Autor |
Witam |
Tilek
Użytkownik
Postów: 3
Miejscowość:
Data rejestracji: 09.04.16 |
Dodane dnia 09-04-2016 18:48 |
|
|
Cześć wszystkim,
Od jakiegoś czasu choruję na 944, ale wciąż mam wiele pytań co do tego auta. Ogólnie będzie miało służyć do ostrzejszej jazdy na co dzień plus pewnie zabawa na torze od czasu do czasu.
Chciałbym regularnie wprowadzać coraz to lepsze modyfikacje, stąd moje pytanie, jak to wygląda w przypadku 944 i 924? Mam tu na myśli zwykłe wersje, nie S, nie Turbo. Znacie jakiś sklep/hurtownie? Który z tych modeli ma lepsze predyspozycji do tuningu mechanicznego?
Prawdopodobnie cokolwiek bym nie kupił wyciągnę silnik i go wyremontuje, także wałek, tłoki, większość elementów chętnie bym od razu powymieniał. Da się z tych silników wycisnąć tyle by skrócić czas do setki o +-2s? Nie będę ukrywał, że to mnie boli najbardziej, a nie chce wybebeszać wnętrza dla utraty kilogramów
I jakie są dokładnie różnice między 944 przed 1985 i po. Oczywiście poza wnętrzem Czy po 1985 znacząco poprawił się komfort przez poprawienie układu transaxle? Czy silnik został jakoś zmodyfikowany?
Pozdrawiam! |
|
Autor |
RE: Witam |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 09-04-2016 19:02 |
|
|
Witam na forum
Modyfikacje 944 są bardzo trudne, jest kilku śmiałków na forum, ale najprostsza
modyfikacja to silnik od S2... Wałek jak najbardziej, powinien nieco pomóc.
2 sekundy będzie ciężko zdjąć. Wałek, inny komputer, wydech jest szansa na
jedną może.
Powodzenia
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Witam |
Dlugi
Użytkownik
Postów: 3407
Miejscowość: Lublin i okolice.
Data rejestracji: 05.02.06 |
Dodane dnia 09-04-2016 19:41 |
|
|
witam,
moim zdaniem tylko 944, można zrobić soft turbo z intercoolerem itd.
na bank urwiesz 2s.
Pozdrawiam
Porsche & ? |
|
Autor |
RE: Witam |
wit007
Użytkownik
Postów: 2479
Miejscowość: Gdynia/Warszawa
Data rejestracji: 12.02.11 |
Dodane dnia 09-04-2016 20:29 |
|
|
2 sekundy? To przepaść. Bez soft turbo nie ma najmniejszych szans na taką poprawę. Dłubanie o którym piszesz da minimalny efekt, typu kilka KM.
Witek
jest: 997 '09 Tor Poznań 1:55,203
było: 964 '91 TP 2:03, 944 '85 TP 2:08, 924 '85, 996 '02
www.komunikado.pl agencja public relations |
|
Autor |
RE: Witam |
Tilek
Użytkownik
Postów: 3
Miejscowość:
Data rejestracji: 09.04.16 |
Dodane dnia 09-04-2016 20:49 |
|
|
Dzięki za wszystkie informacje. Co do modyfikacji, nie wykluczałem dołożenia turbo. To co wypisałem to tylko mała część tego za co bym się wziął, ale miało dać ogólny obraz bo czy nie będę musiał czasem wymieniać wałka w zwykłym 2.5l żeby zmienić fazy rozrządu i móc wrzucić turbo? A wymieniać silnika na inny za bardzo bym nie chciał, wybrałbym wtedy e30, nie porsche |
|
Autor |
RE: Witam |
vip3r
Użytkownik
Postów: 6074
Miejscowość: Wolica (k.W-wy/Janek)
Data rejestracji: 23.10.06 |
Dodane dnia 09-04-2016 21:18 |
|
|
cześć
nitro - akurat mam na zbyciu po bestii
968 Cabrio http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=11503
911 i reszta http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=10460
FANTY do spylenia/zamiany : http://olx.pl/oferty/uzytkownik/2whg/ |
|
Autor |
RE: Witam |
Jarzyna
Użytkownik
Postów: 1704
Miejscowość: Szczecin / Warszawa
Data rejestracji: 03.10.10 |
Dodane dnia 09-04-2016 21:54 |
|
|
Żeby osiągnąć zysk jednej sekundy przy tych mocach potrzebowałbyś zebrać jakieś 20 koni. Żeby zyskać dwie, musiałbyś ich zebrać około 50. Najłatwiej i najtaniej będzie Ci założyć soft turbo, bez tego będzie ciężko. Są to silniki bardzo oporne w modyfikacji i niestety bardzo delikatne. Jeśli jesteś fanem tuningu mechanicznego i nie zakładasz kupna 944turbo ani 924 turbo, to radzilbum Ci faktycznie iść w e30..
