Autor |
[i] 944 '83 Automat Besiekierz Rudny (Łódź) |
pokrzept
Użytkownik
Postów: 284
Miejscowość:
Data rejestracji: 25.08.14 |
Dodane dnia 23-07-2015 19:15 |
|
|
Witam,
kilka dni temu po dłuższej przerwie powróciła srebrna 944'ka w automacie ściągnięta z Francji.
http://otomoto.pl/oferta/porsche-944-automat-ID6y5ydz.html
Porsche 944
Rok produkcji: 1983
Przebieg: 95 000 km
Rodzaj paliwa: Benzyna
Pojemność skokowa: 2 500 cm3
Moc: 160 KM
Skrzynia biegów: Automatyczna
Typ: Sportowy (coupe)
Liczba drzwi: 3
Kolor: Srebrny
Kraj pochodzenia: Francja
Sprowadzony z francji -stan dobry-nowe tarcze,
klocki, plyny. FISZ CARTA-INFO 790-490-606 okolice LODZI
Sprzedawcą jest handlarz. Zgodnie z deklaracją w/w. auto jest bez dokumentów (posiada jedynie fisz cartę - cokolwiek by to nie było), przed sprowadzeniem stało 2 lata, jeszcze przed sprowadzeniem było w całości malowane, ponoć bez śladów rdzy. Prawy błotnik u dołu przy drzwiach lekko pognieciony. W kraju wykonano zmianę płynów, tarcz oraz klocków. Sprzedający informuje, że tapicerka jest w kiepskim stanie - czytaj spodziewaj się najgorszego .
Ponieważ auto stoi jakieś 30 km od mojego miejsca zamieszkania jutro planuję je bliżej obadać. W związku z tym proszę o wszelakie uwagi oraz sugestie na co szczególnie zwrócić uwagę - drogą pantoflową dowiedziałem się, że wspomniany handlarz ma różne ciekawe pomysły - w ostatnich tygodniach sprowadził sobie maserati quattroporte widoczne na jednym ze zdjęć i klepie je sobie w garażu .
pokrzept dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez pokrzept dnia 23-07-2015 19:17 |
|
Autor |
RE: [i] 944 '83 Automat Besiekierz Rudny (Łódź) |
pokrzept
Użytkownik
Postów: 284
Miejscowość:
Data rejestracji: 25.08.14 |
Dodane dnia 23-07-2015 19:18 |
|
|
2
pokrzept dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: [i] 944 '83 Automat Besiekierz Rudny (Łódź) |
pokrzept
Użytkownik
Postów: 284
Miejscowość:
Data rejestracji: 25.08.14 |
Dodane dnia 23-07-2015 19:18 |
|
|
3
pokrzept dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: [i] 944 '83 Automat Besiekierz Rudny (Łódź) |
pokrzept
Użytkownik
Postów: 284
Miejscowość:
Data rejestracji: 25.08.14 |
Dodane dnia 23-07-2015 19:18 |
|
|
4
pokrzept dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: [i] 944 '83 Automat Besiekierz Rudny (Łódź) |
pokrzept
Użytkownik
Postów: 284
Miejscowość:
Data rejestracji: 25.08.14 |
Dodane dnia 23-07-2015 19:19 |
|
|
5
pokrzept dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: [i] 944 '83 Automat Besiekierz Rudny (Łódź) |
pokrzept
Użytkownik
Postów: 284
Miejscowość:
Data rejestracji: 25.08.14 |
Dodane dnia 23-07-2015 19:19 |
|
|
6
pokrzept dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: [i] 944 '83 Automat Besiekierz Rudny (Łódź) |
pokrzept
Użytkownik
Postów: 284
Miejscowość:
Data rejestracji: 25.08.14 |
Dodane dnia 23-07-2015 19:20 |
|
|
7
pokrzept dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: [i] 944 '83 Automat Besiekierz Rudny (Łódź) |
pokrzept
Użytkownik
Postów: 284
Miejscowość:
Data rejestracji: 25.08.14 |
Dodane dnia 23-07-2015 19:20 |
|
|
8
pokrzept dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: [i] 944 '83 Automat Besiekierz Rudny (Łódź) |
pokrzept
Użytkownik
Postów: 284
Miejscowość:
Data rejestracji: 25.08.14 |
Dodane dnia 24-07-2015 19:33 |
|
|
VIN
pokrzept dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez pokrzept dnia 24-07-2015 19:42 |
|
Autor |
RE: [i] 944 '83 Automat Besiekierz Rudny (Łódź) |
pokrzept
Użytkownik
Postów: 284
Miejscowość:
Data rejestracji: 25.08.14 |
Dodane dnia 24-07-2015 19:42 |
|
|
Kody opcji
pokrzept dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: [i] 944 '83 Automat Besiekierz Rudny (Łódź) |
pokrzept
Użytkownik
Postów: 284
Miejscowość:
Data rejestracji: 25.08.14 |
Dodane dnia 24-07-2015 19:51 |
|
|
Auto zbadane organoleptycznie w dniu dzisiejszym łącznie z jazdą próbną. Nadwozie wydaje się być w całkiem niezłym stanie jak na swój wiek i cenę - poza grodzią akumulatora brak widocznej korozji, progi na pierwszy rzut oka całe, do poprawy prawy błotnik u dołu przy drzwiach - pęknięta zaprawka - zderzak z prawej strony po wgnieceniu jest źle spasowany. Gdzieniegdzie występują jakieś drobne odpryski lakieru. Wspomniałem o pierwszym rzucie oka nie bez kozery - ze względu na brak sprzętu nie miałem możliwości zweryfikowania stanu profili zamkniętych co może być kluczowe dla tej budy ponieważ auto jest po zalaniu !!! (informacja ta wypłynęła pocztą pantoflową - drogą pośrednią od aktualnego sprzedawcy - jeszcze przed samymi oględzinami).
