Logowanie | |
Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem? Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.
Zapomniane hasło? Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
|
|
Autor |
RE: 24H Le Mans 2014 |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 17-06-2014 00:18 |
|
|
Jak się zrobiło przed chwilą wieczorem cicho na ulicy... i tak jakoś spokojnie...
to czekałem aż nadjedzie Corvetta i ponownie zgładzi moje ucho... ewentualnie
ktoś mi wrzuci petardę pod fotel...
Mulsane nocą...
https://www.youtube.com/watch?v=qd5DqDJevaQ
Jakość straszna,... ale klimat mam nadzieje czuć. Jak widać niektórzy potrafią
smacznie spać jak przelatuje Chevrolet lub inny Aston Ok, ok ja też smacznie
spałem
Ciachu, gdyby nie Ty i Twoja praca włożona w organizację wyjazdu to nie mam
pojęcia jakby się ten cały wyścig odbył Dzięki serdeczne!
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
Edytowane przez Qbak dnia 17-06-2014 01:06 |
|
Autor |
RE: 24H Le Mans 2014 |
vip3r
Użytkownik
Postów: 6074
Miejscowość: Wolica (k.W-wy/Janek)
Data rejestracji: 23.10.06 |
Dodane dnia 17-06-2014 00:36 |
|
|
o kurde - to to była corvetta jak do mnie dzwoniliście? co za huk - kurcze jak się robi samochód który jest jeszcze głośniejszy niż samochód po prostu bez tłumika?
czuć klimat.
ciachu - doskonale Cię rozumiem, ja miałem komfortowe warunki i snu też złapałem normalnie we własnym łóżku - a dziś się też czułem tak sobie - wiec wyobrażam sobie jak wy musicie sie czuć - tym bardziej że byłem u michala928 i opowiedział mi gdzie złapaliście te kilka godzin snu w czasie wyścigu - wariaci
rany - jak fajnie że porsche wróciło do Le Mans!
968 Cabrio http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=11503
911 i reszta http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=10460
FANTY do spylenia/zamiany : http://olx.pl/oferty/uzytkownik/2whg/
Edytowane przez vip3r dnia 17-06-2014 00:41 |
|
Autor |
RE: 24H Le Mans 2014 |
Lamer
Użytkownik
Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11 |
Dodane dnia 17-06-2014 08:06 |
|
|
Jedynie w TV ale Corvette C7.R zrobiły w tym roku na mnie absolutnie największe wrażenie.
Jak tylko jechały to objeżdżały wszystko co się ruszało w ich klasie RSR, Astony, F458 - bez znaczenia.
Poza tym design tego auta... obłęd
911 F
911 G
928 S
Lamer dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez Lamer dnia 17-06-2014 08:09 |
|
Autor |
RE: 24H Le Mans 2014 |
Lamer
Użytkownik
Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11 |
Dodane dnia 17-06-2014 08:08 |
|
|
i z profilu. Żałuję tylko, że nie mogłem zobaczyć go na żywo
911 F
911 G
928 S
Lamer dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 24H Le Mans 2014 |
lepacz
Użytkownik
Postów: 113
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 20.09.12 |
Dodane dnia 17-06-2014 09:19 |
|
|
Po przyjezdzie odhaczylem sobie udział w iprezie na liscie 100 rzeczy, jakie powinno sie zrobic w zyciu kazdego fana motoryzacji. Powiem szczerze, ze do tej pory nieszczegolnie sledzilem watek le mans, siedzenie przed TV przez 24 h nieszczegolnie mnie ekscytowalo. Za rok przesiedze cala dobe - przed telewizorem, badz znowu na torze... Jezeli znow mialbym pojechac, to nie wyobrazam sobie, ze mogloby zabraknąc kogokolwiek z tegorocznej Ekipy - było SUPER!
