Autor |
Porsche 924 rocznik 1980 |
Przemoo
Użytkownik
Postów: 26
Miejscowość: Wąbrzeźno
Data rejestracji: 05.10.14 |
Dodane dnia 24-05-2015 02:00 |
|
|
Witam wszystkich użytkowników tego forum!
Mam na imię Przemek, jestem z Wąbrzeźna (kuj-pom) i chciałem Wam zaprezentować moje 924 2.0L z 1980r.
Decyzja kupna mojego "Prosiaka" była spontaniczna i jak się później okazało również lekkomyślna...
Wszystko działo się pod wpływem chwili... Znalazłem atrakcyjne ogłoszenie na holenderskim portalu, a że nie jestem jakimś wyrafinowanym 'auto traderem', to niestety uległem zauroczeniu i bez chwili wahania po małym 'targowanku' kupiłem auto od sympatycznego Holendra.
Auto wg poprzedniego właściciela (poparte dokumentacją) przeszło w sierpniu 2014 wymianę końcówek drążków, przewodów elektrycznych, oleju, filtrów i paska rozrządu. W 2013 roku nadwozie zmieniło kolor z oryginalnego czarnego na Espresso Braun Metalic 40D z palety Porsche. Na miejscu stwierdziłem kilka usterek: słaby stan uszczelek i listewek chromowanych bocznych tylnych szybek, nie działającą regulację lusterka, pękniętą przednią szybę, brak rolety bagażnika, wgniecenie na prawym przednim błotniku, kilka drobnych skaz na lakierze, dwa małe ogniska rdzy na progach, brak lusterka po stronie pasażera oraz problem z otwieraniem klapy bagażnika.
Po zawarciu transakcji i załatwieniu wszystkich formalności wsiadłem do już formalnie mojego Porsche i ruszyłem ku przygodzie! Po przejechaniu 50km zauważyłem problem z rosnącą temperaturą wody, która rosła w czasie zatrzymania na światłach, jak się później okazało nawalił termostat. Po 11-godzinach w drodze udało się dojechać w jednym kawałku.
Po powrocie zabrałem się za wymianę termostatu i przy okazji wsadziłem nowy termowłącznik wentylatora chłodnicy. Następnie auto trafiło do diagnosty, który stwierdził mały luz na kolumnie kierowniczej oraz delikatny wyciek z miski olejowej. Auto zawitało też do lakiernika na poprawę przedniego błotnika, a po tym zabiegu odwiedziłem rzeczoznawcę, który za bagatela 700zł napisał opinię techniczną i stwierdził oryginalność pojazdu na 95%.
Obecnie auto jest dopracowywane, a planowany zakres prac przedstawia się następująco: wymiana sprężyn i amortyzatorów (sprężyny obniżające o 20mm), zmiana noska na ten z wersji turbo, naprawa regulacji lusterka, montaż lusterka pasażera, zmiana kół na 16'' i dystanse na przednia i tylną oś (z tym jak widzę może być problem). Auto po tych zabiegach wróci do lakiernika na dopieszczenie lakieru, wymianę uszczelek drzwi, bocznych szybek oraz oklejenie przedniej szyby i drzwi naklejkami zgodnymi z oryginałem.
W dalszej przyszłości mam w planach swap na silnik turbo z 924.
Więcej zdjęć > https://plus.google.com/photos/103864734205802911486/albums/6149751099130557057
...Z dnia na dzień coraz bardziej doceniam mojego brązowego "Porszaczka", no i zaczynam się do niego przywiązywać
Pozdrawiam!
Przemoo dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Porsche 924 rocznik 1980 |
Kris
Użytkownik
Postów: 181
Miejscowość:
Data rejestracji: 13.03.15 |
Dodane dnia 24-05-2015 07:49 |
|
|
Lusterko pasażera to była tylko opcja, u mnie w żadnym aucie go nie ma. |
|
Autor |
RE: Porsche 924 rocznik 1980 |
Olo924
Użytkownik
Postów: 4772
Miejscowość: Kraków / Warszawa
Data rejestracji: 04.02.06 |
Dodane dnia 24-05-2015 08:12 |
|
|
bardzo ładnie sie prezentuje. Cieszę sie że oryginał ...
prawe lusterko mogło być ale nie musiało - opcja w tych rocznikach
924 '78
944 '83
Każdy kilometr przejechany nie Transaxlem, to stracony kilometr.
