Autor |
RE: Witam serdecznie :-) |
mistrz
Użytkownik
Postów: 12
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 03.10.08 |
Dodane dnia 04-10-2008 18:59 |
|
|
Generalnie chodzi mi o różnicę między 2.5 a 3.0 z 944s2.
Turbo jasne, że jest super ale trudno dostępne lub okrutnie drogie.
Jest takie 944 z japonii, również długo stoi. Gościu mi napisał, że potrzeba go rozruszać bo długo stał a tak to jest okej?
http://allegro.pl/show_item.php?item=451721831
Już tak intryguje mnie od dłuższego czasu, bo głupio nie wygląda.
Cóż, jestem laikiem jeśli chodzi o prosiaczki i dlatego jestem tutaj, żeby doradzili mi fachowcy |
|
Autor |
RE: Witam serdecznie :-) |
drwal
Administrator
Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06 |
Dodane dnia 04-10-2008 19:09 |
|
|
s2 jest o niebo szybsze od zwyklego 2.5, tzn niektorzy powiadają ze białe jest najszybsze, ale to nie prawda bo niebawem najszybsze będzie niebieskie s2 drozsze w zakupie od 2.5 oraz czesci do tego modelu tez sa drozsze od 2.5 ale troche jest tych samych i "pasują".
Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87 |
|
Autor |
RE: Witam serdecznie :-) |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 04-10-2008 19:12 |
|
|
W taki razie nie ja powinienem Ci doradzać
Serio
Wiesz, 944 i S2 to spore różnice, sam silnik to około 50 koni więcej.
Do tego dochodzi inne zawieszenie (chociaż ja bardzo to nie wiem).
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Witam serdecznie :-) |
igor
Użytkownik
Postów: 3897
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 04-10-2008 22:45 |
|
|
Mistrzu - po kolei:
- czerwone 924s w automacie co pokazałeś stoi już długo w komisie. z tego co zdążyłem zauważyć, było malowane (w dużej mierze), odpalił, chodził równo, nawet spoko auto... ale obawiam się, że wymaga jeszcze dość sporego wkładu finansowego...
- tego japońca to i ja bym chętnie obejrzał, bo wydaje się ciekawe... jakbyś jechał (z Wawki) i byłoby w miarę niedaleko, to chętnie bym się z Tobą wybrał w wolnej chwili
- jeśli nie masz 25k zł nie pakuj się w 944S2 bo się tylko wykończysz i zniechęcisz do marki....
na razie to tyle powodzenia
ps> czerwone 924s us było moje... teraz jeżdżę czarnym 924s lemans. zapraszam do siebie na jazdę testową, zobaczysz, jak taka machina powinna chodzić (choć bynajmniej nie myślę o sprzedaży tego auta)
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76 |
|
Autor |
RE: Witam serdecznie :-) |
Abelard
Użytkownik
Postów: 997
Miejscowość: DK
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 05-10-2008 08:46 |
|
|
Jak ma być to nisko budżetowe przedsięwzięcie i dużo nie będziesz jeździł to chyba 924 2.0 jest lepszym pomysłem bo części trochę tańsze i podobnie zawsze odpala po długim postoju
Ale jeśli nie zamierzasz nic ruszać w stronę przeróbek a lubisz mieć i moc i hamulec, tak by można było skutecznie i ostro ale rzadko się przejechać to 944 2.5 będzie chyba lepsze. Sam się zastanawiam, kasę odkładam, piwo ograniczam i zastanawiam się. 944 ma wszystko co trzeba, ale 924...miałem 2 i dla 3 też by się znalazło miejsce. Tylko, że ciężko znaleźć perełkę.
Polecam pooglądać i jedno i drugie, szybko się człowiek uczy i wie czego szukać. Ktoś mówił że najlepiej kupić pierwsze lepsze (924 lub 944) ale w super stanie, zamiast szukać nie wiadomo jakiego ideału np. 924.
