Autor |
Witam z 928S |
Damos
Użytkownik
Postów: 24
Miejscowość:
Data rejestracji: 04.01.18 |
Dodane dnia 04-01-2018 15:38 |
|
|
Na tym forum po raz pierwszy, więc witam wszystkich serdecznie
Wprawdzie to forum 924, ale myślę, że każdego transaxla traktujecie równie ciepło
U mnie z realizacją marzeń było trochę odwrotnie niż to zwykle bywa, bo zacząłem od 911 996 cabrio, a czas na transaxla nadszedł właśnie niedawno. Model 928, z tego typu samochodów, zawsze był mi najbliższy sercu - chyba za sprawą świetnego filmu "Ryzykowny interes", gdzie Tom Cruise ujeżdżał takie srebrne cacko "pożyczone" od ojca, a potem utopił je w jeziorze W tym czasie taki samochód był niestety poza moim zasięgiem, ale na szczęście na rocznik 1984 już mnie teraz stać A że trafił się ciekawy model w manualu, stwierdziłem, że to ta chwila. Samochód oczywiście do remontu, aczkolwiek prawie kompletny - najważniejsze, że silnik chodzi równo i w skrzyni też nic niepokojącego nie słychać. Póki co stoi spokojnie w Auto-Dusza i czeka na remont - konieczne będzie malowanie całości i wymiana wszystkich zmurszałych ze starości podzespołów, potem tylko odnowienie wnętrza i za kilka miesięcy mam nadzieję pokazać się nim na jakimś Porsche Classic
Niestety moje doświadczenia z tego typu samochodami są żadne, dlatego liczę po cichu, że uzyskam na tym forum pomocne rady i możliwość skorzystania z Waszej rozległej wiedzy.
Auto sprowadzone jest ze Stanów i pierwsza rzecz, która mnie zastanawia, czytając specyfikacje tych modeli, to pojemność silnika i jego moc. We wszystkich dokumentach zakupowych występuje informacja, że silnik ma 5000ccm i moc 300KM. Trochę mi to nie pasuje, bo 928S z tego okresu powinno mieć 4700 ccm. Więc albo ktoś w papierach zaokrąglił w górę, albo może wychodziła taka wersja z silnikiem 5L ? Tylko wtedy powinno być chyba 320 KM jak w S4 ?
Będę wdzięczny za Wasze sugestie.
Pozdrawiam - Damian |
|
Autor |
RE: Witam z 928S |
vip3r
Użytkownik
Postów: 6074
Miejscowość: Wolica (k.W-wy/Janek)
Data rejestracji: 23.10.06 |
Dodane dnia 04-01-2018 15:48 |
|
|
witaj na TYM forum
928 bardzo wyjątkowo traktujemy
co do pytania - a to nie jest S3 po prostu? (stara buda ale silnik 32v?)
968 Cabrio http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=11503
911 i reszta http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=10460
FANTY do spylenia/zamiany : http://olx.pl/oferty/uzytkownik/2whg/ |
|
Autor |
RE: Witam z 928S |
Dlugi
Użytkownik
Postów: 3407
Miejscowość: Lublin i okolice.
Data rejestracji: 05.02.06 |
Dodane dnia 04-01-2018 16:45 |
|
|
Witaj,
Puść Vin na pw to Ci powiem co za cudo. Wrzuc fotkę silnika. Auto nie było na otomoto?
Jeśli S3 to 288KM
Pozdrawiam
Porsche & ?
Edytowane przez Dlugi dnia 04-01-2018 16:46 |
|
Autor |
RE: Witam z 928S |
Damos
Użytkownik
Postów: 24
Miejscowość:
Data rejestracji: 04.01.18 |
Dodane dnia 04-01-2018 16:56 |
|
|
VIN wysyłam na PW, a silnik wygląda tak i chyba nie jest to S3 .
Auto było wystawione u Kimbexa.
Damos dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Witam z 928S |
Dlugi
Użytkownik
Postów: 3407
Miejscowość: Lublin i okolice.
Data rejestracji: 05.02.06 |
Dodane dnia 04-01-2018 17:12 |
|
|
Po vinie wersja USA i 84MY jeśli silnik z wersji USA to ma 228KM. Nr silnika jest z przodu w okolicach termostatu.
Pozdrawiam
Porsche & ? |
|
Autor |
RE: Witam z 928S |
tsubasa
Użytkownik
Postów: 1647
Miejscowość: Wieliczka
Data rejestracji: 16.10.16 |
Dodane dnia 04-01-2018 18:21 |
|
|
Witaj i powodzenia w ogarnianiu potworka silnik USA ma dość znacznie ograniczoną moc co nie zmienia faktu że brzmienie ma akuratne
Cayenne Classic 955| 987S| 928S
www.pasjaporsche.pl |
|
Autor |
RE: Witam z 928S |
Damos
Użytkownik
Postów: 24
Miejscowość:
Data rejestracji: 04.01.18 |
Dodane dnia 04-01-2018 18:34 |
|
|
Brzmienie to podstawa , choć tak słabego auta jeszcze w garażu nie mam
Z czego wynika mniejsza moc wersji US do EU ?
