Autor |
924 "temp-car" vel "Modern-Talking" Pilatus |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 30-04-2009 16:12 |
|
|
Witam
"Virtuala" nie pokażę, ale za to napiszę parę słów o moim nowym nabytku. Nazwałem go "temp-car" ze względu na jego tymczasowy (jak sądzę) charakter.
Jest to zupełnie seryjne 924 z zupełnie seryjnym motorem 2.0l.
Auto "trzyma się kupy" - nic nie stuka, nie ma luzów, ciśnienie oleju na mocniej podgrzanym oleju w okolicach 3 barów (i to mnie najbardziej cieszy w tym aucie). Tapicerka ma mój ulubiony, brązowy kolor. Deska trochę popękana, ale niezbyt mocno. Skaj na fotelach dobrze było by wymienić, ale nie przewiduję tego manewru na razie.
Auto było malowane, ale pomiar czujnikiem grubości lakieru pokazuje, że jakoś tak dziwnie - chyba nie malowano dachu i pasa tylnego.
Koła to standardowe "pająki" 14".
Ciekawostką jest to, że prawdopodobnie ktoś wymienił wałek i szklanki na nowe. Nie licząc 2 krzywek wszystkie pozostałe w sakli od 1 do 10 mają 10. Niestety dwie są dość zniszczone (oceniam je tak na 3). Wszystkie szklanki są jak nowe .
Auto ma być typowym "dupowozem" ale biorącym czasem udział w jakiś zawodach. Z racji swej seryjności raczej bez szans na lepsze lokaty, ale chodzi o zabawę.
Zdjęcia jak zrobię to wrzucę.
pzdr
jacek(pilatus)
Edytowane przez pilatus dnia 30-11-2012 22:40 |
|
Autor |
RE: 924 "temp-car" Pilatus |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 30-04-2009 16:31 |
|
|
924 dupowaozem? Bluźni, zaiste bluźni!
Gratulacje z okazji powieszenia parku maszyn! Oby służył wiernie i niezawodnie!
Jak oryginał i seria, to może go na 'żółte' coby uchować cudo dla potomności
|
|
Autor |
RE: 924 "temp-car" Pilatus |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 30-04-2009 16:57 |
|
|
Gdyby to był rocznik 76-77 to bez wahania tak bym zrobił, ale to jest '84... młodziak . Przezabawnie ten samochód wygląda na pająkach i oryginalnie wysokim zawieszeniu - tak "szczudłowato". Zaczynam jednak dostrzegać jego urok w takiej formie.
W każdym razie "żółte" w przypadku tego egzemplaża nie chodzą mi po głowie. |
|
Autor |
RE: 924 "temp-car" Pilatus |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 30-04-2009 17:51 |
|
|
zapodaj fotki Pilatus jak najszybciej. Widze ze wkoncu marzenie sie spelnilo (kiedys pamietam jak pisales ze marzysz o jezdzie 924 na codzien ) . Oby Ci sie ten model sie nie znudzil i nie przejadl, zycze bezawaryjnej jazdy .
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944.
Edytowane przez przemek84 dnia 30-04-2009 18:36 |
|
Autor |
RE: 924 "temp-car" Pilatus |
Bluebird Tomek
Użytkownik
Postów: 1826
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 15.04.09 |
Dodane dnia 30-04-2009 17:53 |
|
|
Również gratuluję powiększenia rodzinki Porschaków Jeszcze tylko zapytam który to Porschak? Bo domyślam się, że przynajmniej drugi. |
|
Autor |
RE: 924 "temp-car" Pilatus |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 30-04-2009 19:13 |
|
|
Hehe, fotki to były niedawno w necie
Gratulacje auta
Widzę, że nie oparłeś się pokusie i musiałeś coś w nim rozebrać
Nie wierzę, że kupiłeś ze zdjętym deklem
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: 924 "temp-car" Pilatus |
szeryf
Użytkownik
Postów: 1141
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 20.08.07 |
Dodane dnia 30-04-2009 19:18 |
|
|
Czyżby to było to spod Włocławka lub tych rejonów? Pilatus: gratuluje nabytku, oby Prosiaczek zachowywał się jak należy..
