Autor |
[S] Jeep Cherokee XJ 60th Anniversary |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 16-12-2013 22:17 |
|
|
Postanowiliśmy sprzedać Jeepa Cherokee XJ 60th Anniversary fajne auto na zimę.
http://tablica.pl/oferta/jeep-cherokee-xj-60th-anniversary-CID5-ID4s0c3.html
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić. |
|
Autor |
RE: [S] Jeep Cherokee XJ 60th Anniversary |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 16-12-2013 23:19 |
|
|
Przepraszam, że nie jestem zainteresowany zakupem auta, a będę się tylko
podpytywał Jak się sprawuje ten silnik w XJcie? Jak spalanie i osiągi?
Przynajmniej temat skoczy w górę
To może wytłumaczę jeszcze czemu pytam. Dokonałem kiedyś wyboru między
torem a terenem i nadal mnie ciągnie do terenu... ale to jeszcze nie czas.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
Edytowane przez Qbak dnia 16-12-2013 23:21 |
|
Autor |
RE: [S] Jeep Cherokee XJ 60th Anniversary |
marchewa
Użytkownik
Postów: 1403
Miejscowość: Jelcz-Laskowice
Data rejestracji: 02.01.12 |
Dodane dnia 17-12-2013 08:34 |
|
|
fajny jeepek sam bym chętnie przygarnął, gdyby nie ten silnik. moim zdaniem nie ma gorszego silnika w xj. Dostęp do części duzo gorszy niż przy benzynach (bo większosć cześci jest produkowanych w stanach lub na stany, a tam auta z tym silnikiem praktycznie nie występują. Do tego silnik strasznie psujliwy i reduktor bez miedzymostówki. Jeśli diesel 4x4 to tylko japonia albo gklasa
|
|
Autor |
RE: [S] Jeep Cherokee XJ 60th Anniversary |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 17-12-2013 08:38 |
|
|
Szybciej byś, Kuba powiedział. Tatko mój rozstał się właśnie ze swoim Grandem, a on był już fajnie porobiony... Jeno automat, co dla niektórych wadą jest, dla innych zaletą... No i 5,2 V8, za to w gazie.
Jak dla mnie, tylko snorkla brakowało do pełni szczęścia...
Jak podbijać temat, to na całego Ja szukam na zimę jednak czegoś tańszego i bardziej Szwedzkiego. |
|
Autor |
RE: [S] Jeep Cherokee XJ 60th Anniversary |
krzychuzzz
Użytkownik
Postów: 67
Miejscowość: Płock
Data rejestracji: 30.07.13 |
Dodane dnia 17-12-2013 09:40 |
|
|
@ marchewa
O G klase najlepiej pytać Cichego. Można powiedzieć że na swojej to już zęby zjadł i nie bez powodu w podpisie na forum ma "Królowa Lawet"
500E |
|
Autor |
RE: [S] Jeep Cherokee XJ 60th Anniversary |
Olo924
Użytkownik
Postów: 4772
Miejscowość: Kraków / Warszawa
Data rejestracji: 04.02.06 |
Dodane dnia 17-12-2013 09:57 |
|
|
Pumba napisał/a:
.....) Ja szukam na zimę jednak czegoś tańszego i bardziej Szwedzkiego.
szwedzki jeep - bez sensu ...
jeep musi być hamerykański - inaczej to będzie tylko podróbka ...
ps. chcieliście podbijać to macie !
924 '78
944 '83
Każdy kilometr przejechany nie Transaxlem, to stracony kilometr.
Jeder Kilometer ohne Transe ist ein verlorener Kilometer ...
Edytowane przez Olo924 dnia 17-12-2013 09:57 |
|
Autor |
RE: [S] Jeep Cherokee XJ 60th Anniversary |
Eryk
Użytkownik
Postów: 93
Miejscowość: Zambrów/podlaskie
Data rejestracji: 09.10.13 |
Dodane dnia 17-12-2013 10:22 |
|
|
Ja posiadam coś w rodzaju szwedzkiego jeepa - volvo xc 70. Wiem jedno tani to on jest jedynie w zakupie.
Eksploatacja części paliwo to już nie jest tanio. Serwis mega drogi.
924 N/A 1979r.
www.nowyparkiet.pl |
|
Autor |
RE: [S] Jeep Cherokee XJ 60th Anniversary |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 17-12-2013 10:55 |
|
|
Olo924 napisał/a:
Pumba napisał/a:
.....) Ja szukam na zimę jednak czegoś tańszego i bardziej Szwedzkiego.
szwedzki jeep - bez sensu ...
jeep musi być hamerykański - inaczej to będzie tylko podróbka ...
ps. chcieliście podbijać to macie !
