Autor |
ciekawe jak 968? |
Przemek1234
Użytkownik
Postów: 513
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 14.03.11 |
Dodane dnia 14-02-2014 20:48 |
|
|
Jestem bardzo ciekaw jak takim egzemplarzem 968 jeździłoby się na co dzień (50km/24h)?
Prowadziłem tylko 924 2,0 i 944 2,5 8v.
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/porsche-968-coupe-handgeschakeld-roosendaal/188018120.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=3&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=20100&makeModelVariant1.modelId=15&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&transmissions=MANUAL_GEAR&negativeFeatures=EXPORT&categories=SportsCar
924 '80 2.0 było
944 '86 2.5
944 '89 S2
981 '13 2,7 |
|
Autor |
RE: ciekawe jak 968? |
michal951
Użytkownik
Postów: 907
Miejscowość: Szczecin
Data rejestracji: 03.12.11 |
Dodane dnia 14-02-2014 21:09 |
|
|
W jakim sensie?
Komfortu z limuzyny bym nie oczekiwal w porownaniu do 944 bedzie prawie tak samo, napewno jest zdecydowanie szybciej, silnik jak na taka jednostke nie jest paliwozerny za to koszty rozrzadu itp jak przy kazdym 16v czyli dosc wysokie.
Ogólnie na zime bylo by mi szkoda ja przy kazdym klasycznym porsche.
Wszystko zalezy od stanu auta, jednego mialem zrobinego z paru(szczepan zarejestrowany jako 944),ktory nie nadawal sie do niczego chyba ze jako skarbonka, nastepny byl 968 z ksiazka prowadzona do konca do 164000tys,z kazda orginalna oslona na miejscu nigdy mnie nie zawiodl dopoki pewien idiota nie zepchnol go mb sprinterem na bariery energochlonne na drodze ekspresowej. Czyli zasada jak w wiekszosci im mniej zaoszczedzisz przy kupnie tym mniej pozniej bedzie do wydania na doprowadzenie auta do ladu.Z tym ze moje obydwa 968-mki mialem na przestrzeni lat 2005-2006 wiec bylo to wtedy znacznie mlodsze auto,teraz napewno ciezej o zadbany egzemplarz.
Pzdr
out
924,944,944(3.0 vario),968,993
In
951 |
|
Autor |
RE: ciekawe jak 968? |
Krokodyl
Użytkownik
Postów: 157
Miejscowość: Wierzbno, the Gate of Mordor
Data rejestracji: 14.07.12 |
Dodane dnia 14-02-2014 21:17 |
|
|
michal951, czemu wróciłeś do turbo? przypadek czy głębsze przemyślenia po użytkowaniu 968
944 88 |
|
Autor |
RE: ciekawe jak 968? |
michal951
Użytkownik
Postów: 907
Miejscowość: Szczecin
Data rejestracji: 03.12.11 |
Dodane dnia 14-02-2014 21:30 |
|
|
Przez jedno turbo jednego znanego mechanika ze Szczecina z ktorym znamy sie od dawna bardzo chcialem sprobowac turbo benzyny w porsche, takze temat mocno przemyslany ,do NA juz nie wroce chyba ze bedzie mnie stac na to zeby postawic obok. najchetniej kolejne 993 badz 968 tylko ,ze cabrio ale to odlegly temat.Ale ja nie jezdze absolutnie na codzien Porschakami, mozna rzec ze wrecz okazjonalnie bo gdybym byl do tego zmuszony to 968 vs 951 wybral bym jednak 968.
