Autor |
RE: [I] 928 |
slawek290
Użytkownik
Postów: 1176
Miejscowość: Andrychów
Data rejestracji: 27.11.13 |
Dodane dnia 23-03-2017 10:24 |
|
|
Kubao a wiesz o jakimś dobrym GTS w Pl w który warto zainwestować - bo ja nie słyszałem .
Tylko nie pisz mi o tych bez silnika albo o tych jebniętych 3 razy z wszczepioną ćwiartką.
Sumarycznie jest 3724;-)
Edytowane przez slawek290 dnia 23-03-2017 10:25 |
|
Autor |
RE: [I] 928 |
marchewa
Użytkownik
Postów: 1402
Miejscowość: Jelcz-Laskowice
Data rejestracji: 02.01.12 |
Dodane dnia 23-03-2017 10:43 |
|
|
1 2 czy 3 z przodu - a co za różnica - ważne i le zer do tego Sławek przypnie
A tak do rzeczy:
w manualu:
- sprawdzić dobrze sprzęgło - w staruchu jest dwutarczowe - jak będzie uszkodzone to jest raczej trudniejsze w regeneracji
-skrzynia biegów - lubi zgrzytać dwójka jak synchro jest zdechłe, części do skrzyni raczej słabo osiągalne i drogie.
Silnik - raczej pancerny- ale wersja EU do '83 jest na K-jecie a jak w V8 K-jet nie działa dobrze to doprowadzenie go do porządku kopie po portfelu.
(jeżeli moc nie jest najważniejsza warto zastanowić się nad wersją USa bo od '79 ma wtrysk elektroniczny który zdecydowanie jest przyjaźniejszy w użytkowaniu - ewentualnie s-ka EU od '84)
-co do elektryki - to zwykle w 928 szczególnie jak stało nieużywane - nie działa nic - ale z reguły skrzynka bezpieczników wymaga czyszczenia styków i jest ok, a jak nie działaja szyby tzn magnesy w silniczkach się poodklejały -poxipol załatwia sprawę .
Ogólnie moje zdanie jest takie że 928 jest autem które warto kupić kompletne i w dobrym stanie technicznym. Lakierowanie i tapicerka w każdym wozie wyjdzie podobnie, ale w kwestii części i dość skomplikowanej budowy 928 może trochę człowieka zmęczyć podczas remontów.
Jak już pisali koledzy ważne sa detale - oświetlenie, ramki, listewki spoilery itd. te rzeczy są trudnodostępne i już drogie.
Co do osobistych wrażeń, to ja odradzałbym tylko 3-biegowy automat - czyli do'83 bo ten bardziej pasuje do mercedesa niż porsche
Wszyscy narzekają na wersje usa, albo I serię że 240 KM to mało,
To faktycznie mało jak chce się jeździć 200 km/h+ Natomiast w manualu ta moc moim zdaniem wystarcza żeby sobie fajnie pojeździć
(Pan Czapka na lekko porobionym 4,5 -280 KM zdobywa puchary po całej Europie - czyli można) |
|
Autor |
RE: [I] 928 |
kubao
Użytkownik
Postów: 695
Miejscowość: warszawa
Data rejestracji: 06.02.15 |
Dodane dnia 23-03-2017 10:45 |
|
|
Nie wiem - prowadzimy dyskusję akademicką, jak zresztą zaznaczył na wstępie autor tego wątku
I w ogóle nie wiem, czy przy obecnych cenach GTS jest jakąkolwiek inwestycją.
A co do praktyki, to ja teraz celuję w Esprita - to jest dopiero ofertowa nędza
Porsche 928S 1986
Bmw 635 Csi 1987
Lotus Esprit 1977 |
|
Autor |
RE: [I] 928 |
vip3r
Użytkownik
Postów: 6074
Miejscowość: Wolica (k.W-wy/Janek)
Data rejestracji: 23.10.06 |
Dodane dnia 23-03-2017 11:01 |
|
|
och! Esprit! jak ja strasznie chce to auto!
i troche dramat że ich ceny tez poszybowaly. do tego jak napisales nie ma w czym wybierac. tylko US pozostalo.
a ktorego szukasz?