A któż o Jeepie mówi? Jak w Jeepie się posypała skrzynia w środku nikąd, to go Volvo 960 wyciągnąłem... Ależ to akcja była, łezka się w oku kręci... |
|
Autor |
RE: [S] Jeep Cherokee XJ 60th Anniversary |
wit007
Użytkownik
Postów: 2479
Miejscowość: Gdynia/Warszawa
Data rejestracji: 12.02.11 |
Dodane dnia 17-12-2013 10:57 |
|
|
2.5 VM to ten diesel, który ma 4 głowice?
Witek
jest: 997 '09 Tor Poznań 1:55,203
było: 964 '91 TP 2:03, 944 '85 TP 2:08, 924 '85, 996 '02
www.komunikado.pl agencja public relations |
|
Autor |
RE: [S] Jeep Cherokee XJ 60th Anniversary |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 17-12-2013 11:03 |
|
|
Ja tez zawsze mialem dylemat... sportowe czy terenowe. Przyznam, ze jednak bardziej wolalbym cos na teren - a ze w gorach mieszkam to tez nie byloby to takie zle. Prosiak wzial sie w sumie tylko dlatego ze jego cena byla niska (3500zl za czerwonego) w porównaniu do najtanszego 4x4... ~5000
Dzis pewnie tez bym posmigal takim 4x4 zamiast 931... ale nie stac mnie na jednorazowe wydanie tych 10-15tys... jest to dla mnie normalnie kwota abstrakcyjna, chyba ze przez rok nic jesc nie bede to moze bym tyle odlozyl Polska to gow... kraj jesli chodzi o place nie wiem po co bylo tyle czasu na studia marnowac... zamiast spadac jak najdalej na zachod.
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: [S] Jeep Cherokee XJ 60th Anniversary |
marchewa
Użytkownik
Postów: 1403
Miejscowość: Jelcz-Laskowice
Data rejestracji: 02.01.12 |
Dodane dnia 17-12-2013 12:49 |
|
|
wit007 napisał/a:
2.5 VM to ten diesel, który ma 4 głowice?
tak to ten, one mają w zwyczaju uprawiać zawody ktora wyżej podskoczy i dalej uszczelke wypluje, a potem mechanik ma zagadke która to była, i jak już odkręci milion śrubek trzymajacech rureczki i koletorki wodne i inne cudeńka to sie okazuje że one wszystkie 4 wygrały !!
|
|
Autor |
RE: [S] Jeep Cherokee XJ 60th Anniversary |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 17-12-2013 16:59 |
|
|
Haha - Marchewa ma ogólnie rację.
Jednakże auta używa mój dziadek, który jeździ na polowania i nie przekracza 2800 rpm, ma go już parę latek (z jakieś 5?) i nic mu nie wybuchło. Ja jeżdżę nim jakoś 4 razy do roku może i oczywiście stosuję swoją zasadę "diesel nie diesel - iść na obroty musi". Sprawdzam po prostu dziadkowi auto , gdy nikt nie widzi. Ciśnienia w normie, konsumpcja oleju też w normie, ładowanie też ok, generalnie nie mam skrupułów by powiedzieć, że jest w 100% sprawny technicznie, tylko trochę się poci. To chyba standard w VM . Inaczej: to chyba standard w Jeepowych Dieslach.
Jeśli chodzi o moc, to powiem, że na trasie wiadomo - więcej można by było mieć jej zawsze , ale jest jej pod dostatkiem, nie ma problemów z wyprzedzaniem. W terenie na 2 -3 biegu można pojechać sobie bokiem z gazu na tych oponach co ma aktualnie. Marchewa, nie martw się - na Twoich oponach nie próbowałem, zimą nim wcale nie jeździłem . Bo zimą jeździłem Azją:
http://tablica.pl/oferta/asia-rocsta-2-2-diesel-CID5-ID3IYT7.html#886f9b9ccf
Podsumowując jest to auto dla kogoś, kto potrzebuje samochodu wielofunkcyjnego, które dobrze jeździ w terenie, auta na co dzień do spokojnej jazdy. Spalanie - ciężko zejść poniżej 10 l/100km. Właśnie dlatego dziadek wymienił na Hyundaia Tucsona, co mnie po prostu zniesmaczyło. Choć w sumie ten CRDi też fajnie wchodzi w obroty .
