| | |
Logowanie | |
Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem? Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.
Zapomniane hasło? Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
|
|
Autor |
" Rekinki w Łodzi " |
tetsumaru
Użytkownik
Postów: 1093
Miejscowość: Łódż
Data rejestracji: 17.11.09 |
Dodane dnia 04-07-2013 21:30 |
|
|
Myślę , że warto założyć nowy temat dotyczący aktywności wszystkich posiadaczy 928 w Łodzi i okolicach .
Kilka razy był poruszany temat spotkania rekinków , więc może najwyższy czas coś zorganizować ....?
Jest :
944 2,7 1982 czerwony
944 2,5 1986 biały
928 S4 1990 srebrny
Było :
944 2,5 1984 czerwony |
|
Autor |
RE: " Rekinki w Łodzi " |
racestar
Użytkownik
Postów: 388
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 11.06.13 |
Dodane dnia 04-07-2013 21:38 |
|
|
ja jestem dyspozycyjny , raz w miesiącu powinien być jakiś spływ rekinów
928S 81 Hulk |
|
Autor |
RE: " Rekinki w Łodzi " |
vip3r
Użytkownik
Postów: 6074
Miejscowość: Wolica (k.W-wy/Janek)
Data rejestracji: 23.10.06 |
Dodane dnia 04-07-2013 23:29 |
|
|
raz w miesiacu to nie wydolę ale na inauguracyjny chętnie
kiedy? (rozumiem że weekend - nie ma ich tak dużo już do zimy ) ustalmy jakiś - czasem bywam w łodzi to bym spróbował to zgrać
968 Cabrio http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=11503
911 i reszta http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=10460
FANTY do spylenia/zamiany : http://olx.pl/oferty/uzytkownik/2whg/ |
|
Autor |
RE: " Rekinki w Łodzi " |
tetsumaru
Użytkownik
Postów: 1093
Miejscowość: Łódż
Data rejestracji: 17.11.09 |
Dodane dnia 05-07-2013 13:03 |
|
|
Jak Wojtek naprawi swojego GTS-a to mozemy cos zorganizowac .
Bez Wojtkowego prosiaka nie bedzie frajdy .
Jest :
944 2,7 1982 czerwony
944 2,5 1986 biały
928 S4 1990 srebrny
Było :
944 2,5 1984 czerwony |
|
Autor |
RE: " Rekinki w Łodzi " |
WOJCIECH
Użytkownik
Postów: 210
Miejscowość: ŁÓDŹ
Data rejestracji: 20.10.11 |
Dodane dnia 06-07-2013 18:29 |
|
|
HASŁO " naprawi " brzmi grożnie ale temat realizowany przeze mnie to raczej obowiązek serwisowy , który pojawia się w TRANSAXLE prawie w każdym , a zależy od kilku czynników takich jak przebieg ,moc silnika jakość zawieszenia , szerokość opon , ciężar felg i opon. Temat dotyczy problemów z TT torque tube - czyli ułożyskowanie wałka sprzęgłowego , wzmocnienie połączeń wpustowych wielorowkowych-clamp . Niszczący jakość połączenia może być też błąd w instalacji wysokiego napięcia lub błąd pracy cewki co skutkuje zmiennymi drganiami w pracy wału i bywa niszczące dla połączenia zaciskowego na wielowpuście .Wszystko jest opisane przez fanów na portalach 928 .
Taki problem w 928 gts manual wymaga szczególnej uwagi i działań korygujących wszelkie w/w przyczyny bo wszystkie parametru są krytyczne . Ja popełniłem kilka błedów i nie przewidziałem , iż one tak przyspieszą konieczność ingerencji w zespół wałka sprzegłowego . Kolejno podaję wszyskie elementy , które wpływają na konieczność weryfikacji połączeń i ich jakości. Ja zwiekszyłem wstępny moment pracy szpery {reg. dolną śrubą w psd ] błąd powoduje zbyt dynamiczne i duże obciążenia szczególnie na małych prędkościach ogromne momenty . To już poprawiłem wróciłem do nastaw fabrycznych.
Następnie założenie większych , niż zalecane opon 275/18/30 zamiast 255/17/40 /powoduje znaczną zmianę momentów . ,dalej nowiutkie bilsteiny B6 co przykleja kółka do asfaltu no i X pipe 3" bez kat. i RMB takie tam drobne zniany w dolocie i wylocie objawiające sie ponad 400nm momentem przy 1200 obr/min 540nm w przedziale 3000-4700obr i końcowo nie spada poniżej 450 nm
Takie wszystki zabawy zmieniające fabryczne warunki eksploatacji wymuszają na użytkuwniku konieczność sumiennej analizy obciążeń i przeprowadzenie modyfikacji , bo drgania wałka i rury mają swoje złe zachowania falowe , z którymi trzeba walczyć ale praw fizyki się nie zmieni więc trzeba te prawa stosować .Układu też nie można przesztywnić .Zawsze zaczynać od kontroli drgań wałka sprzęgłowego i kontroli dokręcenia śrub we wszyskich łącznikach wałka . Błedy tych połączeń powodują migrację wałka a w konsekwencji np. w automacie wpływ na pracę wału korbowego a w manualy uszkodzenie wielowpustu . Listę wzmocień i rozwiązań podaje Mark Anderson na stronie Motorsport . I jest ona nie mała .Ale zabawa w koniki wymusza prace zespołowe .Czyli każda uwaga fanów jest istotna .
Ta moja relacja to tylko zarys problemu , z którym się zapoznałem w teorii i w praktyce .
W potrzebie służę informacją WOJCIECH .
.
Edytowane przez WOJCIECH dnia 06-07-2013 18:35 |
|
|
|
|
|
| |