Autor |
Witam serdecznie! |
przemol
Użytkownik
Postów: 23
Miejscowość:
Data rejestracji: 09.04.14 |
Dodane dnia 09-04-2014 11:47 |
|
|
Witam wszystkich pozytywnie zakręconych na punkcie motoryzacji
Jestem ze Szczecina.
Obecnie jestem na etapie poszukiwania "skarbonki".
Przeglądałem VW (Golfy, Sirocco, Corrado) i Audi (Coupe) aż trafiłem na 924 . Jeszcze nie jestem na 100% zdecydowany, ale mam nadzieje, że mnie przekonacie - tym bardziej, że na kupno mam czas i nie chcę się spieszyć, chociaż serce bije szybciej gdy oglądam ogłoszenia.
Pozdrawiam serdecznie,
PP |
|
Autor |
RE: Witam serdecznie! |
vip3r
Użytkownik
Postów: 6074
Miejscowość: Wolica (k.W-wy/Janek)
Data rejestracji: 23.10.06 |
Dodane dnia 09-04-2014 12:18 |
|
|
Cześć,
naprawdę trzeba cię przekonywać? jak tak do daj jakąś sensowną konkurencję
dużo osób pewnie Ci zaraz napisze że lepiej szukaj 944 (co jeżeli myśałeś o VR6 lub G60 ma sens) ale ja uważam że zadbane 924 to jest to
myślę ze tylko kwestia przejażdżki dobrym egzemplarzem - jakbyś był bliżej to bym do siebie zaprosił a tak to pomęcz któregoś z kolegów bliżej
na pewno też pytanie do czego Ci ta "skarbonka"?
w każdym razie jak masz pytania o użytkownie to śmiało (zresztą dużo tu znajdziejsz na forum też)
968 Cabrio http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=11503
911 i reszta http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=10460
FANTY do spylenia/zamiany : http://olx.pl/oferty/uzytkownik/2whg/ |
|
Autor |
RE: Witam serdecznie! |
Pirx
Użytkownik
Postów: 1146
Miejscowość: prawie Wroclaw
Data rejestracji: 20.02.11 |
Dodane dnia 09-04-2014 12:19 |
|
|
a ja bym namawiał na 928
to skarbonka, w którą możesz włożyć każdy nadmiarowy grosz
pozdrawiam,
Paweł
928S Gemballa 1983
Ducati Monster S2R 2008
___________________________
były:
986 Boxster 1997
928S4 1987 "Smok" |
|
Autor |
RE: Witam serdecznie! |
Jarzyna
Użytkownik
Postów: 1704
Miejscowość: Szczecin / Warszawa
Data rejestracji: 03.10.10 |
Dodane dnia 09-04-2014 12:54 |
|
|
Witam kolegę ze Szczecina!
jaki masz budżet? - to może być spora wskazówka dzięki której moglibyśmy doradzić, lub - ODradzić niektóre opcje..
oferuję druk 3d części wszelakich i usługi filmowe - tel So9 6o6 S33
_________________________________
951 '86 us - wieprzowina - 2.5L 16V turbo... work in progress
były
Volvo s80 II - mdła wołowina - 4.4L V8 315hp - najnudniejsze 300 kunia w tej czesci galaktyki
Volvo S60 R - surowa wołowina - 2.5L 20V turbo. sprzedany
944s2 '90 - sprzedany, wypatroszony śmiga po torach europy.
VW NewBeetle V5 SportLimited - sprzedany
Mercedes C124 '95 E-Klasse Coupe - sprzedany
AlfaRomeo 156 Sportwagon 1.9 JTD - oby się Simprezowi nic nie stało.. |
|
Autor |
RE: Witam serdecznie! |
rolo
Użytkownik
Postów: 1152
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 03.08.11 |
Dodane dnia 09-04-2014 13:51 |
|
|
Pirx napisał/a:
a ja bym namawiał na 928
to skarbonka, w którą możesz włożyć każdy nadmiarowy grosz
Ze szczególnym akcentem na każdy!
Witamy!
924 '84 2.0 125 KM |
|
Autor |
RE: Witam serdecznie! |
przemol
Użytkownik
Postów: 23
Miejscowość:
Data rejestracji: 09.04.14 |
Dodane dnia 09-04-2014 14:29 |
|
|
Zdecydowanie najważniejszy jest budżet z racji ze będzie raczej autko do przyjemnosci i weekendowych wyjazdow to budzet na obecna chwile nie jest za duzy . Chcialbym kupić autko za max. 8000- wiem ze nie ma szans kupic w b.dobrym stanie 924 w tej cenie, ja bym chcial zdrowy silnik i podzespoły ( bo nie jestem mechanikiem niestety) a wyglad bede dopieszczal w miedzyczasie. Czy jest sens szukac czy od razu powiecie daj se spokoj, kolego ?? |
|
Autor |
RE: Witam serdecznie! |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 09-04-2014 14:41 |
|
|
Da się, choć pewnie nie od razu.
