Autor |
[K] 924 lub 944 + prośba o radę |
klec
Użytkownik
Postów: 273
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 22.08.13 |
Dodane dnia 08-10-2013 21:25 |
|
|
Cześć!
Ogłoszenie trochę nietypowe, nawet nie wiem czy dział dobry - ale chcę kupić, więc to chyba tu.
Nadszedł ten wiekopomny dzień, kiedy Rada Nadzorcza w postaci Żony zaakceptowała plan nabycia Prosiaka. I okazało się, że to nie takie proste... Jeszcze niedawno zasuwałbym do Lublina po srebrną 944 od Długiego, ale z tego co widzę - sprzedana. W związku z tym zacząłem się zastanawiać... Im bardziej realna stała się wizja posiadania własnego Porsche tym więcej mam wątpliwości - dlatego też mam do Was prośbę o radę - bo po przemaglowaniu forum zgłupiałem - i oczywiście o oferty
Oto moje założenia:
1. Budżet max ok. 12 000 zł, za które oczekuję bardzo dobrego stanu technicznego;
2. Najchętniej z opisaną na tym forum historią;
3. Samochód używany będzie codziennie - przede wszystkim na dwupasmówce (w tych godzinach raczej niezakorkowana, 2x6km) do dojazdów do pracy - ale planuję także rekreacyjnie tor;
4. Zależy mi na samochodzie w jak największej części oryginalnym (najchętniej żółte blachy);
5. Rozsądny samochód już mam
A teraz mały bilans, czyli co już wiem (albo wydaje mi się, że wiem):
924
Wizualnie - bardziej mi odpowiada.
W ramach mojego budżetu pewnie dostanę samochód w niezłym stanie i jeszcze sporo (~1/3) zostanie na wachę.
Z tego co się zorientowałem tańsze koszty eksploatacji, w tym także tańsze OC.
Z minusów - bardziej podatny na korozję, brak wspomagania, dwupunktowe pasy z tyłu (chcę wozić dziecko) więc ciężko o fotelik.
944
Nowsza konstrukcja, a mnie interesuje wersja z nową deską i 3-punktowymi pasami z tyłu (fotelik).
Lepiej zabezpieczony przed korozją (chcę jeździć zimą).
Z minusów - droższe części, większy silnik (OC), zakup auta może wyczerpać cały mój budżet.
Oraz auto, które spędza mi sen z powiek - 924 Turbo.
Piękne, ale wydaje mi się absolutnie nie rozsądne. Przerażają mnie koszty ew. części - z tego co się orientuję, to nie tylko turbina, ale także droższe klocki, tarcze, itp. Chyba łączy w sobie wady 924 i 944.
Z drugiej strony - to samochód, który z wszystkich trzech podoba mi się najbardziej.
(Zupełnie pomijam tu, że egzemplarz, który chce sprzedać Andrzej77 już na starcie wykracza poza zaplanowany budżet, a w dodatku wymaga interwencji lakiernika - więc musiałbym sporo dorzucić).
W związku z powyższym mam prośbę o poradę. Czy faktycznie przy 924 dają się we znaki brak wspomagania - dużo trzeba wysiłku włożyć przy parkowaniu? Jak naprawdę jest z tą korozją w starszych modelach? I chyba przede wszystkim - czy realnie 924 Turbo jest dużo droższe w eksploatacji niż 924/944?
Będę też zobowiązany jeśli któryś z forumowiczów z okolic Gdyni/Sopotu chciałby mi pokazać swoje auto - gdyż poza "oględzinami" z daleka, ani 924 ani 944 jeszcze nie macałem A chodzą mi po głowie od jakichś 15 lat.
Bardzo dziękuję za pomoc i wyrozumiałość.
