Logowanie | |
Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem? Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.
Zapomniane hasło? Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
|
|
Autor |
GSMP |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 17-09-2010 13:54 |
|
|
Korci mnie coraz bardziej... W sumie najtańszy sport motorowy z tych poważniejszych.
A zwłaszcza jak się patrzy na 911-tkę - tak jak na filmiku (w 1:05) http://www.youtube.com/watch?v=l2VjcKDMmZ4&feature=watch_response
Ech 944 turbo byłoby w sam raz - homologacja jest, moc jest...
Chyba muszę porozmawiać z małżonką |
|
Autor |
RE: GSMP |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 17-09-2010 16:11 |
|
|
Brak lawety Piotrze, brak lawety
Też kiedyś o tym myślałem, ale to jednak już prawdziwe ściganie z wszelkimi konsekwencjami - koszty, a szczególnie ryzyko.
Ale jeśli nastąpi pospolite ruszenie zawodników z 924.pl na GSMP to też zacznę się zastanawiać (za parę lat ).
Trzymam kciuki... żebyś nie uciekł nam z Pucharu 924.pl
pzdr
jacek(pilatus) |
|
Autor |
RE: GSMP |
drwal
Administrator
Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06 |
Dodane dnia 17-09-2010 17:15 |
|
|
piterson: zajebiscie jezdzisz, nie powiniennes sie ograniczać do CA. Myśle, że jesli stać cię na taką zabawę, to jak najbardziej powinenneś w to wejsc, bo jestes w stanie powalczyc
Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87 |
|
Autor |
RE: GSMP |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 17-09-2010 20:19 |
|
|
Ja myślałem że najtańsze poważniejsze ściganie to WPP, ale może dla Ciebie to nie jest
żadne poważne ściganie Na pewno jest dużo bezpieczniejsze, bo na Torze Poznań.
Przygotowane auto pod WPP spokojnie może wystartować w GSMP. Homologacja ta
sama dla auta, licencja ta sama dla kierowcy.
Jacek, ja bym obstawiał większy progres do WPP, tylko ani tam ani w GSMP 924 chyba
nie ma szans w swojej klasie do 2000. Co innego 951, tylko wtedy musisz drogi Piotrze
sprzedać 944 i przerabiać budę od 951. Da radę podciągnąć 944 pod tą homologację?
A co z homologacją 924? Cięgle słyszę sprzeczne opinie.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: GSMP |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 20-09-2010 15:55 |
|
|
Widzę że rozmowa Pitersona z małżonką chyba nie przebiegła pomyślnie
Coś sprawa ucichła, więc postanowiłem poszukać na własną rękę.
924 Homologacja FIA
To jest to czego szukamy? To wystarczy?
Spis homologacji
To tylko do któregoś tam roku, trudno powiedzieć. Chyba do lat 90.
Ktoś ma pojęcie o co chodzi z tymi grupami? Jak to się ma do tych teraz?
Co myślicie o startach w GSMP lub WPP poczciwym 924 2.0 n/a?
Wypowiadanie się w temacie nie równoważy się z zgłoszeniem do startów
Nawet Polonez ma homologację, a 944 (czyli też 924S?) nie ma. Może jednak uda
się podczepić 944 pod 951? Coś słyszałem o tym w pucharze WPP z Hondą CRX. Stara
Honda CRX (pierwszej generacji) ma Homo, a nowsza nie ma, ale podobno jeździ
na homologacji tej starszej. 944S2 ma Homologację?
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: GSMP |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 20-09-2010 17:11 |
|
|
No nieżle!!! Szukałem tej homologacji ze 2-3 lata temu (jak i pozostałych przedniosilnikowych Porsche) i nic poza spisem homologacji nie udało mi się namierzyć. Wszelkie linki były już nieaktywne (większość na jakiś serwerach archiwizujących internet).
A tu proszę - Qbak szuka i znajduje .
Tak na szybko pooglądałem ten dokument i strasznie rygorystyczny jest niestety - dzwi tylko stalowe, szyby szklane, wtrysk tylko K-Jet. Mało pól do wykazania się inicjatywą.
Z ciekawostek - dopuszczali wtedy klatki z aluminium - dziś niespotykane.