Już nie zbieram na 968 CS
www.instagram.com/p968cs
968CS 92'
944 84'
924 80'
924 89' składak targa
"Standing in line is easy, finding your way isn't." |
|
Autor |
RE: Witam serdecznie :-) |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 05-10-2008 12:43 |
|
|
Niezależnie co wybierzesz to tak jak pisali koledzy naprawdę liczy się tylko stan. Więcej będziesz miał radości z pięknej zadbanej S-ki lub wczesnej 944 niż z podłej S2 (jaką np ostatnio oglądałem).
Zadaj sobie pytanie po co Ci auto? Jeśli chcesz tylko czerpać przyjemność z jazdy Porsche to każde zadbane Ci to zapewni. Jeśli jednak chcesz się ścigać to praktycznie każde Porsche < 300 KM stosunkowo szybko przestanie Ci wystarczać. Ja gdy przesiadłem się z padłowatego 2.5 do S2 miałem wrażenie że mocy mam za dużo i wręcz "bałem się" a teraz mi jej zdecydowanie zaczęło brakować.
Wiadomo że 944/924S będzie szybsze niż 924 ale z kolei wolniejsze niż S2 czy turbo. W dodatku gdy tylko będziesz chciał można zrobić 924 które będzie wygrywać ze standardowym 944 albo zrobić 944 które objedzie standardową S2.
Osobiście zdecydowanie polecam 3-litrówkę. Rewelacyjny silnik - elastyczny a zarazem ze świetną górą (w zakresie 4-6 krpm zwija asfalt), gdy jest regularnie serwisowany dobrze trzyma parametry. Do tego komplet 4-tłoczkowych Brembo, twardsze zawieszenie, ABS, wspomaganie, często klimatyzacja. Wadą jest cena - trzeba mieć na wstępie ok. 30 tys PLN.
Tak na koniec dodam tylko że przyszły sezon przejeżdżę w 2.5 które mam nadzieję będzie szybsze niż 3.0
Edytowane przez piterson dnia 05-10-2008 12:44 |
|
Autor |
RE: Witam serdecznie :-) |
jadak
Użytkownik
Postów: 1208
Miejscowość: Brzesko (OKOCIM:) )
Data rejestracji: 09.12.07 |
Dodane dnia 06-10-2008 09:57 |
|
|
A ja tylko powiem swoje...bez doradzania.
Witaj w gronie zboczeńców;D
Zresztą - troszkę jednak podoradzam
Jak napisał piterson - jeśli masz zamiar się ścigać - 944 3,0, jeśli nie i chcesz pojeździć wyłącznie dla fun-u jeżdżenia prosiakiem - nawet zwykłe 924 2,0 da Ci go mnóstwo (nie narzekam na niedobór zabawy pomimo pewnego niedostatku mocy w moim maleństwie ) a poniesiesz znacznie niższe koszty (choć to prawda, że perełkę w którą niewiele trzeba będzie włożyć trudno jest znaleźć - mój uchodzi za jeden z lepiej zachowanych a mimo wszystko wymaga jeszcze paru drobnych inwestycji...choć...niewykluczone, że będzie do wzięcia, jeśli braknie mi kasy na nowy projekt...ale na razie cicho sza...)
Witajcie w gronie zboczeńców®
924 '79 dla przyjemności
944 '83 US? w remoncie
Przedniosilnikowy nietransaxle Cayenne S'04 na codzień;
Honker 4011 '90 na zimę;
Zipp Raven 250 '09 i Barton Fighter '11 żeby poczuć wiatr we włosach
pomóżmy Zosi przejść na drugą stronę tęczy... |
|
Autor |
RE: Witam serdecznie :-) |
mistrz
Użytkownik
Postów: 12
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 03.10.08 |
Dodane dnia 06-10-2008 10:53 |
|
|
OK. Dzięki. Widzę, że trzeba zacząć od podstaw, dlatego skoncentruje się na 2.5, niezależnie czy trafię 924 czy 944. O ściganiu nie myślę, raczej ma to być weekendowa zabawka (odskocznia od rzeczywistości).
