924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Klub 924.pl | Nasze auta
Strona 1 z 2 1 2 >
Autor 924 "temp-car" vel "Modern-Talking" Pilatus
pilatus
Administrator

Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06
Dodane dnia 30-04-2009 16:12
Witam

"Virtuala" nie pokażę, ale za to napiszę parę słów o moim nowym nabytku. Nazwałem go "temp-car" ze względu na jego tymczasowy (jak sądzę) charakter.
Jest to zupełnie seryjne 924 z zupełnie seryjnym motorem 2.0l.
Auto "trzyma się kupy" - nic nie stuka, nie ma luzów, ciśnienie oleju na mocniej podgrzanym oleju w okolicach 3 barów (i to mnie najbardziej cieszy w tym aucie). Tapicerka ma mój ulubiony, brązowy kolor. Deska trochę popękana, ale niezbyt mocno. Skaj na fotelach dobrze było by wymienić, ale nie przewiduję tego manewru na razie.
Auto było malowane, ale pomiar czujnikiem grubości lakieru pokazuje, że jakoś tak dziwnie - chyba nie malowano dachu i pasa tylnego.
Koła to standardowe "pająki" 14".

Ciekawostką jest to, że prawdopodobnie ktoś wymienił wałek i szklanki na nowe. Nie licząc 2 krzywek wszystkie pozostałe w sakli od 1 do 10 mają 10. Niestety dwie są dość zniszczone (oceniam je tak na 3). Wszystkie szklanki są jak nowe smiley .

Auto ma być typowym "dupowozem" ale biorącym czasem udział w jakiś zawodach. Z racji swej seryjności raczej bez szans na lepsze lokaty, ale chodzi o zabawę.

Zdjęcia jak zrobię to wrzucę.

pzdr
jacek(pilatus)

Edytowane przez pilatus dnia 30-11-2012 22:40
Autor RE: 924 "temp-car" Pilatus
simprez
Użytkownik



Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08
Dodane dnia 30-04-2009 16:31
924 dupowaozem? Bluźni, zaiste bluźni! smiley
Gratulacje z okazji powieszenia parku maszyn! Oby służył wiernie i niezawodnie!
Jak oryginał i seria, to może go na 'żółte' coby uchować cudo dla potomności smiley

2716024
Autor RE: 924 "temp-car" Pilatus
pilatus
Administrator

Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06
Dodane dnia 30-04-2009 16:57
Gdyby to był rocznik 76-77 to bez wahania tak bym zrobił, ale to jest '84... młodziak smiley. Przezabawnie ten samochód wygląda na pająkach i oryginalnie wysokim zawieszeniu - tak "szczudłowato". Zaczynam jednak dostrzegać jego urok w takiej formie.
W każdym razie "żółte" w przypadku tego egzemplaża nie chodzą mi po głowie.
Autor RE: 924 "temp-car" Pilatus
przemek84
Użytkownik



Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07
Dodane dnia 30-04-2009 17:51
zapodaj fotki Pilatus jak najszybciej. Widze ze wkoncu marzenie sie spelnilo (kiedys pamietam jak pisales ze marzysz o jezdzie 924 na codzien smiley ) . Oby Ci sie ten model sie nie znudzil i nie przejadl, zycze bezawaryjnej jazdy smiley.


Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944.

Edytowane przez przemek84 dnia 30-04-2009 18:36
2457922
Autor RE: 924 "temp-car" Pilatus
Bluebird Tomek
Użytkownik



Postów: 1826
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 15.04.09
Dodane dnia 30-04-2009 17:53
Również gratuluję powiększenia rodzinki Porschaków smiley Jeszcze tylko zapytam który to Porschak? Bo domyślam się, że przynajmniej drugi.
Autor RE: 924 "temp-car" Pilatus
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 30-04-2009 19:13
Hehe, fotki to były niedawno w necie smiley
Gratulacje auta smiley

Widzę, że nie oparłeś się pokusie i musiałeś coś w nim rozebrać smiley
Nie wierzę, że kupiłeś ze zdjętym deklem smiley


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: 924 "temp-car" Pilatus
szeryf
Użytkownik



Postów: 1141
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 20.08.07
Dodane dnia 30-04-2009 19:18
Czyżby to było to spod Włocławka lub tych rejonów? Pilatus: gratuluje nabytku, oby Prosiaczek zachowywał się jak należy..smiley

Właśnie zauważyłem w innym wątku, że auto z Kutna, a nie z Włocławka. Doprawdy nie wiem skąd to skojarzenie smiley


Don't Call Me Zombie!!!