Jeder Kilometer ohne Transe ist ein verlorener Kilometer ... |
|
Autor |
RE: Porsche 924 rocznik 1980 |
michal951
Użytkownik
Postów: 907
Miejscowość: Szczecin
Data rejestracji: 03.12.11 |
Dodane dnia 24-05-2015 08:50 |
|
|
Hej!
Pzdr
out
924,944,944(3.0 vario),968,993
In
951 |
|
Autor |
RE: Porsche 924 rocznik 1980 |
rolo
Użytkownik
Postów: 1152
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 03.08.11 |
Dodane dnia 24-05-2015 09:18 |
|
|
Hej!
Gratulacje. Z tego co piszesz, nic mu nie było i jest całkiem sprawny.
Jeśli można: masz auto w oryginale. Wymiana noska na tubo, a być może silnika, będzie po prostu demolką.
Felgi masz piękne.
Zmieniłbym klaposzybe na oryginał z 924.
Pozdrawiam!
924 '84 2.0 125 KM
Edytowane przez rolo dnia 24-05-2015 11:12 |
|
Autor |
RE: Porsche 924 rocznik 1980 |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 24-05-2015 10:07 |
|
|
Nie zmieniaj felg, masz najładniejsze piętnastki jakie w nich były.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: Porsche 924 rocznik 1980 |
Cember666
Użytkownik
Postów: 618
Miejscowość: Wrocław / czasem Wałbrzych
Data rejestracji: 17.05.14 |
Dodane dnia 24-05-2015 10:55 |
|
|
Fajny kolor i wnętrze, gratulacje zakupy własnego prosiaka
Ale tak jak koledzy wyżej - nie kombinuj,dbaj, odnów, wrzuć żółte blachy etc. ale nie zmieniaj charakteru auta, coraz mniej jest 924, w tym w pełni oryginalnych, utrzymuj je w takim stanie, a odwdzięczy Ci się choćby wzrostem wartości.
Pozdrawiam.
Apartamenty nad polskim morzem;
IG: morskie.grzybowo
Booking: https://www.booking.com/Share-4aX4H3
Garaż:
982C - MY18 718 Cayman
Edytowane przez Cember666 dnia 24-05-2015 10:58 |
|
Autor |
RE: Porsche 924 rocznik 1980 |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 24-05-2015 14:05 |
|
|
Witaj Przemku, to chyba Ty zawitałeś do mnie po obudowy lamp (nieopodal Bydgoszczy) .
Klapa jest z modelu 944 - ma duży spoiler. Klapy w 924 miały mniejszy. Lusterko boczne, koledzy już pisali - twój egzemplarz oryginalnie go nie posiada, prawe było dostępne za dopłatą wtedy.
Coraz ciężej jest o takie ładne 924, również zachęcam do pozostania przy oryginale, bo auto ma ku temu potencjał. Pracy i tak na pewno trochę będziesz miał, bo w każdym coś jest do zrobienia . Felgi, które masz to są najlepsze 15-stki , jakie wychodziły.
Pozdrowienia!
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić. |
|
Autor |
RE: Porsche 924 rocznik 1980 |
Natalia
Użytkownik
Postów: 491
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 18.03.12 |
Dodane dnia 24-05-2015 15:34 |
|
|
Witaj!
Piękny brązowy Prosiak!
Faktycznie lepiej zmienić klaposzybę bez spojlera, albo z mniejszym z 924.
Zazdroszczę, cudny jest !
pzdr
Różowy 924 '82
Szybsze 924
928 S '84 |
|
Autor |
RE: Porsche 924 rocznik 1980 |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 24-05-2015 16:51 |
|
|
Ładny, ładny! Gratuluję i życzę frajdy z jazdy
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: Porsche 924 rocznik 1980 |
hubjur
Użytkownik
Postów: 571
Miejscowość: Bystra
Data rejestracji: 30.08.14 |
Dodane dnia 24-05-2015 17:45 |
|
|
Bardzo ładny. Nic tylko dopieszczać.
