Autor |
Na prośbę Qbaka zamieszczam krótka historię moich P. |
krobak1
Użytkownik
Postów: 15
Miejscowość: Szczecin
Data rejestracji: 25.09.14 |
Dodane dnia 29-01-2017 13:59 |
|
|
Qbak mnie poprosił o opis mojej kolekcji, jak zamieścił mnie na mapce.
Co do zdjęć to nigdy nie pstrykałem ich specjalnie, więc musiałbym wyprowadzić z garażu - a pogoda jest mało zachęcająca.
Co do historii to turbinę posiadam już od września 2006, a cabrio od września 2007. Cały czas żona mi kołki ciosa na głowie, że mamy za dużo samochodów w domu i nie potrafi zrozumieć, że taką szajbę ciężko powstrzymać.
Swoją przygodę zacząłem od 944 1983 z deską z późniejszego modelu, którego to kupiłem w sierpniu 2006. Niestety miał kilka mankamentów, które to wpłynęły na mnie że jak tylko nadarzyła się okazja to po miesiącu go sprzedałem, a w ten sam dzień kupiłem turbinę. Pierwszym problemem był kolor (żółty żarówa), ten samochód mimo niewielkich osiągów bardzo rzucał się w oczy, a co najgorsze dwa razy podróżowała za mną policja przez dłuższą chwilę po ulicach miasta. Drugim problemem był rozmiar samochodu, a dokładnie przy skręcie kierownica obijała się o moje nogi, w modelach po 1986 kierownica chodzi inaczej). Trzecim problemem było wjechanie na ambicję, kiedy to wracając po 22 z basenu, gdzie ulice były puste jakaś Jetta minęła mnie, a żółtek miał duże problemy mu dorównać. Wtedy zaświtało mi, że nie po to kupuje się samochód ze znaczkiem P., żeby VW objeżdżał go. Po tym wszystkim rozstałem się bez większych sentymentów i zamieniłem na turbinę.
Turbina jest w kolorze szary metalik (trochę wpadający w złoto) kupiłem ją na chodzie już po tuningu mechanicznym. Kiedyś go pomierzyłem na lotnisku w Stargadzie to miał 420Nm i do setki 5,4s. Odwiedzałem nim dwa razy tor w Poznaniu oraz raz byłem z Tomkiem na lotnisku gdzieś na Pojezierzu Drawskim na imprezie organizowanej przez 924. Wtedy pamiętam, że wsiadał do niego Piterson i był pod wrażeniem, jak z niego wysiadał.
A Cabrio kupione przez kaprys jazdy bez dachu. W sumie ciężko jest pojeździć cudzym kabrioletem, bo jak już ktoś ma to chce się osobiście nacieszyć ta krótka chwilą w roku, gdzie pogoda uprzyjemnia taką jazdę. Już byłem bliski decyzji sprzedaży jego na wiosnę 2016 (za namową żony), ale jak otworzyłem dach w kwietniu to znowu magia zadziałała i żadne logiczne argumenty nie mogły dojść do głosu.
Jak kupiłem cabrio to przyjechał na lawecie z Krakowa ze skrzynią biegów w bagażniku, więc spędził kilka lat w stanie warsztatowym zanim stan zmienił się na jeżdżący. Kiedyś myślałem, że utrzymanie turbiny jest kosztowne, ale po kilku latach posiadania cabrio to właśnie ten drugi przebił poprzednika.
Pz
Edytowane przez krobak1 dnia 29-01-2017 14:03 |
|
Autor |
RE: Na prośbę Qbaka zamieszczam krótka historię moich P. |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 29-01-2017 16:20 |
|
|
Fajna historia
Gratuluję ładnej kolekcji! Frajdy jak najdłuższej z obu zabawek!
