Autor |
944 '83 - Pokrzept |
pokrzept
Użytkownik
Postów: 284
Miejscowość:
Data rejestracji: 25.08.14 |
Dodane dnia 30-08-2015 22:28 |
|
|
Witam,
jako że temat zakupowy spełnił swoją rolę postanowiłem założyć osobny temat odnośnie postępów w przywracaniu autka do dawnej świetności. Na chwilę obecną w kilkanaście godzin od chwili zakupu znalazłem dłuższą chwilę na umycie auta i potraktowanie zmatowionego i zabrudzonego lakieru pastą lekko ścierną. Efekt zamierzony został osiągnięty - wszystkie odpryski, rysy i uderzenia zostały wyciągnięte z pod grubej warstwy brudu i nareszcie widać z czym w pierwszej chwili będzie trzeba się zmierzyć. Dodatkowo udało się odzyskać w miarę sensowny blask lakieru na dachu oraz słupkach - wcześniej te wyglądały tragicznie.
Niestety jak to zwykle bywa początki bywają trudne i na koniec dnia po zakończeniu prac kosmetycznych wcześniej rzężący rozrusznik najprawdopodobniej zakończył swój żywot w obecnej formie. W dniu jutrzejszym auto idzie do przerejestrowania a w/w. złośliwiec zostanie rozebrany i zdiagnozowany. W chwili obecnej po przekręceniu kluczyka słychać przeskok elektrozaworu po czym następuje zwarcie instalacji i natychmiastowy spadek napięcia - na chwilę obecną obstawiam uszkodzenie izolacji uzwojenia silnika bądź zaworu.
W najbliższych dniach będę usilnie poszukiwał:
1) nowej uszczelki do targi;
2) mechanizmu elektrycznego podnoszenia dachu (silnik jest i pracuje, cięgna najprawdopodobniej są schowane pod podsufitką);
3) osłony gumowej przekaźnika oraz złącza silnika otwierania świateł przednich;
4) kompletu komponentów do wykonania wymiany rozrządu oraz serwisu olejowego silnika i skrzyni;
Jeżeli ktoś z Was dysponuje elementami z punktów 1/2/3 lub ma namiary na źródło tychże proszę o kontakt. Dodam że w miejscu do którego wybywam na najbliższe kilka dni stoi anglik w tym samym kolorze, ale nowej desce, przewidziany do sprzedaży na części. Czy auta z drugiej serii - po 85 - posiadają identyczny dach oraz mechanizm jego otwierania ? Każda pomoc będzie mile widziana,
pozdrawiam,
Rafał.
=========
Postęp prac:
1. Prace pozakupowe - wrzesień 2015:
- na start olej 20W50 + nowy filtr;
- wymiana oleju w skrzyni (Motul Gear 300 75W90);
- wymiana amortyzatorów klaposzyby;
- nowe opony Falken ZE912 215/60/R15;
- wymiana świec BPR6ES-11 ze szczeliną wyregulowaną na 8 mm;
- wstępne ogarnięcie elektryki + położenie instalacji i uruchomienie podnośników szyb;
2. Serwis w Raszynie - jesień 2015:
- wymiana rozrządu;
- regeneracja pompy wody;
- wymiana uszczelnień wałków, pompy wody, chłodnicy oleju;
- regeneracja krzyżaków kolumny kierowniczej;
- regeneracja drążków kierowniczych;
- regeneracja rozrusznika, wymiana regulatora napięcia w alternatorze;
3. Prace własne - sezon 2016:
- regeneracja maglownicy;
- nowy układ wydechowy (Inochi Motorsport Łódź, https://www.dropbox.com/sh/sahqx8xddpgs4w6/AAAsFlkp_TRHu6BkPa1XmIwHa?dl=0, docelowo tłumik końcowy do wymiany na owalny);
