Logowanie | |
Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem? Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.
Zapomniane hasło? Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
|
|
Autor |
RE: HAMOWNIA 2 |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 19-10-2009 22:00 |
|
|
Jurek mówił, że ostatnio w Krk też obciążeniówkę otwarli!
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: HAMOWNIA 2 |
tomo
Użytkownik
Postów: 615
Miejscowość: Chorzów, Gliwice
Data rejestracji: 07.04.08 |
Dodane dnia 19-10-2009 22:16 |
|
|
Filip: w "zasięgu" masz jeszcze hamownię Czerwionka-Leszczyny (Dębieńsko). W zeszłym roku tam się hamowałem i mają tam dobrej klasy sprzęt.
MAHA LPS 3000, obciążeniowa z hamulcem elektrowirowym. Byłem tam z trzema kumplami i płaciliśmy po 100zł, każdy hamował się dwa razy. Można by przedzwonić czy coś się zmieniło. Wklejałem wykres w poście http://924.pl/forum/viewthread.php?rowstart=100&forum_id=9&thread_id=1158#post_20942, jest tam kontakt do nich.
poprawka, w Będzinie widzę też mają - zerknij na mapkę http://www.klubhamowni.com.pl/naszerealizacje
Edytowane przez tomo dnia 19-10-2009 22:21 |
|
Autor |
RE: HAMOWNIA 2 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 19-10-2009 22:24 |
|
|
Zapomniałem o Twoim wykresie!
S2 ma jednak genialne motory... najlepsza 4-cylindrówka Porsche |
|
Autor |
RE: HAMOWNIA 2 |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 19-10-2009 22:26 |
|
|
Do "naszych" zabaw w pomiary mocy zdecydowanie polecam inercyjna. W zeszlym roku bylismy na obciazeniowce, w tym na inercyjnej i to w tym roku zdecydowanie bardziej mi sie podobalo. Przede wszystkim bardzo delikatnie obchodzi sie ona z silnikiem - obciazeniowa to mordęga dla silnika - Praktycznie wszystkie auta w zeszlym roku weszly na "czerwone pole" podczas pomiarow a dodatkowo jeden oddal plyny na zewnatrz... W tym roku na obciazeniowej nie bylo zadnych problemow - pomiar byl latwy, lekki i przyjemny - bez stresow o przegrzanie - max 30 sekund pelnego wcisniecia gazu i luz. jak ktos sie bawi w chipowanie to podstawa ale wtedy hamownia jest inaczej wykorzystana - pomiar-korekta-pomiar-korekta. Auto sie nie ugotuje. Przy mierzeniu calego zakresu pomiar jest zbyt dlugi - no chyba ze zlapiemy sobie tylko kilka punktow lub bedziemy robic przerwy ale tak to mozna sie hamowac i godzine...
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl |
|
Autor |
RE: HAMOWNIA 2 |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 20-10-2009 01:24 |
|
|
Poprawię tylko Michała, bo chciał napisać, że w tym roku byliśmy na inercyjnej.
Pan twierdził, że inercyjna jest bardziej dokładna (wiadomo, swoje chwali), ale
po tym co opowiadał muszę dodać, że na obciążeniowej musi siedzieć kompetentna
osoba. Trzeba wiedzieć jakie dać obciążenie na hamulec. W inercyjnej wystarczy
przelecieć się do max obrotów i wpisać jakie jest przełożenie. Dodatkowo w inercyjnej
(tej co byliśmy), jak już Pilatus zauważył, powinni obroty brać z silnika i wtedy
przeliczać przełożenie. Powinni "brać" obroty do wykresu i przełożenie z jednego
źródła. Nawet jeżeli nie będą idealna jak faktyczne silnika, to przynajmniej błąd
będzie taki sam.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: HAMOWNIA 2 |
tona
Użytkownik
Postów: 1556
Miejscowość:
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 20-10-2009 19:24 |
|
|
Js mam jednak ogromne zastrzezenia do tych pomiarow..moze i sa "mile dla silnika"ale przessuniecie max momentu o 1400 obrotow w gore przy sliniku Cichego i podobne przesuniecie w przypadku jednego z 924 nie jest mozliwe w przypadku nie modyfikowanego(powaznie) auta. Max momentu dla S2 jest przy 4100 i musi spadac pozniej a dla 924 przy 3500 a nie 5400 i4900. Mozliwe ze zle zostaly wyliczone przelozenia
924'82bylo 944S2'90bylo 944TS'89bylo 944TScup'88bylo 968turboS- |
|
Autor |
RE: HAMOWNIA 2 |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 20-10-2009 20:24 |
|
|
Tona - nie ma przesuniecia maxymalnego momentu tylko akurat w tym miejscu jest garb ktory na wykresie jest uznawany za max moment. Zobacz ze na wszystkich wykresach (924) jest tez duza ilosc momentu w okolicy 3000obr a pozniej lekki dolek i ten garb. Moc na wszystkich wykresach wystepuje w okolicy parametrow katalogowych. Qbak byl hamowany 2 razy (2 razy ustalano przelozenie) i wykres jest prawie identyczny ksztaltem. Wybralbym sie jeszcze na inna hamownie ale juz mi sie po prostu nie chce kolejny raz udowadniac bo tak mozna jezdzic w nieskonczonosc... Moze jakas inna grupa sie wybierze i przedstawi swoje wyniki?
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl |
|
|
|
|