Autor |
Porsche 924 '85 azzurro chiaro metallizzato ? |
HOGBEN
Użytkownik
Postów: 38
Miejscowość: Gůrny Ślůnsk
Data rejestracji: 20.03.16 |
Dodane dnia 23-03-2016 22:27 |
|
|
Czyż ta piękna włoska nazwa koloru nie brzmi lepiej niż "Hellblau". Zresztą, co po niemiecku brzmi dobrze ? Chyba tylko "Porsche" , ale nie o tym...
Well , tak jak już Robert uprzejmy był zauważyć do tej pory bliżej nam było w Stuttgarcie na Mercedesstraße 100 niż na Porscheplatz 1 . Ale po 20-stej gwieździe skończyły nam się inspiracje , a mercedes od 1996 roku nie popełnił naszym zdaniem nic godnego uwagi. Zrobiliśmy więc z żoną szybki rachunek sumienia i okazało się że tak naprawdę nie ma alternatywy. Potrzebowaliśmy czegoś jako drugi samochód w rodzinie. Do codziennych krótkich jazd + weekend na wsi. My + syn lat 3 + pies. Kompaktowe rozmiary. No i oczywiście wymagania techniczne. Moje : dostępność części , umiarkowany koszt eksploatacji , łatwość naprawy. Żony : otwierane światła , "tylko nie biały". Sami widzicie że nie mieliśmy zbyt wielkiego wyboru Życie nauczyło nas że w samochodów które widziały się z polskim Mirkiem mechanikiem kupować nie warto , więc nawet nie szukaliśmy . Niemcy tez odpuściliśmy ze względu na dość wyśrubowane ceny. skupiliśmy się na Austrii i Włoszech. I .... nic.
Tymczasem po sąsiedzku ktoś przywiózł z Mediolanu wymagające jedynie dopieszczenia 924 .
[img]http://pics.tinypic.pl/i/00769/xahtlzw9mq8a.jpg[/img]
Jako że pieszczenie to coś co lubię najbardziej pojawiliśmy się obejrzeć to cudo. Jak się pewnie domyślacie "dopieszczenie" to taki eufemizm dla "odbudowa".
[img]http://files.tinypic.pl/i/00769/wwitwzi1bj3c.jpg[/img]
Samochód :
1) nie ma alternatora ani akumulatora - więc jest nieodpalalny
2) nie ma tez ani jednej pompy paliwowej ( no dobra ma : w kabinie na dywaniku - obie )
3) z braku prądu i awarii zamka "kluczykowego" nie otwiera się tez klaposzyba
4) Lewa tylna lampa ma że tak powiem "nieciągłości" materiałowe i wymaga wymiany
5) Lusterko wsteczne jest w schowku ( niestety z kawałkiem szyby przedniej)
6) Cały do malowania ( złuszczający się lakier lub/i otarcia lub/i wypłowienia na każdym elemencie )
I wiele pewnie innych kwiatków o których w tej chwili nie mamy pojęcia. Ale z drugiej strony jest proste , niezgniłe , ładne w środku , wygląda na regularnie serwisowane. Przeprowadziliśmy więc negocjacje w wyniku których nabyliśmy go za mniej więcej 50% ceny wystawionej na OLX. Czy było warto ? Jak zwykle okaże się po czasie. Ale temat takich reanimacji nie jest nam obcy, więc jesteśmy dobrej myśli.
Po przywiezieniu do garażu okazało się że trzymają hamulce dostarczając całej rodzinie rozrywki i porcji ruchu na świeżym powietrzu
[img]http://files.tinypic.pl/i/00769/a0cr0f5e9v1g.jpg[/img]
Ale właśnie. W 924 normalnie "-" z akumulatora idzie na karoserię. Prawda ? Bo u mnie to wygląda inaczej
[img]http://pics.tinypic.pl/i/00769/l2e20wkvjnnq.jpg[/img]
Reasumując, będziemy wdzięczni za pomoc w poniższych tematach.
1) Jak otworzyć klaposzybę bez zamka i prądu ?
2) Macie może zdjęcie podłączonego alternatora ? ( rozkład kabli )
3) Macie może tylna lewą lampę ?
4) I 2 siłowniki maski ?
