Autor |
RE: Witam serdecznie wszystkich pilotów Porsche |
lmy
Użytkownik
Postów: 172
Miejscowość:
Data rejestracji: 12.02.09 |
Dodane dnia 19-03-2009 12:32 |
|
|
Witaj, ja już znalazłem
Zanim zaczniesz szukać 924 poszukaj wsparcia w twojej okolicy, będzie ci potrzebne. Ja gdyby nie wsparcie 924zet'a i devilyn'a pewnie bym odpuścił.
Szukaj 924 z dobrą blachą, najlepiej nie wymagającego pilnie roboty lakierniczej.
Nie wierz w egzemplarze idealne, nie ma takich, każdym ma jakiś mankament.
Roczniki 81+ powinny dostawać dodatkowe punkty, ale wtedy i tylko wtedy jeżeli mają mało szpachli i pierwszy lub naprawdę dobrze zrobiony lakier.
Odpuść sobie elektryczne lusterka i podobne _luksusy_, 924 to nie jest autko które ma rozpieszczać.
Targa to fajna rzecz, ale jak mówi ktoś kogo rady sobie cenie: ci którzy nie mają targi chcą ja mieć, ci którzy ją mają - nie chcą.
Na koniec zanim podpiszesz umowę sprawdź czy masz wolne ~2000PLN, będziesz ich potrzebował niezależnie w jakim stanie kupisz auto.
Kaliber 924 |
|
Autor |
RE: Witam serdecznie wszystkich pilotów Porsche |
Blumen
Użytkownik
Postów: 1072
Miejscowość: Bydgoszcz
Data rejestracji: 06.07.06 |
Dodane dnia 21-03-2009 18:09 |
|
|
Witaj
co do auta, to nie opłaca się kupować takiego do remontu, bo jak będziesz siedział w garażu i składał auto, a wszyscy pozostali będą się dobrze bawić, to po czasie zaczniesz żałować, że jeszcze nie jeździsz... Podczas remontu często będziesz zaglądał na forum z pytaniami, lub w poszukiwaniu części.
Prawdą jest, że naprawdę trzeba mieć 2 tys. rezerwowe, niezależnie od auta, nawet te w dobrym stanie wymagają wkładu.
Miłych poszukiwań
Jest MB i BMW
Był PickUp
Była Corca
Była Ascona
Było wozidło MB w168
Była wygoda - BMW E38
Była przygoda - 944s2 |
|
Autor |
RE: Witam serdecznie wszystkich pilotów Porsche |
AIRFORCE
Użytkownik
Postów: 14
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 17.03.09 |
Dodane dnia 23-03-2009 13:17 |
|
|
Witajcie,
Mammoth, przemek84, Qbak, szeryf, pedro, hades307, troll oslo, simprez, mg83, pilatus, Apa13, TomekSz, max944, jadak, drawl, Imy, Blumen oraz Wszyscy którzy tu zaglądacie
jeszcze raz wielkie dzięki za powitanie oraz za cenne porady/wskazówki.
Niemniej jednak chciałbym abyście jeżeli to możliwe odpowiedzieli mi na nurtujące mnie pytania na które wciąż nie znam odpowiedzi a mianowicie:
- czy mogli byście podać zestaw VIN karoserii oraz silnika w podziale na roczniki -, oczywiście nie chodzi mi o całe nr. vin tylko te bez ostatnich pięciu cyfr.( w przypadku karoserii). Większość z Was zapewne ma auta w różnych rocznikach więc wystarczyło by, gdybyście wpisali VIN swoich aut i powstała by po uporządkowaniu, zapewne chronologia oraz ciągłość VIN rocznikami, zapewne w niektórych przypadkach Vin by się powtarzał bo część opisowa VIN jest taka sama w danym roczniku u wszystkich, no chyba że różnica ze względu na to czy jest to wersja na Europę czy na USA ( BYĆ MOŻE - ale to Wy jesteście ekspertami w tej dziedzinie), Taka lista mogła by być pewnego rodzaju przewodnikiem, czy też przepustką w zaliczeniu pierwszego kroku podczas szukania auta, przynajmniej wiadomo by było że auto od strony formalnej jest ok, taka pierwsza selekcja 0/1 - albo idziemy dalej, albo unikamy tracenia niepotrzebnie czasu, lub co gorsza niespodzianki, ale już po dokonaniu transakcji. Przecież nawet wprawionym posiadaczom p924, którzy jak widzę zmieniają lub powiększają kolekcję, też coś takiego by sie przydało nieprawdaż ?