Kasę na start, którą chcę przeznaczyć to wartości 10-15 tysi więc zakładając, że przy takim budżecie nie poszaleje, to będę ostrożnie szukał, bo wiadomo, że trzeba liczyć się z poniesieniem pewnie jakiś kosztów dodatkowych.
Igor, jak będę chciał podjechać do tego japończyka to dam znać i chętnie skoczę z kimś, kto ma pojęcie gdzie i na co zwrócić uwagę. |
|
Autor |
RE: Witam serdecznie :-) |
hades307
Użytkownik
Postów: 1768
Miejscowość: Freie Stadt Danzig
Data rejestracji: 02.01.08 |
Dodane dnia 06-10-2008 11:46 |
|
|
jadak napisał/a:
A ja tylko powiem swoje...bez doradzania.
Witaj w gronie zboczeńców;D
Zresztą - troszkę jednak podoradzam
Jak napisał piterson - jeśli masz zamiar się ścigać - 944 3,0, jeśli nie i chcesz pojeździć wyłącznie dla fun-u jeżdżenia prosiakiem - nawet zwykłe 924 2,0 da Ci go mnóstwo (nie narzekam na niedobór zabawy pomimo pewnego niedostatku mocy w moim maleństwie ) a poniesiesz znacznie niższe koszty (choć to prawda, że perełkę w którą niewiele trzeba będzie włożyć trudno jest znaleźć - mój uchodzi za jeden z lepiej zachowanych a mimo wszystko wymaga jeszcze paru drobnych inwestycji...choć...niewykluczone, że będzie do wzięcia, jeśli braknie mi kasy na nowy projekt...ale na razie cicho sza...)
ale się wygadałeś
teraz już wiemy że twoje 924 się sypie
i że zabierasz się za 914
1978
1979
szukam rocznika '80
There is a fine line between hobby and mental illness
-Welcome to the Other Side |
|
Autor |
RE: Witam serdecznie :-) |
jadak
Użytkownik
Postów: 1208
Miejscowość: Brzesko (OKOCIM:) )
Data rejestracji: 09.12.07 |
Dodane dnia 07-10-2008 09:52 |
|
|
924 się nie sypie, bo nim jeżdżę, natomiast fakt faktem, że od początku mówiłem o tapicerce do poprawki, która wciąż czeka i kłopotach z ustawieniem k-jeta. A poza tym na wyprzedaży w PCWa-wa wydałem w cholerę kasy (zapas klocków, uszczelek, elementów rozrządu i podobnych dupereli) więc inwestycje w niego były i są I będą jak w każde takie auto ( planuję np. konserwację podwozia tej zimy - nie uważasz, że to jest inwestycja?) Po prostu uważam, że w każde autko w tym wieku wciąż trzeba inwestować (kto jak kto, ale Ty powinieneś to wiedzieć)
A za co się biore...sorry, ale na razie nie powiem. I zaznaczam - 924 pójdzie do sprzedaży WYŁĄCZNIE jeśli braknie mi funduszy na nowy projekt. Jeśli starczy to będę miał w garażu dwa prosiaki...(a może nie tylko dwa?;P)
WIEM...Hades po prostu próbuje mnie zmiękczyć przed przystąpieniem do negocjacji w sprawie zakupu - wybij to sobie z głowy Tobie nie sprzedam bo pokaleczysz
Witajcie w gronie zboczeńców®
924 '79 dla przyjemności
944 '83 US? w remoncie
Przedniosilnikowy nietransaxle Cayenne S'04 na codzień;
Honker 4011 '90 na zimę;
Zipp Raven 250 '09 i Barton Fighter '11 żeby poczuć wiatr we włosach
pomóżmy Zosi przejść na drugą stronę tęczy... |
|