Są klasy historyczne w GSMP - może tam byłby sens startować, choć na wyniki to bym nie liczył - silnik 2.0 z VW LT niw wróży świetlanej przyszłości . Ja traktowałbym to jako zabawę i wtedy ma to sens. Albo gdyby było więcej 924 wtedy można zrobić klasę markową (choć nie ma co ukrywać, że to mrzonki na chwilę obecną).
pzdr
jacek(pilatus) |
|
Autor |
RE: GSMP |
ciachu
Administrator
Postów: 4155
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06 |
Dodane dnia 20-09-2010 17:40 |
|
|
Super!!! Qbak, przyplusowałeś Chociaż zawartość trochę mnie zasmuciła.. gdzie te szyby z plastiku z carrery gts/r, gdzie te wszystkie nasze przeróbki, okaże się, że seryjne auta są bardziej bliskie homologacji niż nasze wydmuszki. Szkoda
924.pl
951 '88
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86 |
|
Autor |
RE: GSMP |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 21-09-2010 12:15 |
|
|
Ciachu, do Carrery GT są osobne homologacje (672 i 203) więc tam bym szukał "plastików" (gdybym zdobył te homologacje).
GSMP dopuszczają start tzw. replik - więc można sobie coś fajnego zbudować. Tyle, że żeby to na prawdę było fajne (czyli np. "plastiki" to będziesz musiał zbudować replikę Carrery GT, z jej silnikiem itd. Fajne - ale kosztowne.
A co jeśli chcę mieć wolnossące 924 do wyścigów... tu zdaje się zonk - mogę mieć homologowane 924 tyle, że praktycznie musi być seryjne.
W sumie, jak się nad tym zastanowić, to nie musi to być głupie. Przygotowanie takiego nielam seryjnego samochodu kosztuje niewiele (no, umówmy się, są niemałe koszty stałe - klatka, pasy, fotel, kask i kombinezon - pewnie wyjdzie więcej niż wartość owego 924). Gdyby zebrała się grupa ludzi, którzy będą chcieli startować w GSMP takimi autami to mamy ciekawą rywalizację niemal identycznymi wozami. Ze sportowego punktu widzenia jest to bardzo fajna idea.
Niestety utrąca to próby udoskonalenia samochodu we własnym zakresie. Z mojego punktu widzenia - szkoda. Ale chyba nie ma trzeciej drogi - albo homologowane auta i rywalizacja kierowców, albo "wolna amerykanka" i starty samochodami właściwie nieporównywalnymi.
W obu przypadkach jest "fun" - w pierwszym z rywalizacji kierowców, w drugim z prowadzenia auta które jest szybsze i lepiej trzyma się drogi niż seria.
Oba rozwiązania mogą mieć zwoleników jak i być zniechęcające dla innych - jak to w życiu .
pzdr
jacek(pilatus) |
|
Autor |
RE: GSMP |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 22-09-2010 22:53 |
|
|
Poczytałem trochę regulaminy od GSMP. Strasznie ciężka to lektura... dawno tak
niejasnych nie czytałem. Do rzeczy, klasa dla 924 to według moich spostrzeżeń:
HSI/2000. H- Historyczne, S-sportowe?(R-rajdowe), I- to zależy od roku w którym
została wydana homologacja FIA, 2000- wiadomo pojemność.
Co do przeróbek, to wydaje mi się że jeżeli nawet homologacja ich nie uwzględnia
(szyby w poliwęglanu, lekkie elementy nadwozia) to jeżeli w regulaminie GSMP jest
napisane że można - to można. Tam samo silnik, konstrukcyjnie nie można przerabiać
sposobu zasilanie (cytuję: 4.1. Musi zostać zachowany oryginalny korpus silnika oraz
sposób zasilania tj. wolnossący lub doładowany. W pozostałym zakresie dopuszcza
się możliwość stosowania dowolnych modyfikacji.), czyli można wszystko oprócz
dokładania turbo lub kompresora? Tłumik może być dowolny (choć musi spełniać
kilka podstawowych warunków, głośność, miejsce wylotu spalin (tył auta)).
Martwi mnie zawieszenie, bo piszą tak
(cytuję: 2.1. Zawieszenie i układ kierowniczy - można stosować tylko elementy
zgodne z kartą homologacyjną pojazdu.)
a w homologacji jest podana wysokość auta od podłoża 15cm. Może 924 ma tylko
homologację do rajdów? Natomiast dalej w regulaminie piszą tak:
(cytuję: 2.2. W każdym momencie trwania zawodów żadna część samochodu nie
może stykać się z podłożem nawet gdy ciśnienie w oponach na kołach po jego
jednej stronie będzie równe atmosferycznemu.), czyli można obniżać? Chociaż
jedno nie wyklucza drugiego jakby nie patrzeć.