Ja natomiast nie kierowałbym się zdrowym silnikiem i podzespołami, bo to elementy wymienne. Buda musi być zdrowa, resztę da się w miarę tanio w 924 zrobić.
|
|
Autor |
RE: Witam serdecznie! |
przemol
Użytkownik
Postów: 23
Miejscowość:
Data rejestracji: 09.04.14 |
Dodane dnia 09-04-2014 14:49 |
|
|
Nie od razu- dlatego zaczynam szukać teraz, a nie za kilka miesięcy obudzę się i będę truł na forum, że chcę Porsche i że drogo
No tak, w sumie buda najważniejsza- pomożecie mi znaleźć pewnie coś fajnego |
|
Autor |
RE: Witam serdecznie! |
rolo
Użytkownik
Postów: 1152
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 03.08.11 |
Dodane dnia 09-04-2014 14:52 |
|
|
Tutaj nikt nie napisze, że nie ma sensu I słusznie.
Musisz po prostu liczyć się z tym, że w 30-letnim aucie lista rzeczy do zrobienia jest z reguły długa. Przynajmniej w większości aut które widziałem na sprzedaż. Cena nie do końca jest wyznacznikiem.
Uważam, że powinieneś zrobić odwrotnie. Szukać samochodu który ma najzdrowszą, prostą budę, a mechanicznie możesz go sobie później ogarniać latami i doprowadzić do perfekcji. Kasy i tak pójdzie mnóstwo, mówię to z własnego doświadczenia (włożyłem już dwukrotność ceny samochodu), jak i kolegów z tego forum którzy reanimowali auta "tanie" w zakupie. Takie rozwiązanie ma same plusy:
1. jeśli się nie zniechęcisz będziesz miał super auto,
2. jak już skończysz, to auto zostanie z tobą na bardzo długo, bo bez sensu jest sprzedawać za ułamek tego, co się włożyło
edit: i Pumba mnie wyprzedził
924 '84 2.0 125 KM
Edytowane przez rolo dnia 09-04-2014 14:54 |
|
Autor |
RE: Witam serdecznie! |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 09-04-2014 14:53 |
|
|
Zdecydowanie jest sens szukać. Za 8 tys. jest szansa na ładne 924 a i jakieś 944 może byś upolował (ale czy zadbane to mam wątpliwości).
Ja uważam, że dobrym pomysłem jest właśnie 924 na początek. Przy czym "na początek" nie znaczy, że 924 jest słabsze, a 944 to jest taki potwór, że go nie ogarniesz i zawiniesz się na pierwszej latarni... bo nie jest.
Po prostu 924 jest znacznie tańsze w utrzymaniu (rozrząd, sprzęgło, całe przednie zawieszenie - to wszystko masz na poziomie Golfa). Pamiętaj, że często cena z ogłoszenia, a cena transakcyjna to dwie różne ceny, więc jest szansa na przyzwoite 924 w Twoim budżecie. Jak trochę pojeździsz i stwierdzisz, że to Twój klimat to (do)kupisz sobie 944, czy 928 (do tego ostatniego, to trzeba mieć "czarny pas Porsche" ;-) ). Jeśli zaś okaże się, że wolisz siedzieć wyżej i napędzać się przednimi kołami, to po prostu sprzedasz, bez żalu. Nawet gdybyś miał stracić kilka PLN to na 8 tys. nie stracisz za dużo.
Co do wyboru auta to, każdy kieruje się czymś innym, ale ja bym raczej zwracał uwagę na stan blacharki przede wszystkim, bo blacharz i lakiernik (jeśli znają się na swojej robocie) na prawdę potrafią być drodzy. Z mechaniką łatwiej i taniej sobie poradzisz.
Tak czy siak, ważne żebyś spróbował, a mając Twój budżet jest szansa na dobre auto.
pzdr
jacek/pilatus
ps. O kurka wodna - ale koledzy są szybcy . Zanim skończyłem pisać pojawiły się 3 posty więcej... Ważne, że każdy radzi podobnie - patrz na blachę.
Edytowane przez pilatus dnia 09-04-2014 14:55 |
|
Autor |
RE: Witam serdecznie! |
przemol
Użytkownik
Postów: 23
Miejscowość:
Data rejestracji: 09.04.14 |
Dodane dnia 09-04-2014 15:02 |
|
|
OK Podoba mi się to forum, tyle odpowiedzi na przywitanie i na dodatek tak szybko
Siedzieć wysoko - nie dla mnie, to już wiem. Tył napęd, myślę że na weekend będzie robił robotę.