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: Na prośbę Qbaka zamieszczam krótka historię moich P. |
kubao
Użytkownik
Postów: 695
Miejscowość: warszawa
Data rejestracji: 06.02.15 |
Dodane dnia 29-01-2017 17:56 |
|
|
Żoną się nie przejmuj - chyba każdy to ma Moje też jęczy, marudzi i puka się w czoło, ale ostatnio na moje urodziny zrobiła w tajemnicy sesję aut i siebie w roli modelki i ponaklejała to na koszulki/bluzy Niestety nie wiedziała, że akurat prosiak czeka na nowy przekaźnik pompy paliwa, a stary raz działa, raz nie. Więc zadziałał na czas wyjechania z garażu i rozmyślił kilkaset metrów później Musiała werbować sąsiada do pchania z powrotem, żeby się nie wydało. Potem trzeba było wepchać auto do garażu (próg), więc się rozpędzić, a brama wąska... Sąsiad powiedział, że za kółko na pewno nie wsiądzie - że tylko pcha. No więc rozpęd i dawaj małżonka do garażu się wtoczyła. Ehhh, jak sobie wyobrażam tę akcję to mi się normalnie słabo robi. A żona oczywiście się utwierdziła, że wszystko złomy taki offtop mały
A tak w ogóle to gratulacje
Porsche 928S 1986
Bmw 635 Csi 1987
Lotus Esprit 1977 |
|
Autor |
RE: Na prośbę Qbaka zamieszczam krótka historię moich P. |
michal951
Użytkownik
Postów: 907
Miejscowość: Szczecin
Data rejestracji: 03.12.11 |
Dodane dnia 29-01-2017 18:29 |
|
|
Hej Kamil.
To zółte 944 to ,to samo ktore bylo wczesniej mojego wujka? 83r. na tych skrecanych bbs-ach?
Jesli tak nawet nie wiedzialem ze miales je chwilowo.Pozniej kupil je taki starszy Pan ktory wczesniej mial to 931 ktore trafilo do michala928,ciekaw jestem czy dalej je ma.
Pzdr
out
924,944,944(3.0 vario),968,993
In
951 |
|
Autor |
RE: Na prośbę Qbaka zamieszczam krótka historię moich P. |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 29-01-2017 21:33 |
|
|
Hehe, dziękuje za tą barwną historię! Ile ciekawych tematów pobocznych
Szmat czasu już masz te dwa rodzynki
Faktycznie cabrio potrafi przywalić cenami...
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Na prośbę Qbaka zamieszczam krótka historię moich P. |
krobak1
Użytkownik
Postów: 15
Miejscowość: Szczecin
Data rejestracji: 25.09.14 |
Dodane dnia 29-01-2017 22:09 |
|
|
michal951 napisał/a:
Hej Kamil.
To zółte 944 to ,to samo ktore bylo wczesniej mojego wujka? 83r. na tych skrecanych bbs-ach?
Jesli tak nawet nie wiedzialem ze miales je chwilowo.Pozniej kupil je taki starszy Pan ktory wczesniej mial to 931 ktore trafilo do michala928,ciekaw jestem czy dalej je ma.
Pzdr
To prawda było na BBSach. Ode mnie odkupił były właściciel mojej turbiny, a później trafiło to jakoś do tego pana od 931 w kolorze bundeswehra. Z tego co zaszłyszałem ostatnio to nadal jest w jego posiadaniu, ale go nie widuję. |
|
Autor |
RE: Na prośbę Qbaka zamieszczam krótka historię moich P. |
krobak1
Użytkownik
Postów: 15
Miejscowość: Szczecin
Data rejestracji: 25.09.14 |
Dodane dnia 29-01-2017 22:17 |
|
|
Qbak napisał/a:
Hehe, dziękuje za tą barwną historię! Ile ciekawych tematów pobocznych
Szmat czasu już masz te dwa rodzynki
Faktycznie cabrio potrafi przywalić cenami...
Może trzeba założyć osobny wątek np: hobby w życiu rodzinnym. Na pewno dałoby to wiele uśmiechu |
|
Autor |
RE: Na prośbę Qbaka zamieszczam krótka historię moich P. |
grzegorzn3
Użytkownik
Postów: 392
Miejscowość: Bielawa
Data rejestracji: 02.09.16 |
Dodane dnia 29-01-2017 22:45 |
|
|
Fajna historia. powodzenia w utrzymaniu stanu maszyn w garażu. Ja mam dwa a już myślę o trzecim
914 2.0 '74
951 piąte turbo '84
987 Cayman S '05 pojechał
924 S '86 pojechał do Brata
944 S2 '90 odjechał
931 '79 pojechał do Michała
944 '85 był |
|