Autor |
[i] 924 pod rajdy |
igor
Użytkownik
Postów: 3896
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 10-01-2011 09:13 |
|
|
ciekawe (nie tylko same auto, co) ogłoszenie.
jeszcze 4 godziny do zakończenia aukcji, więc wklejam link tu...
http://allegro.pl/porsche-924-rajdy-wyscigi-i1396238937.html
Porsche 924 rajdy wyścigi
cena: 7500 zł
miejscowość: Skoczów
Treść ogłoszenia:
Sprzedam samochód Porsche 924, w trakcie przeróbki na samochód rajdowy, nadwozie bez grama rdzy, oczyszczone z mas bitumicznych, konserwacji, do gołej blachy, nie piaskowane. Klatka Ireco zgodna z załącznikiem "J" oraz "K" dla samochodów historycznych, silnik seryjny, skrzynia 5 biegowa, zawieszenie kompletne wymontowane i wypiaskowane. Dodatkowy komplet felg-pajączków.Takim samochodem mój znajomy Jurgen Barth z którym konsultowałem budowę samochodu, wystartował w 1979 roku w rajdzie Monte-Carlo. W komplecie oryginalna karta homologacyjna FIA, samochód jest zarejestrowany. Kontakt: 696254805
[img]http://img208.imageshack.us/img208/5442/rajdy.png[/img]
tym samym fajnie by było zapoczątkować dyskusję na temat cen aut mocno przerobionych (w stylu auta Ciacha czy Pitersona).
W PL chyba liczy się głównie stopień oryginalności auta, a rajdówki są traktowane przez potencjalnego kupca jako zdechlaki... a wcale tak nie musi być... ciekaw jestem, jak w innych krajach sprzedają się rajdówki... no i czy koleżanki i koledzy doceniający zabawę np. na torze byliby zdolni kupić za podobną kasę auto mocno przerobione...
tak ostatnio się zastanawiałem... może w innych krajach 924 i inne przedniosilnikowce mogą być doceniane przez bogatszych właścicieli np. 911tek, którzy boją się o swoje maleństwa, a ścigają się tańszym w utrzymaniu i naprawach 924 i 944 (np. słynne już 924cup: http://www.youtube.com/watch?v=NpxX5Kfu2D0)...
dlatego też mogliby doceniać, że dobrze przerobione 924 / 944 może być warte często 2/3 razy tyle, co oryginał...
a u nas w PL? kiedyś porschee z forum PCP przez prawie rok sprzedawał przerobione 951 (w końcu poszło chyba na żyletki) i 911...
Ciachu i Piterson nawet nie myślą o sprzedaży, bo kto da za 944 Pitersona 25/30k (a tyle na pewno jest warte, jeśli miałby sprzedać taniej, to chyba Ferry by się w grobie poprzewracał)... kto przerabia 924/944 wie dobrze, ile kosztują części, z tym większym bólem serca rozstaje się z tym autem za grosze... a szkoda...
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76
Edytowane przez igor dnia 10-01-2011 09:23 |
|
Autor |
RE: [i] 924 pod rajdy |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 10-01-2011 09:55 |
|
|
Piękne! Jakoś mi umknęło do tej pory.
Doskonały materiał na homologowaną rajdówkę - cena moim zdaniem śmieszna! Chciałbym żeby ktoś to kupił i doprowadził projekt do końca.
Igor - za 30 to bym swojego nie sprzedał... |
|
Autor |
RE: [i] 924 pod rajdy |
Sliwka
Użytkownik
Postów: 624
Miejscowość: Libertów k. Krakowa
Data rejestracji: 29.07.07 |
Dodane dnia 10-01-2011 10:06 |
|
|
Hmmm jeśli jest to buda z 924 , to soorrry ale nie trzyma się to kupy .
Jeśli 931 to warto.
Igor , rynek samochodów przerobionych psują wieśtauningi .
W 90% przypadków kupując samochód przebudowany przez kogoś , natrafiamy na wiele problemów . Przy pierwszej awarii nagle okazuje się że nic do siebie nie pasuje , użyte są nieoryginalne części , porobione jakieś dziwne patenty ...
Ludzie boją się problemów i dlatego unikają tego typu wozideł...
