Autor |
Pasy - tylna kanapa |
MaxSax
Użytkownik
Postów: 56
Miejscowość:
Data rejestracji: 25.07.17 |
Dodane dnia 19-08-2019 12:38 |
|
|
Witam,
Wiem ze temat jest sie juz na forum, ale w sumie to nie znalazłem rozwiazania dla mojego pomyslu. Nadszedl taki moment, ze musze zalozyc 3-punktowe pasy bezpieczenstwa z tylu.
Mam pytanie czy ktos juz przerabial ten temat?
Czy macie moze jakies sugestie odnosnie producenta lub rozwiazan?
Znalazlem na eBay'u takie pasy dla tego prosze o opinie bardziej doswiadczonych uzytkownikow.
Ze wzgledow bezpieczeństwa nie ma mowy o zadych uzywkach, sztukowaniu i druciarstwie.
Pasy:
https://www.ebay.de/itm/Sicherheitsgurt-hinten-fur-Porsche-924-76-88-3-Punkt-stat-schwarz-200A/182315961774?hash=item2a72e0cdae:g:6SAAAOSwCJxaAyHz
Przepraszam za brak polskich znakow.
Edytowane przez MaxSax dnia 19-08-2019 13:35 |
|
Autor |
RE: Pasy - tylna kanapa |
tsubasa
Użytkownik
Postów: 1646
Miejscowość: Wieliczka
Data rejestracji: 16.10.16 |
Dodane dnia 19-08-2019 13:23 |
|
|
ale czemu w temacie o imprezach?
Cayenne Classic 955| 987S| 928S
www.pasjaporsche.pl |
|
Autor |
RE: Pasy - tylna kanapa |
MaxSax
Użytkownik
Postów: 56
Miejscowość:
Data rejestracji: 25.07.17 |
Dodane dnia 19-08-2019 13:34 |
|
|
O.. przepraszam. Moje niedopatrzenie. |
|
Autor |
RE: Pasy - tylna kanapa |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 19-08-2019 19:59 |
|
|
Największym problemem jest to, że nie masz trzeciego punktu mocowania w aucie.
Zakładam, że masz 924 2.0
Używanych pasów bym nie skreślał, ale to co znalazłeś może być dużym ułatwieniem
dla osób które szukają pasów trzypunktowych.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Pasy - tylna kanapa |
MaxSax
Użytkownik
Postów: 56
Miejscowość:
Data rejestracji: 25.07.17 |
Dodane dnia 20-08-2019 08:17 |
|
|
Nie jest tak zle, auto seryjnie ma pasy biodrowe.
W slupku C jest zaslepka wraz ze sruba na mocowanie pasa.
Chodzi mi jedynie o potwierdzenie czy te pasy podejda, teoretycznie sie
zgadza a w praktyce roznie wychodzi. Dla tego pytam bardziej doswiadczonych.. |
|
Autor |
RE: Pasy - tylna kanapa |
Andrew
Użytkownik
Postów: 1464
Miejscowość: Niegowonice, woj. śląskie, blisko Łazy
Data rejestracji: 30.10.09 |
Dodane dnia 20-08-2019 09:32 |
|
|
W pierwszym swoim 944 zamontowałem drugie biodrówki po przekątnej. Masz wtedy tylko dwa zapięcia na dole.
Trzeba tylko dołożyć tulejkę dystansową do mocowania na słupku, żeby nie odgnieść tapicerki słupka.
Jak Qbak pisał, nie ma mocowania zwijacza i nawet tapicerka bagażnika jest wtedy inna, bo jest wybrzuszenie na zwijacz.
Andrew
924S US '87 2.5 M44.07
944 '88 LY7U
Był Boxster '97 2.5 M96.20 L92U
Był 944 '88 2.7 M44.11 LY7U M220 |
|
Autor |
RE: Pasy - tylna kanapa |
kondzi
Użytkownik
Postów: 1543
Miejscowość: Gdynia/Świerczów/Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16 |
Dodane dnia 20-08-2019 10:53 |
|
|
A po co Ci 3-punkt tak w ogóle? Może lepiej rurkę między słupki i 4 punktowe zamontować?