Właśnie zauważyłem w innym wątku, że auto z Kutna, a nie z Włocławka. Doprawdy nie wiem skąd to skojarzenie
Don't Call Me Zombie!!!
Edytowane przez szeryf dnia 30-04-2009 19:28 |
|
Autor |
RE: 924 "temp-car" Pilatus |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 30-04-2009 19:42 |
|
|
Jak się pisze z Wrocławia, to Kutno nie tak daleko od Włocławka
Natomiast użytkownik Kozzzy sprzedaje swoje 924 i mieszka we Włocławku,
pewnie stąd.
Wiem, że pewnie virtuala nie wkleisz, ale przynajmniej sobie zapisujesz
co w nim robisz? Po latach można się pogubić
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: 924 "temp-car" Pilatus |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 30-04-2009 20:24 |
|
|
Wreszcie Pilatus uchylił rąbka tajemnicy...
Gratulacje - bo ileż tak można bez auta!!!
Koledzy pamiętajcie że Jacek po tylu latach już pewnie zapomniał jak się operuje kierownicą i trzeba będzie dawać mu fory
A tak na serio to dobrze będzie zobaczyć Cię znów w akcji! Seria bo seria ale niejednego dłubanego pogonisz... |
|
Autor |
RE: 924 "temp-car" Pilatus |
jadak
Użytkownik
Postów: 1208
Miejscowość: Brzesko (OKOCIM:) )
Data rejestracji: 09.12.07 |
Dodane dnia 30-04-2009 22:01 |
|
|
f**k...no to właśnie raptownie spadły moje szanse na jakiekolwiek sukcesy moją serią
Żartowałem Oczywiście gratuluję.....
A może powinienem napisać:
Witaj w gronie zboczeńców®?
Witajcie w gronie zboczeńców®
924 '79 dla przyjemności
944 '83 US? w remoncie
Przedniosilnikowy nietransaxle Cayenne S'04 na codzień;
Honker 4011 '90 na zimę;
Zipp Raven 250 '09 i Barton Fighter '11 żeby poczuć wiatr we włosach
pomóżmy Zosi przejść na drugą stronę tęczy...
Edytowane przez jadak dnia 30-04-2009 22:04 |
|
Autor |
RE: 924 "temp-car" Pilatus |
Marko84s
Użytkownik
Postów: 425
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 22.01.09 |
Dodane dnia 01-05-2009 10:45 |
|
|
Panowie ja jak zrobię swoje autko to też będę startował serią więc będzie dużo równej walki .
|
|
Autor |
RE: 924 "temp-car" vel "Modern-Talking" Pilatus |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 30-11-2012 23:35 |
|
|
Nie ma to jak opis własnego auta nie edytowany od grubo ponad 3 lat .
Auto nazywałem "temp-car" bo... miał być temporary, a za chwilę będzie ze mną i Gotką prawie 4 lata - cóż... życie (i na prawdę niezły egzemplarz). Myślę, że najlepiej jak przywrócę śwince jej pierwotny przydomek czyli Modern-Talking. Wziął się on stąd, że swego czasu poszła w świat pogłoska, że autem tym jeździł jeden z członków tegoż zespołu (więcej w tym wątku) .
Zgodnie z opisem auto nie było modyfikowane w żaden sposób chyba przez cały sezon 2009. Podszedłem do tematu niemodyfikowania dość purytystycznie - kupiłem go na zimówkach i na takich oponach się ścigał .
Wytrzymałem chyba do końca sezonu i... nie zdzierżyłem - przerzuciłem do tego samochodu zawieszenie i silnik z tzw. "virtuala".
W skrócie:
- zawieszenie to żółte KONI (na gwintach), sprężyny, drążki skrętne i stabilizatory z 968, camber-plates, rozpórka
- silnik... powiedzmy, że zrobiłem mu remont kilka lat temu i przy okazji pomalowałem blok na czerwono
Do tego doszły felgi 7x15" z Toyo R888 i tak przygotowany ruszył do boju.
