924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Giełda - samochody
Autor [i] 924 pod rajdy
igor
Użytkownik



Postów: 3896
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06
Dodane dnia 10-01-2011 09:13
ciekawe (nie tylko same auto, co) ogłoszenie.

jeszcze 4 godziny do zakończenia aukcji, więc wklejam link tu...

http://allegro.pl/porsche-924-rajdy-wyscigi-i1396238937.html

Porsche 924 rajdy wyścigi
cena: 7500 zł
miejscowość: Skoczów

Treść ogłoszenia:
Sprzedam samochód Porsche 924, w trakcie przeróbki na samochód rajdowy, nadwozie bez grama rdzy, oczyszczone z mas bitumicznych, konserwacji, do gołej blachy, nie piaskowane. Klatka Ireco zgodna z załącznikiem "J" oraz "K" dla samochodów historycznych, silnik seryjny, skrzynia 5 biegowa, zawieszenie kompletne wymontowane i wypiaskowane. Dodatkowy komplet felg-pajączków.Takim samochodem mój znajomy Jurgen Barth z którym konsultowałem budowę samochodu, wystartował w 1979 roku w rajdzie Monte-Carlo. W komplecie oryginalna karta homologacyjna FIA, samochód jest zarejestrowany. Kontakt: 696254805

[img]http://img208.imageshack.us/img208/5442/rajdy.png[/img]

tym samym fajnie by było zapoczątkować dyskusję na temat cen aut mocno przerobionych (w stylu auta Ciacha czy Pitersona).
W PL chyba liczy się głównie stopień oryginalności auta, a rajdówki są traktowane przez potencjalnego kupca jako zdechlaki... a wcale tak nie musi być... ciekaw jestem, jak w innych krajach sprzedają się rajdówki... no i czy koleżanki i koledzy doceniający zabawę np. na torze byliby zdolni kupić za podobną kasę auto mocno przerobione...
tak ostatnio się zastanawiałem... może w innych krajach 924 i inne przedniosilnikowce mogą być doceniane przez bogatszych właścicieli np. 911tek, którzy boją się o swoje maleństwa, a ścigają się tańszym w utrzymaniu i naprawach 924 i 944 (np. słynne już 924cup: http://www.youtube.com/watch?v=NpxX5Kfu2D0)...
dlatego też mogliby doceniać, że dobrze przerobione 924 / 944 może być warte często 2/3 razy tyle, co oryginał...

a u nas w PL? kiedyś porschee z forum PCP przez prawie rok sprzedawał przerobione 951 (w końcu poszło chyba na żyletki) i 911...
Ciachu i Piterson nawet nie myślą o sprzedaży, bo kto da za 944 Pitersona 25/30k (a tyle na pewno jest warte, jeśli miałby sprzedać taniej, to chyba Ferry by się w grobie poprzewracał)... kto przerabia 924/944 wie dobrze, ile kosztują części, z tym większym bólem serca rozstaje się z tym autem za grosze... a szkoda...


924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76


Edytowane przez igor dnia 10-01-2011 09:23
Autor RE: [i] 924 pod rajdy
piterson
Użytkownik



Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 10-01-2011 09:55
Piękne! Jakoś mi umknęło do tej pory.
Doskonały materiał na homologowaną rajdówkę - cena moim zdaniem śmieszna! Chciałbym żeby ktoś to kupił i doprowadził projekt do końca.

Igor - za 30 to bym swojego nie sprzedał...
Autor RE: [i] 924 pod rajdy
Sliwka
Użytkownik

Postów: 624
Miejscowość: Libertów k. Krakowa
Data rejestracji: 29.07.07
Dodane dnia 10-01-2011 10:06
Hmmm jeśli jest to buda z 924 , to soorrry ale nie trzyma się to kupy .
Jeśli 931 to warto.
Igor , rynek samochodów przerobionych psują wieśtauningi .
W 90% przypadków kupując samochód przebudowany przez kogoś , natrafiamy na wiele problemów . Przy pierwszej awarii nagle okazuje się że nic do siebie nie pasuje , użyte są nieoryginalne części , porobione jakieś dziwne patenty ...
Ludzie boją się problemów i dlatego unikają tego typu wozideł...