968 Cabrio http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=11503
911 i reszta http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=10460
FANTY do spylenia/zamiany : http://olx.pl/oferty/uzytkownik/2whg/ |
|
Autor |
RE: [I] 928 |
Lajka
Użytkownik
Postów: 1284
Miejscowość: Jakieś takieś
Data rejestracji: 13.07.08 |
Dodane dnia 23-03-2017 11:14 |
|
|
kubao napisał/a:
Nie wiem - prowadzimy dyskusję akademicką, jak zresztą zaznaczył na wstępie autor tego wątku
I w ogóle nie wiem, czy przy obecnych cenach GTS jest jakąkolwiek inwestycją.
A co do praktyki, to ja teraz celuję w Esprita - to jest dopiero ofertowa nędza
którą wersje?
V8 czy mniejsze turbo?
Co do "928", w sumie nic udowadniać nie trzeba - nie z powietrza wziął się kult manuala, więc pewnie coś jest na rzeczy.
Osoby z automatów przesiadają się na manuale, jak do tej pory nie słyszałem o odwrotnej tendencji.
Slawek wspominasz o sprzedaży swojej 928 między wierszami właściwie chyba od samego jej zakupu - gdybym miał taki "cukiereczek" i był w pełni usatysfakcjonowany, to zwyczajnie bym go nie sprzedawał (bo właściwie po co, skoro nic lepszego się nie widzi).
Chcesz wyjść z 928 zupełnie?
Masz coś innego ciękawego na oku, w sensie alternatywę?
Większość "928" niestety wymaga pracy, nawet jak są jeżdżace i na pierwszy rzut oka w pełni sprawne - mówię to ze swoich doświadczeń, autopsji.
Za Marchewą, detale, detale i jeszcze raz detale.
Nie chodzi o piszczenie oponami na "1", raczej o lepszą, bardziej przewidywalną charakterystykę prowadzenia auta na "3" przy większych prędkościach.
Z automatem nie ma aż tyle frajdy.
Nie ma to na celu dyskredytowania tych aut, bo nawet poczciwy 3-biegowy automat potrafi napędzić stracha - to są indywidualne preferencje, a może bardziej ewolucja użytkowania tego auta.
Też zaczynałem od automatu.
Potwierdzam to co wspomniał Kubao, na półautomacie da się tym pojeździć.
Na "2" skrzynia 4 idzie fajnie....nie pamiętam już, chyba V-max jest tam koło 150-160km/h, ale to są inne wrażenia niż latanie tymi samymi prędkościami na "3" w manualu.
Co do GTS'ow - co by nie mówić to odpowiednik 911 Turbo, w czasie swej sprzedaży był kilkaset dolarów droższy od Turbo. Ograniczona ilość niespełna 3tys (przy niespełna 16tyś S4, które rocznikowo są najbliżej) sztuk zawsze będzie pozytywnie oddziaływać na cenę.
To jest topowa wersja.
Co kto lubi, lubisz cruising i czasem pogonić coś na autostradzie automat będzie ok, wolisz dobry asfalt, pustą i krętą drogę - chyba jednak więcej frajdy wyciągniesz z manuala.
Prawdziwy nick -> Łajka |
|
Autor |
RE: [I] 928 |
kubao
Użytkownik
Postów: 695
Miejscowość: warszawa
Data rejestracji: 06.02.15 |
Dodane dnia 23-03-2017 11:20 |
|
|
vip3r napisał/a:
och! Esprit! jak ja strasznie chce to auto!
i troche dramat że ich ceny tez poszybowaly. do tego jak napisales nie ma w czym wybierac. tylko US pozostalo.
a ktorego szukasz?
