Autor |
Paliwo e10 |
kubao
Użytkownik
Postów: 695
Miejscowość: warszawa
Data rejestracji: 06.02.15 |
Dodane dnia 27-12-2023 22:08 |
|
|
Czy ktoś z Was może ogarnia tę hecę z paliwem e10 w kontekście naszych autek?
Porsche 928S 1986
Bmw 635 Csi 1987
Lotus Esprit 1977 |
|
Autor |
RE: Paliwo e10 |
Duke
Użytkownik
Postów: 1216
Miejscowość: okolice Warszawy
Data rejestracji: 17.09.14 |
Dodane dnia 28-12-2023 00:51 |
|
|
kubao napisał/a:
Czy ktoś z Was może ogarnia tę hecę z paliwem e10 w kontekście naszych autek?
98 oktanowa nadal będzie E5, więc jeżeli tankujesz 95 oktanową będziesz musiał się przerzucić na 98.
In:
2009 Audi S4 416KM manual, torsen + szpera
1989 Porsche 944 S2 Guards Red, Szwajcar
Out:
1989 Mercedes 300CE
1988 Porsche 944 Celebration Edition (M757) |
|
Autor |
RE: Paliwo e10 |
Magnus
Użytkownik
Postów: 188
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 19.11.20 |
Dodane dnia 28-12-2023 10:42 |
|
|
chyba wszystkie nasze graty powinny jeżdżić już na 98 oktanów, bo to będzie jedyne akceptowalne E5. Mnie to pasuje
944 turbo 1986
911 996 Carrera 4s cabrio 2004
insta: magnus_marecki |
|
Autor |
RE: Paliwo e10 |
vip3r
Użytkownik
Postów: 6074
Miejscowość: Wolica (k.W-wy/Janek)
Data rejestracji: 23.10.06 |
Dodane dnia 28-12-2023 14:11 |
|
|
zgodnie z info
https://www.acea.auto/files/E10_petrol_fuel-vehicle_compatibility_list-2021_update.pdf
z Porsche z e10 kompatybilne są wszystkie od 1998 oraz wszystkie boxstery od 1997
a te starsze i tak mialy chyba wszsytkie napisane ze 98 min wiec E5
968 Cabrio http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=11503
911 i reszta http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=10460
FANTY do spylenia/zamiany : http://olx.pl/oferty/uzytkownik/2whg/
Edytowane przez vip3r dnia 28-12-2023 14:11 |
|
Autor |
RE: Paliwo e10 |
ciachu
Administrator
Postów: 4157
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06 |
Dodane dnia 28-12-2023 14:17 |
|
|
No właśnie nie - moje 944 turbo z 88 r. ma na klapce 95 PB. Oczywiście już od dawna leję 98, ale ktoś kto nie ma modyfikowanego auta niestety ma problem.
924.pl
951 '88
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86 |
|
Autor |
RE: Paliwo e10 |
kondzi
Użytkownik
Postów: 1544
Miejscowość: Gdynia/Świerczów/Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16 |
Dodane dnia 29-12-2023 00:37 |
|
|
Na klapce / wlepce mamy 98 RON. A to odpowiada chyba 93 oktanom.
Pozdrowienia,
Konrad
--
[img]https://www.bearsgarage.pl/wp-content/uploads/2024/02/Logo-1-full-xs.png[/img]
'93 Porsche 928 GTS
'89 Porsche 944 Turbo
'83 Porsche 911 Carrera 3.2
'81 Porsche 924 Turbo |
|
Autor |
RE: Paliwo e10 |
ciachu
Administrator
Postów: 4157
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06 |
Dodane dnia 29-12-2023 13:26 |
|
|
A ja głupi, mając 95 RON tankowałem, 98, a mogłem 90
924.pl
951 '88
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86
Edytowane przez ciachu dnia 29-12-2023 13:31 |
|
Autor |
RE: Paliwo e10 |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 01-01-2024 22:56 |
|
|
Ciachu to nie problem, jak ktoś ma na klapce 95 a nie 98 to zatankowanie 98 nigdy nie powinno zaszkodzić. Komputer sobie z tym poradzi.