Edytowane przez szeryf dnia 30-04-2009 19:28
Autor RE: 924 "temp-car" Pilatus
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 30-04-2009 19:42
Jak się pisze z Wrocławia, to Kutno nie tak daleko od Włocławka smiley

Natomiast użytkownik Kozzzy sprzedaje swoje 924 i mieszka we Włocławku,
pewnie stąd.

Wiem, że pewnie virtuala nie wkleisz, ale przynajmniej sobie zapisujesz
co w nim robisz? Po latach można się pogubić smiley


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: 924 "temp-car" Pilatus
piterson
Użytkownik



Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 30-04-2009 20:24
Wreszcie Pilatus uchylił rąbka tajemnicy...
Gratulacje - bo ileż tak można bez auta!!!

Koledzy pamiętajcie że Jacek po tylu latach już pewnie zapomniał jak się operuje kierownicą i trzeba będzie dawać mu fory smiley


A tak na serio to dobrze będzie zobaczyć Cię znów w akcji! Seria bo seria ale niejednego dłubanego pogonisz...
Autor RE: 924 "temp-car" Pilatus
jadak
Użytkownik



Postów: 1208
Miejscowość: Brzesko (OKOCIM:) )
Data rejestracji: 09.12.07
Dodane dnia 30-04-2009 22:01
f**k...no to właśnie raptownie spadły moje szanse na jakiekolwiek sukcesy moją serią smiley

Żartowałemsmiley Oczywiście gratuluję.....

A może powinienem napisać:
Witaj w gronie zboczeńców®? smiley


Witajcie w gronie zboczeńców®
924 '79 dla przyjemności
944 '83 US? w remoncie
Przedniosilnikowy nietransaxle Cayenne S'04 na codzień;
Honker 4011 '90 na zimę;
Zipp Raven 250 '09 i Barton Fighter '11 żeby poczuć wiatr we włosachsmiley
pomóżmy Zosi przejść na drugą stronę tęczy...

Edytowane przez jadak dnia 30-04-2009 22:04
Autor RE: 924 "temp-car" Pilatus
Marko84s
Użytkownik



Postów: 425
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 22.01.09
Dodane dnia 01-05-2009 10:45
Panowie ja jak zrobię swoje autko to też będę startował serią więc będzie dużo równej walki smiley.


Autor RE: 924 "temp-car" vel "Modern-Talking" Pilatus
pilatus
Administrator

Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06
Dodane dnia 30-11-2012 23:35
Nie ma to jak opis własnego auta nie edytowany od grubo ponad 3 lat smiley .
Auto nazywałem "temp-car" bo... miał być temporary, a za chwilę będzie ze mną i Gotką prawie 4 lata smiley - cóż... życie (i na prawdę niezły egzemplarz). Myślę, że najlepiej jak przywrócę śwince jej pierwotny przydomek czyli Modern-Talking. Wziął się on stąd, że swego czasu poszła w świat pogłoska, że autem tym jeździł jeden z członków tegoż zespołu (więcej w tym wątku) .
Zgodnie z opisem auto nie było modyfikowane w żaden sposób chyba przez cały sezon 2009. Podszedłem do tematu niemodyfikowania dość purytystycznie - kupiłem go na zimówkach i na takich oponach się ścigał smiley .
Wytrzymałem chyba do końca sezonu i... nie zdzierżyłem - przerzuciłem do tego samochodu zawieszenie i silnik z tzw. "virtuala".
W skrócie:
- zawieszenie to żółte KONI (na gwintach), sprężyny, drążki skrętne i stabilizatory z 968, camber-plates, rozpórka
- silnik... powiedzmy, że zrobiłem mu remont kilka lat temu i przy okazji pomalowałem blok na czerwono smiley
Do tego doszły felgi 7x15" z Toyo R888 i tak przygotowany ruszył do boju.
Poza tym, jak na wyścigówkę nieprzystało, auto wozi ze sobą wszystko, co mu fabryka podarowała, czyli kompletną tapicerkę , kanapę z tyłu, a nawet dywaniki (o elektrycznym otwieraniu klapy nie wspominając).
Gdzieś w międzyczasie doposażyłem hamulce w klocki EBC RedStuff (świetne), a dosłownie ostatnio w szerokopasmową sondę lambda ze wskaźnikiem (tak dla lepszego samopoczucia).

