Autor |
Filtr stożkowy - prawdziwy test, mity |
mojojojo13
Użytkownik
Postów: 506
Miejscowość: Lublin
Data rejestracji: 09.09.07 |
Dodane dnia 02-12-2018 08:54 |
|
|
Szanowni Koledzy, i nieliczne ale jak cenne w naszym gronie Koleżanki,
Wielu z nas pytało na forum, jak szybko, tanio i efektywnie podnieść moc w swoim Porsche, tak aby podczas nocnych nielegalnych wyścigów byle posiadacz Civika z gazem tudzież e36 1.8 is nie mógł się na naśmiewać. Również i ja miałem dość tych szkalowań, a że volksporsche, że silnik z audi - jednym słowem było mi przykro. Zasiadłem więc do lektury różnych forów motoryzacyjnych (wszystko do dnia dzisiejszego trzymałem w tajemnicy) jak podnieść moc w swoim porsche a przyświecała mi zasada - ma być tanio!, dobrze! i skutecznie.
Znalazłem takie forum: http://www.tuningforum.pl/ gdzie dużo kolegów dało mi cenne wskazówki wsparcie i kreatywność w działaniu. Zupełnie odmiennie niż na streetracing forum (gdzie doradzano mi same drogie rozwiązania, narażające i tak szczupły mój budżet i wyśmiewano rozwiązania z tego pierwszego forum). Wiec to czego uczy tuning oprócz zdolności motoryzacyjnych to też dużo samozaparcia i odporności psychicznej, ale już przechodząc do rzeczy:
Skupiłem się filtrach stożkowych i magnetyzerach. Żadne inne zmiany tylko te, w tym celu założyłem konto na allegro i aliexpress i wybór padł na takie części:
a) https://allegro.pl/filtry-powietrza-filtr-stozkowy-3-reduktory-f-vat-i5064859978.html
https://allegro.pl/magnetyzer-testowane-przez-automobilkluby-i-pzmot-i5672549321.html
jak widzicie magnetyzer był dodatkowo testowany przez automobilkluby i pzmot, wiec tutaj obaw nie miałem, tym bardziej, że sam jestem członkiem takiego klubu w pzmocie - to i zaufanie mam skoro swoi testowali. Ceny nie powiem duże - ale magnetyzer przetestowany to wiadomo, gwarancja jakości a filtr można było kupić taniej ale chciałem coś dobrego. Zoptymalizowałem koszty zakupu filtra i kupiłem przez aliexpres, wiec zamówiłem w Lipcu i już na początku listopada przyszedł. 10 zł oszczędności (jak ktoś będzie chciał link to dam w pm).
Jakiś czas temu kupiłem Porsche 944 turbo z listerką S...S jest od syczenia, bo jak kupiłem to syczało coś a sprzedawca mówił, że to taki bajer właśnie.
Wraz z kolegami znaleźliśmy na osiedlu najazd, pożyczyliśmy diaxa i spawarkę. Wstępnie założyłem że cała operacja potrwa 2 godziny, ale kumpel przyspawał omyłkowo magnetyzer do podłogi (instrukcja była po chińsku, a u mnie z chińskim tak średnio). Więc zeszło się do 23 od 17 - poszło po 3 browarki na głowę hehe. Niestety nie mogłem przetestować tego dnia bo wydech się zrobił donośny, a mam Sąsiadke co zaraz jak widzi tuning to dzwoni do zięcia Dzielnicowego co sam ma Lanosa po tuningu i nie lubi szybszych aut niż jego, więc mamy z nim kose.
Auto nie powiem, stało się szybsze. Nikt nie mówi już że volksporsche, tylko pytają ile koni hehe. No ale jak mówiłem, że tak z 400 to nikt nie wierzył (ja też hehe). Z jednym type co ma CRX de sol (to nie przelewki) założyłem się, że jak wygram to pojedziemy do jego kumpla i zhamuje mi auto bo ma jakąś tam hamownie. Zrobiliśmy dwa pomiary - jeden z samym magnetyzerem i jeden z dołożonym filtrem stożkowym.
