Autor |
RE: 924 - pierwszy samochód? |
Jarzyna
Użytkownik
Postów: 1704
Miejscowość: Szczecin / Warszawa
Data rejestracji: 03.10.10 |
Dodane dnia 30-04-2013 16:07 |
|
|
Honda Civic V 1.6 Vti 160KM
vs
Porsche 924s 2.5 160KM
http://www.zeperfs.com/en/duel173-2633.htm
i a propos osiągów porownanie:
Porsche 924 125 PS @ 5800
Porsche 924 S 150 PS @ 5800
Porsche 944 2.5 163 PS @ 5800
Honda Civic 1.6 Vti (EG6) 160 PS @ 7600
Porsche 924 Turbo (931) 177 PS @ 5500
Opel Astra Coupé 2.0 T 192 PS @ 5400
http://www.zeperfs.com/en/match2629-2632-1102-173-2631-269.htm
musialem wsadzic te astre skoro nalegacie i nie umiescilem potworow jak 944 turbo-s, 968 czy 944s2 bo sporo wykraczaja poza budzet..
prawda jest taka - 924 na papierze szybkie zdecydowanie nie sa, ale daja bardzo duzo frajdy jako ze maja tylny naped, a dzieki rozkladzie masy 50/50 mimo ze na prostej traca, to sa czesto sporo szybsze w zakretach i prowadza sie pewniej niz wiele mocniejszych wspolczesnych samochodow.
Sens zakupu 924 zależy głównie od tego, czy syn jest wychowany w duchu szacunku i zamiłowania do klasyków czy jednak jest fanem osiągów, subwooferów i upalania. Uszczęśliwianie kogoś na siłę tak specyficznym autem może okazać się nienajlepsze, jeśli sam nie jest do tego przekonany
swiete slowa! jesli podoba mu sie linia 924 i rozumie co to jest klasyk, smialo - kupowac. Jesli chce poupalac na prostej albo w drifcie - raczej sie zastanowic bo mozecie sie srogo zawiesc. Jesli na tor - jak najbardziej, bo za male pieniadze da sie stworzyc z 924 auto ktore bedzie sie kleilo w zakrety jak glupie a chlopaki z forum co roku pokazuja na co te maluchy stac startujac w wyscigach takich jak np. classic auto cup - przy okazji regularnie wracajac z pucharami.
oferuję druk 3d części wszelakich i usługi filmowe - tel So9 6o6 S33
_________________________________
951 '86 us - wieprzowina - 2.5L 16V turbo... work in progress
były
Volvo s80 II - mdła wołowina - 4.4L V8 315hp - najnudniejsze 300 kunia w tej czesci galaktyki
Volvo S60 R - surowa wołowina - 2.5L 20V turbo. sprzedany
944s2 '90 - sprzedany, wypatroszony śmiga po torach europy.
VW NewBeetle V5 SportLimited - sprzedany
Mercedes C124 '95 E-Klasse Coupe - sprzedany
AlfaRomeo 156 Sportwagon 1.9 JTD - oby się Simprezowi nic nie stało.. |
|
Autor |
RE: 924 - pierwszy samochód? |
Olson
Użytkownik
Postów: 46
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 14.11.11 |
Dodane dnia 30-04-2013 19:51 |
|
|
Pozwolę sobie uskutecznić zupełnie nie-fachową i nie-techniczną uwagę:
Tor - bardzo ciesze się, że istnieją jeszcze tacy ojcowie jak ty. Domyślam się, że niektórzy tatusiowie nie widzą najmniejszego sensu rozwijać u córek zainteresowania motoryzacją, ale kiedy już jakaś dziewoja takową posiada- można by ją wspierać, tak jak ty motywujesz swojego syna poprzez kupienie autka, wymagającego nieco pracy i serducha.