Zasmuci nas kosztowo pewien zapis w regulaminie WSMP. Cytat z załącznika technicznego
na rok 2010:
(cytuję:III. BEZPIECZEŃSTWO.
System Hans - w 2010 roku zalecany.
- Od 2011 roku obowiązkowy dla kierowców samochodów o pojemności skokowej
silnika 2000cm3 i powyżej.
- Od 2012 roku obowiązkowy dla wszystkich zawodników/kierowców.)
Czyli Piterson jeździ z HANS od przyszłego roku, my za dwa sezony. O ile serdecznie
popieram zastosowanie HANS, to ceny powyżej 3kzł(?) mniej skutecznie odstraszają.
Konkurencja w klasie HSI/2000 w tym roku to:
Ford Escort RS, Polonez 2000, Ople Manta - zawodnicy nie startowali cały sezon,
pojawili się na kilku imprezach.
Teraz z trochę inne beczki, ale nadal w klimacie wyścigów górskich. Zmienimy tylko
państwo. Pojedźmy na chwilę do Czech. Znawcy tematu już pewnie wiedzą doskonale
o czym będzie tu się rozprawiać. Wiecie co robią przyszli piloci w Polsce żeby zdobyć
licencję pilota? Jadą do Czech, bo tam jest taniej. Tak samo chyba muszą zrobić
osoby które chcą się ścigać w wyścigach górskich, ale nie chcą się bawić w biurokrację
i czytanie cięgle ogromnych regulaminów, do których jest masa załączników.
Chodzi oczywiście o Berg Trophy. Regulamin dla klasy historycznej jest w miarę ok,
choć niektóre rzeczy można zmieniać naprawdę bez żadnych przeszkód, a na przykład
tak jak w GSMP o zawieszeniu piszą tak:
(cytuję: 7.3 Zawieszenie
Osie, wahacze i stabilizatory jak również materiał z którego są wykonane muszą
pozostać seryjne jednak punkty mocowań i geometria może być zmieniona. (...)
System sprężynowania musi zostać zachowany jak w oryginale ( sprężyny, resory,
belka skrętna). Amortyzatory dowolne. Wysokość zawieszenia według art. 5.3 tego
regulaminu.)
Art. 5.3 Mówi to samo co w GSMP (o nie dotykaniu auta po spuszczeniu powietrza
z kół). I teraz pytanie. Czy można dać inne stabilizatory i krótsze sprężyny?
Napisane jest że stabilizatory muszą pozostać seryjne, ale ich punkty mocowania
mogą zostać zmienione. Kompletnie to bez sensu, jakby odwrotnie. Może jakieś
złe tłumaczenie?
Oczywiście aby wystartować w Berg Trophy nie trzeba mieć licencji FIA, nie trzeba
mieć nawet prawo jazdy Nie trzeba wyposażać auta w licencjonowane przez FIA
fotele, otuliny, bieliznę, kombinezony, itd. Jest to oczywiście zalecane, ale nie
wymagane. I auto nie musi mieć homologacji wyścigowej FIA. Co ciekawe, jeżeli
mamy licencję wyścigową w Polsce, to podobno musimy zapytać PZM czy możemy
tam wystartować. Jeżeli wystartujemy bez zgody PZM, to mogą nam licencję
zabrać. Berg Trophy zezwala startować pod pseudonimem z tego powodu, wyluzowani się.
Szczerze muszę przyznać, że po przeczytaniu tej strony www.berg-trophy.pl ,
myślałem że jednak można tam więcej stosować przeróbek i jest to "wolna
amerykanka" jak napisał Jacek, ale może od czasu powstania polskiej strony
zmienił się regulamin? Nie mam już siły czytać starych wersji.
Generalnie jak czytam te regulaminy to dochodzę do wniosku, że chyba tylko Ciachu
z osób które się ścigają i przerabiają auta ma auto które przeszłoby badanie w tym
momencie.