356 '65
986 '97
964 '91 first owner Sobiesław Zasada
Były 996 '98, 968 '92 |
|
Autor |
RE: 24H Le Mans 2014 |
ciachu
Administrator
Postów: 4155
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06 |
Dodane dnia 17-06-2014 10:23 |
|
|
Lepacz wez mi podeslij ta liste na PW
924.pl
951 '88
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86 |
|
Autor |
RE: 24H Le Mans 2014 |
igor
Użytkownik
Postów: 3896
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 17-06-2014 10:57 |
|
|
Lepacz - a ja mam Twoją kaczkę
Mogę jeszcze mieć coś należącego do innych (scyzoryki?), ale to pewnie dziś zauważę, bo jeszcze się nie rozpakowałem
Dorzuciłem troszkę zdjęć do galerii (w tym marchewę z wydechu Ferrari, nr 20 przejeżdżający obok telebimu, na którym jest onboard nr 20):
https://plus.google.com/photos/111566251143935994100/albums/6025514438674488625?authkey=CMCxjZKuqMO8lAE
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76 |
|
Autor |
RE: 24H Le Mans 2014 |
lepacz
Użytkownik
Postów: 113
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 20.09.12 |
Dodane dnia 17-06-2014 12:09 |
|
|
ciachu napisał/a:
Lepacz wez mi podeslij ta liste na PW
Ciachu, nie mogę bo żona jeszcze pocztę przejrzy i będę spał na wycieraczce - wiesz tam jest duzo podpunktow z roznymi kobietami i innymi figurami geometrycznymi...
Igor złodzieju, oddawaj kaczkę!
356 '65
986 '97
964 '91 first owner Sobiesław Zasada
Były 996 '98, 968 '92 |
|
Autor |
RE: 24H Le Mans 2014 |
vip3r
Użytkownik
Postów: 6074
Miejscowość: Wolica (k.W-wy/Janek)
Data rejestracji: 23.10.06 |
Dodane dnia 17-06-2014 12:46 |
|
|
lepacz napisał/a:
ciachu napisał/a:
Lepacz wez mi podeslij ta liste na PW
Ciachu, nie mogę bo żona jeszcze pocztę przejrzy i będę spał na wycieraczce - wiesz tam jest duzo podpunktow z roznymi kobietami i innymi figurami geometrycznymi...
Igor złodzieju, oddawaj kaczkę!
- czy my na pewno nadal mówimy o byciu fanem motoryzacji?
a jak się boisz to mojej żonie wystarczyłoby przejrzenie tego Twojego wpisu
kaczki -?! co wy żeście tam robili! EDIT: Cofam pytanie NIE CHCĘ WIEDZIEĆ
968 Cabrio http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=11503
911 i reszta http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=10460
FANTY do spylenia/zamiany : http://olx.pl/oferty/uzytkownik/2whg/
Edytowane przez vip3r dnia 17-06-2014 12:46 |
|
Autor |
RE: 24H Le Mans 2014 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 17-06-2014 19:18 |
|
|
lepacz napisał/a:
Igor złodzieju, oddawaj kaczkę!
Co tam kaczka - ja się zastanawiam czy Qbak oddał Słodziaka
Acha - ja trzy kotki oddałem
A tak na poważniej - jeszcze do dziś mnie trzyma. Wczoraj w pracy stopień rozkojarzenia sięgnął zenitu Ilosć wrażeń - ogromna!
Wiedziałem, że Le Mans to jest takie klasyczne "must be" dla fana motoryzacji, ale obecność tam przeszła wszelkie wyobrażenia.
Kwintesencja Le Mans to nie wyniki, nie piękny widok z wielu kamer rozmieszczonych w każdym miejscu toru, nie na dłuższą metę nudna relacja w TV.
Tam trzeba o prostu BYĆ!!! Masz wrażenie, że obok Ciebie są tacy sami wariaci jak Ty. Na każdym kroku namioty a przy nich Ferrari, Astony, TVR, itp. O Porsche nie wspominam, bo o takie np GT3 człowiek potykał się na każdym rogu. Le Mans to atmosfera, ludzie, widoki, dźwięki...
Grzmot dwóch Corvette oraz Ferrari idących zderzak w zderzak bezcenne. Wspaniałe serie zakrętów przed i za Dunlopem. Prototypy "połykające" auta z innych klas jakby to były furmanki. 61 Porsche Cup w jednym wyścigu, prawdziwy Rothmans w akcji. Mulsanne w nocy. No i Arnage...