jakiegokolwiek byle cena była normalna Podobny dylemat jak z 928 jeśli chodzi o budę - albo oldskul i czysta pierwotna forma albo później - czyli tez ładnie, ale już nowocześnie - nikt nie powie, że to klasyk. I podobno bardziej niezawodne. Poliftowe też są tańsze raczej, zwłaszcza te pierwsze roczniki (NA, SE) ale wszytko i tak drogie już. Trafiają się S3 i S2 w nienajgorszych cenach, ale znikają błyskawicznie. Przez rok jak patrzę w ogłoszenia europejskie to były 2 takie okazje (jeden nie chciał sprzedać za granicę). Na razie bez nerwów do tego podchodzę - postawiłem sobie 2 warunki, żeby móc kupić - jeden się spełnił, drugi jeszcze nie Obecnie przychylniej patrzę na starsze, ale jeszcze z pół roku temu, byłem bardziej za STevensami, więc co się nie trafi, będzie dobrze Moja żona uważa, że oba brzydkie
Porsche 928S 1986
Bmw 635 Csi 1987
Lotus Esprit 1977 |
|
Autor |
RE: [I] 928 |
vip3r
Użytkownik
Postów: 6074
Miejscowość: Wolica (k.W-wy/Janek)
Data rejestracji: 23.10.06 |
Dodane dnia 23-03-2017 11:27 |
|
|
no lajka moim zdaniem to sie rozbija właśnie jak mówisz o to do czego chcesz
do funu - manula
do jezdzenia - automat
jak powoli mysle o przesiadce z mojego boxa na 996 to też wolałbym tiptronic - wberw temu że wszyscy wolą manual (i w sumie ze manual potem na pewno latwiej sprzedac) - po prostu uzywtkowo znacznie przyjemniejsze. wiadomo ze 928 ma starszy automat ale pojemnosc jak dla mnie niweluje to
co nie zmienia tego Lajka że jak bedziesz swoje 928 sprzedawc to koniecznie daj info
ESPRIT - no ja zdecydowanie wolalbym starego choc by z tym dychawym silnikiem ale chyba latwiej teraz V8 z US znalezc. niestety jak dla mnie ceny ich poszybowaly tak ze po prostu w okolicach dużo znacznie praktyczniejszych alternatyw jest na rynku. (szczegolnie jak dodasz ze ja ze swoim wzrostem bardzo cieżko tam się mieszczę )
968 Cabrio http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=11503
911 i reszta http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=10460
FANTY do spylenia/zamiany : http://olx.pl/oferty/uzytkownik/2whg/
Edytowane przez vip3r dnia 23-03-2017 11:31 |
|
Autor |
RE: [I] 928 |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 23-03-2017 11:33 |
|
|
marchewa napisał/a:
Ogólnie moje zdanie jest takie że 928 jest autem które warto kupić kompletne i w dobrym stanie technicznym. Lakierowanie i tapicerka w każdym wozie wyjdzie podobnie, ale w kwestii części i dość skomplikowanej budowy 928 może trochę człowieka zmęczyć podczas remontów.
To ja idę sobie cichutko pochlipać w ciemnym kącie
|
|
Autor |
RE: [I] 928 |
kubao
Użytkownik
Postów: 695
Miejscowość: warszawa
Data rejestracji: 06.02.15 |
Dodane dnia 23-03-2017 11:38 |
|
|
vip3r napisał/a:
ESPRIT - no ja zdecydowanie wolalbym starego choc by z tym dychawym silnikiem ale chyba latwiej teraz V8 z US znalezc. niestety jak dla mnie ceny ich poszybowaly tak ze po prostu w okolicach dużo znacznie praktyczniejszych alternatyw jest na rynku. (szczegolnie jak dodasz ze ja ze swoim wzrostem bardzo cieżko tam się mieszczę )
Ale Esprit, Lotus Esprit, jest jedyny w swoim rodzaju pal licho praktyczność
Porsche 928S 1986
Bmw 635 Csi 1987
Lotus Esprit 1977 |
|
Autor |
RE: [I] 928 |
vip3r
Użytkownik
Postów: 6074
Miejscowość: Wolica (k.W-wy/Janek)
Data rejestracji: 23.10.06 |
Dodane dnia 23-03-2017 11:41 |
|
|
niby tak ale np. takie 928 jest lepsze we wszystkim
Tobie łatwo tak pisać bo już masz 928 w garażu
968 Cabrio http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=11503
911 i reszta http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=10460
FANTY do spylenia/zamiany : http://olx.pl/oferty/uzytkownik/2whg/
Edytowane przez vip3r dnia 23-03-2017 11:43 |
|
Autor |
RE: [I] 928 |
slawek290
Użytkownik
Postów: 1176
Miejscowość: Andrychów
Data rejestracji: 27.11.13 |
Dodane dnia 23-03-2017 11:44 |
|
|
"Slawek wspominasz o sprzedaży swojej 928 między wierszami właściwie chyba od samego jej zakupu - gdybym miał taki "cukiereczek" i był w pełni usatysfakcjonowany, to zwyczajnie bym go nie sprzedawał (bo właściwie po co, skoro nic lepszego się nie widzi).