Pzdr
out
924,944,944(3.0 vario),968,993
In
951 |
|
Autor |
RE: ciekawe jak 968? |
Krokodyl
Użytkownik
Postów: 157
Miejscowość: Wierzbno, the Gate of Mordor
Data rejestracji: 14.07.12 |
Dodane dnia 14-02-2014 21:52 |
|
|
hm a czemu? bo nowsze? ciągnie od dołu? czy niższe koszty utrzymania/zakupu? ja bym jednak poszedł w turbo jak ralph demolka zwłaszcza gdyby udało mi się nabyć autko z silnikiem m44/50 najlepiej tanio i od emeryta
argumentacja: wydaje mi się że te autka są pancerne i więcej zniosą no i 968 mi się po prostu nie podoba jako bryła, natomiast co do turbiny w mieście to rzeczywiście nie do końca mi się podobało jak śmigałem subaru inna sprawa że tam tych koni było deko przydużo jak na moje umiejętności
btw. some say że silnik 220 konny lepiej się zbiera niż późniejszy z większą turbiną, potwierdza to któś?
944 88
Edytowane przez Krokodyl dnia 14-02-2014 22:03 |
|
Autor |
RE: ciekawe jak 968? |
Jarzyna
Użytkownik
Postów: 1704
Miejscowość: Szczecin / Warszawa
Data rejestracji: 03.10.10 |
Dodane dnia 15-02-2014 11:22 |
|
|
fajny lakier na tym 968 - dokladnie taki sam jak na mojej s2
Krokodyl - mniejsza turbodziura. ale wrazeniowo 250hp i tak wygrywa.. Co do m44/50 - zycze powodzenia w szukaniu silnika 951 '85 bo rozumiem ze o ten Ci chodzi - czyli o ile pamietam to samo co zwykly '86 tylko grubsze scianki cylindrow, grubszy blok i inne korbowody..
oferuję druk 3d części wszelakich i usługi filmowe - tel So9 6o6 S33
_________________________________
951 '86 us - wieprzowina - 2.5L 16V turbo... work in progress
były
Volvo s80 II - mdła wołowina - 4.4L V8 315hp - najnudniejsze 300 kunia w tej czesci galaktyki
Volvo S60 R - surowa wołowina - 2.5L 20V turbo. sprzedany
944s2 '90 - sprzedany, wypatroszony śmiga po torach europy.
VW NewBeetle V5 SportLimited - sprzedany
Mercedes C124 '95 E-Klasse Coupe - sprzedany
AlfaRomeo 156 Sportwagon 1.9 JTD - oby się Simprezowi nic nie stało.. |
|
Autor |
RE: ciekawe jak 968? |
Krokodyl
Użytkownik
Postów: 157
Miejscowość: Wierzbno, the Gate of Mordor
Data rejestracji: 14.07.12 |
Dodane dnia 15-02-2014 12:07 |
|
|
e nie będzie chyba tak źle z tym szukaniem zostaje jeszcze trochę autek z 86, może błednie ale zakładam że jak się uda dorwać takiego to będzie tani i dobry, myślę o silniku ale może to marzenie ściętej głowy, btw. ciekawe co ma conek w swoim turbo czeba by vin sprawdzić - tabelka poniżej
944 88
Krokodyl dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez Krokodyl dnia 15-02-2014 12:13 |
|
Autor |
RE: ciekawe jak 968? |
Przemek1234
Użytkownik
Postów: 513
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 14.03.11 |
Dodane dnia 15-02-2014 12:18 |
|
|
michal951 napisał/a:
W jakim sensie?
Komfortu z limuzyny bym nie oczekiwal w porownaniu do 944 bedzie prawie tak samo, napewno jest zdecydowanie szybciej
Czyli 968 prowadzi się bardzo podobnie do S2 lub turbo? Myślałem, że powinno zachowywać się się inaczej z racji nowszej konstrukcji. Chyba, że poza wyglądem i silnikiem niewiele się zmieniło? Drogą dedukcji wyglądało mi to na dobre auto na co dzień. (chodzi o ogólny komfort, szeroki aspekt, użytkowania auta w mieście).
Odnośnie zimy, to jeżdże głównie zimą i dość mało latem. Nie mam klimatyzacji.