oferuję druk 3d części wszelakich i usługi filmowe - tel So9 6o6 S33
_________________________________
951 '86 us - wieprzowina - 2.5L 16V turbo... work in progress
były
Volvo s80 II - mdła wołowina - 4.4L V8 315hp - najnudniejsze 300 kunia w tej czesci galaktyki
Volvo S60 R - surowa wołowina - 2.5L 20V turbo. sprzedany
944s2 '90 - sprzedany, wypatroszony śmiga po torach europy.
VW NewBeetle V5 SportLimited - sprzedany
Mercedes C124 '95 E-Klasse Coupe - sprzedany
AlfaRomeo 156 Sportwagon 1.9 JTD - oby się Simprezowi nic nie stało.. |
|
Autor |
RE: Witam |
Jarzyna
Użytkownik
Postów: 1704
Miejscowość: Szczecin / Warszawa
Data rejestracji: 03.10.10 |
Dodane dnia 09-04-2016 21:58 |
|
|
Dodam tylko, że serce mi się kraja jak widzę ile kosztuje zrobienie tak samo zaawansowanych modyfikacji w 944 a w beemkach u znajomych.. To są dwa różne światy.. Budżety w bmw rzędu kilku tysięcy dają efekt taki jak wrzucenie 40-50 tysięcy w silnik 944. Mówię zupełnie serio.
oferuję druk 3d części wszelakich i usługi filmowe - tel So9 6o6 S33
_________________________________
951 '86 us - wieprzowina - 2.5L 16V turbo... work in progress
były
Volvo s80 II - mdła wołowina - 4.4L V8 315hp - najnudniejsze 300 kunia w tej czesci galaktyki
Volvo S60 R - surowa wołowina - 2.5L 20V turbo. sprzedany
944s2 '90 - sprzedany, wypatroszony śmiga po torach europy.