Poza tym, jak na wyścigówkę nieprzystało, auto wozi ze sobą wszystko, co mu fabryka podarowała, czyli kompletną tapicerkę , kanapę z tyłu, a nawet dywaniki (o elektrycznym otwieraniu klapy nie wspominając).
Gdzieś w międzyczasie doposażyłem hamulce w klocki EBC RedStuff (świetne), a dosłownie ostatnio w szerokopasmową sondę lambda ze wskaźnikiem (tak dla lepszego samopoczucia).
Przybyło też sportowych sznytów - pogiąłem spoiler pod zderzakiem, wgniotłem prawe drzwi o porzucony gdzieś na torze słupek z opon, trochę śladów po gumie z szykan tu i ówdzie.
Auto jest dzielne i jestem z niego zadowolony (choć nie ma to jak "virtual" ).
Napisałem to wszystko tylko po to, by móc napisać kolejny post
Edytowane przez pilatus dnia 30-11-2012 23:40 |
|
Autor |
RE: 924 "temp-car" vel "Modern-Talking" Pilatus |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 30-11-2012 23:48 |
|
|
A ja juz wiem jaki
Chętnie obejrzę " obrazki".
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl |
|
Autor |
RE: 924 "temp-car" vel "Modern-Talking" Pilatus |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 30-11-2012 23:49 |
|
|
Czekamy, czekamy
Już się widzę robi widownia
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: 924 "temp-car" vel "Modern-Talking" Pilatus |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 01-12-2012 01:04 |
|
|
No dobra - skoro zebrało się quorum to publikuję - zrobiłem sobie sesję "barwy jesieni na hamowni" - tak wyszły obrazki:
Przepraszam za jakość, ale jako posunięty w latach użytkownik 924 zapomniałem zabrać ze sobą pendrive'a więc to, co widzicie, to skan z wydruku - po kliknięciu jest w lepszej jakości).
Jak to zwykle bywa - nic na tym rysunku się nie zgadza, czyli:
- pomiary były dwa, ale pierwszy oznaczyli jako RUN2, a drugi jako RUN1 (w sensie że pierwszy pomiar dał wynik gorszy, drugi lepszy)
- wprawne oko dostrzeże, że prawdopodobnie zmieniłem auto - teraz jest to Peugeot 924 (to oczywista pomyłka obsługi hamowni - powinno być 204 ).
Ale do rzeczy - co różni te dwa pomiary:
- RUN_2:
- - wałek rozrządu przestawiony +3 st na kole rozrządu (czyli 6 st na wale korbowym)
- - zapłon: +11 st
- - AFR: 12 - 12,5 w całym zakresie badanych obrotów
- RUN_1:
- wałek rozrządu ustawiony na 0 (czyli tak jak bym założył nieregulowane koło rozrządu)
- - zapłon: +9 st
- - AFR: 12 - 12,5 w całym zakresie badanych obrotów
Uwagi:
- wałek rozrządu już przez Świątka jest "przyspieszony" ale nikt nie wie ile. Okazało się, że moje dodatkowe wyprzedzenie rozrządu to było za dużo.
- wyprzedzenie zapłonu przy pomiarze RUN_1 jest inne niż RUN_2 co ma wpływ na wyniki. Chciałem zbadać wpływ jednej zmiennej (rozrządu) ale nie jest to takie proste, bo jak zmienia się położenie wałka, to zmienia się też wyprzedzenie zapłonu i trzeba go (zapłon) przestawić. Problem polega na tym, że zmieniając czasy rozrządu kompletnie zmienia się praca silnika na jałowym biegu (np. obroty) i trzeba najpierw je ustawić, dopiero potem kąt zapłonu. Mnie popędzała obsługa hamowni, a do tego zwariowała mi lampa (łapała jakieś "lewe" impulsy), więc zapłon ustawiłem "na oko". Kąt wyprzedzenia zapłonu dokładnie sprawdziłem dopiero po powrocie do domu.
- nadal kalibracja obrotomierza hamowni odbywa się poprzez przytrzymanie silnika na określonych obrotach (tu akurat na 2000 obr/min) i wpisaniu z klawiatury, że to właśnie 2000 obr. Kiepsko, bo na innych hamowniach sygnał biorą po prostu z cewki.