Efekt przerósł moje oczekiwania: https://zapodaj.net/5b273ff7b598d.jpg.html
Pozdrawiam wszystkich pasjonatów zabytkowych porsche i polecam i Wam te przeróbki
951s, 928s3
Edytowane przez mojojojo13 dnia 02-12-2018 09:38 |
|
Autor |
RE: Filtr stożkowy - prawdziwy test, mity |
951S
Użytkownik
Postów: 366
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 18.12.15 |
Dodane dnia 02-12-2018 13:12 |
|
|
Dam Ci dobrą radę - za free - dolej do oleju ceramizera i 350 kucy pęknie jak nic. Setki użytkowników GeTeI nie mogą się mylić
_____________________
Darek
944 Turbo S '88
W124 500E '92
Skodillac do wożenia dupy |
|
Autor |
RE: Filtr stożkowy - prawdziwy test, mity |
951S
Użytkownik
Postów: 366
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 18.12.15 |
Dodane dnia 02-12-2018 13:17 |
|
|
PS polecam wszystkim lekturę opisu magnetyzera z linku powyżej. Jest... po prostu niesamowita. Lektura obowiązkowa!
_____________________
Darek
944 Turbo S '88
W124 500E '92
Skodillac do wożenia dupy |
|
Autor |
RE: Filtr stożkowy - prawdziwy test, mity |
mojojojo13
Użytkownik
Postów: 506
Miejscowość: Lublin
Data rejestracji: 09.09.07 |
Dodane dnia 02-12-2018 19:07 |
|
|
951S napisał/a:
Dam Ci dobrą radę - za free - dolej do oleju ceramizera i 350 kucy pęknie jak nic. Setki użytkowników GeTeI nie mogą się mylić
Musze spróbować
951s, 928s3 |
|
Autor |
RE: Filtr stożkowy - prawdziwy test, mity |
tsubasa
Użytkownik
Postów: 1646
Miejscowość: Wieliczka
Data rejestracji: 16.10.16 |
Dodane dnia 02-12-2018 19:15 |
|
|
polecam jeszcze między filtr a dolot dołożyć elektryczny kompresor.. idzie ino gwizdo
Cayenne Classic 955| 987S| 928S
www.pasjaporsche.pl |
|
Autor |
RE: Filtr stożkowy - prawdziwy test, mity |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 02-12-2018 20:20 |
|
|
A ja głupi człek z północy żem jakiś silnik kupił, turbinę zregienerowaną wyszperał, piniondze zamiast przepić po ludzku, to na samochoda wydaję, wstyd...
A to wystarcztyło od początku ceramyzer z filtrem powiecza ożenić z samochodem... Aż szkoda, że Prosiaczka już na ten rok do garażu wepchłem i mi zagrodzili drogę wyjazdu szambo-naprawiacze, bo bym już poleciał na skrzydłach fantazji dokonywać modyfikacji. Na szczęście Dziołsze zostało zanabyte E46 316 Końpakt, to jutro zmodyfikuję je, żeby dłużej wstydu nie było
|
|
Autor |
RE: Filtr stożkowy - prawdziwy test, mity |
Olo924
Użytkownik
Postów: 4768
Miejscowość: Kraków / Warszawa
Data rejestracji: 04.02.06 |
Dodane dnia 03-12-2018 06:21 |
|
|
Brawo Pumba w końcu po rozum do głowy poszedł ...
a ja bym jeszcze jedno zaimplementował ... młode pokolenie tego nie pamięta ... ale była też "turbinka kowalskiego" = auta szły jak wściekłe paląc połowę tego co w katalogu ...
w połączeniu z ceramizerem i filtrem stożkowym to z 2,0 w 924 spokojowo 320KM i 415Nm, przy spalaniu 6,2 l/100km przy ostrej jeździe
924 '78
944 '83
Każdy kilometr przejechany nie Transaxlem, to stracony kilometr.