Ja chyba nigdy nie tankowałem do 924 innej benzyny niż 98 lub wyższej.
Rozważając różnice między 95 E5 a 95 E10. Czy to tylko większa o 5% ilość dodatku? Tego samego? Jeżeli tak, to czy to serio zrobi aż taką różnicę? Podobno więcej wody chłodnie z tego powodu, ale zakładam że tamo też chłonęło?
Ja mam innego "klasyka" który jeździ na 95 i tam szkoda mi wlewać 98 - tutaj jest dopiero dylemat. Auto czasem stoi 2-3 tygodnie na powietrzu pod chmurką.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Paliwo e10 |
rys
Użytkownik
Postów: 1103
Miejscowość: Wawa
Data rejestracji: 21.06.09 |
Dodane dnia 02-01-2024 09:52 |
|
|
vip3r napisał/a:
zgodnie z info
a te starsze i tak mialy chyba wszsytkie napisane ze 98 min wiec E5
pierdu, pierdu
924S w wersjach 150 KM mogły na 95 |
|
Autor |
RE: Paliwo e10 |
kondzi
Użytkownik
Postów: 1544
Miejscowość: Gdynia/Świerczów/Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16 |
Dodane dnia 03-01-2024 21:55 |
|
|
Słuchajcie generalnie, to takie E10 nie jest złe. Powiem wręcz, że czemu by nie pójść w kierunku E85!
Pozdrowienia,
Konrad
--
[img]https://www.bearsgarage.pl/wp-content/uploads/2024/02/Logo-1-full-xs.png[/img]
'93 Porsche 928 GTS
'89 Porsche 944 Turbo
'83 Porsche 911 Carrera 3.2
'81 Porsche 924 Turbo |
|
Autor |
RE: Paliwo e10 |
Duke
Użytkownik
Postów: 1216
Miejscowość: okolice Warszawy
Data rejestracji: 17.09.14 |
Dodane dnia 04-01-2024 11:12 |
|
|
Dla uściślenia E5 czy E10, ma odpowiednio do 5% bądź 10% etanolu w składzie.
Niestety jest to loteria. Tu przykład testu przeprowadzonego w UK: https://www.youtube.com/watch?v=0ge2PZIX1oM
E10 na stacji Esso 2% etanolu, BP 5%, Shell 6% , u nas pewnie będzie po równo z racji, że paliwa sprzedaje państwowy monopolista, ewentualnie poszczególne firmy paliwowe będą dodawać etanolu, żeby było taniej.
Proszę poprawcie mnie jeżeli wprowadzam w błąd, jeżeli mamy nawet prymitywne auto, którego silnik jest wystrojony na benzynę 95 oktanów, które samo nie przesunie zapłonu, absolutnie nic się nie stanie jeżeli zatankuje się benzynę 98 czy nawet 100 oktanów, nie zmieni się moc spalanie itd. natomiast jeżeli mamy auto które samo opóźni zapłon, to po prostu będziemy mieli więcej mocy. Trzeba uważać tylko w drugą stronę, jeżeli auto wymaga 98 oktanów, niżej zejść nie powinniśmy, gdyż spowoduje to spalanie stukowe pod obciążeniem/przy wyższych obrotach, chyba że wolnossący silnik ma czujnik spalania stukowego (np. 944 S2), to przyspieszy zapłon.
kondzi napisał/a:
Słuchajcie generalnie, to takie E10 nie jest złe. Powiem wręcz, że czemu by nie pójść w kierunku E85!
Powoduje korozję i niekompatybilne gumowe przewody paliwowe zamienia w papkę.