- nowa linka prędkościomierza;
- kierownica 4-spoke, oryginalny zestaw narzędzi w pokrowcu, rozpórka (komplet od Tomka Bluebirda ;-));
- komplet telefonów pod wąski zawias;
- wymiana lamp przednich na WESEMowskie;
- nowa uszczelka klaposzyby;
- nowe stalowe wahacze, sworznie, gumy zastąpione Powerflexem;
- stabilizator przedni 20 mm wyczyszczony i pomalowany, obsadzony na Powerflexie;
- zaciski przód i tył zregenerowane i pomalowane;
- przewody hamulcowe elastyczne wymienione na wersję w oplocie (Black Diamond);
- nowe klaksony ;-);
4. Serwis w Raszynie - jesień 2016:
- nowe sprzęgło i łożysko;
- koło zamachowe i docisk sprzęgła zregenerowane;
- wymiana filtra paliwa;
- wymiana oleju (Mobil 1 5W50) + filtr;
- półosie po weryfikacji, wymiana manszet i smaru;
5. Serwis w Raszynie - wiosna 2017:
- montaż amortyzatorów KONI;
- wymiana pompy hamulcowej (nowa pompa ATE);
- regeneracja siłowników sprzęgła;
- naprawa mocowań siłowników maski + nowe siłowniki;
- wymiana przewodu łączącego zbiornik wyrównawczy z pompą wspomagania;
- nowa szyba przednia (wersja z przyciemnianym górnym pasem);
- wymiana dźwigni zmiany biegów oraz kostki przy wybieraku;
6. Prace własne - sezon 2017:
- montaż stabilizatora tylnego regulowanego 19mm;
- wymiana gum uchwytów maglownicy;
- walka z montażem podwójnego wentylatora, zmiana instalacji na dwustopniowe załączanie poprzez przekaźniki + wymuszenie załączenia wentylatora z kabiny - w toku;
- czyszczenie i regeneracja mechanizmów podnoszenia szyb;
- wymiana palca + rozdzielacza (BERU), świec oraz przewodów (Browar);
pokrzept dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez pokrzept dnia 22-08-2017 14:38 |
|
Autor |
RE: 944 '83 - Pokrzept |
Dlugi
Użytkownik
Postów: 3407
Miejscowość: Lublin i okolice.
Data rejestracji: 05.02.06 |
Dodane dnia 30-08-2015 23:09 |
|
|
Witaj,
auto ma potencjał, dobrze że trafiło do Ciebie.
Jeszcze moje tablice i moje podkładki
Po polerce wygląda super.
Zrób najpierw rozrząd, ciesz się autem i do Robka na Rancho a detale w zimie.
Tak dach i mechanizm dachu jest zapewne taki sam.
Pozdrawiam
Porsche & ?
Edytowane przez Dlugi dnia 30-08-2015 23:13 |
|
Autor |
RE: 944 '83 - Pokrzept |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 30-08-2015 23:31 |
|
|
Auta przed 85 względem aut po tym roku maja zupełnie inny mechanizm otwierania dachu. Zarówno silnik jak i ciegna są inne.
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl |
|
Autor |
RE: 944 '83 - Pokrzept |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 30-08-2015 23:33 |
|
|
Mechanizm podnoszenia targi zmienia się gdzieś w 1986 roku, dokładnie do któregoś
tam VINu. Zainteresowani mogą także spojrzeć za tapicerkę w lewej części bagażnika.
Twój jest starego typu, choć kilka elementów będzie pasować od nowego. Pytanie co
jest nie tak u Ciebie. Ja bym zaczął od sprawdzenia czy zębatki w mechanizmie pod
podsufitką nie są zmielone (najczęstsza awaria). Niska cena naprawy.