Edit . Coś mi się nie podobają średnice rur , muszę zerknąć w wolnej chwili ... Ehhh skleroza ...

Edytowane przez Sliwka dnia 10-01-2011 10:08
1543383
Autor RE: [i] 924 pod rajdy
PIeszczoH
Użytkownik

Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06
Dodane dnia 10-01-2011 10:52
to bardzo ciekawy wątek ale nie na ten dział... bo zniknie kiedyś.

Problem z modyfikowanymi autami polega na tym, że często brak dokumentacji, szczególnie przy budowie Frankensteinów.... i potem jest problem jak auto przestanie jechać, bo nie ma komu tego naprawić.
Auto z klatką nie każdy chce, bo to utrudnia użytkowanie auta...


SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186

ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US

Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228

SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.

__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close
1290383
Autor RE: [i] 924 pod rajdy
TomekSz
Użytkownik



Postów: 93
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 06.03.09
Dodane dnia 10-01-2011 12:21
Hmmm... Ja się mocno zastanawiam... W tym sezonie jeździliśmy w Rd-3l i RPP Toyotą Corollą GTI 87' , plan na sezon 2011 to 6 startów w RPP no i Rajd Polski może w RSMP (jeśli uda nam się wyjeździć licencję R"0" i R co driver). Jak zobaczyłem to ogłoszenie, pomyślałem sobie- Rajd Polski klasa HR12 - PORSCHE 924 - jedyne takie auto, no i o podium w klasie można powalczyć smiley Przeraża mnie tylko brak znajomości tego samochodu, no i ogrom pracy, czasu i kasy jaki trzeba w niego włożyć. Części trochę mam, forum śledzę o paru lat ale nie wiem czy to wystarczy, żeby w tym sezonie przygotować go do startów. No i zapał. Może go zabraknąć, tak jak przy pierwszym 924, który póki co marnieje pod plandeką.

Zobaczymy. Kontakt ze sprzedającym jest, teraz tylko decyzja....

Pozdrawiam

Tomek


924 '82
https://www.facebook.com/storkservice
email: tomasz.szumert@gmail.com
Autor RE: [i] 924 pod rajdy
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 10-01-2011 12:54
Byłoby super!
Możesz coś więcej napisać o regulaminach RSMP? Jak to jest z modyfikacjami?
Może być tylko tak jak jest w Homologacji czy można dużo rzeczy zmieniać?


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: [i] 924 pod rajdy
TomekSz
Użytkownik



Postów: 93
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 06.03.09
Dodane dnia 10-01-2011 14:09
Auto musi być zgodne z homologacją, oraz załącznikiem "J" regulaminu MKS FIA. Można go znaleźć tu: http://www.pzm.pl/userfiles/2010-pliki/Samochody/FIA_zal_J/J_251.pdf


924 '82
https://www.facebook.com/storkservice
email: tomasz.szumert@gmail.com
Autor RE: [i] 924 pod rajdy
pilatus
Administrator

Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06
Dodane dnia 10-01-2011 14:34
Sliwka napisał/a:
Edit . Coś mi się nie podobają średnice rur , muszę zerknąć w wolnej chwili ... Ehhh skleroza ...

Jeśli to prawda, że klatkę robiło Ireco, to powinno być wszystko OK. Oni znają się na swojej robocie i z tego co wiem, żadna komisja techniczna w Polsce nie podważa ich pracy (innymi słowy naklejka ireco na klatce jest gwarancją "nieczepiania się" ).
Widać, że pałąki boczne i główny mają większą średnicę niż pozostałe elementy klatki więc "na oko" raczej zastosowali się do prawidłowych średnic:
- pałąk główny i boczne: 45x2,5 lub 50x2 mm
- reszta rur: 38x2,5 lub 40x2 mm

pzdr
jacek(pilatus)
Autor RE: [i] 924 pod rajdy
Sliwka
Użytkownik

Postów: 624
Miejscowość: Libertów k. Krakowa
Data rejestracji: 29.07.07
Dodane dnia 11-01-2011 11:01
Pilatus zgadzam się , ale chodziło mi bardziej o zachowanie reali historycznych, a nie współczesną prawidłowość wykonania i aktualną homologację.
Kurcze dalej nie wyrabiam na zakrętach , nie sprawdziłem...
1543383