-Jak wygląda i co powinna zawierać nalepka( identyfikacyjna) w przedziale bagażowym na tylnym pasie ? - niestety nie posiadam jeszcze manuala od P924.
-Jak wygląda sprawa z kolorami Porsche, czy były jakieś zależności od rocznika sprzetu?
-Acha zauważyłem,że czasami na forum pada kwestia czy jest w ocynku czy nie no i czasami pada odpowiedź że jest w ocynku, jak to można sprawdzić nie zdzierając lakieru ?
-Na co zwrócić szczególną uwagę jeżeli chodzi o pracę silnika oraz skrzyni biegów?
Być może trochę marudzę, ale zakładam, że te moje pytania nie są trudne, a jeżeli są to powiedzcie mi to i już nie będę się z nimi powtarzał .
Acha u mnie trochę się pewnie na chwilę zapewne , zmienia co do modelu, bo 944 też mi się podoba, ale zaraz pewnie powiecie, że dużo droższy w utrzymaniu, bo części to już nie tylko AUDI, czy GARBI, ale PORSCHE
A tak przy okazji czy ktoś z WAS zna to P944, i co o nim sądzicie.:
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C7672811
Regards |
|
Autor |
RE: Witam serdecznie wszystkich pilotów Porsche |
Blumen
Użytkownik
Postów: 1072
Miejscowość: Bydgoszcz
Data rejestracji: 06.07.06 |
Dodane dnia 23-03-2009 14:44 |
|
|
Co do nr VIN, to rocznik jest określany poprzez litery (niestety nie pamiętam co i jak - musiałbym zajrzeć) i chyba nie ma sensu, aby wszyscy podawali swoje nr VIN do robienia "przewodnika" - jest do tego odpowiednia strona (jak będę miał chwilkę to ją poszukam, chyba, że ktoś mnie uprzedzi)
Co do ocynku... zdaje mi się, że te po 81 były wszystkie w ocynku, ale co do 924 już przyznam się nie pamiętam za dobrze, ze względu posiadania 944
co powinna zawierać nalepka w bagażniku - poszukaj mojego postu w dziale "nasze auta" - tam zamieściłem zdjęcia mojego samochodu - w tym nalepki
Kolory - były zależne od wersji i najczęściej dotyczyło to wersji specjalnych, np. LeMans (biały i czarny), a poza tym normalnie.
Przy pracy silnika zwracaj uwagę na miarowość pracy (czy równo chodzi), czy nie słychać metalicznych dźwięków, a najlepiej dogadaj się z kimś, kto ma praktykę.
Skrzynia - czy biegi wchodzą łatwo, czy podczas jazdy, gdy redukujesz bieg i puszczasz sprzęgło czujesz wibracje.
924 jest tańszy w utrzymaniu, ma mniejszy silnik (chyba, że wersja S) a co za tym idzie mniejsze ubezpieczenie, części są łatwo dostępne, ale nie licz, że będziesz mógł wybierać sobie pomiędzy częściami VW/Audi, bo to już troszeczkę mit. 924 przez cały okres produkcji miały taką samą deskę rozdzielczą - w 944 była ona montowana do roku 1986, później weszła nowa deska montowana w 944 i 968.
Co do 944 które podałeś - nie jest chyba warte uwagi, często pojawia się na allegro, jakiś czas temu, ktoś go kupił, a po czasie auto ponownie pojawiło się na sprzedaż.
Jest MB i BMW
Był PickUp
Była Corca
Była Ascona
Było wozidło MB w168
Była wygoda - BMW E38
Była przygoda - 944s2 |
|
Autor |
RE: Witam serdecznie wszystkich pilotów Porsche |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 23-03-2009 15:48 |
|
|
ze stronki poświęconej 944 (ale pewnie w przypadku 924 będzie dużo podobieństw)
numer silnika - http://www.nize944.de/Motornummer.html
numer VIN nadwozia - http://www.nize944.de/Identifikation.html
przykładowo: WPO ZZZ 94 Z B S 4 20001
WPO - wytwórca: Porsche
ZZZ - znak pusty
94 - oznaczenie modelu, gdzie:
92 = 924/924 S
93 = 924 turbo
94 = 944/944 S/944 S2
95 = 944 turbo
96 = 968
Z - przerwa
B - rok modelowy, gdzie kolejno:
B = 1981 C = 1982 D = 1983 E = 1984
F = 1985 G = 1986 H = 1987 J = 1988
K = 1989 L = 1990 M = 1991 N = 1992
S lub N - miejsce wyprodukowania (Stuttgart lub Neckarsulm)
4 - rodzaj pojazdu
20001 - nr seryjny nadwozia
kody lakierów - http://www.nize944.de/farbpro.html
|
|
Autor |
RE: Witam serdecznie wszystkich pilotów Porsche |
drwal
Administrator
Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06 |
Dodane dnia 23-03-2009 16:48 |
|
|
to za 6.5k to wielka kupa, ew mozesz zaproponowac sprzedającemu 3 tys zł
Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87 |
|
Autor |
RE: Witam serdecznie wszystkich pilotów Porsche |
igor
Użytkownik
Postów: 3897
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 23-03-2009 17:59 |
|
|
simprez napisał/a:
ZZZ - znak pusty
rozroznienie wersji amerykanskiej / europejskiej.
