simprez napisał/a:
Hej!
http://p914-6info.net/944%20Manuals.html
zwłaszcza cześć 6 - silnik turbo.
Co do porad odnośnie mechaniki to nie będę się wymądrzał, za słaby jestem
Ale ze swoich (i kolegów) doświadczeń pamiętam:
- uchowaj panie przed piaskowaniem kolektora dolotu!
- zwróć uwagę, że zawory (nie pamiętam której strony) są wypełnione sodem (gdyby okazało się, że któreś trzeba wymienić),
- oryginalna pompa wody z '86 nie miała szyny/łyżwy rozdzielającej pasek (żeby nie uderzał zębami o siebie), nowa pompa ma łyżwę, ale też inne mocowanie rolki rozrządu (czy balansu?), inne gniazdo termostatu. Z wymianą pompy na nową idzie chyba też wymiana oryginalnego mimośrodowego napinacza na sprężynowy? I chyba inna wewnętrzna obudowa plastikowa rozrządu?
- generalnie zwróć baczną uwagę na nowe elementy rozrządu, które skompletujesz (Qbak zy Tomek z transaxle.pl na pewno świetnie Ci doradzą!)
- nie zlekceważ wymiany pompy wody!
- standardowo w 944 wszelakich - trzeba wiedzieć jak prawidłowo ustawić rozrząd i balanse.
- układ podciśnień w 951 '86 jest dużo inny niż w nowszych rocznikach. Jak dobrze nie poskładasz, będziesz miał problemy ze sterowaniem upustem z turbo.
- elektrozawór cyklu do sterowania WG (zlokalizowany pod kolektorem dolotu) lubi padać.
- elektropompka wody chłodzenia turbo też.
- czujnik temp obiegu tej pompki jw. też.
- rurki metalowe chłodzenia do tej rurki też.
- generalnie wtryski też (lubią lać!). Listwa paliwa potrafi pękać!
- zwóć uwagę na podłączenie przewodów paliwowych (leją)
- wycieki spod głowicy (też tylna uszczelka!)
- WG czasem się zawiesi jak zastany
- nigdy za wiele płukania IC z oleju!
Tyle mi się przypomina. A jeszcze więcej pewnie zapomniałem.
Generalnie. Zanim coś odkręcić - lepiej pierwej doczytać co i jak. I nie robioć na bling bling, Bo można przedobrzyć.