In:
2009 Audi S4 416KM manual, torsen + szpera
1989 Porsche 944 S2 Guards Red, Szwajcar
Out:
1989 Mercedes 300CE
1988 Porsche 944 Celebration Edition (M757)
Edytowane przez Duke dnia 04-01-2024 11:30 |
|
Autor |
RE: Paliwo e10 |
kondzi
Użytkownik
Postów: 1544
Miejscowość: Gdynia/Świerczów/Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16 |
Dodane dnia 04-01-2024 12:15 |
|
|
Generalnie to przewody gumowe po 10 latach i tach pasowałoby wymienić - można od razu na tekalan i wtedy możesz lac E85
Tak, nasze dziadki nic nie zyskają na 98 czy 100 czy więcej oktanów, bo nic nie wykryje, ze moment spalania stukowego dzieki lepszemu paliwu pojdzie w gore.
Do tego musi byc odpowiedni komputer, czujnik spalania stukowego no i oczywiście ktoś musiał to w fabryce zmapowac na wiecej oktanow
Pozdrowienia,
Konrad
--
[img]https://www.bearsgarage.pl/wp-content/uploads/2024/02/Logo-1-full-xs.png[/img]
'93 Porsche 928 GTS
'89 Porsche 944 Turbo
'83 Porsche 911 Carrera 3.2
'81 Porsche 924 Turbo |
|
Autor |
RE: Paliwo e10 |
Duke
Użytkownik
Postów: 1216
Miejscowość: okolice Warszawy
Data rejestracji: 17.09.14 |
Dodane dnia 04-01-2024 12:43 |
|
|
kondzi napisał/a:
Generalnie to przewody gumowe po 10 latach i tach pasowałoby wymienić - można od razu na tekalan i wtedy możesz lac E85
Tak, nasze dziadki nic nie zyskają na 98 czy 100 czy więcej oktanów, bo nic nie wykryje, ze moment spalania stukowego dzieki lepszemu paliwu pojdzie w gore.
Do tego musi byc odpowiedni komputer, czujnik spalania stukowego no i oczywiście ktoś musiał to w fabryce zmapowac na wiecej oktanow
Żywotność przewodów gumowych jest bardzo różnoraka, ale nie znam się na tym na tyle by się wypowiadać.
Natomiast mam problem z dorobieniem jednego przewodu na wzór, gdyż musi być formowany termicznie, oryginalne końcówki z uszczelnieniem DKM do naszych Porsche namierzyłem, ale nie jestem w stanie znaleźć firmy w Polsce która wykona termoformowanie przewodu (dostosowanego do tego procesu). Masz w tym doświadczenie?
In:
2009 Audi S4 416KM manual, torsen + szpera
1989 Porsche 944 S2 Guards Red, Szwajcar
Out:
1989 Mercedes 300CE
1988 Porsche 944 Celebration Edition (M757) |
|
Autor |
RE: Paliwo e10 |
kondzi
Użytkownik
Postów: 1544
Miejscowość: Gdynia/Świerczów/Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16 |
Dodane dnia 04-01-2024 13:41 |
|
|
Tylko dla przewodów podcisnien - nagrzewałem końcówkę i wciskałem przewód - sprawdza sie. Dla paliwowych to zakładam, że trzeba podgrzać i jednocześnie zaprasować, wystudzić. Poszukaj w firmach co robią przewody do pneumatyki (automatyka), bez problemu to ogarną. W Warszawie gdzieś na Pradze takie rzeczy ogarniali.
Pozdrowienia,
Konrad
--
[img]https://www.bearsgarage.pl/wp-content/uploads/2024/02/Logo-1-full-xs.png[/img]
'93 Porsche 928 GTS
'89 Porsche 944 Turbo
'83 Porsche 911 Carrera 3.2
'81 Porsche 924 Turbo |
|
Autor |
RE: Paliwo e10 |
szczurek
Użytkownik
Postów: 1506
Miejscowość: Rowy
Data rejestracji: 25.04.07 |
Dodane dnia 17-02-2024 09:32 |
|
|
To paliwo żle wpływa na elementy Kjet'a i chyba to jest najgorsze. Dlatego trzeba lać 98
944 '87 2,5 targa
924/944/968 Papa Smerf
Mercedes 190E 2,6 Sportline
awatar wspomnienia odległe!!!!!!
Jedna Złota Łopata |
|