924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Klub 924.pl | Zloty/Imprezy/Wydarzenia
Autor " Rekinki w Łodzi "
tetsumaru
Użytkownik

Postów: 1093
Miejscowość: Łódż
Data rejestracji: 17.11.09
Dodane dnia 04-07-2013 21:30
Myślę , że warto założyć nowy temat dotyczący aktywności wszystkich posiadaczy 928 w Łodzi i okolicach .
Kilka razy był poruszany temat spotkania rekinków , więc może najwyższy czas coś zorganizować ....?


Jest :
944 2,7 1982 czerwony
944 2,5 1986 biały
928 S4 1990 srebrny
Było :
944 2,5 1984 czerwony
1714637
Autor RE: " Rekinki w Łodzi "
racestar
Użytkownik



Postów: 388
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 11.06.13
Dodane dnia 04-07-2013 21:38
ja jestem dyspozycyjny , raz w miesiącu powinien być jakiś spływ rekinów


928S 81 Hulk
Autor RE: " Rekinki w Łodzi "
vip3r
Użytkownik



Postów: 6074
Miejscowość: Wolica (k.W-wy/Janek)
Data rejestracji: 23.10.06
Dodane dnia 04-07-2013 23:29
raz w miesiacu to nie wydolę smiley ale na inauguracyjny chętnie smiley

kiedy? (rozumiem że weekend - nie ma ich tak dużo już do zimy smiley ) ustalmy jakiś - czasem bywam w łodzi to bym spróbował to zgrać smiley


968 Cabrio http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=11503

911 i reszta http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=10460

FANTY do spylenia/zamiany : http://olx.pl/oferty/uzytkownik/2whg/
Autor RE: " Rekinki w Łodzi "
tetsumaru
Użytkownik

Postów: 1093
Miejscowość: Łódż
Data rejestracji: 17.11.09
Dodane dnia 05-07-2013 13:03
Jak Wojtek naprawi swojego GTS-a to mozemy cos zorganizowac .
Bez Wojtkowego prosiaka nie bedzie frajdy .


Jest :
944 2,7 1982 czerwony
944 2,5 1986 biały
928 S4 1990 srebrny
Było :
944 2,5 1984 czerwony
1714637
Autor RE: " Rekinki w Łodzi "
WOJCIECH
Użytkownik

Postów: 210
Miejscowość: ŁÓDŹ
Data rejestracji: 20.10.11
Dodane dnia 06-07-2013 18:29
HASŁO " naprawi " brzmi grożnie ale temat realizowany przeze mnie to raczej obowiązek serwisowy , który pojawia się w TRANSAXLE prawie w każdym , a zależy od kilku czynników takich jak przebieg ,moc silnika jakość zawieszenia , szerokość opon , ciężar felg i opon. Temat dotyczy problemów z TT torque tube - czyli ułożyskowanie wałka sprzęgłowego , wzmocnienie połączeń wpustowych wielorowkowych-clamp . Niszczący jakość połączenia może być też błąd w instalacji wysokiego napięcia lub błąd pracy cewki co skutkuje zmiennymi drganiami w pracy wału i bywa niszczące dla połączenia zaciskowego na wielowpuście .Wszystko jest opisane przez fanów na portalach 928 .

Taki problem w 928 gts manual wymaga szczególnej uwagi i działań korygujących wszelkie w/w przyczyny bo wszystkie parametru są krytyczne . Ja popełniłem kilka błedów i nie przewidziałem , iż one tak przyspieszą konieczność ingerencji w zespół wałka sprzegłowego . Kolejno podaję wszyskie elementy , które wpływają na konieczność weryfikacji połączeń i ich jakości. Ja zwiekszyłem wstępny moment pracy szpery {reg. dolną śrubą w psd ] błąd powoduje zbyt dynamiczne i duże obciążenia szczególnie na małych prędkościach ogromne momenty . To już poprawiłem wróciłem do nastaw fabrycznych.
Następnie założenie większych , niż zalecane opon 275/18/30 zamiast 255/17/40 /powoduje znaczną zmianę momentów . ,dalej nowiutkie bilsteiny B6 co przykleja kółka do asfaltu no i X pipe 3" bez kat. i RMB takie tam drobne zniany w dolocie i wylocie objawiające sie ponad 400nm momentem przy 1200 obr/min 540nm w przedziale 3000-4700obr i końcowo nie spada poniżej 450 nm
Takie wszystki zabawy zmieniające fabryczne warunki eksploatacji wymuszają na użytkuwniku konieczność sumiennej analizy obciążeń i przeprowadzenie modyfikacji , bo drgania wałka i rury mają swoje złe zachowania falowe , z którymi trzeba walczyć ale praw fizyki się nie zmieni więc trzeba te prawa stosować .Układu też nie można przesztywnić .Zawsze zaczynać od kontroli drgań wałka sprzęgłowego i kontroli dokręcenia śrub we wszyskich łącznikach wałka . Błedy tych połączeń powodują migrację wałka a w konsekwencji np. w automacie wpływ na pracę wału korbowego a w manualy uszkodzenie wielowpustu . Listę wzmocień i rozwiązań podaje Mark Anderson na stronie Motorsport . I jest ona nie mała .Ale zabawa w koniki wymusza prace zespołowe .Czyli każda uwaga fanów jest istotna .
Ta moja relacja to tylko zarys problemu , z którym się zapoznałem w teorii i w praktyce .

W potrzebie służę informacją WOJCIECH .
.

Edytowane przez WOJCIECH dnia 06-07-2013 18:35