Tomek |
|
Autor |
RE: [K] 924 lub 944 + prośba o radę |
vip3r
Użytkownik
Postów: 6074
Miejscowość: Wolica (k.W-wy/Janek)
Data rejestracji: 23.10.06 |
Dodane dnia 08-10-2013 21:35 |
|
|
cześć - ja bym brał na twoim miejscu to 924 Turbo puki jest - potem mi podziękujesz
968 Cabrio http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=11503
911 i reszta http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=10460
FANTY do spylenia/zamiany : http://olx.pl/oferty/uzytkownik/2whg/
Edytowane przez vip3r dnia 08-10-2013 21:39 |
|
Autor |
RE: [K] 924 lub 944 + prośba o radę |
Pirx
Użytkownik
Postów: 1146
Miejscowość: prawie Wroclaw
Data rejestracji: 20.02.11 |
Dodane dnia 08-10-2013 21:37 |
|
|
Wlasnie to mialem napisac
pozdrawiam,
Paweł
928S Gemballa 1983
Ducati Monster S2R 2008
___________________________
były:
986 Boxster 1997
928S4 1987 "Smok" |
|
Autor |
RE: [K] 924 lub 944 + prośba o radę |
vip3r
Użytkownik
Postów: 6074
Miejscowość: Wolica (k.W-wy/Janek)
Data rejestracji: 23.10.06 |
Dodane dnia 08-10-2013 21:39 |
|
|
(tylko jak tego od andrzeja nie chcesz to jakie? tańszego raczej nie znajdziesz)
ja używałem swojego 924 długo na codzień i złego zdania nie powiem o tym aucie.
968 Cabrio http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=11503
911 i reszta http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=10460
FANTY do spylenia/zamiany : http://olx.pl/oferty/uzytkownik/2whg/ |
|
Autor |
RE: [K] 924 lub 944 + prośba o radę |
sianoz
Użytkownik
Postów: 530
Miejscowość:
Data rejestracji: 03.09.13 |
Dodane dnia 08-10-2013 21:48 |
|
|
924
Wizualnie - bardziej mi odpowiada. - mam podobne zdanie
Z minusów - bardziej podatny na korozję - na podstawie mojej sztuki życzę każdemu aby stan blacharki w 30 letnim aucie byl taki. reasumując - ocynk w 924 wystarcza
-brak wspomagania - trzeba się nakręcić - prawda. nie wiem jeszcze czy nie jest to sprawa magla. na razie się uczę.
pozdrawiam
928s '86 |
|
Autor |
RE: [K] 924 lub 944 + prośba o radę |
klec
Użytkownik
Postów: 273
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 22.08.13 |
Dodane dnia 08-10-2013 21:52 |
|
|
To Andrzeja podobało mi się zanim ponownie pojawiło się ogłoszenie
Mam świadomość, że cena jest dobra i taniej trudno będzie coś dostać - tylko boję się dokładać do założonego budżetu aby później dokładać jeszcze więcej - mam takie jakieś (może niesłuszne) przeczucie, że o ile 924 to skarbonka, to turbo = dwie skarbonki. To, że za super auto trzeba zapłacić to dla mnie oczywiste.
Ale tak jak piszecie - wiem, że później będę żałował.
Okazuje się, że zgoda żony to była najprostsza część planu "zakup Porsche"
Edytowane przez klec dnia 08-10-2013 21:56 |
|
Autor |
RE: [K] 924 lub 944 + prośba o radę |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 08-10-2013 22:04 |
|
|
Dzień Dobry, kłania się Oddział Pomorze. Jak możemy pomóc?
W Gdańsku mamy kilka 924, w Gdyni jest ( na razie za granicą ) Przemek84 z pokaźną stajnią.
Puść mi jakieś PW, kiedy chciałbyś się spotkać.
Rośnie nam Oddział!
|
|
Autor |
RE: [K] 924 lub 944 + prośba o radę |
hjez
Użytkownik
Postów: 118
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 20.04.13 |
Dodane dnia 08-10-2013 22:10 |
|
|
człowieku kupuj to 924 turbo,,,,potem będziesz załował...tak jak koledzy pisza..