europejska ma zzz, amerykanin chyba cos AA<cuś>... simprez: sprawdz w swoim 944s czy tak nie masz? ja tak w amerykancu mialem.
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76 |
|
Autor |
RE: Witam serdecznie wszystkich pilotów Porsche |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 23-03-2009 18:23 |
|
|
W amerykańcu zamiast ZZZ jest AA0 |
|
Autor |
RE: Witam serdecznie wszystkich pilotów Porsche |
AIRFORCE
Użytkownik
Postów: 14
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 17.03.09 |
Dodane dnia 24-03-2009 23:15 |
|
|
Witajcie wszyscy piloci Porsche, którzy odwiedzacie ten zakątek,
Bardzo dziękuję dla Blumen, simprez, drwal, igor, - już wiem,że na tym forum nie ma ani trudnych pytań ani trudnych odpowiedzi.
Dzięki Wam wiem, że moje studiowanie Porsche , jest na wysokim poziomie.
Przy okazji znalazłem taką stronkę z danymi:
http://www.porsche.p-net.pl/hobby/porsche/seryjne/924.html
oraz następne Porsche do: czy ktokolwiek widział, czy ktokolwiek zna?
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=591996214
Regards
Ps. Dlaczego nazywacie je Prosiakami |
|
Autor |
RE: Witam serdecznie wszystkich pilotów Porsche |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 24-03-2009 23:37 |
|
|
Prosiakami? A ja wiem, takie nieudolne spolszczenie?
Co do tego 24/44 to trudno powiedzieć co to jest, już w jednym temacie
się nad tym zastanawialiśmy (Znalezione na allegro - tak się temat nazywa)
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Witam serdecznie wszystkich pilotów Porsche |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 25-03-2009 00:15 |
|
|
jak chcesz kupic jakies 924 2.0 to jedz obejrzec te egzemplarze..reszta raczej nie warta uwagi chociaz moge sie mylic.
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C8103251
http://allegro.pl/item591225182_porsche_924_klasyk_super_okazja.html
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C5276507
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944. |
|
Autor |
RE: Witam serdecznie wszystkich pilotów Porsche |
igor
Użytkownik
Postów: 3897
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 25-03-2009 00:22 |
|
|
ja bym osobiscie zainteresowal sie powaznie drugim linkiem z tego co Przemek podal...
ps> moj model widnieje na ostatnim obrazku tego linka co podales air force - czarny 924s le mans nawet kolor ten sam.. ile tego wydali? 600 sztuk?
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76 |
|
Autor |
RE: Witam serdecznie wszystkich pilotów Porsche |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 25-03-2009 00:25 |
|
|
To ostatnie z Wawy to bym raczej tak ostrożnie oglądał. Nie jeździłem nim, ale
oglądałem. Jakiś morał jest z tego, że nim nie jeździłem
To pierwsze całkiem fajne, gdyby nie do końca oryginalnie odnowione. Zamalowane
progi, jakieś dziwne głośniki w drzwiach i w bagażniku. Brak zdjęć silnika - szkoda.
Końcówka wydechu też ciekawa , ale uważam że warto zobaczenia, bo to wszystko
to drobnostki
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Witam serdecznie wszystkich pilotów Porsche |
drwal
Administrator
Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06 |
Dodane dnia 25-03-2009 07:34 |
|
|
24/44 moim zdaniem ma lepione papiery, ale mogę się mylić, może faktycznie ktoś zrobił super metamorfoze
tak jak igor mówi, to co podał przemek no to ten z srodkowego linka jest bardzo ładny, bynajmniej na foto
Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87 |
|
Autor |
RE: Witam serdecznie wszystkich pilotów Porsche |
vito
Użytkownik
Postów: 1197
Miejscowość: krk
Data rejestracji: 19.10.08 |
Dodane dnia 25-03-2009 08:16 |
|
|
tylko ma chyba odwrotnie opony założone ??
a ten pierwszy nie wydaje sie wam jakis dziwny ?