Arnage o 5 rano będę pamiętał do końca życia. Bliskość aut idących pełnym ogniem kilka metrów obok, zapach wyścigowego paliwa, rozmazany widok spowodowany zmęczeniem po całym dniu, hałas powodujący wręcz ból, ludzie śpiący tuż przy torze... Pełen odlot, wrażenie kompletnego odrealnienia...
No i wspaniała atmosfera w Ekipie 924.pl - dziękuję wszystkim Wam, gdyby nie Wy to tych emocji byłoby na pewno mniej!
P.S. nie wyobrażam sobie nie pojechać tam znów.
P.S. 2 Qbak - Ty wiesz co masz zrobić
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89 |
|
Autor |
RE: 24H Le Mans 2014 |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 17-06-2014 21:20 |
|
|
Wiem, wiem... jeszcze wcześniej muszę pokonać jeden etap - obejrzeć nagrany wyścig
Mam nadzieje że nikt z Was nie wątpił:
https://www.youtube.com/watch?v=GXYD_UAHhl0
Połowa:
https://www.youtube.com/watch?v=sgo-wm8xUvU
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
Edytowane przez Qbak dnia 17-06-2014 21:25 |
|
Autor |
RE: 24H Le Mans 2014 |
vip3r
Użytkownik
Postów: 6074
Miejscowość: Wolica (k.W-wy/Janek)
Data rejestracji: 23.10.06 |
Dodane dnia 17-06-2014 21:43 |
|
|
długo się zastanawiałem jak porsche przekuje to na sukces no i ten pierwszy filmik naprawdę niezły
to umawiajmy się na Le Mans 2015 !
968 Cabrio http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=11503
911 i reszta http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=10460
FANTY do spylenia/zamiany : http://olx.pl/oferty/uzytkownik/2whg/
Edytowane przez vip3r dnia 17-06-2014 21:43 |
|
Autor |
RE: 24H Le Mans 2014 |
GaZiK
Użytkownik
Postów: 467
Miejscowość:
Data rejestracji: 17.06.08 |
Dodane dnia 18-06-2014 10:31 |
|
|
Moja galeria: https://www.dropbox.com/l/kBM8NxtuqPkCOKLcxOt56s?
944 S2 Targa "Czarnula" - było
944 S2/Cup "Malina" - jest |
|
Autor |
RE: 24H Le Mans 2014 |
Jarzyna
Użytkownik
Postów: 1704
Miejscowość: Szczecin / Warszawa
Data rejestracji: 03.10.10 |
Dodane dnia 18-06-2014 11:04 |
|
|
co to za Pani w 962? o ile to w ogole 962 bo te ich wszystkie bolidy myle ;P
oferuję druk 3d części wszelakich i usługi filmowe - tel So9 6o6 S33
_________________________________
951 '86 us - wieprzowina - 2.5L 16V turbo... work in progress
były
Volvo s80 II - mdła wołowina - 4.4L V8 315hp - najnudniejsze 300 kunia w tej czesci galaktyki
Volvo S60 R - surowa wołowina - 2.5L 20V turbo. sprzedany
944s2 '90 - sprzedany, wypatroszony śmiga po torach europy.
VW NewBeetle V5 SportLimited - sprzedany
Mercedes C124 '95 E-Klasse Coupe - sprzedany
AlfaRomeo 156 Sportwagon 1.9 JTD - oby się Simprezowi nic nie stało.. |
|
Autor |
RE: 24H Le Mans 2014 |
igor
Użytkownik
Postów: 3896
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 18-06-2014 12:49 |
|
|
Ciachu - prośba - wyślij mi lub wrzuć w eter filmik z naszego przejazdu po Simpreza...
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76 |
|
Autor |
RE: 24H Le Mans 2014 |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 18-06-2014 13:43 |
|
|
wygląda, jak by pisała SMS'a (na szczęście nie w czasie jazdy)
Zdjęcia... jakże różne foto-podejście do tego samego tematu widać u Igora i Gazika
Obie galerie fajne: punkt dla Igora za szybkie podrzucenie wygłodniałej gawiedzi obrazkowych kąsków i punkt dla Gazika za nieco pornografii (technologicznej na zdjęciach.