944s-sprzedane
928s4 |
|
Autor |
RE: [K] 924 lub 944 + prośba o radę |
Andrzej77
Użytkownik
Postów: 562
Miejscowość: Podlasie
Data rejestracji: 27.06.11 |
Dodane dnia 08-10-2013 22:41 |
|
|
Co do kupna mojego turbo nie będę, ani namawiał, ani odradzał, bo to powinna być przemyślana i świadoma decyzja osoby zainteresowanej. Nie wiem czy to z Tobą rozmawiałem, ale jak chcesz to zadzwoń to trochę Ci opowiem, mam porównanie użytkowania 924 i 944, choć oba Turbo, powiem Ci o różnicy w jeżdzie, kosztach i innych. tel 608 497 768
Co do wozenia dzieci to ja załatwiłem to w bardzo prosty i tani sposób po prostu z tyłu zamontowałem pasy trzypunktowe statyczne z malucha. Jeden raz trzeba je wyregulować i jest naprawde OK. Trzypunktowe pasy automatyczne wymagają zamontowania zwijarki w bagażniku, mocowanie do nich mają auta po 87. Cała operacja zamontowania pasów statycznych z malucha zajmuje 20 minut bez żadnej ingerencji w auto. Moje córki maja 4,5 i 3 lata, są dość wysokie jak na swój wiek, siedziały na takich fotelikach podkładkach najmniejszych jaki znalazłem i ładnie wchodziły w te miejsca na siedzeniu, a dzieci siedziały wyżej i pas na ramieniu był w odpowiednim miejscu.
Andruszka-PCP
991.1 S |
|
Autor |
RE: [K] 924 lub 944 + prośba o radę |
Olo924
Użytkownik
Postów: 4772
Miejscowość: Kraków / Warszawa
Data rejestracji: 04.02.06 |
Dodane dnia 08-10-2013 23:41 |
|
|
za wskazany budżet, to kupisz tylko 924 - i jeżeli chcesz mieć tak jak piszesz w b. dobrym stanie to nie zostanie Ci nic na paliwo,
924 i 944 za kasę poniżej 10 kpln to powiem tak - będzie dobre i pochłonie jeszcze kuuuupę kasy.
Ja powiem tak - ja w swoje kupine 5 lat temu za mniej więcej połowę Twojego budżetu 924 (optycznie bardzo ładne i technicznie ogarnięte) włozyłem ... nie wiem, nie chcę wiedziec, to i tak niczego nie zmieni ...
z biegiem czasu i postępu prac okazywało sie zazwyczaj że np. musze zrobic hamulce - OK tarcze, klocki, bębny i szczęki kupione i co - nagle okazuje się że pasowałoby zrobic jeszcze elastyczne przewody - i poszło sztywne przewody całe w miedzi, nowe elestyczne i na koniec nowa pompa żeby juz nie bylo kłopotów i myślenia o tym i spokój na kilka lat ... i tak to idzie i nie ma się co oszukiwać ... kupisz tanio włozysz więcej, zaplacisz sporo a jeszcze coś włożysz i tak - czemu - bo to nie "doopowóz" do przemieszczania się z A do B tylko zabawka dająca kupę frajdy i zawsze będziesz troszkę chciał cos poprawić żeby było lepiej, ładniej i fajniej ... takie auta nie kupujesz dlatego, że rozsądnie ale dlatego że Ci się podoba że marzyłeś o nim ...
Skup się na ładnym 924, naprawdę daje dużo frajdy, koszty są do ogarnięcia, a brak wspomagania ... no cóż kiedys w dużym fiacie i polonezie też nie było ...
a co do dzieci to ja mam 2 (9 i 10 lat) i nawet na dalsze wypady po Polsce jeździmy w 4 osoby mimo że stoją wygodniejsze auta - dzieciaki uwielbiają jeździć porschakiem i tyle ...
924 '78
944 '83
Każdy kilometr przejechany nie Transaxlem, to stracony kilometr.
Jeder Kilometer ohne Transe ist ein verlorener Kilometer ...