VW NewBeetle V5 SportLimited - sprzedany
Mercedes C124 '95 E-Klasse Coupe - sprzedany
AlfaRomeo 156 Sportwagon 1.9 JTD - oby się Simprezowi nic nie stało.. |
|
Autor |
RE: Witam |
Tilek
Użytkownik
Postów: 3
Miejscowość:
Data rejestracji: 09.04.16 |
Dodane dnia 09-04-2016 23:04 |
|
|
vip3r, dzięki za propozycję, ale póki co muszę kupić samochód
Jarzyna niestety masz rację, ale bmw e30 jest dla mnie zbyt pospolite stąd pomysł o Porsche, ewentualnie jeszcze po głowie mi chodziła Supra mk3, BMW e24, Celica 1600 GT, stary Opel GT. Aczkolwiek dwie ostatnie pozycje może być ciężko znaleźć, a już tym bardziej Celice. Tak wiem, każde z tych aut jest ciężkie w jakichkolwiek modach, ale na pierwszym miejscu stoi u mnie unikalność. Aczkolwiek rozwiązania zastosowane w Porsche, wrażenia z jazdy i po części też jakość wykonania w porównaniu do pozostałych modeli przekonują mnie bardziej do 944. |
|
Autor |
RE: Witam |
Jarzyna
Użytkownik
Postów: 1704
Miejscowość: Szczecin / Warszawa
Data rejestracji: 03.10.10 |
Dodane dnia 09-04-2016 23:16 |
|
|
Jakość wykonania 944, zwłaszcza 85+ jest o niebo wyższa niż pozostałych wymienionych - to na bank. Ale ostrzegam jeszcze raz - koszt utrzymania, a zwłaszcza modyfikacji potrafi być bardzo wysoki. Niemniej ja nie żałuję kupna mojego 944t
oferuję druk 3d części wszelakich i usługi filmowe - tel So9 6o6 S33
_________________________________
951 '86 us - wieprzowina - 2.5L 16V turbo... work in progress
były
Volvo s80 II - mdła wołowina - 4.4L V8 315hp - najnudniejsze 300 kunia w tej czesci galaktyki
Volvo S60 R - surowa wołowina - 2.5L 20V turbo. sprzedany
944s2 '90 - sprzedany, wypatroszony śmiga po torach europy.
VW NewBeetle V5 SportLimited - sprzedany
Mercedes C124 '95 E-Klasse Coupe - sprzedany
AlfaRomeo 156 Sportwagon 1.9 JTD - oby się Simprezowi nic nie stało.. |
|
Autor |
RE: Witam |
michal951
Użytkownik
Postów: 907
Miejscowość: Szczecin
Data rejestracji: 03.12.11 |
Dodane dnia 09-04-2016 23:19 |
|
|
Hej,
Jesli ciagnie cie w strone zwiekszania mocy dozbieraj i kup turbo juz na starcie bedzie ponad 2s mniej do "100", a i dalsze mody beda dawaly wieksze korzysci.
Pzdr
out
924,944,944(3.0 vario),968,993
In
951 |
|
Autor |
RE: Witam |
marchewa
Użytkownik
Postów: 1403
Miejscowość: Jelcz-Laskowice
Data rejestracji: 02.01.12 |
Dodane dnia 10-04-2016 13:50 |
|
|
I ja się dołączę do opinii kolegów. Nie ma sensu dochodzić samemu do tego co fabryka zrobiła. Szczególnie ze jest w czym wybierać 944S +30Km 944 S2 +50 KM 944 Turbo + 60 KM 944 TurboS +90 KM. Nie ma absolutnie takiej możliwości żeby uzyskać któryś z wymienionych przyrostów mocy taniej niż zakup oryginału który nią dysponuje, a do efektem zawsze będzie auto które jest po prostu kundlemza którego nikt nigdy nie zapłaci, natomiast kupując dziś 944 s/s2/turbo masz praktycznie gwarantowany wzrost wartości za parę lat.
a wracajac do twojego pytania 944 przed '85 i po '85 to praktycznie 2 różne auta i chociaż niektóre zespoły pasuja z jednego do drugiego p&p to sie różnią. W rocznikach po '85 komfort jest faktycznie lepszy. |
|
Autor |
RE: Witam |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 10-04-2016 16:37 |
|
|
Ja napiszę tak, można z pewnością zrobić dużo jak z każdym silnikiem, ale żeby zyskać te 20-30KM w silniku 944 2,5L to będzie trzeba wydać tak ze 20 tysi.
Dodając to do ceny porządnego 944 zbliżamy się do Ceny 944 Turbo.
a co do E30 to moim zdaniem fajne auto, z 2,5L miało chyba 170KM, z wszczepionym 2,8 jeszcze więcej... do tego szpera... zdaje się jest tańsza niż w przypadku Porsche.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close
Edytowane przez PIeszczoH dnia 10-04-2016 16:38 |
|