Pójdę za Waszą radą i będę rozglądał się za zdrowymi blachami+ silnik i podzespoły, które grają tak jak powinny, ale trzeba je dopieścić i powymieniać.
PS.
http://tablica.pl/oferta/porsche-924-targa-2-0l-125km-CID5-ID43i6r.html#4aeed7db17 - auto przygotowane do rej. na zabytek w takiej cenie ?- coś mi pewnie umknęło
Edytowane przez przemol dnia 09-04-2014 15:04 |
|
Autor |
RE: Witam serdecznie! |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 09-04-2014 15:14 |
|
|
może to po której stronie jest kierownica (chyba powinieneś trochę ochłonąć przed zakupami ;-) ) |
|
Autor |
RE: Witam serdecznie! |
przemol
Użytkownik
Postów: 23
Miejscowość:
Data rejestracji: 09.04.14 |
Dodane dnia 09-04-2014 15:16 |
|
|
To to widzę, ale jak zarejestruje na zabytek to chyba przechodzi nie ? |
|
Autor |
RE: Witam serdecznie! |
michal951
Użytkownik
Postów: 907
Miejscowość: Szczecin
Data rejestracji: 03.12.11 |
Dodane dnia 09-04-2014 17:45 |
|
|
Witam rowniez ze Szczecina, na zabytek przechodzi ale mysle ze za ok 10k znajdziesz cos sensownego z kiera po wlasciwej stronie.
Pzdr
out
924,944,944(3.0 vario),968,993
In
951 |
|
Autor |
RE: Witam serdecznie! |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 09-04-2014 18:53 |
|
|
cześć idź na całość 928
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: Witam serdecznie! |
klec
Użytkownik
Postów: 273
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 22.08.13 |
Dodane dnia 09-04-2014 19:45 |
|
|
Cześć!
Jeśli chcesz 924 traktować poważnie to poszukaj czegoś z kierownicą po właściwej stronie. To nie jest samochód trudno dostępny aby kupować anglika - nawet do weekendowej eksploatacji.
Tak jak napisali przedmówcy - 924 da się mechanicznie łatwo ogarnąć. Ceny części są do przeżycia - nawet w ASO (imho w ASO jest często taniej niż gdzie indziej). Ale mimo wszystko to samochód skarbonka - nie ma 30-35 letniego auta, które nie wymagałoby nakładów finansowych. To kilka tysięcy elementów, które po trzech dekadach mają prawo odmówić współpracy.
Piszesz, że na mechanice się nie znasz - ja pół roku temu też się nie znałem. Ale przy 924 aż chce się grzebać - w dodatku to bardzo przyjemny samochód do grzebania, a na forum zawsze jest ktoś kto pomoże. Ja przy swoim ostatnio spędzam kilka godzin w tygodniu coś poprawiając, wymieniając, naprawiając - i nie mam kanału, czy choćby garażu, ale to nie jest problem.
Najważniejsze, żeby do tego samochodu się nie zrazić i mieć wiele cierpliwości. Jak trzeci raz padnie Ci rozrusznik będziesz przeklinać jak szewc - ale jak kochasz to wybaczysz, po pierwszych 500 metrach kolejnej przejażdżki.
I naprawdę nie patrz na wynalazki z kierą po prawej - 8k to kupa kasy, a rejestracja na zabytek też kosztuje. Za te pieniądze znajdziesz coś naprawdę wartego uwagi. Tylko pamiętaj, że jak już kupisz, to musisz mieć jeszcze 2k na pakiet startowy (rejestracja, OC, PCC, filtry, płyny, rozrząd, bak paliwa, etc.).
Pozdr!
Tomek
P.S. Ja bym szukał Turbo - tylko wtedy cena będzie trochę większa.
To uczucie kiedy wciskasz gaz, obroty rosną i nagle turbina zaczyna działać jest bezcenne Nikt mi nie powie, że turbodziura to wada.
Było: 924 Turbo '79 "Bziut" - srebrny, żółte blachy - pojechało daleko
Jest: Saab 900 Conv. Turbo 16v '90 USA "Schab" - szmaragdowy popierdalacz
Jest: Jaguar XJ6 series III '85 "Janusz" - błękitny zestaw wypoczynkowy na kołach
Jest: Jaguar XJS 5.3 V12 HE '83 USA "Furia" - jeszcze będzie przepiękny, jeszcze będzie wspaniały ;-)
i jeszcze jakieś dwa inne dupowozy... |
|
Autor |
RE: Witam serdecznie! |
vip3r
Użytkownik
Postów: 6074
Miejscowość: Wolica (k.W-wy/Janek)
Data rejestracji: 23.10.06 |
Dodane dnia 10-04-2014 12:29 |
|
|
klec napisał/a:
P.S. Ja bym szukał Turbo - tylko wtedy cena będzie trochę większa.