Bardzo podoba mi się, że w doświadczonych zespołach, gdzie stosuje się technologie rodem z kosmosu (tam gdzie potrzeba) stosuje się też sprawdzone stare metody - tu mam na myśli korekcję geometrii "na sznurek". Stać ich przecież na lasery, kamery CCD i inne bajery, które sprzedaje się nam (klientom) jako jedyną metodę profesjonalnej pracy. A tu proszę - sznurek pośród pojazdów za setki tysięcy Euro.
Zmierzam do dygresji - mechanik, który ustawia mi geometrię w 924 zaskoczył mnie jakieś 2 lata temu, bo zaczął mi przypinać do kół, jakieś wymyślne zabawki laserowe, zamiast tradycyjnych głowic z "światełkiem z małej żaróweczki" i blaszanych tablic przed autem. Pytam go, czy teraz będzie 10 razy dokładniej i 5 razy szybciej? Odpowiada: nie - może będzie tak samo dokładnie i tylko trochę wolniej, ale za to 2 razy drożej. Dalej wyjaśnił mi, że co raz mniej klientów przyjeżdżało do niego na geometrię, bo... robił to tradycyjnymi metodami, a u konkurencji obok jest laser i kamery CCD i komputer, który pokazuje mechanikowi na ekranie, którą śrubą w którą stronę ma pokręcić.
Żałosne... zarówno podejście (oślepionego tymi laserami chyba) jaki i redukcja człowieka do "humanoidalnego elementu wykonawczego". Na myślenie nie ma tu już miejsca.
A tu proszę - taka miła niespodzianka w LeMans - sznurek .
Widzę też, że wyjazd bez kontaktów z lokalnymi stróżami prawa się nie liczy
Podziękowania dla Ciacha za telefon z toru gdy przejeżdżały te potwory (a nawet nagrał mi to na sekretarkę ). Obiektywnie rzecz biorąc w słuchawce słychać tylko jakieś maksymalnie przesterowane dźwięki, ale wyobraźnia dorobiła resztę i wyraźnie słyszałem ryk jednostek napędowych .
I zdaje się, że powinienem też podziękować Igorowi za... zdolności biznesowe .
pzdr
jacek/pilatus |
|
Autor |
RE: 24H Le Mans 2014 |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 18-06-2014 15:09 |
|
|
Jacek, bo widzisz tak jak mechanika sprowadzono do roli wymieniacza części, tak każdą inną dziedzinę też próbuje się sprowadzić. Efektem może to robić każdy, choćby nie miał pojęcia co robi, ale komputer mówi kręć w prawo... a kiedyś było potrzeba kogoś kto będzie rozumiał co robi i co ustawia, a jak jest coś nie tak, to jak wszystkie parametry przestawić żeby jednak było OK.
Raz zajechałem jednym z moich zmodyfikowanych samochodów na Okręgową stację diagnostyczną w naszym Piasecznie, która prowadzi też inne usługi.
Pan diagnosta wybrał model pojazdu wszedł pod auto i mówi:
d: Proszę Pana tu się wszystko rusza u góry, Pan musi to naprawić
Ja: Proszę Pana, w tym aucie ma Pan świeże tuleje poliuretanowe i górne wahacze z regulacją, musi Pan to ustawić i skręcić.
d: Proszę Pana, ten pojazd nie ma regulacji górnych wahaczy i pokazuje mi informacje z komputera.
Więc powiedziałem mu, że jak spojrzy to zobaczy, że ten konkretny samochód ją posiada,
zapytałem raz jeszcze czy ustawi geometrię czy nie... odparł że nie, więc pojechałem gdzie indziej...
Żenujące, omijam tą stację szerokim łukiem.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: 24H Le Mans 2014 |
ciachu
Administrator
Postów: 4155
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06 |
Dodane dnia 18-06-2014 17:20 |
|
|
No to i ode mnie kilka "roboczych" zdjęć ustrzelonych telefonem
https://plus.google.com/u/0/photos/103827199999345456912/albums/6025935249091929025
Chciałbym uzupełnić swój wpis, że po dojściu do siebie już chciałbym tam ponownie wrócić. Będąc uczciwym muszę napisać, że oczekiwany tzw. Mad Friday był po prostu leniwym dniem na kempingu z możliwością zwiedzenia punktów obserwacyjnych, rozbicia namiotu, przygotowania się.. no może oprócz nocy z piątku na sobotę, ale o tym później.