Pozdrowienia,
Konrad
--
[img]https://www.bearsgarage.pl/wp-content/uploads/2024/02/Logo-1-full-xs.png[/img]
'93 Porsche 928 GTS
'89 Porsche 944 Turbo
'83 Porsche 911 Carrera 3.2
'81 Porsche 924 Turbo |
|
Autor |
RE: Pasy - tylna kanapa |
MaxSax
Użytkownik
Postów: 56
Miejscowość:
Data rejestracji: 25.07.17 |
Dodane dnia 20-08-2019 11:29 |
|
|
Poszukiwania pasow spowodowane sa pojawieniem sie malej pasazerki.
O ile na razie i tak podrozuje w nosidelku z przodu to 3 punktowy pas jest
pomyslany bardziej pod bezpieczenstwo mojej zony.. ktora odziwo miesci sie z tylu.
Nie wiem jak ale wsiadla.. Poza tym za mniejwiecej rok Mala bedzie juz mogla jezdzic
samodzielnie z tylu. Tyle ze musza byc pasy. Dla tego mysle nad zastapieniem 2 punktowych
3 punktowymi. |
|
Autor |
RE: Pasy - tylna kanapa |
Bilek
Użytkownik
Postów: 224
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 13.06.06 |
Dodane dnia 21-08-2019 14:42 |
|
|
Andrew napisał/a:
Jak Qbak pisał, nie ma mocowania zwijacza i nawet tapicerka bagażnika jest wtedy inna, bo jest wybrzuszenie na zwijacz.
Tak ale te pasy z aukcji są statyczne i z tego co widzę na zdjęciach nie wymagają punktu mocowania w bagażniku więc stanowią alternatywę.
Pozostają trzy kwestie:
1. Długość pasa - tu zakładam że skoro jest dedykowany do 924 to powinno być ok.
2. Czy te pasy posiadają homologację. W opisie co prawda jest napisane, że "EEC legal" ale nie wiem co to oznacza. Trzeba by wysłać pytanie do sprzedawcy i to doprecyzować.
3. Pytanie czy taki układ pasów był badany w samochodzie tzn czy były 924 ze statycznymi pasami trzypunktowymi gdzie na słupku był punkt kotwiczenia pasa a nie przelotka jak w pasach ze zwijaczem. Innymi słowy czy punkt na słupku wytrzyma obciążenie podczas wypadku. Tu nie wiem gdzie szukać odpowiedzi.
Porsche 924 '82 zabytek
Porsche 944 '83 zbytek |
|
Autor |
RE: Pasy - tylna kanapa |
Dlugi
Użytkownik
Postów: 3407
Miejscowość: Lublin i okolice.
Data rejestracji: 05.02.06 |
Dodane dnia 25-08-2019 14:45 |
|
|
Mam pasy tylne 2 punktowe ale zwijane, jakby ktoś chciał.
Pozdrawiam
Porsche & ? |
|
Autor |
RE: Pasy - tylna kanapa |
MaxSax
Użytkownik
Postów: 56
Miejscowość:
Data rejestracji: 25.07.17 |
Dodane dnia 26-08-2019 07:26 |
|
|
Bilek napisał/a:
Andrew napisał/a:
Jak Qbak pisał, nie ma mocowania zwijacza i nawet tapicerka bagażnika jest wtedy inna, bo jest wybrzuszenie na zwijacz.
Tak ale te pasy z aukcji są statyczne i z tego co widzę na zdjęciach nie wymagają punktu mocowania w bagażniku więc stanowią alternatywę.