Jeder Kilometer ohne Transe ist ein verlorener Kilometer ... |
|
Autor |
RE: Filtr stożkowy - prawdziwy test, mity |
Lukasz_944
Użytkownik
Postów: 75
Miejscowość: Szczecin
Data rejestracji: 03.10.18 |
Dodane dnia 03-12-2018 09:30 |
|
|
"Powrót Jedi"
|
|
Autor |
RE: Filtr stożkowy - prawdziwy test, mity |
gonzacz
Użytkownik
Postów: 309
Miejscowość: Trzcianka
Data rejestracji: 06.07.09 |
Dodane dnia 03-12-2018 10:52 |
|
|
Jako że na codzień jeżdżę e46 z Auschwitzanlage to czuję się wywołany do tablicy. Zbadam dokładnie jakie mam spalanie ( obecnie około 15 litrów gazu po mieście przy 3 litrowym silniku), zainwestuje w magnetajzer i dam znac co i jak.
Na stożek się nie zdecyduję, poczucie estetyki nie pozwala mi ładować czegoś takiego pod maskę
944 US '83
S4 '87 automat
E46 M54B30 |
|
Autor |
RE: Filtr stożkowy - prawdziwy test, mity |
mojojojo13
Użytkownik
Postów: 506
Miejscowość: Lublin
Data rejestracji: 09.09.07 |
Dodane dnia 06-12-2018 07:18 |
|
|
A tak na poważnie - tuning mechaniczny 944 turbo przyprawił mnie o kilka siwych włosów i prawie debet na koncie. Zastanawiam się, czy posiadacie wiedzę czy oprócz auta Cichego - są jeszcze wśród nas zmodzone silnikowo 944 turbo i i ile powypluwały mocy?
951s, 928s3
Edytowane przez mojojojo13 dnia 06-12-2018 07:37 |
|
Autor |
RE: Filtr stożkowy - prawdziwy test, mity |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 06-12-2018 09:17 |
|
|
A ile jest dmuchane? 1.5 bara?
Bo tak całkowicie poważnie mówiąc wynik jest ładny, ale chyba za dużo mechanicznej ingerencji nie trzeba było, żeby taki osiągnąć? Doprowadzony do ładu silnik z poprawionymi kanałami głowicy, większym intercoolerem, podniesionym ciśnieniem doładowania, podniesione ciśnienie na listwie wtryskowej, wszystko porządnie wystrojone i powinno to wystarczyć? Czy może się mylę i jednak 2.5T potrzebuje więcej miłości, żeby tyle wypluć?
Edytowane przez Pumba dnia 06-12-2018 09:17 |
|
Autor |
RE: Filtr stożkowy - prawdziwy test, mity |
mojojojo13
Użytkownik
Postów: 506
Miejscowość: Lublin
Data rejestracji: 09.09.07 |
Dodane dnia 06-12-2018 09:47 |
|
|
Ciśnienie odpowiednio 1.5 i 1.1,5 bara. Zmian dużo. Po kolei klękało prawie wszystko - jest zupełnie inny dolot (kolektor seria, cała reszta nie, łącznie z filtrem stożkowym ) Regulator paliwa, listwa wtryskowa (oryginalna jest pokryta miedzią a każda ingerencja w nią kończyła się zawilgoceniem listwy w miejscach gdzie miedź odpłynęła), intecooler jest inny, turbina hybrydowa. był problem z aparatem zapłonowym i czytaniem impulsów - więc mocowanie pod nowy triger i masa innych zmian. Ogólnie nie polecam Vaga 1.8t można wystroić taniej i szybciej
951s, 928s3
Edytowane przez mojojojo13 dnia 06-12-2018 10:00 |
|
Autor |
RE: Filtr stożkowy - prawdziwy test, mity |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 06-12-2018 10:41 |
|
|
Taniej - bo części do VAGa jednak tańsze, szybciej - bo temat jest przeorany wszerz i wzdłuż. Wciąż jednak wykręcenie 340 KM z 1.8t nie jest tak proste, bo także trzeba niemal każdy element poprawić lub wymienić.
Tak, żeby nie być gołosłownym - zakup i dość gruntowny remont 1.8t z doprowadzeniem go do stanu takiego, żeby te 260 KM było bezpiecznie osiągalne to według moich skromnych kalkulacji okolice 16k PLN. I nie ma w tym jeszcze kosztów adaptacji do budy 924. Szczegółowe dane będę wrzucał w swoim wątku, jak przejdę z etapu zbierania gratów do faktycznej pracy...