Ja np. usłyszałam dziś, ze jak kupię swojego prosiaka, to Tato przestanie się do mnie odzywać - taki ich rodzicielski bunt
Skarpety antypoślizgowe z pomponem - rocznik 2011
Trapery 'Everest' ot co!
M46 Patton ... z drewna |
|
Autor |
RE: 924 - pierwszy samochód? |
Jarzyna
Użytkownik
Postów: 1704
Miejscowość: Szczecin / Warszawa
Data rejestracji: 03.10.10 |
Dodane dnia 30-04-2013 20:39 |
|
|
...nieważne
oferuję druk 3d części wszelakich i usługi filmowe - tel So9 6o6 S33
_________________________________
951 '86 us - wieprzowina - 2.5L 16V turbo... work in progress
były
Volvo s80 II - mdła wołowina - 4.4L V8 315hp - najnudniejsze 300 kunia w tej czesci galaktyki
Volvo S60 R - surowa wołowina - 2.5L 20V turbo. sprzedany
944s2 '90 - sprzedany, wypatroszony śmiga po torach europy.
VW NewBeetle V5 SportLimited - sprzedany
Mercedes C124 '95 E-Klasse Coupe - sprzedany
AlfaRomeo 156 Sportwagon 1.9 JTD - oby się Simprezowi nic nie stało.. |
|
Autor |
RE: 924 - pierwszy samochód? |
Olson
Użytkownik
Postów: 46
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 14.11.11 |
Dodane dnia 30-04-2013 20:48 |
|
|
... nieistotne Jarzyna
kuniec offtopa
Skarpety antypoślizgowe z pomponem - rocznik 2011
Trapery 'Everest' ot co!
M46 Patton ... z drewna |
|
Autor |
RE: 924 - pierwszy samochód? |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 30-04-2013 21:17 |
|
|
Ja na 924 przesiadłem się z Fiata 126P różnica była spora... ale np już w spalaniu było niecałe 3L na 100 więcej czyli tyle co nic (paliwko było po niecałe 4zł).
Z doświadczenia poleciłbym poszukać auta w możliwie dobrym stanie początkowym - coś do roboty i tak na pewno się znajdzie czy prędzej czy później, a chociaż człowiek nie utknie w garażu, co czasem może zniechęcić. Ja ostatnio u siebie wymieniałem wał napędowy i po 3 dniach leżenia pod autem miałem wszystkiego serdecznie dość a rąk jeszcze do końca nie udało mi się domyć
Ważna sprawa jest też czy chcesz auto do jeżdżenia czy do "dopieszczania" i zatrzymania jako jakaś przyszła inwestycja (która po jakichś powiedzmy 20latach może być coś warta). Sporo 924 ma jakieś babole w papierach - składaki/pomylone roczniki itp... część rzeczy pewnie da się poprawić ale wymaga to niestety sporo zabawy.
Lepiej celować w autka z roczników 82 wzwyż... czyli końcówki produkcji - są nieco lepiej wyposażone (np bardziej wydajny i mniej problematyczny nawiew), mają pełny ocynk karoserii więc nieco lepiej rokują na przyszłość.
Jak komuś mało mocy to zawsze pozostaje 924 Turbo diametralnie inne od 924 i potrafi nieźle wgnieść w fotel - jednak koszty takiego auta są już zdecydowanie wyższe - może nawet wyższe jak 944 bo sporo części praktycznie się nie dostanie "od ręki".
Ogólnie 924 na początek spokojnie się nada a przyjemność będzie dawać na pewno o ile ktoś lubi auta w tych klimatach.