924S 150KM
W124 150KM
Saab cabrio 96 kW |
|
Autor |
RE: Porsche 924 rocznik 1980 |
gonzacz
Użytkownik
Postów: 309
Miejscowość: Trzcianka
Data rejestracji: 06.07.09 |
Dodane dnia 24-05-2015 18:24 |
|
|
Piękny kolor, mój ulubiony od niedawna
Gratuluję zakupu I życzę frajdy
944 US '83
S4 '87 automat
E46 M54B30 |
|
Autor |
RE: Porsche 924 rocznik 1980 |
pedro
Użytkownik
Postów: 827
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 23.07.07 |
Dodane dnia 24-05-2015 19:35 |
|
|
Witaj,
ładny
RAFAŁ
924/76 EU czerwony-sprzedany
944/83 EU srebrny był,został czerwony (sprzedany)
944/86 US czarny był (w częściach)
944/84 UK złoty był...
944/82 EU czerwony był się spalił ( 13.04.2011)
944/84 EU biały był przed czerwonym(sprzedany)
MB R107 450 sl jest... |
|
Autor |
RE: Porsche 924 rocznik 1980 |
noname_conek
Użytkownik
Postów: 1313
Miejscowość: Nowy Staw
Data rejestracji: 30.03.13 |
Dodane dnia 24-05-2015 21:34 |
|
|
mam taką klapo-szybę ze spojlerem od 924, wbijam na a1 i do mnie masz świetną drogę Pozdr
951 86' ---->projekt in progress: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=6661&rowstart=0 |
|
Autor |
RE: Porsche 924 rocznik 1980 |
Przemo924S
Użytkownik
Postów: 101
Miejscowość: Gliwice
Data rejestracji: 06.12.14 |
Dodane dnia 25-05-2015 08:49 |
|
|
Gratulacje Przemo od Przema
Bardzo fajnie sie prezentuje, szczególnie w tym kolorze.
W referendum oddaje głos na pozostanie przy oryginale |
|
Autor |
RE: Porsche 924 rocznik 1980 |
seler2
Użytkownik
Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13 |
Dodane dnia 25-05-2015 09:04 |
|
|
Ładne auto - nie psuć
było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s |
|
Autor |
RE: Porsche 924 rocznik 1980 |
czerwony
Użytkownik
Postów: 552
Miejscowość: Poznań/Śrem
Data rejestracji: 24.08.13 |
Dodane dnia 25-05-2015 09:31 |
|
|
Zmień klaposzybę jak chcesz coś zrobić i dopieszczaj szczegóły
Pozdrawiam, Adam
924 "Yeti" 78' http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=7066
928S 82'
Edytowane przez czerwony dnia 25-05-2015 09:32 |
|
Autor |
RE: Porsche 924 rocznik 1980 |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 25-05-2015 11:52 |
|
|
Witamy na forum
Bardzo ładnie się prezentuje - brak targi, tak to jest że jak ktoś nie zamierza
się ścigać to trafi bez, a jak ktoś chce to "z" Ja także zachęcam do zostanie
jak najbliżej oryginału. Jeżeli chcesz na coś wydawać kasę to zamiast kombinacji
z noskiem, można się skusić na usunięcie anteny z dachu. Fotel kierowcy masz
zdaje się zamieniony z fotelem pasażera (charakterystyczne wytarcia od wsiadania).
Z rzeczy które wymieniłeś dodanie dystansów będzie raczej najprostsze. Na spiderwebach
można dać przykręcane dystanse i tył sobie rozsunąć, przodu już nie trzeba
Prawe lusterko to temat trudny, nie wystarczy "dodać". Trzeba najpierw znaleźć
drzwi na pocięcie w których oryginalnie było lusterko i wyjąc z niego wzmocnienie.
Następnie idealnie wkleić wzmocnienie w Twoje drzwi. Potem przerobienie wiązki
i już Ja też jednak polecam oryginał. Jeżeli masz VIN nowego typu to podaj na
PW, rozkoduje Ci opcje
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Porsche 924 rocznik 1980 |
Piotr924
Użytkownik
Postów: 1402
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 13.11.13 |
Dodane dnia 25-05-2015 15:10 |
|
|
Witaj,
Ladne 924 z potencjałem
Nie wiem, co chcesz robic z tym samochodem, ale bez wymiany silnika i "noska" i tak masz na co wydawac pieniadze.
Jesli poprzedni wlasciciel, oprócz przemalowania samochodu, wymiany klaposzyby, wywiercenia otworu w dachu pod antene i "renowacji" felg nie zrobil nic wiecej, to masz malo "grzebany" egzemplarz z Holandii, gdzie procent "kowali warsztatowych" jest z tego co wiem, mały.