Edytowane przez Olo924 dnia 08-10-2013 23:45 |
|
Autor |
RE: [K] 924 lub 944 + prośba o radę |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 08-10-2013 23:48 |
|
|
924 Turbo ma tylko dwa podpunkty które można uznać za problematyczne/drogie
w serwisowaniu w porównaniu do 924 i 944/924S. Skrzynia biegów i turbo.
Reszta (wnętrze, zawieszenie, hamulce) to 924 lub 944/924S. Gdyby nie ta skrzynia
biegów (choć u Andrzeja temat załatwiony - poczytaj w Jego temacie) to bym każdego
namawiał na 924 Turbo, bo to auto nie łączy wad 924 i 944/924S - ono łączy zalety
tych dwóch modeli. Hamulce mocniejsze (944), rozrząd tani i prosty (924). Klasyczna
i piękna deska oraz linia nadwozia (924), osiągi (944, nawet dużo lepsze).
Pomijając 931, to ja bym na Twoim miejscu brał 924 2.0. Będzie klimat klasycznego
samochodu. Brak wspomagania nie jest problemem, tym bardziej że będzie zabytek
z oponami nie do ścigania. W 944 będziesz się czuł bardziej jak "nowoczesnym" aucie.
Cicho, spokojnie. Brak klimatu IMHO No chyba że chcesz Turbo lub S2
Korozja? Jak auto jest ok (niebite lub dobrze zrobione) to możesz szukać i nie
znajdziesz. To nie jest Ford. Możesz się bardzo pozytywnie zaskoczyć
Powodzenia
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: [K] 924 lub 944 + prośba o radę |
sianoz
Użytkownik
Postów: 530
Miejscowość:
Data rejestracji: 03.09.13 |
Dodane dnia 09-10-2013 10:02 |
|
|
do Pumby-
czy sianowóz z kołobrzegu pryjmie się do szacownego grona pomorskiego?,)
w mojej okolicy nie uwidzisz 924
928s '86 |
|
Autor |
RE: [K] 924 lub 944 + prośba o radę |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 09-10-2013 10:10 |
|
|
Paaanie, przeca to tylko 250 kilometrów, kamieniem rzut, my sąsiedzi wręcz
|
|
Autor |
RE: [K] 924 lub 944 + prośba o radę |
sianoz
Użytkownik
Postów: 530
Miejscowość:
Data rejestracji: 03.09.13 |
Dodane dnia 09-10-2013 10:12 |
|
|
dla sianowozu i jego pobratyńców z 2.0 a już nie mówiąc o mocniejszych braciach te 250km to jakaś godzinka jazdy
no może dwie,)
928s '86 |
|
Autor |
RE: [K] 924 lub 944 + prośba o radę |
nemo
Użytkownik
Postów: 2143
Miejscowość: Warszawa / Praga Północ
Data rejestracji: 20.05.07 |
Dodane dnia 09-10-2013 10:13 |
|
|
924
Wizualnie - bardziej mi odpowiada.
W ramach mojego budżetu pewnie dostanę samochód w niezłym stanie i jeszcze sporo (~1/3) zostanie na wachę.
Z tego co się zorientowałem tańsze koszty eksploatacji, w tym także tańsze OC.
Z minusów - bardziej podatny na korozję, brak wspomagania, dwupunktowe pasy z tyłu (chcę wozić dziecko) więc ciężko o fotelik.
944
Nowsza konstrukcja, a mnie interesuje wersja z nową deską i 3-punktowymi pasami z tyłu (fotelik).
Lepiej zabezpieczony przed korozją (chcę jeździć zimą).
Z minusów - droższe części, większy silnik (OC), zakup auta może wyczerpać cały mój budżet.
