Autor |
czesc i czolem, Panowie prosze o porade |
superjachu
Użytkownik
Postów: 3
Miejscowość:
Data rejestracji: 31.01.09 |
Dodane dnia 31-01-2009 13:50 |
|
|
Witam
Od dłuższego czasu zastanawiam się nad zakupem 944 lub 924. Oba modele bardzo mi się podobają, choć chyba nieco bardziej 944. Dla mnie samochód ten miałby być drugim w rodzinie (zona i ja) a w zasadzie trzecim bo na codzień korzystam z samochodu firmowego. Początkowo budżet na samochód miał być mocno skromny w granicach 10-13tys, jednak postanowiłem sprzedać motor wiec będę miał do 20tys. ( w kolejnym roku pewnie uda mi sie wygrzebać jeszcze trochę gotówki) Zastanawiam się czy w tej kwocie da się kupić 944 (najlepiej s2) i doprowadzić go do pełnej sprawności technicznej? W przeciwnym wypadku rozważę zakup 924. Szukałem ale nie znalazłem dokładnego opisu obu modeli, z zaznaczonymi dokładnymi różnicami pomiędzy wersjami latami. Chciałbym tez wiedzic jak wygląda sprawa zakupu auta, bo zakładam ze do zakupu potrzebna jest osoba która zna się na tych modelach. Czy jest ktoś kto sprowadza zadbane modele z zachodu (choć obecny kurs euro jest nieciekawy) czy może lepiej znaleźć coś w ojczyźnie? Czy ktos ogladam http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C5872333 lub http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C492751 http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C7270583
Kolejne pytanie to czy mam się przejmować stanem licznika? Jeżdżąc 10-15tys rocznie wszystkie te auta powinny mieć conajmiej 250tys przebiegu? Kończąc (najmiej istotne) mam jeszcze tylko o komfort podróży? CZy można go porównać do współczesnych samochodów? Mam VV tourana, jeżdżę tez firmowycm Golfem V wszystkie w 140KM klekoczących dislach. Auto zamierzam kopic wiosną (gdy uplynnie motor) chyba ze znajdę okazje poniżej 10tys. P.s jakie są koszty OC, nie pytam o spalanie, choć jestem ciekawy jakie sa różnice pomiędzy poszczególnymi wersjami. Jeśli chodzi o moje umiejętności mechanika, to są na umiarkowanym poziomie, ale niestety czas nie pozwoli mi na a więcej niż max 4godziny tygodniowo na naprawy.
POZDRAWIAM, DZIĘKUJĘ ZA CIERPLIWOŚĆ I POMOC
P.S jestem z zielonej góry, czy jest może w okolicy jakiś posiadać 944 lub 928, który zechce mi zaprezentować swoje cacko |
|
Autor |
RE: czesc i czolem, Panowie prosze o porade |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 31-01-2009 14:14 |
|
|
Na porscheclub.pl jest dział sprzedam/kupię. Jest tam też użytkownik komancz (prezes porscheclubu zdaje się) i on ze Szwajcarii ściąga fajne auta. W zeszłym roku w okolicy 20tys były chyba dwie naprawdę fajne S2.
A może i na zamówienie ci coś ściągnie ?
http://www.komancz.pl/ - na stronie są auta sprowadzone i do sprowadzenia.
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: czesc i czolem, Panowie prosze o porade |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 31-01-2009 15:28 |
|
|
Witam!
Żeby poczuć różnicę między 924, 944 i 944S2 - trzeba się przynajmniej dwoma
przejechać. Akurat w Twojej okolicy nie widziałem nic na sprzedaż, ale to jest
chyba najlepsza metoda. Lepiej może dołożyć do 944S2 niż narzekać na 924,
że firmowy golf jest szybszy , bo tak może być. 24 jest autem które ma
klimat starego sportowego coupe, jest głośne i wymaga siły przy obsłudze
(brak wspomaganie kierownicy i hamulce którym trzeba pokazać kto jest górą ).
944 jest już czymś łatwym do obsłużenia (szczególnie z nową deską). Wszystkie
wspomagania itp. Natomiast koszta w przypadku jakieś awarii, lub nawet same
eksploatacyjne są dużo większe.
W Twoich ogłoszeń, drugie S2 (to czerwone) wszyscy odradzają, jako że stoi już
od ponad 10 lat w tym komisie. Zawsze można spróbować wyrwać je za mniej niż
10k zł i naprawiać, choć pewnie wyjdzie drożej od zakupu w pełni sprawnego.
Dodać trzeba, że przedni zderzak jest od 944, a nie od 944 S2.
Co do różnic:
924 w zasadzie na początku lat 80tych zamieniono skrzynię z 4ro biegowej na 5cio.
