Autor |
Pierwszy post - czerwone Turbo S |
951S
Użytkownik
Postów: 366
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 18.12.15 |
Dodane dnia 24-12-2015 01:15 |
|
|
Witam wszystkich I na starcie życzę Wesołych Świąt.
Zaglądam tu od czasu do czasu i wreszcie zebrałem się do rejestracji i napisania tego posta. Niektórych z forumowiczów znam osobiście, niektórych poznałem na Rennlist, z niektórymi prowadziłem udane operacje zakupowe...Czas wreszcie się przedstawić.
Pierwsze Turbo S kupiłem 5 lat temu, obecne mam od prawie 3 lat. Auto zostało odbudowane od podstaw (sprowadziłem je jako wrak z Kanady ze spalonym silnikiem) w typie restauracji totalnej - każda śrubka, podkładka, plasticzek, wspornik zgodnie z dokumentacją i oryginałem... Ocynk, piaskowanie, malowanie proszkowe, nowe części itd. Itd. 2 lata pracy ale chyba warto było. Jedynymi odstępstwami od fabryki jest współczesne ECU - generalnie cały engine management, poczynając od współczesnej wersji DME, MAP, monitorowania i logowania parametrów Motronica aż po WB02 i customową krzywą doładowania w KLR bazującej na wersji Cup. No i jeszcze przelotowy układ wydechowy zrobiony na bazie fabrycznego. Z zewnątrz i wewnątrz 100% fabryki z europejskimi akcentami w postaci tylnego zderzaka, reszta zgodna z opcjami fabrycznymi potwierdzonymi CoA. Od końca tego sezonu poruszam się nim już regularnie, ostatnie minimalne poprawki do zrobienia tej zimy.
Co do drugiego (a właściwie pierwszego w kolejności chronologicznej) auta - no cóż, to dłuuuga historia, obecnie stoi jako pusta karoseria doprowadzona do takiego stanu przez rodzimych tzw. restauratorów że ciągnięcie jej dalej jest ekonomicznie nieopłacalne. Szkoda, bo to prawdziwy Silver Rose, kompletny i oryginalny, tzw. matching numbers... Tak samo zresztą jak moja obecna eska. Dosyć gadania, kilka fotek, niestety z zeszłego roku, można powiedzieć że z prób drogowych
Edytowane przez 951S dnia 05-06-2016 19:42 |
|
Autor |
RE: Pierwszy post |
951S
Użytkownik
Postów: 366
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 18.12.15 |
Dodane dnia 24-12-2015 01:16 |
|
|
2
Edytowane przez 951S dnia 05-06-2016 19:43 |
|
Autor |
RE: Pierwszy post |
951S
Użytkownik
Postów: 366
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 18.12.15 |
Dodane dnia 24-12-2015 01:17 |
|
|
3
Edytowane przez 951S dnia 05-06-2016 19:43 |
|
Autor |
RE: Pierwszy post |
951S
Użytkownik
Postów: 366
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 18.12.15 |
Dodane dnia 24-12-2015 01:18 |
|
|
4
Edytowane przez 951S dnia 05-06-2016 19:44 |
|
Autor |
RE: Pierwszy post |
951S
Użytkownik
Postów: 366
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 18.12.15 |
Dodane dnia 24-12-2015 01:19 |
|
|
5
Edytowane przez 951S dnia 05-06-2016 19:44 |
|
Autor |
RE: Pierwszy post |
951S
Użytkownik
Postów: 366
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 18.12.15 |
Dodane dnia 24-12-2015 01:20 |
|
|
6
Edytowane przez 951S dnia 05-06-2016 19:45 |
|
Autor |
RE: Pierwszy post |
951S
Użytkownik
Postów: 366
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 18.12.15 |
Dodane dnia 24-12-2015 01:21 |
|
|
7
Edytowane przez 951S dnia 05-06-2016 19:45 |
|
Autor |
RE: Pierwszy post |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 24-12-2015 01:30 |
|
|
O kurcze, szczena opada! Świetnie zrobione/przygotowane auto,
widziałem ich kilka w życiu, ale to przechodzi wszelkie granice. Bardzo
cieszy mnie takie podejście do transaxli Porsche w kraju. Nic tylko
gratulować pięknego turbo
Wygląda na to, że auto ma wszystkie możliwe opcje wyposażenia?