Co do stanu wnętrza siedzisko foteli kierowcy oraz pasażera naprawione metodą chałupniczą wymaga ponownego przeszycia, pozostała część wnętrza wymaga prania, deska do regeneracji. W aucie czuć stęchlizną, dywaniki drugiego rzędu foteli były wilgotne, podobnie jak pasy bezpieczeństwa.
O dziwo auto odpala bez większego problemu zarówno przy zimnym jak i ciepłym silniku. Moje niewprawne ucho laika wychwyciło dość głośną pracę skrzyni lub wału - coś na kształt huczenia - na biegu jałowym. Samo połączenie wału ze skrzynią nie dawało o sobie znać w związku z czym można założyć że amortyzator wału jeszcze chwilę się pokręci. Przyspieszenie automatu czterech liter nie urywa natomiast auto prowadziło się po wąskich wiejskich drogach naprawdę pewnie i przewidywalnie.
Tyle pierwszych wrażeń z oględzin. Sprzedawca deklaruje gotowość do rejestracji pojazdu w łódzkim magistracie. Wspomniany wcześniej dokument to nic innego jak odpis od dowodu rejestracyjnego.
Edytowane przez pokrzept dnia 24-07-2015 19:59 |
|
Autor |
RE: [i] 944 '83 Automat Besiekierz Rudny (Łódź) |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 24-07-2015 22:26 |
|
|
Fisz-karta to po prostu zaświadczenie wydawane dla identyfikacji pojazdów uszkodzonych. Jak jest tylko to - to tego auta w PL się nie zarejestruje. |
|
Autor |
RE: [i] 944 '83 Automat Besiekierz Rudny (Łódź) |
Bluebird Tomek
Użytkownik
Postów: 1826
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 15.04.09 |
Dodane dnia 24-07-2015 22:38 |
|
|
Fajnie, jeśli da się zarejestrować, ale szkoda, że jest po zalaniu. Cena (9300) wygląda atrakcyjnie, choć pewnie jeszcze dojdą opłaty. Kiepsko tez wygląda ta korozja przy Vinie.
Kody opcji:
M164 - TIRES 215/60 VR 15 - INSTEAD OF 195/65 VR 15
M261 - OUTSIDE MIRROR - PLAIN PASS SIDE ELECTRIC HEATED AND ADJUSTABLE
M423 - BOX FOR CASSETTES AND COIN
M431 - 4 SPOKE LEATHER 363 MM STEERING WHEEL
M573 - AIR CONDITIONING
M650 - REMOVEABLE SUN ROOF
M675 - INSTRUMENT CLUSTER,TECHNICAL LIGHTING
Pokrzept, oglądałeś już wcześniej jakieś 944? Ja teraz jestem na urlopie, ale na początku sierpnia wracam do Łodzi, jak masz ochotę to możesz zobaczyć sobie moje auto, nie jest idealne, ale zawsze będziesz miał jakiś punkt odniesienia. Jak coś to pisz PW.
Edytowane przez Bluebird Tomek dnia 24-07-2015 22:40 |
|
Autor |
RE: [i] 944 '83 Automat Besiekierz Rudny (Łódź) |
pokrzept
Użytkownik
Postów: 284
Miejscowość:
Data rejestracji: 25.08.14 |
Dodane dnia 02-08-2015 22:45 |
|
|
Tydzień poza domem sprawił, że nie miałem możliwości pociągnąć dalej tematu, ale dziś udało się wygospodarować dwie wolne godzinki na dogłębniejsze oględziny auta z wraz z mechanikiem, a co za tym idzie uzupełnić dane dla zainteresowanych tematem.