Plus masa innych drobiazgów. Odróżnisz po wlewie paliwa. Jak jest sam korek to
będzie pierwsza seria, jak jest klapka do druga. Jest sporo przeszczepów, więc
pierwsza seria może jeździć klapką
944 na początku produkcji było z taka deską rozdzielczą jak w 924, na przełomie 85 roku chyba przyszła kolej na nowa deskę i to w zasadzie tyle. Poczytaj w necie
Potem było S i S2. Plus wersja z silnikiem 2.7
Generalnie im droższe auto kupisz tym więcej z nie włożysz na początku.
924 będzie najtańsze w utrzymaniu.
944 zdecydowanie droższe
944 S2 droższe od 944
Tak jak ceny przy zakupie
Oczywiście możesz trafić S2 w świetnym stanie i nic nie naprawiać, a w 24 mieć
cały czas coś do zrobienia, używane auta to w końcu niespodzianki
Jak jeszcze bardziej Ci nakręciłem w głowie to sorry
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: czesc i czolem, Panowie prosze o porade |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 31-01-2009 16:41 |
|
|
Witam!
Jeśli potrzebujesz trochę danych technicznych modelu 944, to najprościej będzie chyba skorzystać z Wiki:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Porsche_944
Jeśli mogę Ci coś doradzić to podpowiem, że coś z rodziny 944 po modernizacji - tzw "nowa deska" (po 85 r.) byłoby dobrym wyborem
Udanych i szybkich poszukiwań!
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: czesc i czolem, Panowie prosze o porade |
topcio1
Użytkownik
Postów: 150
Miejscowość: Lublin
Data rejestracji: 23.01.08 |
Dodane dnia 31-01-2009 19:31 |
|
|
no właśnie, jak to jest z przebiegami- widziałem kilka 44 z przebiegiem ok. 300 tysi ( jedno dla przyladu u Komancza) ? jedno jest pewne- prawdziwy przebieg
Edytowane przez topcio1 dnia 31-01-2009 19:32 |
|
Autor |
RE: czesc i czolem, Panowie prosze o porade |
dpacior
Użytkownik
Postów: 149
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 02.03.06 |
Dodane dnia 31-01-2009 19:34 |
|
|
na przebiegi to bym zupelnie nie patrzyl. Zreszta tak samo jak w innych autach co maja >5lat. Jak to jest ze kazdy samochod ktory jest spredawany robi okolo 30tys rocznie przez pierwsze 2-3 lata, a pozniej nie wazne czy ma 5 czy 20 lat przebieg 120-160 tys, zaleznie od weny tego co krecil i ile mu sie chcialo siedzeic z ta wiertarka i krecic, czy jak oni to tam robia....
--
Pozdrawiam
Darek
Porsche 944s2 M030 90r. |
|
Autor |
RE: czesc i czolem, Panowie prosze o porade |
madmat76
Użytkownik
Postów: 146
Miejscowość: gdansk
Data rejestracji: 15.04.08 |
Dodane dnia 31-01-2009 20:35 |
|
|
powodzenia w zakupach czerwona s2 z allegro zgodnie z sugestia qbaka to tzw stacz autochandlowy |
|
Autor |
RE: czesc i czolem, Panowie prosze o porade |
madmat76
Użytkownik
Postów: 146
Miejscowość: gdansk
Data rejestracji: 15.04.08 |
Dodane dnia 31-01-2009 20:41 |
|
|
jutro podrzuce fotki mojej s 2 i napisze co nie co na temat autka ostatnio powalilo mnie w glowe i zastanawiam sie nad sprzedaza prosia bo zamowilem boxtera znajomi odradzaja sprzedaz ale dwie sztuki wedlug mojez zony to choroba psychiczna ale ja tak nie uwazam ale trudno bedzie wysluchiwac zrzedzenie dlatego w przypadku awaryjnym jak nie sprzedam s2 to bede mial tanio do oddania samice 26 wiosen 50 kg wagi cena do ustalenia |
|
Autor |
RE: czesc i czolem, Panowie prosze o porade |
pedro
Użytkownik
Postów: 827
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 23.07.07 |
Dodane dnia 31-01-2009 21:05 |
|
|
RAFAŁ
924/76 EU czerwony-sprzedany
944/83 EU srebrny był,został czerwony (sprzedany)
944/86 US czarny był (w częściach)
944/84 UK złoty był...