Jak tylko połapię prąd , będę wiedział dużo więcej...
Edytowane przez HOGBEN dnia 24-03-2016 23:23 |
|
Autor |
RE: Porsche 924 '85 azzurro chiaro metallizzato |
kosmo
Użytkownik
Postów: 139
Miejscowość: PSZ/PO
Data rejestracji: 17.08.15 |
Dodane dnia 23-03-2016 22:46 |
|
|
Gratuluje, niech autko cieszy
Otwarcie klaposzyby jeśli jest ten sam mechanizm co 44, jest banalnie proste.
Od środka dostajesz się do bagażnika, odpinasz wykładzinę, pod nią wkładasz lewą bądź prawą pięciopalczastą, macasz za linką i jak już wymacasz, to ciągniesz. Głową natomiast odchylasz klaposzybe i voila
P.S. nie wiem, czy ręka Włocha nie jest gorsza od A-ntka, S-tefka i O-lka w skrócie ASO Mirek w PL
Edytowane przez kosmo dnia 23-03-2016 22:54 |
|
Autor |
RE: Porsche 924 '85 azzurro chiaro metallizzato |
drwal
Administrator
Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06 |
Dodane dnia 24-03-2016 14:08 |
|
|
Piękna sztuka już teraz, a co będzie po remontach! Sąsiedzi będą zazdrościć i krew ich zaleje !
Co do klaposzyby, możesz też od zadniej strony zamka tam gdzie się schodzą cięgna, przesunąć oba cięgna na raz w odpowiednią stronę i powinno być okay.
Minus zawsze szedł na budę, plus wędrował przez grodz w cholerę.
Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87
Edytowane przez drwal dnia 24-03-2016 14:09 |
|
Autor |
RE: Porsche 924 '85 azzurro chiaro metallizzato |
nemo
Użytkownik
Postów: 2143
Miejscowość: Warszawa / Praga Północ
Data rejestracji: 20.05.07 |
Dodane dnia 24-03-2016 22:31 |
|
|
Gratuluje. Kibicowalem temu autu w ogloszeniach
Jak juz dobierzesz sie do bagaznika to wrzuc foto wlepki z bagaznika
Jestem ciekaw czy M471 chyba ?? Jest fabryczne
924 S2 '85 Szare (WE 924 0K) Poznań 2007 2009 2:24.552
924 S '86 Szare WP0ZZZ92ZGN402273 Poznań 2011 2:19,356
944 S2 '91 Czarne
924 S '87 US Czarne
924 S TURBO '87 US Czerwone
924 S '88 Szare |
|
Autor |
RE: Porsche 924 '85 azzurro chiaro metallizzato |
HOGBEN
Użytkownik
Postów: 38
Miejscowość: Gůrny Ślůnsk
Data rejestracji: 20.03.16 |
Dodane dnia 24-03-2016 23:22 |
|
|
Źle to wróży tej renowacji , jak właściciele ślepi Ale o tym za chwilę
Dzięki Panowie za rady , dobraliśmy się z Tatą do bagażnika. Bardzo pozytywne zaskoczenie. Wykładziny ładne , koło zapasowe , klucze ( w tym ten fikuśny do świec ) , podnośnik. Stan jak na zdjęciach .
[img]http://files.tinypic.pl/i/00770/08htww1zm8ks.jpg[/img]
[img]http://files.tinypic.pl/i/00770/83b0tc6hwwo0.jpg[/img]
[img]http://files.tinypic.pl/i/00770/1ci9ats2cs7a.jpg[/img]
Znalazła się też przywołana przez Nemo naklejka :
[img]http://files.tinypic.pl/i/00770/9d3ifn1fm46w.jpg[/img]
I tu mały Zonk kolor to niestety nie "azzurro chiaro metallizzato" tylko jak wynika z wlepki " crystal green metallic " - żona będzie niepocieszona
[img]http://pics.tinypic.pl/i/00770/72jt4pbr9zwc.jpg[/img]
Ale serio , gdzie oni tu zielony widzą ?????
I jeszcze jedno. Co to jest ??????? ( nie chodzi mi o włacznik świateł )
[img]http://pics.tinypic.pl/i/00770/mkbdhvm7qsrh.jpg[/img]
Ostatnia sprawa to uszczelka klaposzyby. Jakaś taka skurczona w sobie wydaje się za krótka i za mała. Nie powinna być grubsza ?