Teraz trochę dokumentacji jakby ktoś sam chciał to poczytać i podyskutować
(na co liczę ):
GSMP: http://www.wyscigigorskie.pl/Dokumenty-36.html
BT: http://www.berg-trophy.cz/new/dokumenty.php?rok=2010&jazyk=pl
I linki oficjalne:
GSMP: http://www.wyscigigorskie.pl/
BT: http://www.berg-trophy.cz/new/home.php (w prawym górnym rogu-> English)
Może jeszcze coś by tu nam dodał Simprez, bo coś pisał kiedyś o GSMP a i o BT
też wspominał
Piterson, teoretycznie według tego co wyczytałem auta bez homologacji też mogą
startować w GSMP, wiąże się to pewnie z biurokracją wielkości kopca Kościuszki
w Krakowie ale piszą że się da. Trzeba samemu przygotować sporo dokumentacji
o danym modelu.
Wracając do homologacji. Wydaje mi się że jest dozwolona tylko 4-ro biegowa skrzynia
z Audi lub 5-cio biegowa Porsche (tzw. dogleg). Na ostatniej stronie jest coś dodane,
ale to po francusku. Próbowałem tłumaczyć, ale nie idzie. Coś tam tłumaczyło że
niby "skrzynia biegów" czy "przełożenia", ale nic konkretnie. Może 5 z Audi w końcu
dopuścili?
Ciekawe też są zdjęcia na stronie 31. Foto 2 i foto 3. Na foto 2 widzimy jakiś wąż
wpięty z pompę oleju, na foto 3 widzimy jakiś wypust na jakiś wąż. Czyżby ciekawie
pomyślana sucha miska? Choć to raczej jej namiastka. Zdjęcia poniżej.
Ciekawe ile osób odpadło w połowie czytania moich wypocin. Jeżeli gdzieś się
pomyliłem to piszcie. Jeżeli coś opisałem niezrozumiale to też piszcie, czasem mi
się zdarzają jakieś skróty myślowe.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
Qbak dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez Qbak dnia 22-09-2010 23:05 |
|
Autor |
RE: GSMP |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 23-09-2010 09:29 |
|
|
Zebś nie miał poczucia, że to wszystko "krew w piach" to śpieszę donieść - doczytałem do końca (a nawet 2 razy, ale tego nie powinienem chyba pisać, bo źle świadczy o zdolności przyswajania informacji ;-) ).
Nie wiem jak to się dzieje, ale poświęciłem na przeglądnięcie homologacji z 3 minuty i zatrzymałem się dokładnie w tych miejscach gdzie Ty - na skrzyniach i ciekawym rozwiązaniu suchej miski olejowej .
Merytorycznie (na razie) nie rozwinę bardziej mojego wpisu niestety .
pzdr
jacek(pilatus) |
|
Autor |
RE: GSMP |
dominator
Użytkownik
Postów: 16
Miejscowość:
Data rejestracji: 03.08.11 |
Dodane dnia 03-08-2011 22:46 |
|
|
Qbak-u
Jesli chodzi o start w GSMP to po krotce - mozesz zrobic z autem wszystko co jest wg. homologacji pojazdu (grupy N lub A ) .. Jesli chcesz nizszym kosztem ale tez z duzo mniejszym zakresem przerobek masz mozliwosc startu w grupie N . Pamietaj ze zastosowanie np. zaciskow hamulcowych ktore sa w gr. A pomimo ze chcesz startowac w gr. N przeniesie Cie automatycznie do wyzszej grupy czyli - A , pomimo ze innych przerobek z tej klasy nie zastosowales.
Jesli chodzi o poliweglanowe szyby itd... NIE MOZESZ TEGO STOSOWAC jesli chcesz jechac w klasie HS -czyli historycznej a zakladam ze w takiej wlasnie chcesz jechac. Zastosowanie np. poliweglanowych szyb wykresli Cie z klasy HS a automatycznie przeniesie do najwyzszej czyli E1 -2000 a tego bys nie chcial . Mozna z porsche 924 zrobic wszystko co chcesz Wstawic tam silnik z porsche GT nawet ale wtedy tez startujesz w E1 . Jesli chodzi o system HANS to szczerze Ci powiem ze nie wiem jak to sie ma w tym sezonie (nie startowalem i nie czytalem lektury dot. startow w tym roku ) ale wydaje mi sie ze nie tyczy to klasy HISTORYCZNEJ czyli tego HS-2000wlasnie. Co do poloneza o ktorym mowisz to polonez Zalewskiego - MASAKRATOR ! Ponad 130 tys zl wpakowane w tego poloneza daje 5 sek do 100km/h , drugie auto Zalewskiego to tez porsche z klasy HS ale powyzej 2 litrow wiec nie jest tak naprawde Twoim bezposrednim rywalem
Generalnie jesli chcesz wystartowac to musisz miec homologacje i budowac auto konkretnie wg. tej homologacji w ktorej chcesz miec specyfikacje auta. W innym wypadku albo przezuca Cie do E1 zebys mogl wystartowac , albo jak wyjdzie ze masz cos przekraczajace homologacje to podczas BK (badania kontrolnego) dostaniesz kare , albo dyskwalifikacje , wiec gra nie warta swieczki jesli chcesz jechac dla zabawy i sprawdzenia samego siebie...