sprawia wrazenie "przysadzistego" jakby mial za duzy odwlok
jesteś na FB ?
https://www.facebook.com/PorscheTransaxlePolska <-- dla miłośników klasycznych porsche
https://www.facebook.com/pages/Dziennik-Politologa/506206186096921 <-- najświeższe informacje polityczne
https://www.facebook.com/pages/mocnyskleppl/268077963274428 <-- w poszukiwaniu wymarzonej sylwetki |
|
Autor |
RE: Witam serdecznie wszystkich pilotów Porsche |
Blumen
Użytkownik
Postów: 1072
Miejscowość: Bydgoszcz
Data rejestracji: 06.07.06 |
Dodane dnia 25-03-2009 08:40 |
|
|
ten 24/44 to jakaś lipa, lepiej się w to nie pchać
Jest MB i BMW
Był PickUp
Była Corca
Była Ascona
Było wozidło MB w168
Była wygoda - BMW E38
Była przygoda - 944s2 |
|
Autor |
RE: Witam serdecznie wszystkich pilotów Porsche |
szeryf
Użytkownik
Postów: 1141
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 20.08.07 |
Dodane dnia 28-03-2009 14:03 |
|
|
AIRFORCE: Jak z każdym autem najlepiej oceniać na żywo, bo zdjęcia są robione pod sprzedaż. Ja kupiłem auto z pewnego źródła i według mnie najlepiej za takimi się rozglądać (zwłaszcza gdy nie masz pojęcia o mechanice).
A dlaczego Prosiaki? Porsche ->Porschak -> Prosiak. To jest etymonologia wg mnie .. Chociaż wolę zdrobnienie : Prosiaczek
Don't Call Me Zombie!!! |
|
Autor |
RE: Witam serdecznie wszystkich pilotów Porsche |
iw13ko
Użytkownik
Postów: 65
Miejscowość: Paris-London-New York
Data rejestracji: 09.09.08 |
Dodane dnia 29-03-2009 13:30 |
|
|
Witaj
Niestety od strony technicznej jeszcze nie daje rady
ale....zapewne juz niedlugo bede nazywac po imieniu te wszystkie części,turbiny,modele,kucyki, spręzyny, hamulce i Bóg jeden wie co jeszcze
pozdrawiam
Żyję w kwadracie z porsche 944 |
|
Autor |
RE: Witam serdecznie wszystkich pilotów Porsche |
AIRFORCE
Użytkownik
Postów: 14
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 17.03.09 |
Dodane dnia 09-04-2009 11:45 |
|
|
Witajcie wszyscy piloci Porsche, którzy odwiedzacie ten zakątek
Bardzo dziękuję dla: Qbak, przemek, igor, drwal, vito, Blumen, szeryf, iw13ko, za dalsze eksperckie wspomaganie przy moim studiowaniu Prosiaków, oraz za miłe przywitanie
Nastepna moja prośba z cyklu ktokolwiek widział, ktokolwiek zna:
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C8254966,
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C7769971
a to traktuję jako ciekawostkę co to jest ? i od czego jest ten dziwny przód:
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C7452045
Mam jeszcze pytanie techniczne, dotyczace kwestii wymiany rozrządu ( kompletu: paska, rolek, napinaczy)porównując: P924- silnik standard do P944- silnik standard., czy mozna tego dokonać samemu, jakie są koszty części i ewentualnej wymiany w warsztacie w jednym i drugim przypadku?
Z góry bardzo dzęki za dzielenie się ekspercką wiedzą.
Z okazji zbliżajacych się Świąt Wielkiej Nocy, życzę Wszystkim wiele pięknych i radosnych chwil spędzonychy w gronie rodziny i przyjaciół , no i oczywista oczywistość w pobliżu Waszych maszyn.
Pewnie ze Święconką do kościoła pojedziecie swoimi lśniącymi Porschawkami , ale może i ja kiedyś też echhhh
Regards
Ps. AAAAAAA zapomniał bym - oczywiście mokrego Śmingusa Dyngusa oraz bogatego króliczka |
|
Autor |
RE: Witam serdecznie wszystkich pilotów Porsche |
drwal
Administrator
Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06 |
Dodane dnia 09-04-2009 11:55 |
|
|
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C8254966
gaz fe, nieoryginalny lakier, komora czarna, tapicerka obszywana, za duzo tam czerwonego, technicznie nie wiem co i jak, na allegro troche juz wisi
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C7769971
z tego co pamiętam, był już omawiany i nie wart tych pieniędzy
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C7452045
dziwny mutant, pospawany, nie wiadomo o co kamon
to takie moje prywatne zdanie i odczucie
Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87 |
|