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Pierwszy post |
Pirx
Użytkownik
Postów: 1146
Miejscowość: prawie Wroclaw
Data rejestracji: 20.02.11 |
Dodane dnia 24-12-2015 08:30 |
|
|
Fabrycznie nowe auto
Piekne!
pozdrawiam,
Paweł
928S Gemballa 1983
Ducati Monster S2R 2008
___________________________
były:
986 Boxster 1997
928S4 1987 "Smok" |
|
Autor |
RE: Pierwszy post |
tetsumaru
Użytkownik
Postów: 1093
Miejscowość: Łódż
Data rejestracji: 17.11.09 |
Dodane dnia 24-12-2015 09:08 |
|
|
PIĘKNY !!!! GRATULUJĘ !!!!!!
A co z pierwszym (tzn drugim ) turbo ? Naprawdę nie da się go odbudować ? Szkoda zeby się zmarnował
Jest :
944 2,7 1982 czerwony
944 2,5 1986 biały
928 S4 1990 srebrny
Było :
944 2,5 1984 czerwony |
|
Autor |
RE: Pierwszy post |
Bluebird Tomek
Użytkownik
Postów: 1826
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 15.04.09 |
Dodane dnia 24-12-2015 09:15 |
|
|
Witamy!
A co do auta Turbo w takiej konfiguracji i takim stanie to chyba marzenie każdego z nas. Gratuluję!
|
|
Autor |
RE: Pierwszy post |
vip3r
Użytkownik
Postów: 6074
Miejscowość: Wolica (k.W-wy/Janek)
Data rejestracji: 23.10.06 |
Dodane dnia 24-12-2015 09:40 |
|
|
Piękny!
Cześć!
968 Cabrio http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=11503
911 i reszta http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=10460
FANTY do spylenia/zamiany : http://olx.pl/oferty/uzytkownik/2whg/ |
|
Autor |
RE: Pierwszy post |
noname_conek
Użytkownik
Postów: 1313
Miejscowość: Nowy Staw
Data rejestracji: 30.03.13 |
Dodane dnia 24-12-2015 11:42 |
|
|
O_o piękne Turbo uwielbiam takie podejście do auta. Masz foty w trakcie realizacji odbudowy? z chęcią bym zobaczył cała historię
951 86' ---->projekt in progress: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=6661&rowstart=0 |
|
Autor |
RE: Pierwszy post |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 24-12-2015 11:43 |
|
|
Klęska urodzaju na te turbiny. Kolejne "wejście smoka"
Witamy.
Qbak dobrze napisał - opad szczęki całkowity. Jak pomyślę ile pracy (i $) musiałeś włożyć w to "gorsze" Porsche to można tylko ściągać czapki z głów. Wypadałoby kiedyś założyć wątek w dziale "nasze auta" i pochwalić się archiwaliami z renowacji - takie rzeczy lubimy najbardziej.
Ja bym takim autem już chyba na ulicę nie wyjechał... Zafoliować i do klimatyzowanego garażu
Jedynie słuszny kolor , absolutnie top wersja - czego chcieć więcej? Który to rocznik? Wiesz może ile ma aktualnie KM?
Co do Silver Rose - to ten który od wielu lat krążył po Polsce? Jeśli matching numbers są jak piszesz ok, to IMHO zdecydowanie warto iść w renowację - jest to jakby nie patrzeć limitowana wersja i druga w kolejności "pożądania" po Cup. Tym bardziej, że jak widać masz już doświadczenie z modelem i wiesz co i jak. Aż tak jest tragicznie? Pokaż nam zdjęcia jak to wygląda.
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89 |
|
Autor |
RE: Pierwszy post |
michal951
Użytkownik
Postów: 907
Miejscowość: Szczecin
Data rejestracji: 03.12.11 |
Dodane dnia 24-12-2015 13:43 |
|
|
Witam!
Gratulacje pieknego autka, jakis wysyp Turbin sie robi ostatnio.