924 '80 2.0 było
944 '86 2.5
944 '89 S2
981 '13 2,7 |
|
Autor |
RE: ciekawe jak 968? |
michal951
Użytkownik
Postów: 907
Miejscowość: Szczecin
Data rejestracji: 03.12.11 |
Dodane dnia 15-02-2014 14:38 |
|
|
Nigdy nie jezdzilem S2 ,ale zapewne jest bardzo podobnie wkoncu mialo to byc rozwiniencie tego modelu, silnik z vario cam potrafil naprawde malo spalic ale nie ma co wjerzyc w te 240km raczej te jednostki tyle nie osiagaja, w srodku auta sa identyczne.Zawieszeniowo Turbo wydaje mi sie twardsze ale moze to subiektywna ocena wkoncu pare lat minelo od kiedy jezdzilem 968 ale napewno nie jest to plywajace auto.
Sama skrzynia 6biegowa w 968 jest bardzo fajnie zestopniowana i raczej pancerna mam nadzieje ze wkoncu taka wyladuje w moim 951.
Czemu nie wroce do NA?-poprostu moment w ktorym Turbo zaczyna "ciagnac" bezcenny
U mnie silnik M44/52 z malymi modami takze ciezko mi sie wypowiadac na temat ktore turbo "lepsze". Z tego co znajomy mechanik ktory bardzo dobrze zna te auta mowil pierwsze turbo mialo np.mocniejsze kobowody ktore sa wstanie zniesc wiecej hp.
Pzdr
out
924,944,944(3.0 vario),968,993
In
951
Edytowane przez michal951 dnia 15-02-2014 14:39 |
|
Autor |
RE: ciekawe jak 968? |
Przemek1234
Użytkownik
Postów: 513
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 14.03.11 |
Dodane dnia 15-02-2014 19:46 |
|
|
tak z zupełnie z innej beczki. Zastanawia mnie dlaczego porsche turbiło w 944 tylko silniki 8v a nie 16v? np 968 3,0 8v 305 hp!.. Dlaczego nie poszli w stronę 968 3,0 240hp + turbo?
924 '80 2.0 było
944 '86 2.5
944 '89 S2
981 '13 2,7 |
|
Autor |
RE: ciekawe jak 968? |
michal951
Użytkownik
Postów: 907
Miejscowość: Szczecin
Data rejestracji: 03.12.11 |
Dodane dnia 15-02-2014 20:35 |
|
|
Pomijajac skomplikowanie konstrukcji, firma nie mogala sobie pozwolic by auta takie jak 944/968 byly tak samo szybkie badz szybsze od flagowych modeli 911 ktore mialy do modelu 993 wlacznie 2 zawory na cylinder ,bo niby kto chcialby zaplacic wiecej $$ za duzo mniej nowoczesna wolniejsza konstrukcje.i taka opcje marketingowa firma stosuje do dzis dlatego nie mamy caymanow i boxsterow TT
Pzdr
out
924,944,944(3.0 vario),968,993
In
951 |
|
Autor |
RE: ciekawe jak 968? |
tona
Użytkownik
Postów: 1556
Miejscowość:
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 15-02-2014 20:55 |
|
|
Ale w momencie produkcji 968T bylo szybsze od jedenastek,podobno to zadecydowalo o tak skromnej i 'cichej' produkcji tego modelu...co do 16V turbo nie widziano sensu poniewaz wielozaworowosc miala za zadnie polepszyc napelnianie cylindrow a skoro jest doladowanie po co komplikowac konstrukcje.
924'82bylo 944S2'90bylo 944TS'89bylo 944TScup'88bylo 968turboS- |
|
Autor |
RE: ciekawe jak 968? |
michal951
Użytkownik
Postów: 907
Miejscowość: Szczecin
Data rejestracji: 03.12.11 |
Dodane dnia 15-02-2014 21:11 |
|
|
Własnie zle sie wyrazilem nie moglo sobie pozwolic na masowa produkcje w przypadku 968T ,ciekaw jestem natomiast jak ksztautowala sie cena nowego 968 turbo w stosunku do nowego 964 turbo?