Przybyło też sportowych sznytów - pogiąłem spoiler pod zderzakiem, wgniotłem prawe drzwi o porzucony gdzieś na torze słupek z opon, trochę śladów po gumie z szykan tu i ówdzie.

Auto jest dzielne i jestem z niego zadowolony (choć nie ma to jak "virtual" ).

Napisałem to wszystko tylko po to, by móc napisać kolejny post smiley

Edytowane przez pilatus dnia 30-11-2012 23:40
Autor RE: 924 "temp-car" vel "Modern-Talking" Pilatus
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 30-11-2012 23:48
A ja juz wiem jaki smiley
Chętnie obejrzę " obrazki".


924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98

Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl
31356497
Autor RE: 924 "temp-car" vel "Modern-Talking" Pilatus
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 30-11-2012 23:49
Czekamy, czekamy smiley
Już się widzę robi widownia smiley smiley


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: 924 "temp-car" vel "Modern-Talking" Pilatus
pilatus
Administrator

Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06
Dodane dnia 01-12-2012 01:04
No dobra - skoro zebrało się quorum to publikuję - zrobiłem sobie sesję "barwy jesieni na hamowni" - tak wyszły obrazki:




Przepraszam za jakość, ale jako posunięty w latach użytkownik 924 zapomniałem zabrać ze sobą pendrive'a więc to, co widzicie, to skan z wydruku - po kliknięciu jest w lepszej jakości).

Jak to zwykle bywa - nic na tym rysunku się nie zgadza, czyli:
- pomiary były dwa, ale pierwszy oznaczyli jako RUN2, a drugi jako RUN1 (w sensie że pierwszy pomiar dał wynik gorszy, drugi lepszy)
- wprawne oko dostrzeże, że prawdopodobnie zmieniłem auto - teraz jest to Peugeot 924 (to oczywista pomyłka obsługi hamowni - powinno być 204 smiley ).

Ale do rzeczy - co różni te dwa pomiary:

- RUN_2:
- - wałek rozrządu przestawiony +3 st na kole rozrządu (czyli 6 st na wale korbowym)
- - zapłon: +11 st
- - AFR: 12 - 12,5 w całym zakresie badanych obrotów

- RUN_1:
- wałek rozrządu ustawiony na 0 (czyli tak jak bym założył nieregulowane koło rozrządu)
- - zapłon: +9 st
- - AFR: 12 - 12,5 w całym zakresie badanych obrotów

Uwagi:
- wałek rozrządu już przez Świątka jest "przyspieszony" ale nikt nie wie ile. Okazało się, że moje dodatkowe wyprzedzenie rozrządu to było za dużo.
- wyprzedzenie zapłonu przy pomiarze RUN_1 jest inne niż RUN_2 co ma wpływ na wyniki. Chciałem zbadać wpływ jednej zmiennej (rozrządu) ale nie jest to takie proste, bo jak zmienia się położenie wałka, to zmienia się też wyprzedzenie zapłonu i trzeba go (zapłon) przestawić. Problem polega na tym, że zmieniając czasy rozrządu kompletnie zmienia się praca silnika na jałowym biegu (np. obroty) i trzeba najpierw je ustawić, dopiero potem kąt zapłonu. Mnie popędzała obsługa hamowni, a do tego zwariowała mi lampa (łapała jakieś "lewe" impulsy), więc zapłon ustawiłem "na oko". Kąt wyprzedzenia zapłonu dokładnie sprawdziłem dopiero po powrocie do domu.
- nadal kalibracja obrotomierza hamowni odbywa się poprzez przytrzymanie silnika na określonych obrotach (tu akurat na 2000 obr/min) i wpisaniu z klawiatury, że to właśnie 2000 obr. Kiepsko, bo na innych hamowniach sygnał biorą po prostu z cewki.