To uczucie kiedy wciskasz gaz, obroty rosną i nagle turbina zaczyna działać jest bezcenne Nikt mi nie powie, że turbodziura to wada.
hehe - a pamiętam jak cię musiałem przekonywać - chyba wisisz mi piwo
przemol - już koledzy napisali, wiec postaram się nie powtarzać (dużo przynajmiej ) - pewnie że szukaj, ale pamietaj że wszelkie kompromisy przy zakupie wracają ze zdwojoną siłą po
pamietaj też że każde auto się zużywa, ja wyszukałem napradę zadbany model z kórym przez wiele lat niewiele musiałem robić - ale teraz boli że wszystkie rysy na nim są za mojej kadencji - jakbym kupił trupa to by tak nie bolało pewnie
co do kosztu - na pewno się uda! ja sam realnie patrząc na swoje auto i chcąc je naprawdę sprzedać nie mógłbym za nie dużo więcej prosić (mimo że np. 4 tyś w ostatnim pół roku w nie włożyłem ) - mozemy sobie mażyć o cenach podchodzących pod 20 tyś ale takie są realia rynku.
za 8 tyś możesz teraz kupić naprawdę sporo ciekawych innych aut. (polecam wątek: http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=4&thread_id=4494&rowstart=0 ) - stąd trudno prosić o nawet zadbany egzemplarz znacznie więcej.
jednak 924 daje ci przepustkę do świata porsche
- jak chwyci to już w nim zostaniesz - kiedyś gdzieś czytałem że wśród klientów porsche jest bardzo duży procent osób które nastepne auto też kupują z tej firmy.
w każdym razie ja mam 924 ponad 10 lat i nadal jak zaczynam o nim rozmawiać to gadam godzinami aż tylko najwytrwalsi przyjaciele mają cierpliwość słuchać - fajne że tu na tym forum od razu możesz spotkać dużo takich przyjaciół
968 Cabrio http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=11503
911 i reszta http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=10460
FANTY do spylenia/zamiany : http://olx.pl/oferty/uzytkownik/2whg/
Edytowane przez vip3r dnia 10-04-2014 12:29 |
|
Autor |
RE: Witam serdecznie! |
Olo924
Użytkownik
Postów: 4768
Miejscowość: Kraków / Warszawa
Data rejestracji: 04.02.06 |
Dodane dnia 10-04-2014 13:00 |
|
|
powtórzę za kolegami jedną ważna sprawę - 8 kpln to kwota wystarczająca na auto w OK stanie dające frajdę z jazdy ale ...
ale nie będzie takie jak chcesz, pojeździsz, pobawisz się i zaczniesz dostrzegać mankamenty - w lakierze, tapicerce, zawieszeniu itd itp.
i zaczniesz dokładać i będziesz dokładał usprawniał wydawał ostatni grosz - jeździł na zloty podglądał auta kolegów i wracał do domu i planował co zrobić jeszcze itd ...
długie zimowe wieczory będziesz spędzał w nosem w monitorze szukając inspiracji do poprawek, szukając części i innych gadżetów ...
ale jak wsiądziesz do tego auta i bedziesz nim jeździł to banaz z twarzy nie zejdzie
tylko nie rób jednej rzeczy nie prowadź zeszytu z wydatkami ...
każdy który tu prowadził taki zeszyt po dojściu do kwoty "cena zakupu x 2" i tak przestaje go prowadzić ...
POWODZENIA W POSZUKIWANIACH!
924 '78
944 '83
Każdy kilometr przejechany nie Transaxlem, to stracony kilometr.
Jeder Kilometer ohne Transe ist ein verlorener Kilometer ... |
|
Autor |
RE: Witam serdecznie! |
seler2
Użytkownik
Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13 |
Dodane dnia 10-04-2014 13:13 |
|
|
Olo924 napisał/a:
każdy który tu prowadził taki zeszyt po dojściu do kwoty "cena zakupu x 2" i tak przestaje go prowadzić ...
Nieprawda!
było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s |
|
Autor |
RE: Witam serdecznie! |
Olo924
Użytkownik
Postów: 4768
Miejscowość: Kraków / Warszawa
Data rejestracji: 04.02.06 |
Dodane dnia 10-04-2014 14:09 |
|
|
seler2 napisał/a:
Olo924 napisał/a:
każdy który tu prowadził taki zeszyt po dojściu do kwoty "cena zakupu x 2" i tak przestaje go prowadzić ...
Nieprawda!
oj tam oj tam
924 '78
944 '83
Każdy kilometr przejechany nie Transaxlem, to stracony kilometr.
Jeder Kilometer ohne Transe ist ein verlorener Kilometer ... |
|