Edit . Coś mi się nie podobają średnice rur , muszę zerknąć w wolnej chwili ... Ehhh skleroza ...
Edytowane przez Sliwka dnia 10-01-2011 10:08 |
|
Autor |
RE: [i] 924 pod rajdy |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 10-01-2011 10:52 |
|
|
to bardzo ciekawy wątek ale nie na ten dział... bo zniknie kiedyś.
Problem z modyfikowanymi autami polega na tym, że często brak dokumentacji, szczególnie przy budowie Frankensteinów.... i potem jest problem jak auto przestanie jechać, bo nie ma komu tego naprawić.
Auto z klatką nie każdy chce, bo to utrudnia użytkowanie auta...
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: [i] 924 pod rajdy |
TomekSz
Użytkownik
Postów: 93
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 06.03.09 |
Dodane dnia 10-01-2011 12:21 |
|
|
Hmmm... Ja się mocno zastanawiam... W tym sezonie jeździliśmy w Rd-3l i RPP Toyotą Corollą GTI 87' , plan na sezon 2011 to 6 startów w RPP no i Rajd Polski może w RSMP (jeśli uda nam się wyjeździć licencję R"0" i R co driver). Jak zobaczyłem to ogłoszenie, pomyślałem sobie- Rajd Polski klasa HR12 - PORSCHE 924 - jedyne takie auto, no i o podium w klasie można powalczyć Przeraża mnie tylko brak znajomości tego samochodu, no i ogrom pracy, czasu i kasy jaki trzeba w niego włożyć. Części trochę mam, forum śledzę o paru lat ale nie wiem czy to wystarczy, żeby w tym sezonie przygotować go do startów. No i zapał. Może go zabraknąć, tak jak przy pierwszym 924, który póki co marnieje pod plandeką.
Zobaczymy. Kontakt ze sprzedającym jest, teraz tylko decyzja....
Pozdrawiam
Tomek
924 '82
https://www.facebook.com/storkservice
email: tomasz.szumert@gmail.com |
|
Autor |
RE: [i] 924 pod rajdy |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 10-01-2011 12:54 |
|
|
Byłoby super!
Możesz coś więcej napisać o regulaminach RSMP? Jak to jest z modyfikacjami?
Może być tylko tak jak jest w Homologacji czy można dużo rzeczy zmieniać?
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: [i] 924 pod rajdy |
TomekSz
Użytkownik
Postów: 93
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 06.03.09 |
Dodane dnia 10-01-2011 14:09 |
|
|
Auto musi być zgodne z homologacją, oraz załącznikiem "J" regulaminu MKS FIA. Można go znaleźć tu: http://www.pzm.pl/userfiles/2010-pliki/Samochody/FIA_zal_J/J_251.pdf
924 '82
https://www.facebook.com/storkservice
email: tomasz.szumert@gmail.com |
|
Autor |
RE: [i] 924 pod rajdy |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 10-01-2011 14:34 |
|
|
Sliwka napisał/a:
Edit . Coś mi się nie podobają średnice rur , muszę zerknąć w wolnej chwili ... Ehhh skleroza ...
Jeśli to prawda, że klatkę robiło Ireco, to powinno być wszystko OK. Oni znają się na swojej robocie i z tego co wiem, żadna komisja techniczna w Polsce nie podważa ich pracy (innymi słowy naklejka ireco na klatce jest gwarancją "nieczepiania się" ).
Widać, że pałąki boczne i główny mają większą średnicę niż pozostałe elementy klatki więc "na oko" raczej zastosowali się do prawidłowych średnic:
- pałąk główny i boczne: 45x2,5 lub 50x2 mm
- reszta rur: 38x2,5 lub 40x2 mm
pzdr
jacek(pilatus) |
|
Autor |
RE: [i] 924 pod rajdy |
Sliwka
Użytkownik
Postów: 624
Miejscowość: Libertów k. Krakowa
Data rejestracji: 29.07.07 |
Dodane dnia 11-01-2011 11:01 |
|
|
Pilatus zgadzam się , ale chodziło mi bardziej o zachowanie reali historycznych, a nie współczesną prawidłowość wykonania i aktualną homologację.
Kurcze dalej nie wyrabiam na zakrętach , nie sprawdziłem... |
|