Bo chyba silniki są te same ?
Edytowane przez Damos dnia 04-01-2018 20:24 |
|
Autor |
RE: Witam z 928S |
Olo924
Użytkownik
Postów: 4772
Miejscowość: Kraków / Warszawa
Data rejestracji: 04.02.06 |
Dodane dnia 04-01-2018 19:54 |
|
|
z amerykańskich norm spalin i odprężonych silników ... każdy z USA z tamtych lat był sporo słabszy
924 '78
944 '83
Każdy kilometr przejechany nie Transaxlem, to stracony kilometr.
Jeder Kilometer ohne Transe ist ein verlorener Kilometer ... |
|
Autor |
RE: Witam z 928S |
michal951
Użytkownik
Postów: 907
Miejscowość: Szczecin
Data rejestracji: 03.12.11 |
Dodane dnia 04-01-2018 20:34 |
|
|
Witam, gratuluje prosiaczkow.
Pzdr
out
924,944,944(3.0 vario),968,993
In
951 |
|
Autor |
RE: Witam z 928S |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 04-01-2018 20:41 |
|
|
Hej
No to wpadłeś jak śliwka w kompot 928 to spore wyzwanie, powodzenia
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Witam z 928S |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 04-01-2018 20:49 |
|
|
Da się odczytać?
Pozdrawiam i gratuluję! Frajdy przede wszystkim
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.
simprez dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Witam z 928S |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 04-01-2018 21:13 |
|
|
Wychodzi z tabeli M28.20, rozumiem że z VINu też tak wychodzi?
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Witam z 928S |
Dlugi
Użytkownik
Postów: 3407
Miejscowość: Lublin i okolice.
Data rejestracji: 05.02.06 |
Dodane dnia 04-01-2018 21:26 |
|
|
Powinien być M28/19
Pozdrawiam
Porsche & ? |
|
Autor |
RE: Witam z 928S |
Damos
Użytkownik
Postów: 24
Miejscowość:
Data rejestracji: 04.01.18 |
Dodane dnia 04-01-2018 21:41 |
|
|
Dokładnie, wychodzi M28/19, czyli silnik prawdopodobnie 4.7.
Czy z numeru silnika można odczytać właściwą pojemność?
Dobrze by to było skorygować, żeby przy rejestracji w dowodzie było już poprawnie.
Jest możliwość z amerykańskiej wersji silnika uzyskać taką samą moc jak z analogicznego silnika EU ? |
|
Autor |
RE: Witam z 928S |
tsubasa
Użytkownik
Postów: 1647
Miejscowość: Wieliczka
Data rejestracji: 16.10.16 |
Dodane dnia 04-01-2018 22:02 |
|
|
Chyba nie bardzo.. musiałbyś wywalić systemy kontroli spalin i zwiększyć stopień sprężania silnika.. w sumie to możesz być pionierem w zaturbieniu v8.. silnik masz już w połowie odprężony
w 944 tak nie boli bo to tylko 13 koni urywa w wersji US ale w 928 to już całe stado ucieka..
Cayenne Classic 955| 987S| 928S
www.pasjaporsche.pl |
|
Autor |
RE: Witam z 928S |
Dlugi
Użytkownik
Postów: 3407
Miejscowość: Lublin i okolice.
Data rejestracji: 05.02.06 |
Dodane dnia 04-01-2018 22:13 |
|
|
Silnik masz na bank 4.7 odczytaj numer, jest pod belka spinająca w okolicach regulator a ciśnienia paliwa i termostatu.
Pozdrawiam
Porsche & ? |
|
Autor |
RE: Witam z 928S |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 04-01-2018 22:33 |
|
|
W sumie jakoś do tej pory nie interesowałem się mocą silników w 928 z USA - więc jestem w ciężkim szoku! Nieprawdopodobna kastracja w przypadku 4.7!
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89 |
|
Autor |
RE: Witam z 928S |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 04-01-2018 22:46 |
|
|
Umknęło mi, że manual! To jeszcze większe gratulacje!
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Witam z 928S |
Damos
Użytkownik
Postów: 24
Miejscowość:
Data rejestracji: 04.01.18 |
Dodane dnia 05-01-2018 11:28 |
|
|
Dziękuję wszystkim za gratulacje - mam nadzieję, że to wymarzone 928 nie zrujnuje mi kieszeni
Numer spisany z silnika to M28/19 81E0021 - proszę o rozszyfrowanie.
Pozdrawiam - Damian |
|
Autor |
RE: Witam z 928S |
Dlugi
Użytkownik
Postów: 3407
Miejscowość: Lublin i okolice.
Data rejestracji: 05.02.06 |
Dodane dnia 05-01-2018 11:33 |
|
|
Oczywiście że zrujnuje ale ile frajdy
tak jak w tabeli M28/19 z tego roku co trzeba.
Pozdrawiam
Porsche & ? |
|