Czy jeszcze jakies pytania Wiem ze moze znow nieco chaotycznie napisalem
Ps trzeba bylo by tez przestudiowac czy do HS2000 przypadkiem nie mozna wkladac foteli i pasow na utraconej homologacji tak jak do nizszych klas HS... wtedy koszta tez moga znaczaco pojsc w dol... |
|
Autor |
RE: GSMP |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 03-08-2011 23:04 |
|
|
generalna zasada budowy auta do serii licencjonowanych przez PZM/FIA - jak coś w homologacji auta nie jest wprost DOZWOLONE to znaczy, że jest ZAKAZANE
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: GSMP |
dominator
Użytkownik
Postów: 16
Miejscowość:
Data rejestracji: 03.08.11 |
Dodane dnia 03-08-2011 23:39 |
|
|
tez racja Generalnie auto buduje sie wg. homologacji , a sa tylko przepisu uzupelniajace. A na koniec wszystkich przepisow tez bylo chyba zawsze zapisane ze to co nie jest opisane , jest zabronione takie skwitowanie kojaze niemal w kazdym regulaminie uzupelniajacym . A regulaminy uzupelniaja jak gdyby homologacje auta |
|
Autor |
RE: GSMP |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 04-08-2011 00:01 |
|
|
Dzięki wielkie za odpowiedź.
Generalnie kiedyś nie było gr A i N. To jest homologacja do gr 3. Jak to się ma do
dzisiejszych standardów?
To może skupimy się na kilku kwestiach. Na przykład wysokość auta. W homologacji
924 jest opisana jako 15cm. Muszę zmierzyć swoje teraz, ale to jest chyba prawie
seryjna wysokość. Jak to jest że taka Alfa, Polonez czy inne auto startujące w HS
wyglądają jakby były porządnie obniżone. Czy to jest tak, że homologacja sobie,
a regulamin GSMP sobie? Czy może tamte auta mają taką właśnie homologacje,
tylko czemu 924 nie ma takiej? Może faktycznie dlatego że bardziej je do rajdów
chcieli przygotować.
Niepokoi mnie ten punkt regulaminu technicznego dla klasy H:
"4. Zaleca się aby wszystkie zmiany lub modyfikacje dotyczące: struktury nośnej
nadwozia, podwozia, zawieszeń i układu hamulcowego były wykonywane przez
wyspecjalizowane warsztaty, które wykonają niezbędne obliczenia, próby, pomiary,
dokumentację techniczną i opisy. Warsztat zobowiązany jest do wystawienia
potwierdzenia, które będzie wymagane na zawodach. "
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
Edytowane przez Qbak dnia 04-08-2011 00:02 |
|
Autor |
RE: GSMP |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 04-08-2011 00:44 |
|
|
Za wikipedią:
http://en.wikipedia.org/wiki/Group_4_%28racing%29
(...)
(numbers between brackets are required minimum production in 12 consecutive months).
(...)
For 1971, the relevant FIA classifications were as follows:[7]
* Group 1: series-production touring cars (5,000)
* Group 2: touring cars (1,000)
* Group 3: series-production grand touring cars (1,000)
* Group 4: special grand touring cars (500)
* Group 5: sports cars (25)
* Group 6: prototype-sports cars
In 1976, the Group 4 production requirement was reduced to 400 in 24 months.[8]
Oznaczenie grupy (1,2,3,4,5) nie narzucało rodzaju dyscypliny sportu (rajdy, wyścigi). Narzucało minimum egzemplarzy, które musiały być wyprodukowane (z tym silnikiem/skrzynią biegów).
Jak wyżej, grupa 3 to auta seryjne (czyli odpowiednik dzisiejszej grupy N). Wydaję mi się, że wszystko co powyżej grupy 3 to już dzisiejsza grupa A.