Mój chrzestny za to ma XJ przed liftem krótkiego z silnikiem 2.1. W tym samochodzie silnik tak samo się poci, chociaż jest zupełnie inny. Przede wszystkim francuski, a nie włoski. Za to w tym jak się dociska pedał gazu, to jakiś parametr wzrasta, ale na pewno nie prędkość... Nie szło tak jeździć, pompa została ustawiona agresywniej i chyba mu delikatnie dorzucili do ciśnienia doładowującego . Teraz ten samochód zaczyna przyspieszać jako tako, gdy się turbo rozkręca, na niskich obrotach nadal nie chce jechać. Z tym, że chrzestny jeździ off-road, ma podniesione zawieszenie, opony M/T z porządnym bieżnikiem itd. Wsadzając się na górkę leci sobie jakoś pod 5 -6 tys. rpm, czarny dym i zabawa . Auto pracuje, nic nie wybucha, ale w przeciwieństwie do 2.5, olej wywala wszędzie gdzie to jest możliwe. Zawsze jeszcze można powymieniać uszczelniacze itd., z tym, że te auta u nas potrzebne są prawie codziennie i po prostu są to naprawy rozkładające się na dni, a nie na godziny.
Sumując całość: Jeśli Jeep ma być na co dzień to spokojnej jazdy i w teren nawet trochę trudniejszy, ale bez wariacji - można sobie pozwolić na diesla. Do szaleństwa - tylko benzyna. Ewentualnie ten 2.1, ale standardowo to on ma momentu obrotowego tylko jakieś 15Nm więcej niż 924 2.0 ... i jakieś 80 HP. Ten silnik tam jest do zapchania dziury pod maską, bo do jazdy on się nie nadaje.
Oto całe Dżipy, szkoda, że 4.0 benzyniaków w manualu jest jeszcze mniej, niż 928 w manualu. To jest chyba ich największy mankament. Marchewa nie orientujesz się, czy nie można sobie tak po prostu przerzucić skrzyni z VM do 4.0? Bardzo mnie to ciekawi.
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić.
Edytowane przez Szarak Maryjusz dnia 17-12-2013 17:07 |
|
Autor |
RE: [S] Jeep Cherokee XJ 60th Anniversary |
mojojojo13
Użytkownik
Postów: 506
Miejscowość: Lublin
Data rejestracji: 09.09.07 |
Dodane dnia 17-12-2013 18:28 |
|
|
Mariusz nic nie poradzisz. Wpisując w google frazę: najgorszy silnik diesla ever, 2,5td VM będzie zawsze w czołówce. Kupowanie Jeppa z tym silnikiem, to przy małym pechu i jeździe w terenie - konieczność znacznych inwestycji. Pamiętam jak 10 lat temu mój kuzyn miał Dodga Voyagera z tym silnikiem...monthy python.
Silnik 2,1TD PSA to co by nie mówić - dobry silnik i długo wieczny.
Edytowane przez mojojojo13 dnia 17-12-2013 18:33 |
|
Autor |
RE: [S] Jeep Cherokee XJ 60th Anniversary |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 17-12-2013 20:20 |
|
|
No taką opinię ma i raczej się z nią zgadzam, no bo znikąd się nie wzięła. Aczkolwiek informuję, że przez wszystkie lata użytkowania nie mieliśmy podobnych problemów. Ani po jazdach dziadka, ani po moich przejażdżkach nic takiego nie miało miejsca. Auto zostało kupione ze świadomością jaki ten silnik jest, ale przeświadczeniem jakie zadanie będzie wykonywał i się wywiązał .
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić. |
|
Autor |
RE: [S] Jeep Cherokee XJ 60th Anniversary |
marchewa
Użytkownik
Postów: 1403
Miejscowość: Jelcz-Laskowice
Data rejestracji: 02.01.12 |
Dodane dnia 17-12-2013 21:45 |
|
|
Faktem jest że jak grzecznie jeździsz to ten vm jakoś tam jeździ, niemniej jednak wystarczy mu postać w korku w lecie aby wybuchnąć. Jeżdząc na tym silniku trzeba mieć po prostu wyobraźnie i obserwować zegary wtedy niektórych awarii można uniknąć. Nie zmienia to jednak faktu że auta z tym silnikiem są wiele gorzej serwisowalne niż z amerykańskimi silnikami. wystarczy sprawdzić ceny taki części jak chłodnica, pompa wody, jakieś węże itd które w przypadku vm-a potrafia być 10 razy droższe niż do benzyny, a i dostepność nie jest błyskawiczna. bo te auta był robione tylko na europe i tylko w europie.