[img]http://pics.tinypic.pl/i/00770/w7j0oikbgqrd.jpg[/img]
Edytowane przez HOGBEN dnia 24-03-2016 23:35 |
|
Autor |
RE: Porsche 924 '85 azzurro chiaro metallizzato ? |
kwiatek
Użytkownik
Postów: 182
Miejscowość: Lublin
Data rejestracji: 02.06.15 |
Dodane dnia 25-03-2016 08:27 |
|
|
Uszczelkę możesz zamienić na taką od FSO Lublin występuje w handlu często jako uszczelka uniwersalna
Jest:
e39 '97 Touring
e30 '91 Convertible
924 '83 Targa
955 '04 US
.
.
.
There is no substitute |
|
Autor |
RE: Porsche 924 '85 azzurro chiaro metallizzato ? |
HOGBEN
Użytkownik
Postów: 38
Miejscowość: Gůrny Ślůnsk
Data rejestracji: 20.03.16 |
Dodane dnia 01-04-2016 01:09 |
|
|
Nie mamy teraz za dużo czasu , ale staramy się podganiać temat. Przeszukałem całe auto pod kątem ewentualnych niespodzianek elektrycznych i podłączyliśmy prąd. Bestia ożyła , otwiera oczy , kręci rozrusznikiem , otwiera szyby. wiatraki i podświetlenia działają. Nie działa elektrycznie otwieranie klapy i coś się dzieje z wycieraczkami. Znaczy po włączeniu zapłonu zawsze przejadą szybę 1 lub 2 razy. To taki Feature czy raczej Bug ?
[img]http://files.tinypic.pl/i/00772/k3u3rc5slkdg.jpg[/img]
Fotele wyciągnięte i wyprane porządnie świecą wręcz na fioletowo. Próbowaliście coś z tym zrobić ? Czy da się to zafarbować ? Szkoda je obszywać bo nie są dziurawe ani nawet specjalnie przetarte. Ale ten fiolet powala. Już wolałem jak były brudne . Po wyciągnięciu foteli ( chyba najłatwiejszym w historii motoryzacji) okazało się że jedno mocowanie jest urwane już nie pierwszy raz. to przypadłość tego modelu ? Jest na to jakiś sposób czy po prostu blacha 4mm i spawanko ?
[img]http://files.tinypic.pl/i/00772/nj9gerftw2dr.jpg[/img]
[img]http://files.tinypic.pl/i/00772/0ircfijyy6zy.jpg[/img]
I na koniec moja perełka. Coś co napawa mnie duma i optymizmem w tych ciężkich czasach - Polska myśl techniczna.
[img]http://files.tinypic.pl/i/00772/5ozr86r57kxb.jpg[/img]
Niby pompa paliwowa , ale made in Poland. Trochę się boje wsadzić ją do baku. Cały czas mam wrażenie że tylko czeka żeby zaiskrzyć na pustym zbiorniku A w weekend jak się uda spróbuję założyć pompy paliwowe , alternator i ożywić potwora. Trzymajcie kciuki |
|
Autor |
RE: Porsche 924 '85 azzurro chiaro metallizzato ? |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 01-04-2016 09:03 |
|
|
Jeżeli pompa w baku nie działa to możesz zamiast niej zamontować tylko coś w rodzaju
filtru z nowszych modeli. Lub szukaj używki w dobrym stanie.
Mocowanie fotela - też to przechodziłem. Sporo aut ma z tym problem, zbyt cienka
blacha. W 944.2 już poprawili.
Wycieraczki - bug.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Porsche 924 '85 azzurro chiaro metallizzato ? |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 02-04-2016 15:55 |
|
|
No niestety to z podłogą się zdarza dość często...
szwagier w 924 78 miał na wylot przykręcony fotel, a to było ze 20 lat temu.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: Porsche 924 '85 azzurro chiaro metallizzato ? |
HOGBEN
Użytkownik
Postów: 38
Miejscowość: Gůrny Ślůnsk
Data rejestracji: 20.03.16 |
Dodane dnia 03-04-2016 21:26 |
|
|
[img]http://pics.tinypic.pl/i/00773/jd8gcdjrum45.jpg[/img]
Silny zwarty i gotowy przystąpiłem do ożywiania bestii .Po pierwsze siłowniki (opadająca bo łeb kapa przestaje być śmieszna już po pierwszym wytrąceniu podpórki ) , później zamki klaposzyby czyszczenie i regulacja. Nowa uszczelka zamka w ASO 15 zł i sam zamek oczywiście ( nie obracał się ) czyszczenie i wymiana zapadek 50 zł. Kalpa działa , majestatycznie sunie w górę po przekręceniu kluczyka.