Wyścig legend czy Carrera Cup po prostu fajny. Ale kiedy nadeszła godzina 15.. tego się nie da opisać słowami.. dopiero wtedy zrozumiałem co ja/my tam tak naprawdę robimy.. Toż to obłed, dźwięk tych bolidów spowodował u wszystkich najprawdziwszy śmiech ze szczęścia, że jesteśmy tam i jesteśmy częścią tego wspaniałego widowiska.
Wcześniej mięliśmy niemałe przygody, o których już wspomniałem kilka stron wcześniej na gorąco. Niestety nie miałem jak kontynuować, ponieważ brak było na torze WIFI.
Dla mnie najciekawsze wspomnienia niezłych jaj jakie nam się przytrafiły to oczywiście osławiona już niespodzianka, która czekała na nas na lotnisku w bagażu Lepacza. Każdy podróżował z jakimś fajnym gadżetem - kaczką, pianinkiem itp. Ubaw po pachy, na prześwietlaniu bagażu, na kempingu.. Jadąc w tamtą stronę, a w zasadzie opuszczając lotnisko de De Gaullea byliśmy świadkami samolotu, który podchodząc do lądowania w zasadzie stał w miejscu.. nikt nie widział o co chodzi, następnie wszyscy myśleli, że to balon w kształcie samolotu. Ostatecznie chyba wylądował, ale do dziś nie wiadomo co to tak naprawdę było? Tak, to zapamiętam na pewno.
Zapadnie mi tez w pamięci zamieszanie jakie zrobiliśmy w supermarkecie podczas zakupów, wypakowując i pakując koszyk z produktów po 100 razy.
Generalnie będąc już tam w trakcie wyścigu można było odnieść wrażenie, że jest zbyt mało telebimów, aby każdy był przez cały czas na bieżąco. Ekrany były tylko w pobliżu większych skupisk publiczności, a i tak nie były zawsze dobrze widoczne. Tutaj rozczarowanie. Czasem nawet musiałem wspomagać się telefonem do przyjaciela (w roli Vip3ra), aby dowiedzieć się co się tak naprawdę tam dzieje. Ale jak już dojdzie się do jednego z punktów widokowych, w których dobrze widać telebim (a wbrew pozorom nie ma dużego tłoku), można przyjąć bardzo wygodną pozycję siedzącą, a nawet leżącą, to jest bajka! Jednak tam trzeba być przynajmniej 2x, bo za drugim razem wiesz już wszystko, gdzie powinieneś skierować swoje kroki.
Noc podczas 24 H Le Mans to prawdziwa magia... tego się już kompletnie nie da opisać. Jedziesz na zakręt Mulsane, parkujesz auto w miasteczku i zbliżasz się w nocy do punktu widokowego. Wszystkie Twoje zmysły buzują, bo słyszysz zza drzew i budynków wszechobecny, rozrywający nocne powietrze dźwięk. To naprawdę robi ogromne wrażenie. Jak już doszliśmy na miejsce, rozłożyliśmy karimaty, wskoczyliśmy w śpiwory i leżąc w rządku przytuleni do siebie, w ciemnicy, rozświetlani reflektorami przejeżdżających bolidów, zdaliśmy sobie sprawę, że i tak nikt nam nie uwierzy, co w tym momencie przeżywamy, ponieważ żadne słowa tego nie opiszą. Spać w miejscu, gdzie pod nogami przelatują nam grupu supermaszyn z taką szybkością, że zaprzeczają wszelkim prawom fizyki.
Wrócę jeszcze na chwilę do dźwięku, bo to najważniejszy element Le Mans. Corvetty i Astony napierdzielały tak, że porównać to można chyba tylko do 50 petard wrzuconych pod nogi słuchacza. Ferrari to mistrz dźwięku wysokich obrotów. 911 po prostu głośne, ale nie niezwykłe. Generalnie kategorie GT Pro czy AM to były najgłośniejsze maszyny. Niektóre prototypy też były baaardzo głośne. 919 Hybrid dawał radę i nie było się czego powstydzić - fajny rasowy dźwięk. Za to Etrony Audi to.. nie wiem jak to nazwać.. dźwięk aerodynamiki i to wszystko. Szum rozcinanego powietrza, odnoszę wrażenie, że moje 924 na slickach wydawało zdecydowanie głośniejszy dżwięk. Gdzie tam się znalazł niby silnik TDi to ja nie wiem, bo dźwięku po porstu nie było. To naprawdę było ciekawe zobaczyć coś takiego, ale tylko pod warunkiem, że w Le Mans zawsze będą się obok ścigały głośne auta. Bo gdyby wszystkie auta tak dźwięczyły szumem powietrza jak Audi, to chyba był by koniec motorsportu na świecie. Także na pewno to nie jest kierunek właściwy!