out
924,944,944(3.0 vario),968,993
In
951 |
|
Autor |
RE: ciekawe jak 968? |
tona
Użytkownik
Postów: 1556
Miejscowość:
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 16-02-2014 10:40 |
|
|
968T 175tys DM, 928GTS 156tysDM jedenastkami sie nie interesowalem ale 965 spokojnie 200tys
924'82bylo 944S2'90bylo 944TS'89bylo 944TScup'88bylo 968turboS- |
|
Autor |
RE: ciekawe jak 968? |
Krokodyl
Użytkownik
Postów: 157
Miejscowość: Wierzbno, the Gate of Mordor
Data rejestracji: 14.07.12 |
Dodane dnia 16-02-2014 10:53 |
|
|
tona, a możesz uchylić rąbka tajemnicy nt Twojego projeku 968turbos? Idziesz w blok od s2 i głowicę od 944 turbo jak w firmowym czy insze plany?
944 88 |
|
Autor |
RE: ciekawe jak 968? |
tona
Użytkownik
Postów: 1556
Miejscowość:
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 16-02-2014 12:55 |
|
|
Niestety ze wzgledow $ projekt jest rozbity na dwa etapy- w tym roku karoseria i wnetrze i to niekompletne bo na fotele ORI przyjdzie mi pewno poczaic sie jakis czas a i cena zapiera dech w piersiach, montaż klatki, lakierowanie montaż(kupilem komplet kedr gumowych i pare drobiazgow-2870) Natomiast silnik na ten sezon bedzie z mojego kanarka 2,5. Mam nadzieje zapracowac na silnik w przyszlym sezonie i chciaz zdania sa podzielone przychylam sie do bloku 3,0 (S2-968) zakup, glowicy mojej lub 2,7(zakup), tłokow Ori (zakup-12000), turbiny mojej i osprzetu mojego...niemniej slinik na gotowo szacuje na 35000
924'82bylo 944S2'90bylo 944TS'89bylo 944TScup'88bylo 968turboS- |
|
Autor |
RE: ciekawe jak 968? |
Pavka944
Użytkownik
Postów: 283
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 08.07.11 |
Dodane dnia 16-02-2014 14:14 |
|
|
Koszt sporyTo będzie zbudowany silnik jak oryginał?W sensie czy oryginał składał się z takich właśnie elementów jak blok od 3.0 głowica 2.7 16v?
Było 944 2.5N/A było 944 3.0 vario jest V8 LT1 5.7 |
|
Autor |
RE: ciekawe jak 968? |
michal951
Użytkownik
Postów: 907
Miejscowość: Szczecin
Data rejestracji: 03.12.11 |
Dodane dnia 16-02-2014 16:34 |
|
|
Nie ma czego takiego jak 2.7 16v, a orginal w 968T to 8v.
Nie powiem mam nadzieje ze tona przetrze Polskie szlaki w budowaniu 3.0 turbo dla potomnych.
Pzdr
out
924,944,944(3.0 vario),968,993
In
951 |
|
Autor |
RE: ciekawe jak 968? |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 16-02-2014 18:17 |
|
|
Nawet z kanarkowym sercem, to będzie fajne auto.
Mam nadzieję Tona, że z nadwoziem CI się uda w tym roku
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: ciekawe jak 968? |
Krokodyl
Użytkownik
Postów: 157
Miejscowość: Wierzbno, the Gate of Mordor
Data rejestracji: 14.07.12 |
Dodane dnia 16-02-2014 19:22 |
|
|
konkretna akcja tona powodzenia i dzieki za info a propos przewidywanych kosztów, daje do myślenia a tak po zastanowieniu, to przecież w sumie mogłoby być spełnienie marzeń miłośnika transaxli myślę o 968, szczytowa konstrukcja w miarę nowoczesna niestety te ceny, średnie na zachodzie to 60 kilo kafli za coś sensownego no i ten wygląd :/ no ale na wygląd można zaradzić np tak jak na fotkach no i to turbooooo rs - myślę że Wojewódzkiemu opadła by kopara przy 1/8 mili do sikorskiego do dolnej
944 88
Krokodyl dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez Krokodyl dnia 16-02-2014 19:33 |
|