Następnie pompy paliwowe z drobnym zgrzytem polegającym na konieczności użycia węży 10 na króćce 12 . Podłączone. Kila razy zapłon, i palimy :
https://youtu.be/soD-jb2eplg
Jak już opadło confetti i korki od szampanów zaczęliśmy szukać tego prozdrowotnego cylindra który rzucił palenie. Staromodnie. Na włączonym silniku ściągamy fajki , wyszło że trzeci. Znaczy trzeci od przodu , od kabiny drugi . Myślę ok , przyda się klucz do świec co się oryginalny ostał, bo miejsce najbardziej dupiate ze wszystkich. No ale klucz nie działa. Myślę - za duży - w końcu to 21 . Ojca w kombinezon, dup na motór, i 50km ( w obie strony) do powiatu po klucz. Przywiózł 16 , wkładamy - za duży. Qwa , moja edukacja skończyła się na 2 rodzajach świec. 5 minut w internecie i ojca w kombinezon, dup na motór, i 50km ( w obie strony) do powiatu po klucz. Mniejszych nie mają. Stoimy, pijemy.Pogoda fajna, kociołek dochodzi.Po obiedzie sąsiad przyniósł klucz od swojego moplika, skutera znaczy. Pasuje.
[img]http://pics.tinypic.pl/i/00773/jz7adk54jgmk.jpg[/img]
Ilość psów powieszonych na tym co te świece tu wkręcił szła już w w dziesiątki jak udało się je wykręcić. Czyste , czarno-kawowe, suche. A najbardziej sucha trzecia. Luzujemy na pracującym przewody przy wtryskach - leci - ale silnik dalej pali na 3 gary. Zapalamy jeszcze raz - nie pali. Niby chwyta ale nie odpala. Iskra jest , paliwa nie ma na wylocie z K-jet. Odpowietrzamy na śrubach wylotowych z K-jet - pali. Od razu na 4 gary. O tak :
https://youtu.be/ZDU2zU7zt8o
I tak zostało , jak chwilę postoi to kaprysi. Pali ciężko , na 2 , 3 gary i później normalnie. Ki czort ?
Edytowane przez HOGBEN dnia 04-04-2016 11:20 |
|
Autor |
RE: Porsche 924 '85 azzurro chiaro metallizzato ? |
Cyryl
Użytkownik
Postów: 1190
Miejscowość: Sandomierz
Data rejestracji: 02.11.10 |
Dodane dnia 03-04-2016 22:54 |
|
|
Piszesz świetnie; z jajem i ciekawie. Nie strać weny! - bardzo fajny wątek, wesoły i ilustrowany. Bądź pewien, że jest tu paru, którzy czują klimat który roztaczasz i sposób widzenia rzeczy, jaki prezentujesz Tak trzymać! A wóz- super, nawet z fioletowymi krzesełkami. Pozdrawiam. |
|
Autor |
RE: Porsche 924 '85 azzurro chiaro metallizzato ? |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 03-04-2016 23:45 |
|
|
HOGBEN napisał/a:
Ki czort ?
K-Jet
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Porsche 924 '85 azzurro chiaro metallizzato ? |
HOGBEN
Użytkownik
Postów: 38
Miejscowość: Gůrny Ślůnsk
Data rejestracji: 20.03.16 |
Dodane dnia 07-04-2016 15:11 |
|
|
Spacyfikowałem K-jeta. Pomogła wymiana filtra paliwa. Pali normalnie o ile w ogóle zapali. Moje wczorajsze prace z nim spowodowały u mnie skompresowane objawy choroby afektywnej dwubiegunowej. Jak już wymieniliśmy filtr to przestał odpalać zupełnie. Nie działają pompy. 30 minut później po przeczytaniu Waszych postów i wykonaniu zacnego mostka na przekaźniku pompy palenie wróciło. Ale przy okazji grzebania w skrzynce skończył się kierunkowskaz i wycieraczki. Naprawiłem kierunkowskaz, ale przekaźnik wycieraczek musi być wyjęty bo włożony rzęźi , i ogólnie wydaje takie skwierczące dźwięki.