Auto prezentuje się świetnie na tym zdjęciu
Jeszcze raz gratulacje i miłego użytkowania
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
Edytowane przez Qbak dnia 30-08-2015 23:36 |
|
Autor |
RE: 944 '83 - Pokrzept |
pokrzept
Użytkownik
Postów: 284
Miejscowość:
Data rejestracji: 25.08.14 |
Dodane dnia 31-08-2015 10:06 |
|
|
Dziękuję za szybką reakcję w temacie targi - sprawa wygląda tak, że jak już wspomniałem jest przełącznik, instalacja do silnika, silnik (na chodzie) i widać przez otwory w podsufitce cięgno. Przekładni i prowadnicy brak. Sam dach posiada przykręcone zamki od wersji manualnej, które ze względu na brak prowadnicy/uchwytu przykręcanego do karoserii (jak na załączonym zdjęciu poglądowym) nijak nie trzymają. Stąd myśl o wyprowadzeniu na prostą elektrycznej targi i przeszczepienie mechanizmu z anglika.
pokrzept dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 944 '83 - Pokrzept |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 31-08-2015 11:34 |
|
|
Napisałeś, że to rocznik 1983, który to rok modelowy? Dopiero od MY 1984 była
targa elektryczna, może to jest oryginał a elektryka to kogoś próby dołożenia
mechanizmu?
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: 944 '83 - Pokrzept |
Dlugi
Użytkownik
Postów: 3407
Miejscowość: Lublin i okolice.
Data rejestracji: 05.02.06 |
Dodane dnia 31-08-2015 12:14 |
|
|
Tam chyba nie było targi elektrycznej. Jest silnik w lewym tylnym nadkolu?
Chyba ktoś to dokładał za moich czasów silnika nie było.
Pozdrawiam
Porsche & ?
Edytowane przez Dlugi dnia 31-08-2015 12:30 |
|
Autor |
RE: 944 '83 - Pokrzept |
pokrzept
Użytkownik
Postów: 284
Miejscowość:
Data rejestracji: 25.08.14 |
Dodane dnia 01-09-2015 13:40 |
|
|
Witam po krótkiej przerwie technicznej. Póki co Rozrusznik vs. Pokrzept - 1:0. 32-letnie śruby nie chciały współpracować z operatorem klucza oczkowego wyposażonego w WD40, na weekend szykuję większy kaliber.
Co do samej targi która jest w tej chwili na tapecie - wczoraj zweryfikowałem stan bieżący i mogę poinformować że auto posiada zabudowany kompletny napęd elektryczny w prawym tylnym nadkolu, sprawną instalację elektryczną silnika, stosowny przełącznik w kolumnie środkowej, linkę/cięgno schowane w podsufitce. W instrukcji serwisowej odnalazłem opis montażu oraz regulacji napędu elektrycznego oraz cięgna dla modeli '84 - 02.'86 oraz 03.'86+. Zdaję sobie sprawę że samo cięgno oraz płyta z silnikiem różnią się znacząco (o czym wspominał Michał i Qbak) natomiast pozostaje pytanie czy przekładnia (944 564 941 00) oraz sam dach montowane w starej i nowej desce mogą być stosowane zamiennie ? Jeżeli jest możliwość przekładki bez większego problemu myślę, że uda mi się w tym tygodniu zakupić takowe elementy z 944 '89 RHD i w weekend przeprowadzić montaż.
Edytowane przez pokrzept dnia 01-09-2015 19:01 |
|
Autor |
RE: 944 '83 - Pokrzept |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 01-09-2015 20:45 |
|
|
Winszuję zakupu! Frajdy zarówno z jazdy jak i z prac przy aucie
Napęd targi zamontowany po prawej stronie to dla mnie nowość.
W mojej 944s rocznik 87 jest zamontowany po lewej stronie. Możliwe to, że montowano go wcześniej po prawej?
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: 944 '83 - Pokrzept |
pokrzept
Użytkownik
Postów: 284
Miejscowość:
Data rejestracji: 25.08.14 |
Dodane dnia 01-09-2015 20:49 |
|
|
O cho...lewka, dzięki za zwrócenie uwagi simprez, miałem na myśli oczywiście to drugie prawo . Naturalnie napęd targi jest po stronie kierowcy.
Edytowane przez pokrzept dnia 01-09-2015 20:50 |
|
Autor |
RE: 944 '83 - Pokrzept |
Olo924
Użytkownik
Postów: 4768
Miejscowość: Kraków / Warszawa
Data rejestracji: 04.02.06 |
Dodane dnia 23-09-2015 07:05 |
|
|
w sprawie drgającego drążka zgłoś się do PIeszczoHa - on ma magiczną kostkę usuwającą wszelkie drgania tego drążka - po wymianie komfort porównywalny z nowym Maybachem ...
