ze jak 924 nie skończę, to odpuszczę już dłubanie. Ale idzie mi całkiem dobrze i weny mi nie brakuje.