Pozostają trzy kwestie:
1. Długość pasa - tu zakładam że skoro jest dedykowany do 924 to powinno być ok.
2. Czy te pasy posiadają homologację. W opisie co prawda jest napisane, że "EEC legal" ale nie wiem co to oznacza. Trzeba by wysłać pytanie do sprzedawcy i to doprecyzować.
3. Pytanie czy taki układ pasów był badany w samochodzie tzn czy były 924 ze statycznymi pasami trzypunktowymi gdzie na słupku był punkt kotwiczenia pasa a nie przelotka jak w pasach ze zwijaczem. Innymi słowy czy punkt na słupku wytrzyma obciążenie podczas wypadku. Tu nie wiem gdzie szukać odpowiedzi.
Bilek, bardzi dziekuje za merytoryczna odpowiedz.
Pozdrawiam |
|
Autor |
RE: Pasy - tylna kanapa |
kondzi
Użytkownik
Postów: 1543
Miejscowość: Gdynia/Świerczów/Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16 |
Dodane dnia 26-08-2019 09:33 |
|
|
Nie łudźcie się, że 40 lat temu ktoś jakoś bardzo się nad tym pochylał.
Czy wytrzyma, to inna sprawa. Moim zdaniem i tak lepsze to, niż nic.
Tym bardziej nie liczyłbym, że to będą rozwiązania w pełni legalne, no bo przecież nie było auto homologowane do...
Pasy do motorsportu też często nie mają homologacji drogowej, a jednak lepiej czułbym się zapięty w 5-punkt :-)
Dzieci mają to do siebie, że są mniejsze - mniej ważą, ale też pasowałoby, aby punkty mocowania pasów były dopasowane do ich gabarytów.
Jakiś czas nad tym myślałem i najlepsza opcja jaką wymyśliłem na tył dla malucha, to pasy 4 punktowe. 2 punkty przy siedzisku, a dodatkowe dwa trzeba sobie rzrobićr1; montując belkę (rurę bezszwową jak do klatki) pomiędzy tylnymi słupkami w punktach mocowania pasów.
Jak ktoś ma lepszy pomysł, to chętnie poznam. Powyższe jest mało inwazyjne i odwracalne dla auta oczywiście w pełni.
Pozdrowienia,
Konrad
--
[img]https://www.bearsgarage.pl/wp-content/uploads/2024/02/Logo-1-full-xs.png[/img]
'93 Porsche 928 GTS
'89 Porsche 944 Turbo
'83 Porsche 911 Carrera 3.2
'81 Porsche 924 Turbo |
|
Autor |
RE: Pasy - tylna kanapa |
Bilek
Użytkownik
Postów: 224
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 13.06.06 |
Dodane dnia 26-08-2019 20:58 |
|
|
kondzi napisał/a:
Nie łudźcie się, że 40 lat temu ktoś jakoś bardzo się nad tym pochylał.
No nie wiem może cię zaskoczę ale przepisy dotyczące homologacji pasów bezpieczeństwa weszły w życie pod koniec 1975 roku (dyrektywa 76/115/EWG) i co ciekawe o ile wymagania co do typu pasów się zmieniły to wymagania odnośnie wytrzymałości już nie.
Przy rozwiązaniu z belką problemem może być prawidłowe ułożenie pasa co jest równie istotne jak wytrzymałość. Trzeba to sprawdzić. No i dorosła osoba już z tyłu nie wsiądzie.
Co do legalności to sprawdziłem i w żadnym 924/944 w PET nie znalazłem trzypunktowych pasów statycznych na tył choć była opcja w 924 pasów satycznych trzypunktowych przednich. Jeżeli producent tych pasów z aukcji chwali się że są EEC Legal to być może mają homologację lub certyfikat TUV, który w Niemczech dopuszcza je do montażu. U nas co prawda taki certyfikat niewiele daje z punktu prawa, ale u nas też świadomość policji / diagnostów jest dużo niższa i mało prawdopodobne żeby ktoś się przyczepił.