Pzdr
out
924,944,944(3.0 vario),968,993
In
951 |
|
Autor |
RE: Pierwszy post |
951S
Użytkownik
Postów: 366
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 18.12.15 |
Dodane dnia 25-12-2015 01:14 |
|
|
Dziekuję wszystkim za miłe słowa. Jak narazie jedyną osobą której auto się nie podobało (zresztą dalej nie darzy go zbyt ciepłymi uczuciami) jest moja żona ale to już inna historia, zresztą pewnie przez wielu przerabiana...
Co do pytań które padły - tak, auto jest w topowej wersji wyposażenia, jedyną rzeczą której brakuje i której przez lata nie mogłem znaleźć to CD01 ale zastąpiłem ją zmieniarką i radiem Koln rodem z 964. Wygląda i gra bardzo dobrze.
Co do Silver Rose - myślę że założę wątek na jego temat jak tylko znajdę trochę czasu. Auto było kupione w kraju od członka PCP i myślę że niektórzy mogą je znać. Od początku było w stanie do remontu blacharskiego ale jak najbardziej do zrobienia, dopiero potem sprawy potoczyły się w złym kierunku... Będzie kiedyś o tym wątek, na chwilę obecną poszukuję budy na przekładkę ale może uda się wymyślić coś innego.
Co do zdjęć z odbudowy - mam setki, głównie z etapu rozbiórki, w czasie składania skupiałem się raczej na samej przyjemności budowy auta zapominając trochę o uwiecznieniu tego dla potomności
_____________________
Darek
944 Turbo S '88
W124 500E '92
Skodillac do wożenia dupy |
|
Autor |
RE: Pierwszy post |
951S
Użytkownik
Postów: 366
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 18.12.15 |
Dodane dnia 25-12-2015 01:21 |
|
|
Co do pytania o KM - dopiero zauważyłem - na chwilę obecną 270 KM, walczę jeszcze trochę ze zbyt bogatą mieszanką i nieszczelnością wydechu w okolicach wastegate, docelowy pomiar na wiosnę powinien dać 300 lub ciut poniżej jeżeli wszystko pójdzie dobrze.
_____________________
Darek
944 Turbo S '88
W124 500E '92
Skodillac do wożenia dupy
Edytowane przez 951S dnia 25-12-2015 01:22 |
|
Autor |
RE: Pierwszy post |
tona
Użytkownik
Postów: 1556
Miejscowość:
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 25-12-2015 10:43 |
|
|
Piękny...uwielbiam te auta, a w takiej konfiguracji to ósmy cud świata, i mimo braku tej wyjątkowosci Limited przy SilverR znacznie od niego ładniejszy i chyba kompletniejszy. Gratulacje. I jeszcze jedno...zmien tytuł tematu, zeby łatwiej naprowadzic na sedno sprawy
924'82bylo 944S2'90bylo 944TS'89bylo 944TScup'88bylo 968turboS- |
|
Autor |
RE: Pierwszy post |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 25-12-2015 18:45 |
|
|
Turbawka rewelka! Kompletacja robi wrażenie. Frajda musi być nie z tej ziemi
Składałeś auto samodzielnie czy oddałeś komuś pod opiekę?
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: Pierwszy post - czerwone Turbo S |
951S
Użytkownik
Postów: 366
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 18.12.15 |
Dodane dnia 26-12-2015 03:19 |
|
|
Poza lakierowaniem nadwozia od góry, renowacją deski (Rednes), nową tapicerką foteli i kanapy, remontem skrzyni (to był błąd - znowu partacze) wszystko robiłem sam. Oczywiście piaskowanie, proszek, ocynk robiły wyspecjalizowane firmy ale szkiełkowanie robiłem już sam. Chciałem dużo prac zlecać ale niestety mam talent do wyszukiwania partaczy (a może partacze i nieucy przeważają???) i w końcu i tak robiłem wszystko sam bo naprawdę ciężko jest znaleźć kogoś kto zrobi coś naprawdę dobrze z dbałością o szczegóły.
_____________________
Darek
944 Turbo S '88
W124 500E '92
Skodillac do wożenia dupy |
|