Szarak, pytasz czy da się włożyć 4.0 do skrzyni vm - otóż dać sie da, bo przecież ludzie ludzi robią. Ale silnik 4.0 nie pasuje do dzwonu skrzynie vm na strzał, wsporniki poduszek silnika przy budzie są inne, dalej, Vm jest krótszy, wiec skrzynia jest blizej, czyli wał przedni jest krótszy a tylny dłuższy, dalej, mosty maja inne przełożenia, inna jest chłodnica wody i parę drobiazgów osprzętu , pomijam wiązkę elektryczną itd itp, podsumowując, dać sie da, ale na pewno sie to nie opłaca
|
|
Autor |
RE: [S] Jeep Cherokee XJ 60th Anniversary |
btomek
Użytkownik
Postów: 349
Miejscowość: Białystok
Data rejestracji: 23.05.11 |
Dodane dnia 20-12-2013 18:31 |
|
|
To i ja podbije temat dodając kilka słów odnośnie aut terenowych. Posiadam Miska Montero/Pajero Sport 3.0V6 oczywiście + gaz. Jedna z typowych terenówek na ramie i zanim nie stałem się posiadaczem takiego czołga to zastanawiałem się co ludzie widzą w takich autach. Obecnie jest to jedno z najfajnieszych aut jakie posiadałem. Jak posypało sniegiem małżonka dała się namówić aby nim sobie pojeździła i pojawił się problem, gdyż nie chce już mi go oddać
Podsumowując w terenówkach jest to "coś", coś identycznego jak w 924/944.
924S '86 wpisany do Rejestru Zabytków |
|
Autor |
RE: [S] Jeep Cherokee XJ 60th Anniversary |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 21-12-2013 20:25 |
|
|
To "coś" to moim zdaniem jest bezkompromisowość. Ma iść w błocie (na torze) - przyciskasz i idzie , a nie stęka, jęczy, szarpie, nie wie co ma z sobą zrobić jak wiele tandetnych samochodów. Kobietą też się podoba auto, które z reguły wygląda inaczej, głośniej pracuje, bądź jest duże, to te walory mocno wpływają na to, że później nie można odbić auta. Jak się dorzuci do tego jeszcze wygodną jazdę, to auto przepadło, jak jest niewygodne, to w końcu odda .
Dzisiaj wyciągnąłem Audi A4 w kombi z lasu z błota . Jechała ze mną cała ekipa myśliwych i stwierdziłem, że nie będę im opowiadał o samochodzie, niech sobie zobaczą. Od razu 4x4, bez reduktora, żeby więcej emocji było. 1-szy świst turbo, brak przyczepności, koła obrzucają budę błotem, 2-gi świst turbo, brak przyczepności, koła obrzucają budę błotem, 3-ci świst, koła obrzucają budę błotem. Dojechaliśmy, jedna droga, po bokach skarpy, Audi tyłem do mnie zaryte. No to teraz wszyscy z wozu. Na skarpę do lasu, lasem objechałem Audicę i podjechałem tyłem do niej do przodu. Audicę na linkę, kompetentną osobę tam za kółko i dzida. Przez bagno, droga z koleinami cała rozmazana od długich opadów. Od skarpy do skarpy rzucało mną i Audi. W pewnym momencie zaczęliśmy się zatrzymywać pod górę i znosiło nas na drzewka. Co tam koła w drugą stronę i gwizdek, Audicę zawaliło błotem i na asfalt. Dojechaliśmy z powrotem wszyscy powysiadali i do dziadka pytać ile chce za auto. Dziadek do mnie: co ty tam narobiłeś? Odchamiłem auto, bo zdziadziało . A... to spoko .
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić. |
|
Autor |
RE: [S] Jeep Cherokee XJ 60th Anniversary |
vito
Użytkownik
Postów: 1197
Miejscowość: krk
Data rejestracji: 19.10.08 |
Dodane dnia 30-12-2013 16:08 |
|
|
nie rozumiem jak do jeepka mozna wolec manual , to zaprzeczenie amerykanskiego ducha tych wozów...
jesteś na FB ?
https://www.facebook.com/PorscheTransaxlePolska <-- dla miłośników klasycznych porsche
https://www.facebook.com/pages/Dziennik-Politologa/506206186096921 <-- najświeższe informacje polityczne
https://www.facebook.com/pages/mocnyskleppl/268077963274428 <-- w poszukiwaniu wymarzonej sylwetki |
|
Autor |
RE: [S] Jeep Cherokee XJ 60th Anniversary |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 30-12-2013 22:45 |
|
|
Są tacy co lubią mieć możliwość w terenie wahlowania biegami.
Ja ogółem Jeepki mogę polecić, Cherokee jest mechanicznie najtanszy w utrzymaniu.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: [S] Jeep Cherokee XJ 60th Anniversary |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 11-01-2014 16:30 |
|
|
14.900 do negocjacji, głowice są cały czas na swoich miejscach . W sumie teraz już mało jeździ.
http://allegro.pl/jeep-cherokee-xj-60th-anniversary-2001-i3875149440.html
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić. |
|