Zatem jakby kto miał przekaźniki od pompy i wycieraczek to zapraszam na PW
a , i zgodnie z radą ( dzięki Wojtek - wiszę piwo ) reaktywowałem pompkę spryskiwacza . Ale żeby nie było tak pięknie to okazało się że zbiorniczek cieknie....
Edytowane przez HOGBEN dnia 07-04-2016 15:27 |
|
Autor |
RE: Porsche 924 '85 azzurro chiaro metallizzato ? |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 07-04-2016 16:41 |
|
|
Mam przekaźniki wycieraczek (nr 111 955 531) i kierunków (nr 111 953 227 D). Jak chcesz sprawdzić, czy coś pomogą to daj znać na maila: sebastian.kulig@montel-krakow.pl (wyślę do testów)
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: Porsche 924 '85 azzurro chiaro metallizzato ? |
HOGBEN
Użytkownik
Postów: 38
Miejscowość: Gůrny Ślůnsk
Data rejestracji: 20.03.16 |
Dodane dnia 10-04-2016 21:09 |
|
|
Cały weekend z prosiakiem w stodole. Szarobura mżawka skutecznie zniechęciła ojca do motocykla więc przynajmniej miałem kompana. Co prawda z narzędzi przyniósł jedynie szklaną pięćdziesiątkę i 0,7 luksusowej przez co mieliśmy przerąbane na obiedzie . Ale do rzeczy. Świece kupiłem. Beru Z42 po 5 zł , teraz żałuję że tylko 4. Więc mam teraz normalne świece które można wykręcić. Brawo ja.
[img]http://pics.tinypic.pl/i/00775/k3fq9rojrxxm.jpg[/img]
Później olej. Spuściliśmy stary ( czarny , matowy o zapachu benzyny ) , wymieniłem filtr. nastepnie nowy olej + płukanka Liqui Molly. 15 minut pracy i spust. Też czarny..
[img]http://pics.tinypic.pl/i/00775/v855m44pljft.jpg[/img]
Znów nowy filtr i docelowy olej. I tu chyba przesadziłem. Zalałem mój ulubiony olej do klasyków czyli w pełni syntetyczny SYN3 20W50. Świetnie się sprawdzał w starej konstrukcji silnikach i dobrze trzyma gęstość i lepkość na ciepłym.
Ale nie są te ciśnienia lekko za wysokie ???? :https://youtu.be/IuQJplHyyMs
Co do K-jeta, to cierpi na klasyczne opisywane wiele razy objawy. Pali na zimnym , na ciepło trzeba na wciśniętym pedale kręcić i odpala na 2/3 gary i później łapie 4ty. Za chudy w uszach się czuję do tego. Znacie kogoś kto opanuje to na Śląsku ????
Wymiana rudego szlamu na płyn w chłodnicy przebiegała normalnie dopóki ojciec nie zaproponował ( już po tym 0,7 ) płukania układu pod ciśnieniem. Niestety po zakończeniu operacji nie znaleźliśmy końcówki do łączenia węży. Ciśnienie wody wstrzeliło ja gdzieś do środka . Rozebraliśmy więc owężowanie klnąc na swoją głupotę i zardzewiałe obejmy.Pół biedy że była w chłodnicy , łatwiej było ją wyjąć niż z bloku.
Hamulce trzymają jak trzymały , szczególnie tył. , Macie jakieś rekomendacje na zakup zestawów naprawczych ? szukać od 944 ? Jest tam coś skomplikowanego czy sam sobie poradzę ?