944/82 EU czerwony był się spalił ( 13.04.2011)
944/84 EU biały był przed czerwonym(sprzedany)
MB R107 450 sl jest... |
|
Autor |
RE: czesc i czolem, Panowie prosze o porade |
jadak
Użytkownik
Postów: 1208
Miejscowość: Brzesko (OKOCIM:) )
Data rejestracji: 09.12.07 |
Dodane dnia 31-01-2009 21:11 |
|
|
madmat76 napisał/a:
to bede mial tanio do oddania samice 26 wiosen 50 kg wagi cena do ustalenia
Bardzo używana? (nie żebym chciał - mam własną - tak z ciekawości pytam)
Witajcie w gronie zboczeńców®
924 '79 dla przyjemności
944 '83 US? w remoncie
Przedniosilnikowy nietransaxle Cayenne S'04 na codzień;
Honker 4011 '90 na zimę;
Zipp Raven 250 '09 i Barton Fighter '11 żeby poczuć wiatr we włosach
pomóżmy Zosi przejść na drugą stronę tęczy... |
|
Autor |
RE: czesc i czolem, Panowie prosze o porade |
madmat76
Użytkownik
Postów: 146
Miejscowość: gdansk
Data rejestracji: 15.04.08 |
Dodane dnia 31-01-2009 21:31 |
|
|
50 kg bez szpachli nie malowana tylko od swieta jestem pierwszym wlascicielem strasznie narowisty motor wydech w normie niskie oc tania w utrzymaniu |
|
Autor |
RE: czesc i czolem, Panowie prosze o porade |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 31-01-2009 21:49 |
|
|
"50 kg bez szpachli nie malowana tylko od swieta"
buhehe dobre,bita? - zart .
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944. |
|
Autor |
RE: czesc i czolem, Panowie prosze o porade |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 31-01-2009 21:56 |
|
|
Powiem tylko jedno - gdyby nie moja żona to miałbym już w garażu trzecie Prosię - 944T Dobrze że chociaż Ona zachowuje resztki zdrowego rozsądku.
Ale ja swojej nie oddam - aktualnie dwupak |
|
Autor |
RE: czesc i czolem, Panowie prosze o porade |
topcio1
Użytkownik
Postów: 150
Miejscowość: Lublin
Data rejestracji: 23.01.08 |
Dodane dnia 31-01-2009 23:02 |
|
|
apropo Komancza T O 944 wpadło mi w oko znacie ? |
|
Autor |
RE: czesc i czolem, Panowie prosze o porade |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 31-01-2009 23:23 |
|
|
gdzieś się już przewijało, ale za nic nie mogę się dokopać gdzie
Igła to to nie jest (ale przynajmniej cena w miarę reprezentatywna )
Mam też podejrzenia czy ta nowa deska to tam już fabrycznie była...
No i wygląda na to, że auto nie ze stajni Komancza, tylko 'gościnnie' tam wisi.
Można się zakręcić, ale cudów nie oczekuj
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: czesc i czolem, Panowie prosze o porade |
topcio1
Użytkownik
Postów: 150
Miejscowość: Lublin
Data rejestracji: 23.01.08 |
Dodane dnia 31-01-2009 23:33 |
|
|
z tymi deskami to mam dylemat, to jest 85 i ma deskę, a często spotykam 86 a nawet 87 ze starą |
|
Autor |
RE: czesc i czolem, Panowie prosze o porade |
Dlugi
Użytkownik
Postów: 3407
Miejscowość: Lublin i okolice.
Data rejestracji: 05.02.06 |
Dodane dnia 31-01-2009 23:40 |
|
|
topcio1 napisał/a:
z tymi deskami to mam dylemat, to jest 85 i ma deskę, a często spotykam 86 a nawet 87 ze starą
Witaj,
poprostu auta maja bałagan w papierach od lutego 1985 roku była tkzw nowa deska, ale nie tylko, całkiem inna elektryka, inaczej puszczone przewody hamulcowe i paliwowe, inne zawieszenie - aluminowe wahacze, inne uszczelki w szybach, inna przednia szyba(mniej "wpuszczona" w nadwozie), mechanizm wycieraczek, inne tapicerki, zbiornik paliwa z tworzywa - 80l (do 85R metalowy i 63l)
Pozdrawiam
Porsche & ? |
|
Autor |
RE: czesc i czolem, Panowie prosze o porade |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 01-02-2009 01:04 |
|
|
Teraz u Komancza każdy może się ogłosić, także należy uważać, bo nie wszystkie
są Jego. To auto było na PCP omawiane, podobno drugi stacz Ktoś miał jechać,
ale na opisie niby super stan, a jak się dzwoni to facet mówi, że nie wie nic o aucie.
Aha, na PCP był link do otomoto (teraz chyba już nieaktualny).
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: czesc i czolem, Panowie prosze o porade |
topcio1
Użytkownik
Postów: 150
Miejscowość: Lublin
Data rejestracji: 23.01.08 |
Dodane dnia 01-02-2009 09:15 |
|
|
jest link do allegro, ale jakoś nikt się nie wypowiedział na ten temat na PCP
Edytowane przez topcio1 dnia 01-02-2009 09:16 |
|
Autor |
RE: czesc i czolem, Panowie prosze o porade |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 01-02-2009 11:05 |
|
|
Hmmm, no link jest i w sumie nikt go nie oglądał, ale jakieś tam wypowiedzi są.
Koleś co się o Niego pytał sam napisał, że zbyt podejrzanie to wygląda i rezygnuje.
http://www.porscheclub.home.pl/forum/viewtopic.php?p=28398#28398
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|