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: 924 - pierwszy samochód? |
Andrzej77
Użytkownik
Postów: 561
Miejscowość: Podlasie
Data rejestracji: 27.06.11 |
Dodane dnia 30-04-2013 23:00 |
|
|
Wypowiedż Cyryla oddaje także moje rady. Dodam od siebie jeszcze coś co pewnie wielu się nie spodoba, ale jestem juz chyba trochę stary i marudny. Kwestia bezpieczeństwa w codziennym użytkowaniu. Auto powstało w latach 70 więc z bezpieczeństwem jest różnie. Brak poduszek, ABS, ESP, stref kontrolowanego zgniotu, kurtyn itd. Zależy ile km będzie syn jeżdził, gdzie będzie jeżdził miasto,trasa i ile masz do niego zaufania. Do tego użyteczność w mieście, brak wspomagania, szerokie drzwi, ciężko wsiadać. Dlatego trzeba być świadomym i uważać aby nie kupić skarbonki. Do tego kwestia spalania, nie będzie to 8L/100km i do tego trzeba lać benzynę 98. Jeżeli syn jest rozsądny, lubi starą motoryzację, nie robi wielu km, lubi pogrzebać przy aucie i może liczyć na pożyczanie auta od Taty to na pewno będzie zadowolony i będzie miał ogromną frajdę z jazdy. Ale jak do auta podchodzi jak do czegoś co ma go przewiezdz z punktu A do B, robi sporo km, liczy się dla niego spalanie, a grzebanie przy aucie ogranicz do umycia i odkurzania to chyba poszukajcie czegoś innego, a 924 proponuję na weekenową zabawkę.
Andruszka-PCP
991.1 S |
|
Autor |
RE: 924 - pierwszy samochód? |
Olo924
Użytkownik
Postów: 4768
Miejscowość: Kraków / Warszawa
Data rejestracji: 04.02.06 |
Dodane dnia 01-05-2013 00:46 |
|
|
jak wiadomo ile osob tyle zdań lub a nawet jeszcze więcej ...
ja powiem, że 924 nadaje sie na pierwsze auto, zdecydowanie się nadaje. Ale - zawsze jest ale - trzeba lubic stare samochody i mieć do nich serce. trzeba wybaczać pewne "fanaberie" auta (a to nie odpali, a to trzeba zadbać o nie własnoręcznie lub u zaprzyjaźnionego mechanika). Ale ja również twierdze że zadbane i poszanowane stare auto jest bardziej niezawodne od każdego nowego (dużo prostsza i bezproblemowa technika, brak skomplikowanych systemów "wspomagających" kierowcę). Jeżeli jesteście choć troszkę techniczni i rozumiecie pewne rzeczy to bez problemu 924 może byc pierwszym autem, a frajdy z jazdy będzie cała masa. A są i inne atuty, każdy kto nauczy sie jeździc autem takim jak 924/944 - bez abs'u, kontroli trakcji itd itp na 100% będzie lepszym kierowcą i poradzi sobie później z opanowaniem każdego samochodu.
a poza tym odrobina szaleństwa w życiu zawsze jest wskazana ...
924 '78
944 '83
Każdy kilometr przejechany nie Transaxlem, to stracony kilometr.
Jeder Kilometer ohne Transe ist ein verlorener Kilometer ...
Edytowane przez Olo924 dnia 01-05-2013 00:46 |
|
Autor |
RE: 924 - pierwszy samochód? |
Andrzej77
Użytkownik
Postów: 561
Miejscowość: Podlasie
Data rejestracji: 27.06.11 |
Dodane dnia 01-05-2013 01:25 |
|
|
A zapomniałem dodać, w kwocie ponizej 10tys, zadbane i ogarnięte 924 będzie jak pisał Olo bardziej niezawodne od zajechanego tdi czy Astry z 500 tys km na gazie,( ja swoją sprzedawałem w 2003 z 250tys a byłem I wł od 1997, a od tego czasu upłyneło już 10lat ciekawe ilu miała właścicieli i ile km przybyło naprawdę i ile razy miała liczni kręcony- a kupił ją handlarz...) Prosta budowa, brak elektroniki to na pewno na plus. Najważniejsze pytanie czego oczekujecie od auta.
Andruszka-PCP
991.1 S |
|