924 po 81 roku jest tak samo podatne na korozje jak 944
944 nie kazde ma wspomaganie
944 tylko S2 i turbo mialy 3 punktowe pasy
924 i 944 sa nieporownywalne technicznie silnik , hamulce , kultura pracy
924 S2 '85 Szare (WE 924 0K) Poznań 2007 2009 2:24.552
924 S '86 Szare WP0ZZZ92ZGN402273 Poznań 2011 2:19,356
944 S2 '91 Czarne
924 S '87 US Czarne
924 S TURBO '87 US Czerwone
924 S '88 Szare |
|
Autor |
RE: [K] 924 lub 944 + prośba o radę |
Cyryl
Użytkownik
Postów: 1190
Miejscowość: Sandomierz
Data rejestracji: 02.11.10 |
Dodane dnia 09-10-2013 10:46 |
|
|
Cześć Klec,
fajnie mieć takie rozterki,
w zasadzie nie wiem ku czemu skłaniałbym się na Twoim miejscu.
Myślę, że łatwiej będzie ugryźć temat drogą eliminacji; czego na pewno nie chcesz.
Jeśli nie chcesz użerać się z kimś, kto może chcieć Cię uszczęśliwiać na siłę, doglądać i prześladować, zastanów się, czy na pewno
4. Zależy mi na samochodzie w jak największej części oryginalnym (najchętniej żółte blachy)
Status zabytku europejskiego przyznaje FIVA. Są to relatywnie o wiele większe koszty, ale dla egzemplarzy unikatowych w skali europejskiej na pewno warto. Zgodnie z wytycznymi FIVA do pojazdów zabytkowych zaliczają się wszystkie pojazdy napędzane mechanicznie, zachowane w postaci oryginalnej, wyprodukowane więcej niż 25 lat temu, utrzymane i serwisowane zgodnie z wymogami producenta, będące w poprawnym stanie technicznym, nie przeznaczone do codziennej eksploatacji.
[...]
Dodatkowo pojazd musi posiadać niezbędne cechy charakterystyczne do włączenia go do kolekcji, tzn: - musi być stosunkowo rzadki, - nie być normalnie stosowany do swojego oryginalnego celu [...]
Zastanawiam się więc, czy aby na pewno nikt nie będzie robił problemów, gdybyś rzeczywiście jak rok Długi śmigał autkiem na żółtych blachach, w słotę, mgłę, i solankową ciapę. Kilometrów będzie przybywać, a utrzymać auto jako igłę byłoby po prostu cięzko. Także wytężona eksploatacja takiego autka mogłaby się odbić finansową czkawką.
Pod tym względem osobiście bym chyba zrezygnował z rozglądania się za autkiem na żółtych, skoro ma jeździć sporo. Ale to tylko takie moje prywatne zdanie |
|
Autor |
RE: [K] 924 lub 944 + prośba o radę |
seler2
Użytkownik
Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13 |
Dodane dnia 09-10-2013 10:54 |
|
|
klec napisał/a:
Oto moje założenia:
1. Budżet max ok. 12 000 zł, za które oczekuję bardzo dobrego stanu technicznego;
....
W ramach mojego budżetu pewnie dostanę samochód w niezłym stanie i jeszcze sporo (~1/3) zostanie na wachę.
hehehe tak to tylko w Erze... wydasz 12tys potem na starcie dołożysz 5tys na drobiazgi, potem wyjdzie jakaś grubsza sprawa... nie czarujmy się, to są auta które pełnoletność osiągnęły dawno temu, jeśli szacujesz że za 7tys zł kupisz auto które będzie miód-malina i nic tylko lać i jeździć to możesz się srodze zawieść...
było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s |
|
Autor |
RE: [K] 924 lub 944 + prośba o radę |
wit007
Użytkownik
Postów: 2479
Miejscowość: Gdynia/Warszawa
Data rejestracji: 12.02.11 |
Dodane dnia 09-10-2013 11:02 |
|
|
A to ciemne (czarne?) 924 z Lublina na żółtych? Poszło?