Ten silnik był już hamowany w przeszłości - jak znajdę obrazek to wkleję dla porównania.
pzdr
jacek/pilatus
ps. Dla jasności dodam, że jestem trochę zawiedziony takimi wynikami, ale cóż - trzeba popracować nad silnikiem jeszcze.
Chciałbym sprawdzić jeszcze ze 2 położenia wałka, trochę poeksperymentować z wyprzedzeniem (ze 3 pomiary choć) i mam jeszcze takie "coś" w wydechu, co mogę stosunkowo łatwo zmienić (to kolejne 2 pomiary). Reasumując - potrzebuję hamownię na ok. 2-3 godziny i miałbym komplet interesujących mnie wykresów. Do tego trzeba jednak czasu (i pieniędzy).
Edytowane przez pilatus dnia 01-12-2012 01:17 |
|
Autor |
RE: 924 "temp-car" vel "Modern-Talking" Pilatus |
vip3r
Użytkownik
Postów: 6074
Miejscowość: Wolica (k.W-wy/Janek)
Data rejestracji: 23.10.06 |
Dodane dnia 01-12-2012 01:08 |
|
|
wow - nieźle
968 Cabrio http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=11503
911 i reszta http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=10460
FANTY do spylenia/zamiany : http://olx.pl/oferty/uzytkownik/2whg/ |
|
Autor |
RE: 924 "temp-car" vel "Modern-Talking" Pilatus |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 01-12-2012 09:33 |
|
|
Konkret jak na 125 konna bryke - zatem mozna zalozyc ze 140kucy jest osiagalne w twoim bolidzie - to chyba rekord w PL i pewnie top10 jesli chodzi o moc w tych autach w europie .
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944. |
|
Autor |
RE: 924 "temp-car" vel "Modern-Talking" Pilatus |
Bluebird Tomek
Użytkownik
Postów: 1826
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 15.04.09 |
Dodane dnia 01-12-2012 12:06 |
|
|
Świetny wynik, wykres też wygląda fajnie, silnik wygląda na bardzo elastyczny i w sumie można go kręcić do 7tys bez utraty mocy
|
|
Autor |
RE: 924 "temp-car" vel "Modern-Talking" Pilatus |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 01-12-2012 12:18 |
|
|
pilatus napisał/a:
ps. Dla jasności dodam, że jestem trochę zawiedziony takimi wynikami, ale cóż - trzeba popracować nad silnikiem jeszcze.
Zawiedziony??? 15 KM ponad normę z mocno nierozwojowego silnika który w dodatku jeszcze słabo trzyma parametry fabryczne???
Ja byłbym zachwycony!!!!!
Mnie aż przytkało z wrażenia na widok tych parametrów! Zaraz dogonisz przeciętne 2.5!!!
Mógłbyś dla jasności opisać wszystko co zrobiłeś w silniku czy to tzw tajniki szefa kuchni? Stara 8-zaworówka z LT'ka stała się fajnym sportowym wysokoobrotowym motorem.
Odczuwasz ten dołek między 4k a 4,8k rpm?
Co ze spalaniem stukowym przy tych eksperymentach? Masz czujnik?
No i najważniejsze - czy na przyszły sezon buda wreszcie dorówna parametrami silnikowi?
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
Edytowane przez piterson dnia 01-12-2012 12:22 |
|
Autor |
RE: 924 "temp-car" vel "Modern-Talking" Pilatus |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 01-12-2012 12:26 |
|
|
Najwiecej daje podniesienie sprezania - niestety spalanie stukowe destrukcyjnie dziala na komory spalania co sie co jakis czas objawia...
Pilatus - zakladaj tego Megasquirta i dostruj silnik porzadnie a jeszcze kilka koni sie znajdzie. Dodatkowy + jest taki, ze zaplon jest duzo precyzyjniejszy, nie ma po drodze "sławnetnego" kółeczka i bazuje na wale korbowym dzieki czemu mozesz sobie dowolnie krecic walkiem rozrzadu bez jego zmiany. Mozesz zrobic 2 mapy na kazde z ustawien walka zmieniane przelacznikiem.
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl |
|