Na koniec zabrałem się za wypłowiałe tapicerki bagażnika. Efekt całkiem fajny ale po wyschnięciu farba zaczęła lekko uciekać w złoto-brąz. Nie wiem czy tak miało być ? Napisze do sprzedawcy
[img]http://pics.tinypic.pl/i/00775/mm28uss5woe6.jpg[/img]
Przez parę dni zostawiliśmy samochód na zewnątrz licząc na deszcz i naturalny test szczelności. Niestety Pepa okazała się bezszczelna. W pobliżu kolumny kierownicy jest od środka takie pęknięcie którym sączy się woda. To powszechnie , czy tylko ja mam takie szczęście ?
[img]http://pics.tinypic.pl/i/00775/hie62da0j8e6.jpg[/img]
W Niedzielę przeprowadziliśmy pierwsze jazdy testowe. Krótkie ze względu na hamulce , ale przynajmniej przetestowaliśmy skrzynię biegów. Podczas gwałtownej zmiany obciążenia silnika , lu podczas jazdy na luzie przez nierówność lub wybój coś niemiłosiernie wali w okolicach wału/skrzyni biegów (raczej z tyłu ) . Nie jest to uzależnione od prędkości lub biegu. Brzmi to jak uderzenie wału/skrzyni o karoserię . Urwana poduszka ? Macie jakiś pomysł ??
P.S. Pozdrawiam i dziękuję za wszystkie odpowiedzi/podpowiedzi w temacie i PW. Naprawdę każda pomoc jest nam potrzebna i cenna . |
|
Autor |
RE: Porsche 924 '85 azzurro chiaro metallizzato ? |
Piotr924
Użytkownik
Postów: 1401
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 13.11.13 |
Dodane dnia 10-04-2016 22:37 |
|
|
Z tym ''cieknącym'' zdjeciem, jest chyba cos nie tak, nie jest do gory nogami?
Miejsce ktore peka jest nad nogami kierowcy w zaglebieniu pod szyba w okolicach silnika wycieraczek. Moze cieknie z tamtąd, a to jest pekniecie ''po drodze''?
Wyczysc ze smieci tą okolice i przyjrzyj sie czy blacha nie ma pekniec w okolicach zgrzewow.
Porsche 924, '82
"Jeśli coś jest dobrej jakości i o to dbasz, to będzie Ci służyć wiecznie" |
|
Autor |
RE: Porsche 924 '85 azzurro chiaro metallizzato ? |
Piotr924
Użytkownik
Postów: 1401
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 13.11.13 |
Dodane dnia 10-04-2016 22:42 |
|
|
Czy odkryles juz co to jest ta ''stacyjka'' przy wlaczniku swiatel?
Mi to wyglada na blokade przeciw zlodziejom zalozona na pompie hamulcowej.
Porsche 924, '82
"Jeśli coś jest dobrej jakości i o to dbasz, to będzie Ci służyć wiecznie" |
|
Autor |
RE: Porsche 924 '85 azzurro chiaro metallizzato ? |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 10-04-2016 23:14 |
|
|
Ewentualne pęknięcie na grodzi/podszybiu widać dobrze przy naciskaniu pedału sprzęgła.
Ciśnienie oleju na zimny powinno być takie. U mnie na zimnym to nawet zaraz po
odpaleniu jest około 8. Tzn. tyle pokazuje
Zaciski przednie warto zregenerować (reperaturki nie są drogie) lub chociaż rozruszać,
bo szkoda na start spalić klocki. Zeszklą się i będzie je trudno odratować. Tylne bębny
bym zdjął i zobaczył jak wyglądają szczęki i cylinderki. Wiadomo - hamulce.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Porsche 924 '85 azzurro chiaro metallizzato ? |
Piotr924
Użytkownik
Postów: 1401
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 13.11.13 |
Dodane dnia 10-04-2016 23:25 |
|
|
Qbak napisał/a:
Tylne bębny bym zdjął i zobaczył jak wyglądają szczęki i cylinderki. Wiadomo - hamulce.
On ma chyba z tyłu tarcze
Porsche 924, '82
"Jeśli coś jest dobrej jakości i o to dbasz, to będzie Ci służyć wiecznie" |
|
Autor |
RE: Porsche 924 '85 azzurro chiaro metallizzato ? |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 11-04-2016 01:17 |
|
|
w 924 gródź pęka w okolicach serwa pedału sprzęgła/hamulca.
jest to powszechne, a są nawet tacy w US&A co dorabiają specjalną płytę wzamcniającą
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|