Chcesz wyjść z 928 zupełnie?
Masz coś innego ciękawego na oku, w sensie alternatywę?"
Tak budowę nowej hali . Sprzedałem już 924 , 944 i 928 digital . Została już tylko S4 .
"wolisz dobry asfalt, pustą i krętą drogę - chyba jednak więcej frajdy wyciągniesz z manuala"
Będziesz cały czas jechał na jedynce czy na dwójce ? Kiedy będziesz miał czas zmieniać biegi bo ja tego nie widzę . W tym przypadku wsadzam 2 w automacie i nie mam czasu oderwać rak od kierownicy operuję tylko gazem i skupiam się nad tym aby gdzieś nie wypier....olić.
Oderwanie jednej ręki od kiery przy tej mocy na krętej drodze to potencjalne kłopoty dla 99 % ludzi.
Zerwanie przyczepności kół to żaden problem i rozdupienie auta gotowe .
To co piszę zdrowego 928 s4 w automacie przy ostrym starcie nie sposób przynajmniej jak dla mnie opanować , zaczyna tył wyprzedzać przód i jedyne co pozostaje to zdjęcie nogi z gazu . Kontrami tego się nie opanuje
Ja nie wyobrażam sobie aby przy ostrym przyspieszaniu jeszcze zmieniać biegi . Do 140 nie ma co zmieniać na 3 w automacie .
Ponadto S4 w automacie przy normalnej jeżdzie mi pali 12,5 litra Cykl mieszany Andrychów - Łazy
Bulgot - u mnie wszystkie tłumniki sprawne i auta nie słychać do 3 czy 4 tyś obrotów . Potem zaczyna się ryk .
Żeby było słychać charakterystyczną moc od niskich obrotów to trzeba zdjąć tylny tłumnik całkowicie i wtedy mamy dzwięk z S-ki co zresztą przy godzinnej jeżdzie jest dość męczące .
Sumarycznie jest 3724;-)
Edytowane przez slawek290 dnia 23-03-2017 11:48 |
|
Autor |
RE: [I] 928 |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 23-03-2017 11:50 |
|
|
Przepraszam Cię Sławek, ale szczerze mówiąc, to takim gadaniem o "strachu" przed zmianą biegu przy szybkiej jeździe to się trochę kompromitujesz... No, chyba że masz jak mój kolega z pracy - gazem operuje zero-jedynkowo.
|
|
Autor |
RE: [I] 928 |
slawek290
Użytkownik
Postów: 1176
Miejscowość: Andrychów
Data rejestracji: 27.11.13 |
Dodane dnia 23-03-2017 11:54 |
|
|
Nie kompromituję się tylko mam 3 dzieciaków. Pewno że biegi się da zmieniać - wszystko się da zrobić tylko najlepiej nie na swoim aucie. Mojego by mi było szkoda na ewentualny błąd i wizytę w rowie czy domu pogrzebowym ;-)
Sumarycznie jest 3724;-) |
|
Autor |
RE: [I] 928 |
kubao
Użytkownik
Postów: 695
Miejscowość: warszawa
Data rejestracji: 06.02.15 |
Dodane dnia 23-03-2017 11:55 |
|
|
Lajka napisał/a:
Większość "928" niestety wymaga pracy, nawet jak są jeżdżace i na pierwszy rzut oka w pełni sprawne - mówię to ze swoich doświadczeń, autopsji.