Witek
jest: 997 '09 Tor Poznań 1:55,203
było: 964 '91 TP 2:03, 944 '85 TP 2:08, 924 '85, 996 '02
www.komunikado.pl agencja public relations |
|
Autor |
RE: [K] 924 lub 944 + prośba o radę |
mojojojo13
Użytkownik
Postów: 506
Miejscowość: Lublin
Data rejestracji: 09.09.07 |
Dodane dnia 09-10-2013 11:23 |
|
|
Cyryl napisał/a:
Status zabytku europejskiego przyznaje FIVA. Są to relatywnie o wiele większe koszty, ale dla egzemplarzy unikatowych w skali europejskiej na pewno warto. Zgodnie z wytycznymi FIVA do pojazdów zabytkowych zaliczają się wszystkie pojazdy napędzane mechanicznie, zachowane w postaci oryginalnej, wyprodukowane więcej niż 25 lat temu, utrzymane i serwisowane zgodnie z wymogami producenta, będące w poprawnym stanie technicznym, nie przeznaczone do codziennej eksploatacji.
[...]
Dodatkowo pojazd musi posiadać niezbędne cechy charakterystyczne do włączenia go do kolekcji, tzn: - musi być stosunkowo rzadki, - nie być normalnie stosowany do swojego oryginalnego celu [...]
Zastanawiam się więc, czy aby na pewno nikt nie będzie robił problemów, gdybyś rzeczywiście jak rok Długi śmigał autkiem na żółtych blachach, w słotę, mgłę, i solankową ciapę. Kilometrów będzie przybywać, a utrzymać auto jako igłę byłoby po prostu cięzko. Także wytężona eksploatacja takiego autka mogłaby się odbić finansową czkawką.
Pod tym względem osobiście bym chyba zrezygnował z rozglądania się za autkiem na żółtych, skoro ma jeździć sporo. Ale to tylko takie moje prywatne zdanie
nie wiem co ma rzeczony cytat do auta na zabytkowych tablicach. W Słowacji jest uwaga (jeden lub dwa) samochody które spełniają kryteria cytowane przez Cyryla i mają odpowiednie na tę okoliczność dokumenty FIVA. W Polsce jest polskie prawo i tego się trzymajmy. |
|
Autor |
RE: [K] 924 lub 944 + prośba o radę |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 09-10-2013 11:23 |
|
|
Dodam od siebie parę zdań
1. Pasy 3 punktowe z tyłu nie dadzą ci nic w sprawie fotelika. Miejsca jest na tyle mało że raczej niczego sensownego na tył nie założysz. Mam standardowy fotelik i w życiu nie dałoby się go zmieścić z tyłu chyba że po wyjęciu materiału. Jednak miejsca między fotelikiem a fotelem z przodu będzie tak mało, że dziecko nie będzie miało miejsca na nogi albo na fotelu z przodu nie usiądzie nikt większy od dziecka To samo dotyczy 924/931/944/951... przecież buda jest zbliżona więc miejsca będzie niemalże tyle samo (nawet z 10% różnicą) nic to nie zmienia.
2. Jako auto jeżdżące po te 10-20km dziennie chyba najbardziej pasowałoby 924/944 wolnossące. Turbo nie przepada za krótkimi trasami i zdecydowanie więcej pali w mieście, a do tego wymaga nagrzania silnika przed jazdą i po. Więc przy turbo dobrze te kilka minut poczekać z autem odpalonym na wolnych aż się olej zagrzeje to samo po jeździe, trzeba nieco poczekać aż turbina przestygnie.
Ja jeżdżę swoim do pracy od czasu do czasu po te 10km dziennie ale na codzień szkoda auta.
3.Przy 924 Turbo ceny części są ... hmm różne.
Zawieszenie to głównie 924 czyli nie jest drogo
Hamulce 944 - łatwo dostępne i średnio tanie
Sprzęgło 944 - drogo
Rozrząd 924 - Tanio
Wnętrze identyczne jak 924.
Skrzynia biegów jeśli jest oki i ktoś nie przegina to wystarczy na dłużej, części to przynajmniej 1000-1500zł za jeden bieg żeby naprawić.
Silnik - jeśli coś padnie to może zrobić się drogo, ale części są dość łatwo dostępne, mało jest takich które stanowią duży problem oprócz kosztów
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|