Najfajniejszy zaraz obok dźwięku jest jednak fakt, z którego zresztą słynie 24 godzinny wyścig, to, że na tor puszczone są auta różnych klas, i w zasadzie przez cały czas, w każdym miejscu na torze, na oczach publiczności, dochodzi do spektakularnych wyprzedzeń, czasem bardzo niebezpiecznych. To jest MEGA widowiskowe. Podziwiam kierowców, którzy robią takie rzeczy i muszą zachować przy tym maksymalne skupienie, aby nie było tragedii. I mam tu na myśli kierowców tych niższych kategorii... Wyobrażacie to sobie ścigać się patrząc przez cały czas w lusterka wsteczne??
Trzecia rzecz, o której tutaj po prostu trzeba wspomnieć to czas... a dokładniej te 24h. Siedząc przez telewizorem nie czuje się tego - wydaje się to naturalne - no jeżdżą sobie przez całą dobę i już. Idziesz spać, wstajesz rano i włączasz eurosport, ot nic dziwnego. Ale będąc na torze, kiedy pokonujesz na własnych nogach kilometry, czujesz zmęczenie oraz upływający czas.. zdajesz sobie sprawę, że dla Ciebie właśnie minął potwornie długi moment, nogi wchodzą Ci w du**, byłeś już prawie wszędzie, a minęło.. 6 h tj. 1/4 wyścigu! Dopiero! Po 12h nie chce się wierzyć, że wszystkich czeka jeszcze drugie tyle. To niebywałe, że te maszyny wytrzymują trudy wyścigu przez tyle czasu. To niewyobrażalne.
I chyba doszedłem do końca tego co chciałem Wam przekazać. Dodam tylko jeszcze, że nie wyobrażam sobie pojechać tam samemu, czy tylko z jedną osobą towarzyszącą w postaci kobiety u boku. Tam po prostu trzeba pojechać z kumplami tak jak my to zrobiliśmy. Zresztą, z takiego założenia wychodzą prawie wszyscy, bo na torze kobiet było z... 1%? Reszta to testosteron. Zwłaszcza na rondzie z piątku na sobotę Ale to postaram się Wam pokazać może na jakimś filmiku.
924.pl
951 '88
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86
ciachu dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez ciachu dnia 18-06-2014 18:26 |
|
Autor |
RE: 24H Le Mans 2014 |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 19-06-2014 12:04 |
|
|
Ja, jak zwykle ostatnio, znów wlokę się w ogonie. I wszyscy muszą na mnie czekać Ale w końcu też mogę się podzielić wrażeniami ze wspólnego wyjazdu. W wersji obrazkowej prezentują się takowoż:
http://www.fotosik.pl/u/simprez/album/1637160
Ostrzegam: jakość kalkulatorowa nieco bije po oczach. Szczęście, że pozostali już wrzucili swoje galerie (Igor - wow!). Nom, ale co własne, to własne
Skrótowo: było na wypasie! Full adrenaliny (od momentu przylotu na CDG do momentu okrętowania w Eindhoven - znowu niedoczas. Zaś pomiędzy mnóstwo luda, mnóstwo hałasu, mnóstwo porszaków, mnóstwo frajdy. I mało snu).
Ukłony:
1) dla Ciacha za zaproszenie od udziału i za perfekcyjną organizację. I za szoferowanie naszym LeMans-shuttle: 1 kierowca + 7 (w porywach 9) pilotów/nawigatorów, do tej pory nie wierzę, że się udało przejechać bez przygód, chyba, że jakieś przespałem )
2) dla Lepacza i Qbaka za wspólne namiotowanie (chyba nie chrapałem zanadto, mam nadzieję),
3) dla wszystkich pozostałych za fantastyczne 2 dni we wspólnym towarzystwie, fantastycznej atmosferze i super wolnym czasie, którego już od dłuższego czasu mi brakowało.