Ten silnik był już hamowany w przeszłości - jak znajdę obrazek to wkleję dla porównania.

pzdr
jacek/pilatus

ps. Dla jasności dodam, że jestem trochę zawiedziony takimi wynikami, ale cóż - trzeba popracować nad silnikiem jeszcze.
Chciałbym sprawdzić jeszcze ze 2 położenia wałka, trochę poeksperymentować z wyprzedzeniem (ze 3 pomiary choć) i mam jeszcze takie "coś" w wydechu, co mogę stosunkowo łatwo zmienić (to kolejne 2 pomiary). Reasumując - potrzebuję hamownię na ok. 2-3 godziny i miałbym komplet interesujących mnie wykresów. Do tego trzeba jednak czasu (i pieniędzy).

Edytowane przez pilatus dnia 01-12-2012 01:17
Autor RE: 924 "temp-car" vel "Modern-Talking" Pilatus
vip3r
Użytkownik



Postów: 6074
Miejscowość: Wolica (k.W-wy/Janek)
Data rejestracji: 23.10.06
Dodane dnia 01-12-2012 01:08
wow - nieźle


968 Cabrio http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=11503

911 i reszta http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=10460

FANTY do spylenia/zamiany : http://olx.pl/oferty/uzytkownik/2whg/
Autor RE: 924 "temp-car" vel "Modern-Talking" Pilatus
przemek84
Użytkownik



Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07
Dodane dnia 01-12-2012 09:33
Konkret jak na 125 konna bryke - zatem mozna zalozyc ze 140kucy jest osiagalne w twoim bolidzie - to chyba rekord w PL i pewnie top10 jesli chodzi o moc w tych autach w europie smiley.


Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944.
2457922
Autor RE: 924 "temp-car" vel "Modern-Talking" Pilatus
Bluebird Tomek
Użytkownik



Postów: 1826
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 15.04.09
Dodane dnia 01-12-2012 12:06
Świetny wynik, wykres też wygląda fajnie, silnik wygląda na bardzo elastyczny i w sumie można go kręcić do 7tys bez utraty mocy smiley


Autor RE: 924 "temp-car" vel "Modern-Talking" Pilatus
piterson
Użytkownik



Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 01-12-2012 12:18
pilatus napisał/a:
ps. Dla jasności dodam, że jestem trochę zawiedziony takimi wynikami, ale cóż - trzeba popracować nad silnikiem jeszcze.


Zawiedziony??? smiley 15 KM ponad normę z mocno nierozwojowego silnika który w dodatku jeszcze słabo trzyma parametry fabryczne???

Ja byłbym zachwycony!!!!!

Mnie aż przytkało z wrażenia na widok tych parametrów! Zaraz dogonisz przeciętne 2.5!!!
Mógłbyś dla jasności opisać wszystko co zrobiłeś w silniku czy to tzw tajniki szefa kuchni? Stara 8-zaworówka z LT'ka stała się fajnym sportowym wysokoobrotowym motorem.
Odczuwasz ten dołek między 4k a 4,8k rpm?
Co ze spalaniem stukowym przy tych eksperymentach? Masz czujnik?

No i najważniejsze - czy na przyszły sezon buda wreszcie dorówna parametrami silnikowi? smiley


944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89

Edytowane przez piterson dnia 01-12-2012 12:22
Autor RE: 924 "temp-car" vel "Modern-Talking" Pilatus
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 01-12-2012 12:26
Najwiecej daje podniesienie sprezania - niestety spalanie stukowe destrukcyjnie dziala na komory spalania co sie co jakis czas objawia...
Pilatus - zakladaj tego Megasquirta i dostruj silnik porzadnie a jeszcze kilka koni sie znajdzie. Dodatkowy + jest taki, ze zaplon jest duzo precyzyjniejszy, nie ma po drodze "sławnetnego" kółeczka i bazuje na wale korbowym dzieki czemu mozesz sobie dowolnie krecic walkiem rozrzadu bez jego zmiany. Mozesz zrobic 2 mapy na kazde z ustawien walka zmieniane przelacznikiem.


924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98

Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl
31356497
Strona 1 z 2 1 2 >