[edit: za: http://en.wikipedia.org/wiki/Group_2_%28racing%29
Dzisiejsza grupa A wywodzi się ze starej grupy 2,
z kolei (nie)sławna grupa B to potomek grup 4 i 5 - http://en.wikipedia.org/wiki/Group_B#Group_2_and_Group_4
Domniemywam zatem, że aktualna grupa N to następca grupy 1 (i chyba grupy 3)
W celu większego zamącenia dodam, że w najbliższych latach grupę N i grupę A ma zastąpić grupa R ]
Z tego co mi się kojarzy, to powyższa homologacja była tworzona z myślą o przygotowaniu auta bardziej pod kątem rajdów niż wyścigów.
Dochodzenie dlaczego homologacja jest skonstruowana tak a nie inaczej to już czysto akademicka dyskusja i konieczność docierania do wiarygodnych źródeł. W sumie z punktu widzenia procesu budowy auta jest to zbyteczne
Homologacja jest taka, jak jest i już. Trzeba się z tym pogodzić
O interpretację punktu $. należałoby spytać wprost jakiegoś zawodnika, który startuje w klasie HS.
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.
Edytowane przez simprez dnia 04-08-2011 00:59 |
|
Autor |
RE: GSMP |
duc748
Użytkownik
Postów: 119
Miejscowość:
Data rejestracji: 01.09.09 |
Dodane dnia 04-08-2011 16:23 |
|
|
gory ciekawe i kusza
dosyc liberalne BT i "idzie sie porozumiec"
ale .. malo jazdy
naklady spore
bezpieczenstwo
watek czeski slysze juz drugi raz w ciagu tygodnia... |
|
Autor |
RE: GSMP |
dominator
Użytkownik
Postów: 16
Miejscowość:
Data rejestracji: 03.08.11 |
Dodane dnia 04-08-2011 17:51 |
|
|
Qbak napisał/a:
Dzięki wielkie za odpowiedź.
Generalnie kiedyś nie było gr A i N. To jest homologacja do gr 3. Jak to się ma do
dzisiejszych standardów?
To może skupimy się na kilku kwestiach. Na przykład wysokość auta. W homologacji
924 jest opisana jako 15cm. Muszę zmierzyć swoje teraz, ale to jest chyba prawie
seryjna wysokość. Jak to jest że taka Alfa, Polonez czy inne auto startujące w HS
wyglądają jakby były porządnie obniżone. Czy to jest tak, że homologacja sobie,
a regulamin GSMP sobie? Czy może tamte auta mają taką właśnie homologacje,
tylko czemu 924 nie ma takiej? Może faktycznie dlatego że bardziej je do rajdów
chcieli przygotować.
Niepokoi mnie ten punkt regulaminu technicznego dla klasy H:
"4. Zaleca się aby wszystkie zmiany lub modyfikacje dotyczące: struktury nośnej
nadwozia, podwozia, zawieszeń i układu hamulcowego były wykonywane przez
wyspecjalizowane warsztaty, które wykonają niezbędne obliczenia, próby, pomiary,
dokumentację techniczną i opisy. Warsztat zobowiązany jest do wystawienia
potwierdzenia, które będzie wymagane na zawodach. "
jesli chodzi o dzisiejsze czasy do GSMP moglbys budowac porshe 924 albo do klasy HS wg. homologacji albo do klasy E1 czyli robic bardzo wiele niemal dowolnych przerobek - ale zmiana silnika czy ukladu napedowego musi miescic sie w koncernie danego producenta czyli do porsche mozesz wpakowac silnik z VW , AUDI , SKODY , A NAWET CHYBA BUGATTI bo to wszystko jeden koncer z tego co kojaze .