924 '78
944 '83
Każdy kilometr przejechany nie Transaxlem, to stracony kilometr.
Jeder Kilometer ohne Transe ist ein verlorener Kilometer ... |
|
Autor |
RE: 944 '83 - Pokrzept |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 23-09-2015 11:32 |
|
|
Nie tak szybko, drganie może być też z mechanizmu w kabinie, który kończy swój żywot. to trzeba sprawdzać.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: 944 '83 - Pokrzept |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 09-07-2016 15:50 |
|
|
Fajny wydech, jedyna rzecz do której potrafię się przyczepić to tłumik końcowy. on powinien być owalny choćby po to żeby nie wystawał.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: 944 '83 - Pokrzept |
pokrzept
Użytkownik
Postów: 284
Miejscowość:
Data rejestracji: 25.08.14 |
Dodane dnia 28-08-2016 00:56 |
|
|
@PieszczoH nie pozostaje mi nic innego jak przyznanie Ci racji. Niestety lekko się "sfrajerowałem", przed wykonaniem wyartykułowałem swoje potrzeby odnośnie maksymalnego wyciszenia wydechu natomiast nie pomyślałem, aby przedyskutować temat kształtu zostawiając wolną rękę wykonawcy. Ten puścił wodzę fantazji i efekt końcowy jaki jest każdy widzi. Dodam tylko, że w planach jest jeszcze modyfikacja tłumika końcowego, ale póki co są sprawy ważniejsze.
Dzięki uprzejmości i pomocy Qbaka w dniu dzisiejszym ruszyły prace porządkowe przy przednim zawiasie, hamulcach oraz paru innych pierdołach. Temat muszę ogarnąć w przeciągu tygodnia, po czym auto trafia na ogarnięcie układu przeniesienia napędu. Tarcza od Radzikowskiego już czeka, więc jak dobrze pójdzie w okolicach 10-tego będę mógł sprawdzić czy warto było czekać 2 miesiące na jej wykonanie
pokrzept dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez pokrzept dnia 28-08-2016 00:58 |
|
Autor |
RE: 944 '83 - Pokrzept |
pokrzept
Użytkownik
Postów: 284
Miejscowość:
Data rejestracji: 25.08.14 |
Dodane dnia 22-08-2017 01:44 |
|
|
Ponieważ moja skarbonka lada dzień zaliczy drugie urodziny postanowiłem w pierwszym poscie zebrać po krótce informacje odnośnie dotychczas wykonanych prac.
Jako że prace są prowadzone w trybie ciągłym na bieżąco pojawiają się coraz to nowe "sytuacje". W związku z powyższym przy okazji urodzin postanowiłem zasięgnąć rady forumowych mędrców.
1. Wentylator chłodnicy. Nadmienione trójramienne pojedyncze "śmigło" od dwu lat dawał znać, że po 34 latach warto byłoby wysłać je na emeryturę. W ostatnim okresie zaczął niedomagać i ratując sytuację nabyłem drogą kupna nową ramkę od wersji z klimatyzacją (944 106 143 02) oraz dwa wentylatory produkcji bliżej nieokreślonej. Po kilku operacjach natury ślusarsko-kowalskiej udało się spasować wspomniane podzespoły i niedługo po tym całość zawisnęła na chłodnicy. Zdziwieniu memu nie było końca kiedy okazało się, że po zawieszeniu nowych wentylatorów ramka mocująca opiera się o wąż łączący kołnierz pompy wody z chłodnicą. Ponieważ PET nie jest w stanie udzielić mi jednoznacznej odpowiedzi proszę o podzielenie się własnymi doświadczeniami w tym temacie.Czy w przypadku użycia dwu wentylatorów konieczne jest zastosowanie innego modelu chłodnicy?