Zmiana noska i silnika z Turbo, nigdy nie da Ci 924 turbo, wewnatrz sie tez roznil, a co najwazniejsze TO trzeba zatrzymac. Dochodzi jeszcze wymiana hamulcow w obu osiach na 5 srub. Jesli chcesz Turbo, to kup prawdziwe 924 Turbo i bedziesz mial rzadki oryginał
Co do lusterka, nie jest Ci potrzebne, wystarczy lekko panoramiczna nakladka na lusterko wewnetrzne. Fakt prawe lusterko przydaje sie wg. mnie w jednym przypadku, parkowanie tyłem.
Pod maska z drobiazgow proponuje: osłonę na akumulator (35 zl) i kawalek rury od "noska" (bialy krociec, po lewej stronie zamka) do alternatora i moze jeszcze naklejka na pas tylni nad zderzakiem
Tak jak pisal Quba, podaj VIN, to poczytamy co tam masz
Powodzenia
Porsche 924, '82
"Jeśli coś jest dobrej jakości i o to dbasz, to będzie Ci służyć wiecznie"
Edytowane przez Piotr924 dnia 25-05-2015 15:12 |
|
Autor |
RE: Porsche 924 rocznik 1980 |
Przemoo
Użytkownik
Postów: 26
Miejscowość: Wąbrzeźno
Data rejestracji: 05.10.14 |
Dodane dnia 25-05-2015 23:16 |
|
|
Dzięki za miłe słowa, aczkolwiek do perfekcji jeszcze daleko.
Przyznam się, że ostatecznie o decyzji kupna 924ki przesądził post użytkownika @Bluebird Tomek LINK. Szukając na forum słabych stron, oraz tego na co warto zwracać uwagę przy zakupie auta trafiłem właśnie na wcześniej wspomniany post, który słowo w słowo sprawdził się w moim przypadku. Przy pierwszym odpalaniu auta miałem taaakiego banana na buzi, a pierwsze przejechane kilometry przyprawiły mnie o gęsią skórkę. Wielkie dzięki Panie Bluebird Tomek!
Co do modyfikacji, to chciałem to zrobić w ten sposób, aby powrót do oryginału był możliwy bez kombinacji.
Nawet przygotowałem wizualizację mojej wizji
https://www.youtube.com/watch?v=Y-dnACxvip8
http://gifmaker.cc/PlayGIFAnimation.php?folder=2015052104kr6L61x2odhVgETSpKvKhp&file=output_B5ZcZI.gif
rolo napisał/a:
...
Jeśli można: masz auto w oryginale. Wymiana noska na tubo, a być może silnika, będzie po prostu demolką.
Felgi masz piękne.
Zmieniłbym klaposzybe na oryginał z 924.
Pozdrawiam!
Sprawa noska jest przesądzona, podoba mi się ta opcja i zdania nie zmienię. Co do felg, silnika i klaposzyby, to temat jest otwarty.
Szarak Maryjusz napisał/a:
Witaj Przemku, to chyba Ty zawitałeś do mnie po obudowy lamp (nieopodal Bydgoszczy) .
...
Zgadza się :-)
Qbak napisał/a:
... można się skusić na usunięcie anteny z dachu. ...
Z rzeczy które wymieniłeś dodanie dystansów będzie raczej najprostsze. Na spiderwebach
można dać przykręcane dystanse i tył sobie rozsunąć, przodu już nie trzeba
Antena będzie usunięta przy okazji poprawy podsufitki
Co do dystansów, to chciałbym dodać po 20mm na stronę z tyłu bez poszerzania nadkoli.
Piotr924 napisał/a:
... Co do lusterka, nie jest Ci potrzebne, wystarczy lekko panoramiczna nakladka na lusterko wewnetrzne. Fakt prawe lusterko przydaje sie wg. mnie w jednym przypadku, parkowanie tyłem.
Pod maska z drobiazgow proponuje: osłonę na akumulator (35 zl) i kawalek rury od "noska" (bialy krociec, po lewej stronie zamka) do alternatora i moze jeszcze naklejka na pas tylni nad zderzakiem
Tak jak pisal Quba, podaj VIN, to poczytamy co tam masz
Powodzenia
Lusterka jednak ruszać nie będę.
Ten prosiak też nie ma i to wystarczający argument:
[img]http://i76.photobucket.com/albums/j3/abzadams/_MG_6853.jpg[/img]
Osłona i rura chłodzenia alternatora koniecznie. Temat naklejek muszę jeszcze raz przerobić. |
|