924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Klub 924.pl | Forum powitalne
Strona 2 z 2 < 1 2
Autor RE: 944 Turbo Wita
Sebikg40
Użytkownik

Postów: 12
Miejscowość: Rydułtowy
Data rejestracji: 06.04.21
Dodane dnia 11-04-2021 17:14
Akurat zawieszenie jest w bardzo dobrym stanie,przod amortyzatory koni z regulowaną twardości😉piasty wachacze wszystko jak nowe A co do hamulców ktoś wymienił tarcze na wentylowane tylko niewiem w jakim stanie zaciski.
Autor RE: 944 Turbo Wita
kondzi
Użytkownik



Postów: 1544
Miejscowość: Gdynia/Świerczów/Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16
Dodane dnia 12-04-2021 00:00
A zaciski przednie masz przykrecane od boku czy od czola? Cos mi tu nie gra jak na ten rocznik smiley


Pozdrowienia,
Konrad

--
[img]https://www.bearsgarage.pl/wp-content/uploads/2024/02/Logo-1-full-xs.png[/img]
'93 Porsche 928 GTS
'89 Porsche 944 Turbo
'83 Porsche 911 Carrera 3.2
'81 Porsche 924 Turbo
www.bearsgarage.pl
Autor RE: 944 Turbo Wita
Sebikg40
Użytkownik

Postów: 12
Miejscowość: Rydułtowy
Data rejestracji: 06.04.21
Dodane dnia 12-04-2021 08:12
Przykrecany zacisk z boku

Edytowane przez Sebikg40 dnia 12-04-2021 08:14
Autor RE: 944 Turbo Wita
Sebikg40
Użytkownik

Postów: 12
Miejscowość: Rydułtowy
Data rejestracji: 06.04.21
Dodane dnia 12-04-2021 21:11
simprez napisał/a:
Hej!
http://p914-6info.net/944%20Manuals.html
zwłaszcza cześć 6 - silnik turbo.

Co do porad odnośnie mechaniki to nie będę się wymądrzał, za słaby jestem smiley
Ale ze swoich (i kolegów) doświadczeń pamiętam:
- uchowaj panie przed piaskowaniem kolektora dolotu!
- zwróć uwagę, że zawory (nie pamiętam której strony) są wypełnione sodem (gdyby okazało się, że któreś trzeba wymienić),
- oryginalna pompa wody z '86 nie miała szyny/łyżwy rozdzielającej pasek (żeby nie uderzał zębami o siebie), nowa pompa ma łyżwę, ale też inne mocowanie rolki rozrządu (czy balansu?), inne gniazdo termostatu. Z wymianą pompy na nową idzie chyba też wymiana oryginalnego mimośrodowego napinacza na sprężynowy? I chyba inna wewnętrzna obudowa plastikowa rozrządu?
- generalnie zwróć baczną uwagę na nowe elementy rozrządu, które skompletujesz (Qbak zy Tomek z transaxle.pl na pewno świetnie Ci doradzą!)
- nie zlekceważ wymiany pompy wody!
- standardowo w 944 wszelakich - trzeba wiedzieć jak prawidłowo ustawić rozrząd i balanse.
- układ podciśnień w 951 '86 jest dużo inny niż w nowszych rocznikach. Jak dobrze nie poskładasz, będziesz miał problemy ze sterowaniem upustem z turbo.
- elektrozawór cyklu do sterowania WG (zlokalizowany pod kolektorem dolotu) lubi padać.
- elektropompka wody chłodzenia turbo też.
- czujnik temp obiegu tej pompki jw. też.
- rurki metalowe chłodzenia do tej rurki też.
- generalnie wtryski też (lubią lać!). Listwa paliwa potrafi pękać!
- zwóć uwagę na podłączenie przewodów paliwowych (leją)
- wycieki spod głowicy (też tylna uszczelka!)
- WG czasem się zawiesi jak zastany
- nigdy za wiele płukania IC z oleju!
Tyle mi się przypomina. A jeszcze więcej pewnie zapomniałem.
Generalnie. Zanim coś odkręcić - lepiej pierwej doczytać co i jak. I nie robioć na bling bling, Bo można przedobrzyć.


Odnośnie części kontaktowalem się z Qubakiem i mniej więcej już wszystko znim ustaliłem
Pompa wody idzie do regeneracji

Dzięki bardzo za porady zawsze się przydadzą smiley

Edytowane przez Sebikg40 dnia 12-04-2021 21:20
Strona 2 z 2 < 1 2