2. Mocowanie bolca klaposzyby. Moje auto posiada "wąskie" mocowanie bolca (jak 477 827 033 A). Ponieważ guma naniesiona na metalowy uchwyt wystąpiła o separację zacząłem poszukiwać zamiennika. W me ręce wpadły uchwyty "szerokie" (jak 944 512 033 01). Niestety bo bliższym zapoznaniu się z problemem okazało się, że metalowy element uchwytu jest szerszy na krótszym boku o 1mm względem wersji "wąskiej". Tym samym osie otworów pod śrubę montażową nie pokrywają się a cały uchwyt opiera się o rant otworu zamka klaposzyby. W związku z tym zapytuję, czy klaposzyby do 944 wychodziły w kilku wersjach i czy ktoś z Was stosował te elementy zamiennie?
3. Regeneracja przepustnicy. Podczas ostatnich poszukiwań znalazłem takie oto cudo http://www.paragon-products.com/Throttle-Body-Reseal-Kit-p/aw_944tbrk.htm. Ponieważ koszt wysyłki za wielką wodę wynosi prawie trójkrotność zestawu, nie uśmiecha mi się płacić za to majątku. W związku z tym proszę o info, czy ktokolwiek z Was znalazł podobny zestaw po tej stronie Wielkiej Wody w naszym Euro Kołchozie.
Zakupię:
- wspornik górnego mocowania chłodnicy (944 106 151 02);
- górne gumowe mocowanie chłodnicy (944 106 153 00);
- filtr do zbiornika paliwa (928 201 081 04);
- uszczelnienie filtra (928 201 187 02);
- kompletne mocowanie pompy paliwa;
Edytowane przez pokrzept dnia 22-08-2017 10:51 |
|
Autor |
RE: 944 '83 - Pokrzept |
pokrzept
Użytkownik
Postów: 284
Miejscowość:
Data rejestracji: 25.08.14 |
Dodane dnia 02-10-2018 19:58 |
|
|
Ostatnie 12 miesięcy nie przyniosło wielkich zmian. Udało się zakupić skrzynię z toresenem od Pitersona, wymienić poduszki silnika oraz uszczelkę miski olejowej, wrzucić nową dmuchawę nagrzewnicy. Przy okazji zebrałem sporą ilość detali których brakowało lub zwyczajnie się zużyły. Po trzech latach walk auto prowadzi się już całkiem znośnie w związku z czym przyszła pora na popracowanie nad stanem nadwozia. W dniu dzisiejszym zakończyłem prace przygotowawcze, skatalogowałem zdemontowane elementy i od jutra rozpoczną się prace blacharskie. W planach zajęcie się progami (w lewym ruda już zaczęła się panoszyć na końcu, w prawym do wymiany końcówka poszycia), doprowadzenie przodu do należytego porządku, usunięcie zaczątków korozji (łączenie fartuchów ze słupkami, komora akumulatora), zdarcie starego lakieru i ewentualnej szpachli i położenie nowej powłoki. Ciąg dalszy nastąpi ...
pokrzept dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez pokrzept dnia 02-10-2018 20:00 |
|
Autor |
RE: 944 '83 - Pokrzept |
pokrzept
Użytkownik
Postów: 284
Miejscowość:
Data rejestracji: 25.08.14 |
Dodane dnia 02-10-2018 19:59 |
|
|
.
pokrzept dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 944 '83 - Pokrzept |
Olo924
Użytkownik
Postów: 4768
Miejscowość: Kraków / Warszawa
Data rejestracji: 04.02.06 |
Dodane dnia 02-10-2018 21:10 |
|
|
Gruuubo, będzie fajne auto !
924 '78
944 '83
Każdy kilometr przejechany nie Transaxlem, to stracony kilometr.
Jeder Kilometer ohne Transe ist ein verlorener Kilometer ... |
|
Autor |
RE: 944 '83 - Pokrzept |
browar
Użytkownik
Postów: 778
Miejscowość:
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 03-10-2018 08:58 |
|
|
pokrzept napisał/a:
Ponieważ moja skarbonka lada dzień zaliczy drugie urodziny postanowiłem w pierwszym poscie zebrać po krótce informacje odnośnie dotychczas wykonanych prac.