Za Marchewą, detale, detale i jeszcze raz detale.
Podpisuje się obiema rękami - przyjechałem do domu na kołach i spokojnie mogłem jeździć jeszcze długo bez większych nakładów, ale zaraz jak minie zakupowa euforia, to człowieka zaczyna wkurw... wszystko. No bo jak klasyk, to ma kopara wszystkim opadać i koniec. musi być igła. Zależy tez indywidualnej wrażliwości - ja nawet zakurzonym nie wyjadę z domu. Z kolei codzienne auto myję może 2 razy w roku, a w środku chlew jak na wysypisku
Więc było ok, wiadomo: nie-ideał, ale jeździ i wstydu nie przynosi. Będę powoli coś tam dłubał. Efekt jest taki, że w tym miesiącu - po zrobieniu zawieszenia, którego w zasadzie nie trzeba było robić - nakłady dobiją do ceny zakupu I oczywiście pomijam dziesiątki własnych roboczogodzin. Ale do 1 z przodu jeszcze daleka droga
Porsche 928S 1986
Bmw 635 Csi 1987
Lotus Esprit 1977 |
|
Autor |
RE: [I] 928 |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 23-03-2017 12:00 |
|
|
No to innego powodu do takiej dyskusji niż auto-reklama swojego auta nie widzę. Co za różnica, manual, czy automat - jak popełnisz duży błąd przy operowaniu gazem w obu przypadkach efekt będzie taki sam.
|
|
Autor |
RE: [I] 928 |
slawek290
Użytkownik
Postów: 1176
Miejscowość: Andrychów
Data rejestracji: 27.11.13 |
Dodane dnia 23-03-2017 12:01 |
|
|
A co do zastępnika Porsche 928 ostatnio kupiłem Burnsida.
https://www.youtube.com/watch?v=86zj2bA2FBQ
wszak tańsze od Porsche a jakieś pasje trzeba mieć W sobotę jadę postrzelać.
Sumarycznie jest 3724;-) |
|
Autor |
RE: [I] 928 |
kubao
Użytkownik
Postów: 695
Miejscowość: warszawa
Data rejestracji: 06.02.15 |
Dodane dnia 23-03-2017 12:06 |
|
|
Tak więc, reasumując, koledze Krybarowi, który dawno wyłączył się z naszej dyskusji, proponujemy Lotusa Esprita albo Burnsajda czy jak to się tam pisze
Porsche 928S 1986
Bmw 635 Csi 1987
Lotus Esprit 1977 |
|
Autor |
RE: [I] 928 |
kecaj73
Użytkownik
Postów: 1061
Miejscowość:
Data rejestracji: 03.01.17 |
Dodane dnia 23-03-2017 13:21 |
|
|
Ja tam nie mam praktyki z s4 w automacie i manualu bo świeżak jestem z 928 ale z moich praktyk napiszę tak, manuale są bardziej zmęczone życiem ;-) |
|
Autor |
RE: [I] 928 |
gonzacz
Użytkownik
Postów: 309
Miejscowość: Trzcianka
Data rejestracji: 06.07.09 |
Dodane dnia 23-03-2017 13:57 |
|
|
kecaj73 napisał/a:
Ja tam nie mam praktyki z s4 w automacie i manualu bo świeżak jestem z 928 ale z moich praktyk napiszę tak, manuale są bardziej zmęczone życiem ;-)
juz nie chcialem pisac, ze do upalania to jest dobre e36 w manualu
944 US '83
S4 '87 automat
E46 M54B30 |
|
Autor |
RE: [I] 928 |
vip3r
Użytkownik
Postów: 6074
Miejscowość: Wolica (k.W-wy/Janek)
Data rejestracji: 23.10.06 |
Dodane dnia 23-03-2017 14:29 |
|
|
o i to w sumie kolejny dobry argument za automatem że jeżeli tylko własciciel pamiętał olej wymieniać to silnikowi czy skrzyni większej krzywdy raczej nie zrobił
968 Cabrio http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=11503
911 i reszta http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=10460
FANTY do spylenia/zamiany : http://olx.pl/oferty/uzytkownik/2whg/ |
|