Porsche 924 '82 zabytek
Porsche 944 '83 zbytek |
|
Autor |
RE: Pasy - tylna kanapa |
kondzi
Użytkownik
Postów: 1543
Miejscowość: Gdynia/Świerczów/Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16 |
Dodane dnia 26-08-2019 21:35 |
|
|
Bilek napisał/a:
kondzi napisał/a:
Nie łudźcie się, że 40 lat temu ktoś jakoś bardzo się nad tym pochylał.
No nie wiem może cię zaskoczę ale przepisy dotyczące homologacji pasów bezpieczeństwa weszły w życie pod koniec 1975 roku (dyrektywa 76/115/EWG) i co ciekawe o ile wymagania co do typu pasów się zmieniły to wymagania odnośnie wytrzymałości już nie.
Mówię raczej o wożeniu dzieci w fotelikach itp.
Jeśli chodzi o ułożenie pasa, to problemu nie widzę - możesz go na milion sposobów umieścić na rurce w dowolnym położeniu tak aby się nie przesunął w bok.
Tak jak pisałem powyżej - ja nic lepszego nie wykminiłem.
Pozdrowienia,
Konrad
--
[img]https://www.bearsgarage.pl/wp-content/uploads/2024/02/Logo-1-full-xs.png[/img]
'93 Porsche 928 GTS
'89 Porsche 944 Turbo
'83 Porsche 911 Carrera 3.2
'81 Porsche 924 Turbo |
|
Autor |
RE: Pasy - tylna kanapa |
MaxSax
Użytkownik
Postów: 56
Miejscowość:
Data rejestracji: 25.07.17 |
Dodane dnia 27-08-2019 09:57 |
|
|
Zanim przejde do wyjasnienia sytuacji prawnej, zaznacze ze chodzi o samochod na zabytkowych tablicach uzytkowany w niemczech i tym przepisom podlegajacy posiadajacy otwor montazowy w slupku C. Idea jest zapiecie dziecka a nie posiadanie pasow samych w sobie.
Niemieckie przepisy stwierdzaja ze dziecko ponizej 2go roku zycie nie moze byc przewozone w samochodzie bez pasow bezpieczenstwa lub w foteliku jesli jest taka mozliwosc - cala reszta to zdrowy rozsadek opiekuna dziecka.. Dopytalem i problem nalezy rowazyc w 3 wariantach. Zaznaczam ze jest to rozwazanie prawne a nie 'co bedzie lepsze'.
1. Zgodnie z przepisami moge posadzic dziecko z tylu, zapiac 2 punktowy pas i jedziemy... ale samochod ma mozliwosc wsadzenie fotelika z przodu - wiec teoretycznie jest to nielegalne.
2. Upgrade pasow z tylu nie stanowi problemu o ile samochod i pasy maja homologacje. Moj samochod i pasy spelniaja te wymagania.
3. Jazda z dzieckiem wylacznie na przednim fotelu w foteliku - sytuacja czysta i legalna.
Wracajac do punktu 2. Pasow 2 punktowych nie da sie polaczyc z fotelikiem a 3 punktowe statyczne owszem. Zdaniem Pana z ADAC najlepszym pomyslem jest zamontowanie 3 punktowych i zakup fotelika ktory da sie zapiac na tylnej kanapie. To rozwiazanie jest najbezpieczniejsze prawnie poniewaz pasy 3 punktowe, fotelik zamontowany poprawnie i brak oznak ingerencji w konstrukcje auta. Wlasciewie nie mozna podwazyc legalnosci tego rozwiazania i policja w razie kontroli nie ma podstaw aby sie przyczepic. Dodatkowo zdaniem Panan z ADAC problem polega jedynie na tym, ze male dziecko nie moze utrzymac samodzielnie postawy siedzacej. Dziecko powyzej 2-3 roku zycia siedzi juz samodzielnie, problem fotelika znika, 3 punktowe pasy w zupelnosci wystarczaja a wlasciwe 2 punktowe tez.