Jako że prace są prowadzone w trybie ciągłym na bieżąco pojawiają się coraz to nowe "sytuacje". W związku z powyższym przy okazji urodzin postanowiłem zasięgnąć rady forumowych mędrców.
1. Wentylator chłodnicy. Nadmienione trójramienne pojedyncze "śmigło" od dwu lat dawał znać, że po 34 latach warto byłoby wysłać je na emeryturę. W ostatnim okresie zaczął niedomagać i ratując sytuację nabyłem drogą kupna nową ramkę od wersji z klimatyzacją (944 106 143 02) oraz dwa wentylatory produkcji bliżej nieokreślonej. Po kilku operacjach natury ślusarsko-kowalskiej udało się spasować wspomniane podzespoły i niedługo po tym całość zawisnęła na chłodnicy. Zdziwieniu memu nie było końca kiedy okazało się, że po zawieszeniu nowych wentylatorów ramka mocująca opiera się o wąż łączący kołnierz pompy wody z chłodnicą. Ponieważ PET nie jest w stanie udzielić mi jednoznacznej odpowiedzi proszę o podzielenie się własnymi doświadczeniami w tym temacie.Czy w przypadku użycia dwu wentylatorów konieczne jest zastosowanie innego modelu chłodnicy?
2. Mocowanie bolca klaposzyby. Moje auto posiada "wąskie" mocowanie bolca (jak 477 827 033 A). Ponieważ guma naniesiona na metalowy uchwyt wystąpiła o separację zacząłem poszukiwać zamiennika. W me ręce wpadły uchwyty "szerokie" (jak 944 512 033 01). Niestety bo bliższym zapoznaniu się z problemem okazało się, że metalowy element uchwytu jest szerszy na krótszym boku o 1mm względem wersji "wąskiej". Tym samym osie otworów pod śrubę montażową nie pokrywają się a cały uchwyt opiera się o rant otworu zamka klaposzyby. W związku z tym zapytuję, czy klaposzyby do 944 wychodziły w kilku wersjach i czy ktoś z Was stosował te elementy zamiennie?
3. Regeneracja przepustnicy. Podczas ostatnich poszukiwań znalazłem takie oto cudo http://www.paragon-products.com/Throttle-Body-Reseal-Kit-p/aw_944tbrk.htm. Ponieważ koszt wysyłki za wielką wodę wynosi prawie trójkrotność zestawu, nie uśmiecha mi się płacić za to majątku. W związku z tym proszę o info, czy ktokolwiek z Was znalazł podobny zestaw po tej stronie Wielkiej Wody w naszym Euro Kołchozie.
Zakupię:
- wspornik górnego mocowania chłodnicy (944 106 151 02);
- górne gumowe mocowanie chłodnicy (944 106 153 00);
- filtr do zbiornika paliwa (928 201 081 04);
- uszczelnienie filtra (928 201 187 02);
- kompletne mocowanie pompy paliwa;
W PET jest inny nr dla wersji z klimą ale musiał się zamienić w ciągu lat i teraz podają jeden nr dla obydwu wersji:
94410623705
Siem
browar
eS |
|
Autor |
RE: 944 '83 - Pokrzept |
pokrzept
Użytkownik
Postów: 284
Miejscowość:
Data rejestracji: 25.08.14 |
Dodane dnia 03-10-2018 09:45 |
|
|
@browar: w temacie układu chłodzenia sytuacja rozwinęła się w nieco innym kierunku, a mianowicie zamówiłem komplet przewodów silikonowych z Lindsey Racing. Generalnie cały układ zostanie odświeżony, tj. mam już skompletowane: nowy zbiornik, termostat, termowyłącznik, w/w. węże, zawór nagrzewnicy, nagrzewnicę wnętrza i czekam jedynie na chłodnicę. Jak już uda się to wszystko poskładać będę myślał nad pasowaniem dwu wentylatorów. |
|