Auto udało się wciągnąć na kanał i przejrzeć je prawie od A do Z:
Buda:
-"rama" auta wydaje się być bez zarzutu, nie stwierdzono żadnych odkształceń, uszkodzeń i napraw konstrukcji nośnej, auto nie miało ;
- można przyjąć że całe nadwozie było ponownie lakierowane, co nie do końca wykonano z należytą przykładnością (zacieki z klaru na spodzie tylnego zderzaka);
- oba błotniki przednie noszą ślady naprawy i szpachlowania, niestety bez demontażu nadkoli ciężko było stwierdzić w jak dużym stopniu ucierpiały w/w. elementy;
-drzwi proste bez śladów napraw, drzwi kierowcy lekko opuszczone wymagają regulacji;
- lewy tylny błotnik bez uwag, nie stwierdzono wgnieceń i szpachli;
- prawy tylny błotnik niestety nie miał już tyle szczęścia i zaliczył jakąś smutną przygodę, od słupka B na 3/4 długości elementu znajduje się szpachla, od wewnątrz widać kilkadziesiąt punktów po spawach spottera i wyciąganiu elementu, na chwilę obecną brak widocznej korozji od wewnątrz natomiast ze względu na przegrzanie blachy w tychże punktach spodziewam się postępującej degradacji, sam element nośny nadwozia znajdujący się za błotnikiem/nadkolem nie został uszkodzony. I tu pojawia się pytanie czy moje obawy co do rychłej korozji są słuszne oraz czy występuje jakikolwiek sposób na naprawę takiego uszkodzenia poza wstawieniem nowej ćwiartki ?
- zderzak tył w stanie nienaruszonym;
- zderzak przód w stanie dobrym, wymaga lakierowania ze względu na delikatną obcierkę, dolna dokładka zderzaka miała jakąś przygodę najprawdopodobniej z krawężnikiem i wymaga prostowania oraz lakierowania co widać na wcześniej załączonych fotkach;
- podłoga po opukaniu wydaje się być w porządku, aczkolwiek ze względu na grubą warstwę zabezpieczenia ciężko dokładnie stwierdzić co dzieje się pod spodem;
- próg prawy od zewnątrz nie nosi śladów szpachlowania, od wewnątrz nie stwierdzono rdzy, błota ani stworzeń żywych typu żaba ;-)
- próg lewy z zewnątrz nosi ślady naprawy i szpachli, rdzy nie stwierdzono;
- szyba przednia wymieniona, wklejona na silikon, brak bocznych osłon uszczelki, pozostałe szyby wydają się być oryginalne i noszą ten sam znacznik;
Mechanika, osprzęt i inne:
- silnik odpala zarówno na zimno jak i po zagrzaniu;
- skrzynia pracuje bez większych oporów, sprawnie przerzuca biegi natomiast 5 minutowa przejażdżka moim zdaniem nie jest wystarczającym czasem do oceny jej stanu;
- olej silnika oraz skrzyni wymieniony przez handlarza poprzez co bez rozebrania w/w. elementów ciężko będzie ocenić stopień ich zużycia;
- silnik oraz osprzęt posiadają drobne nieszczelności i wycieki, wymiana rozrządu oraz uszczelnień mocno wskazana - brak danych odnośnie przejechanego dystansu od ostatniego serwisu;
- tarcze i klocki wymienione na nowe jeszcze we Francji;
- światła, elektryczne lusterka oraz elektryczne szyby działają, klimatyzacja, elektryka nawiewu oraz chłodnicy wymagają interwencji fachowca;
- felgi proste, do piaskowania i ponownego lakierowania;
- opony do wymiany, przednie gumy 15 letnie, bieżnik żłobiony w kierunku przeciwnym do kierunku toczenia
- moduł DME nie posiada pokrywy (o ile powinien ją posiadać), wymaga bliższego przyjrzenia się tematowi;
Wnętrze:
- deska standardowo wymaga wymiany lub regeneracji, spękana w wielu miejscach;
- fotele kierowcy oraz pasażera poklejone taśmą, wymagają odbudowy - zwłaszcza to pierwsze;
- w aucie czuć stęchlizną, jak już wcześniej wspominałem krążą plotki o bliżej nieokreślonym zalaniu pojazdu;
- pasy kierowcy oraz pasażera do wymiany, dość mocno zniszczone;
- do podsufitki przy klaposzybie przyklejono jakieś paździochowe trzecie światło stopu ...;
Podsumowanie: Auto na chodzie, sprzedawca zgadza się na rejestrację pojazdu na jego koszt w cenie zakupu. Nadwozie w niedalekiej przyszłości będzie wymagać interwencji blacharza/lakiernika, wnętrze do kompletnej odbudowy, elektryka do poprawy, wymagany pełny serwis silnika - w skrócie nie ma rzeczy która nie wymaga wkładu finansowego. Moim skromnym zdaniem przy aktualnym stanie rynku cena jest adekwatna do zastanego stanu, natomiast sam pojazd wydaje się bardziej na dorżnięcie niż jako potencjalny egzemplarz dla kolekcjonera.
Edytowane przez pokrzept dnia 02-08-2015 22:46 |
|