A na koniec mala dygresja - kto z was do 10 roku zycia jezdzil w pasach z tylu? Ja wiem ze to byly inne czasy ale jedno sie nie zmienilo: rozsadek rodzica podstawa bezpieczenstwa dziecka.
Jak zamontuje pasy i wsadze fotelik to podziele sie wiedza jak wyszlo.
|
|
Autor |
RE: Pasy - tylna kanapa |
Andrew
Użytkownik
Postów: 1464
Miejscowość: Niegowonice, woj. śląskie, blisko Łazy
Data rejestracji: 30.10.09 |
Dodane dnia 27-08-2019 14:19 |
|
|
Pasy to jedno, ale sztuką będzie znaleźć tak mały i wąski fotelik, żeby się tam zmieścił. Chyba, że masz już coś upatrzone i przymierzone.
Andrew
924S US '87 2.5 M44.07
944 '88 LY7U
Był Boxster '97 2.5 M96.20 L92U
Był 944 '88 2.7 M44.11 LY7U M220 |
|
Autor |
RE: Pasy - tylna kanapa |
kondzi
Użytkownik
Postów: 1543
Miejscowość: Gdynia/Świerczów/Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16 |
Dodane dnia 27-08-2019 21:17 |
|
|
Jeśli chodzi o fotelik, to temat był już przeze mnie przerabiany.
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=7&thread_id=11049
Potrzebujesz Britax Prince (występował ok 2000r jako OEM w VW, Mercedesie, Audi i Porsche - może gdzieś jeszcze?).
Były dwie wersje - wcześniejsza bez mocowania ISO (pas 2-punktowy lub 3 -punktowy) albo wersja z ISO (ta co ja mam) - 2 i 3 punkt + ISO.
Generalnie od strony bezpieczeństwa ten nabrzusznik nie jest najlepszy, ale znowu lepszy niż nic. Nie bez powodu teraz dzieciaki w fotelikach mają 5-punkty + jadą tyłem.
W każdym razie ten fotelik spełnia wszystkie Twoje wymagania - jest fotelikiem, działa z pasami 2-punktowymi, mieści się z tyłu, a osoba na przednim fotelu też ma w miarę komfortowo.
Te foteliki mają wąski tyłek i wcięcia tam gdzie są śruby od mocowania pasów, dzięki czemu leżą jak należy czy to w 9x4 czy w starej 911.
https://foteliki-pod-lupa.pl/testy-fotelikow-2/britax-roemer-produkowal-foteliki-z-oslona-tulowia/
Dla większych dzieci zapina się w 3-punkt, ale wtedy to już właściwie fotelik nie potrzebny, bo większe dziecko idealnie pasuje na tylne siedzenie bez dodatkowego fotelika :-)
Pozdrowienia,
Konrad
--
[img]https://www.bearsgarage.pl/wp-content/uploads/2024/02/Logo-1-full-xs.png[/img]
'93 Porsche 928 GTS
'89 Porsche 944 Turbo
'83 Porsche 911 Carrera 3.2
'81 Porsche 924 Turbo
kondzi dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez kondzi dnia 27-08-2019 21:18 |
|
Autor |
RE: Pasy - tylna kanapa |
kondzi
Użytkownik
Postów: 1543
Miejscowość: Gdynia/Świerczów/Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16 |
Dodane dnia 27-08-2019 21:30 |
|
|
https://allegro.pl/oferta/fotelik-dzieciecy-audi-isofix-7826834807
Tutaj masz, ale brakuje tej części na ochronę tułowia.
Pozdrowienia,
Konrad
--
[img]https://www.bearsgarage.pl/wp-content/uploads/2024/02/Logo-1-full-xs.png[/img]
'93 Porsche 928 GTS
'89 Porsche 944 Turbo
'83 Porsche 911 Carrera 3.2
'81 Porsche 924 Turbo |
|