Edytowane przez Pumba dnia 06-12-2018 10:42 |
|
Autor |
RE: Filtr stożkowy - prawdziwy test, mity |
mojojojo13
Użytkownik
Postów: 506
Miejscowość: Lublin
Data rejestracji: 09.09.07 |
Dodane dnia 06-12-2018 11:06 |
|
|
To prawda. Przy czym gdybyś zakupił silnik z s3 ten 220 konny z wersji poliftowej to samym chipsem byś miał 260 koni. Wiadomo, że BAM (ten 250 koni) jest trudny do wystrojenie sam z siebie ale 220 konne są powszechnie dostępne.
951s, 928s3 |
|
Autor |
RE: Filtr stożkowy - prawdziwy test, mity |
Duke
Użytkownik
Postów: 1216
Miejscowość: okolice Warszawy
Data rejestracji: 17.09.14 |
Dodane dnia 06-12-2018 11:12 |
|
|
Jarzyna z tego co wiem tuningował Turbo na 400KM bądź więcej, ale czy projekt jest skończony, to nie wiem.
In:
2009 Audi S4 416KM manual, torsen + szpera
1989 Porsche 944 S2 Guards Red, Szwajcar
Out:
1989 Mercedes 300CE
1988 Porsche 944 Celebration Edition (M757) |
|
Autor |
RE: Filtr stożkowy - prawdziwy test, mity |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 06-12-2018 11:17 |
|
|
Ano, zgadza się - BAM niestety do 924 nie podejdzie ze względu na konstrukcję układu smarowania. Inna sprawa, że zakup takiego byłby droższy, a turbina w nim zastosowana też na potrzeby tych 300+ koni by nie wystarczyła. Możemy tak długo sobie na zmianę przyznawać rację, więc żeby nie generować dalszego off-topicu dla tak zacnego wątku, zakończmy stwierdzeniem że znaleźliśmy sobie po prostu raczej drogie hobby
A Jarzyna to tam ma tak grube mody, że i pewnie więcej niż 400 jest do osiągnięcia. Szaleniec
Edytowane przez Pumba dnia 06-12-2018 11:18 |
|
Autor |
RE: Filtr stożkowy - prawdziwy test, mity |
mojojojo13
Użytkownik
Postów: 506
Miejscowość: Lublin
Data rejestracji: 09.09.07 |
Dodane dnia 06-12-2018 11:41 |
|
|
No i wtryski u mnie inne - seria przy dobrym rozpylaniu - to max 280-290 koni...ale to już granica
951s, 928s3
Edytowane przez mojojojo13 dnia 06-12-2018 12:09 |
|
Autor |
RE: Filtr stożkowy - prawdziwy test, mity |
michal951
Użytkownik
Postów: 907
Miejscowość: Szczecin
Data rejestracji: 03.12.11 |
Dodane dnia 06-12-2018 19:09 |
|
|
Ja mam troche namodzone ,ale nie mierzony po zimie wjedzie nowa turbinka to moze wkoncu wybiore sie na hamownie, Zbyszka wypoluwal ponoc prawie 350 kucy.
Pzdr
out
924,944,944(3.0 vario),968,993
In
951 |
|
Autor |
RE: Filtr stożkowy - prawdziwy test, mity |
mojojojo13
Użytkownik
Postów: 506
Miejscowość: Lublin
Data rejestracji: 09.09.07 |
Dodane dnia 30-12-2018 09:58 |
|
|
Koledzy, aby nie zaczynać nowego wątku (na razie) mam pytanie o części.
Czy dostępna jest (ukłon w stronę Qbaka) nowa poduszka silnika (strona kierowcy) to turbo sa? oraz czy macie może numer spinek do tapicerki w bagażniku? Nie mam ani jednej, a będę szukał w kolorze brązowym/bordo.
951s, 928s3 |
|
Autor |
RE: Filtr stożkowy - prawdziwy test, mity |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 30-12-2018 19:38 |
|
|
Poduszka silnika lewa i prawa są takie same i są dostępne
Spinki te po bokach? Dostępne tylko czarne lub szare...
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|