jesli chodzi o te 15 cm to jest opisane w karcie homologacyjnej i jesli zrobisz auto nizsze a ktos cie podpier.. na badaniu to albo wstawia Cie do E1 albo dostaniesz kare (badz dyskwalifikacje) jesli wystartujesz w HS i po wyscigu podczas parku Ferme ktos Cie podpier..badz wniesie protest do komisji sendziowskiej ktora to sprawdzi . W homologacji masz jeszcze pewnie tez srednice minimalna i max kol i dane dotyczace rozmiarow opon jakie musisz stosowac . Nie zastosowanie skutkuje albo kara jesli wyjdzie to podczas zawodow , albo jesli wyjdzie na BT przed startem przesunieciem do klasy E1 - tylko ze wzgledu ze masz opony inne niz w homologacji ! czyli nie zgadza sie jeden element
a co do tego ze inne sa nizsze czy wyzsze - to zalezy od auta i jego homologacji. Felicia np. w N grupie moze byc max 3 cm obnizona ! To samo tyczy sie przerobek auta - do porsche moze byc bardzo ubogi zakres przerobek a do takiej ASTRY 2.0 GSI, KADETA GSI CZY BMW 318IS homologacja to ksiazka telefoniczna . Homologacja homologacji nie rowna
co do Twojego ostatniego stwierdzenia
Qbak napisał/a:
Niepokoi mnie ten punkt regulaminu technicznego dla klasy H:
"4. Zaleca się aby wszystkie zmiany lub modyfikacje dotyczące: struktury nośnej
nadwozia, podwozia, zawieszeń i układu hamulcowego były wykonywane przez
wyspecjalizowane warsztaty, które wykonają niezbędne obliczenia, próby, pomiary,
dokumentację techniczną i opisy. Warsztat zobowiązany jest do wystawienia
potwierdzenia, które będzie wymagane na zawodach. "
co w tym niepokojacego ? Nikt nie bedzie wnikal w to gdzie wymieniales amortyzatory , albo kto spawal Ci karoserie , ale jesli chodzi o klatke czy mocowania foteli/pasow to powiem tak - mialem kiedys klatke pana Barana - Pan Szczechura (osoba od badan technicznych) tylko zobaczyl naklejke na klatce i dalej nic nie weryfikowal nawet , bo wie ze jesli to robila renomowana firma to jest dobrze zrobione i tyle . Jesli sam bys probowal robic klatke , beda przygladali sie gięciom , spawom itd... Po drugie klatka MUSI BYC WYKONANA PROFESJONALNIE Z ODPOWIEDNICH MATERIALOW !!! Jesli masz fakture za montaz klatki od profesjonalnej firmy nikt nic wiecej pewnie nawet nie bedzie sprawdzal. Jesli nie bedzie "wlepy" od znanej firmy to moga sie czepiac o dokument zakupu rur do klatki itd. (a rury musza byc bezszfowe , giete na zimno , o odpowiednich srednicach rur i grubosci scianki) .
A teraz jak teoria ma sie do prawdy - NIJAK Chlopacy (nie liczac naprawde tych najwyzszych klas ) bardzo mocno naginaja , albo wrecz omijaja calkowicie homologacje w wielu przypadkach. To ze ktos bedzie Ci mierzyl wysokosc auta raczej nie wchodzi w rachube (chyba ze naprawde ostro na glebe pojdziesz tym autem i bedzie razilo w oczy) , tak samo silnik. Jesli nie bedziesz pechowo wylosowany na badanie dodatkowe to nikt go nawet nie sprawdzi. Chyba ze komus zajdziesz za skore to cie wkreci na dodatkowe Badanie
wazne zeby elementy bezpieczenstwa spelnialy wymogi. a tak silnik i zawieszenie moze byc seryjne.
Co do tego ze jest malo jazdy - no nie jest jej za duzo ale dla poczatkujacych dostarcza wystarczajaco duzo emocji , naklady finanasowe są chyba najmniejsze z mozliwych jesli chodzi o sporty samochodowe na poziomie profesjonalnym i poziomie mistrzostw Polski.
Po drugie naprawde wyscig gorski potrafi wciagnac choc wiadomo ze rajdy sa jeszcze ciekawsze to ostro katuja auto - wyscigi gorskie w zaden sposob nie nadywrezaja samochodu (prawie ze zaden )
Edytowane przez dominator dnia 04-08-2011 17:54 |
|
Autor |
RE: GSMP |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 17-06-2015 20:51 |
|
|
Wykopki archeologiczne z okazji zbliżających się zawodów w Limanowej:
http://www.rmf24.pl/sport/news-wyscig-gorski-limanowa-zapraszamy-fanow-sportow-samochodowyc,nId,1833988
Bardzo fajna trasa, miałem okazję przejechać ją ze 2 razy, ale to lata temu było
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: GSMP |
Adi_rallye
Użytkownik
Postów: 282
Miejscowość: Będzin
Data rejestracji: 08.04.15 |
Dodane dnia 17-06-2015 21:53 |
|
|
Za mało jazdy jak na takie koszty ,bardziej piknik |
|
|
|
|