No to teraz relacja rozszerzona z wyjazdu na 24h LM 2014:
Zaczęło się dzień przed, we czwartek, kiedy (raczej przypadkowo) dowiedziałem się, że pociąg, który miał mnie przewieźć bezpośrednio z lotniska (CDG - fantastyczna budowla! Żebym dożył podobnych i u nas) do Le Mans, wziął się i został zrzucony z rozkładu jazdy. No bo strajk i tyle! Co robić? Nocleg? Szukać innego pociągu (wolne miejsca dopiero w sobotę rano)? Wynajem auta na 2 dni? Biorę i zamawiam auto.
Piątek. Lądowanie na CDG o 17.00. Kolejka lotniskowa z T2 na T1 (2 koniec lotniska, ze dobre 4-5km) i biuro wypożyczalni. Dowodzik, prawko, karta. Ekhm... Sir! You can't rent the car with this type of card. It's payment card. You should have a credit card. Sorry, we can't help you. I tak w kolejnych paru okienkach. No to zonk! D*pa, D%pa i kamieni kupa. Co robić? Już po 18.00. Idziemy na żywioł. Do Paryża a potem się zobaczy. No i spędziłem najbliższe parę godzin poznając uroki paryskiej/francuskiej komunikacji. I powiem Wam coś: jest REWELACYJNA! Wszystko logicznie rozplanowane, oznakowane, świetna informacja podróżna (pełno ludzi w kamizelkach Information, z którymi bardzo łatwo się dogadać po angielsku. Nawet bilet pomogą Ci kupić). Z CDG niebieską kolejką podmiejską do dworca Gare du Nord (9,75 Euro), tam przesiadka w metro (linia 8) i przejazd do dworca Montparnasse (1,70 Euro) i stamtąd odjazd pociągiem (ostatnim, ufff...) o 21.06 do LeMans (32,50 Euro). Na Centralnym w Wawie bym się pogubił, a w Paryżu nie byłem w stanie. O 23.25 przyjazd do LM. Tam odebrała mnie znajoma załoga Caravelle koloru bordo (takimi samymi poruszali się goście z fabrycznej ekipy Porsche!) i w końcu jedziemy na biwak. Simprez, ty jeszcze nie wiesz co tu się dzieje. Najgorsze dopiero przed tobą. Oddamy Cię Anglikom, to może nas przepuszczą! Przed nami rondo, za którym jest wjazd na biwak. Rondo jest oblężone przez watahę Brytoli (tudzież neandertali, którym po 2 jasnych pełnych wajcha pod czerepem przestawia się w pozycję "Full Amok". Grożą ciężkim naruszeniem ciała lub mienia, gwałtem, fekaliami, petardami i racami rzucanymi pod auta i ogólnie samymi złymi rzeczami, o ile nie zobaczą driftu czy też choćby palenia gumy na rondzie. Jakoś udało się przejechać. A te ciule ostatnie na mój przyjazd jeszcze fajerwerki odpaliły Uff - nareszcie biwak! Przywitanie, zakwaterowanie, pora spać. W towarzystwie dźwięków słabego acz donośnego techno i burczenia (i kurzu) od wściekłych motorynek.
Myth busters no I: brak karimaty grozi kalectwem i niepłodnością.
Kalectwem nie grozi. Niepłodnością? Się okaże. W każdym bądź razie: karimaty nie miałem, a spało mi się bardzo wygodnie.
Na tym koniec części I.
c.d.n.
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: 24H Le Mans 2014 |
ciachu
Administrator
Postów: 4155
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06 |
Dodane dnia 03-02-2015 13:02 |
|
|
Skoro Simprez skończył w połowie, to może ja dokończę
Trochę to trwało - filmik z Le Mans. Głośniki a nawet lepiej słuchawki - jest czym ucho nacieszyć.
https://www.youtube.com/watch?v=NJsISMncXm0
924.pl
951 '88
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86
Edytowane przez ciachu dnia 03-02-2015 13:29 |
|
|
|
|