Autor |
924 CGT/GTS replika |
seler2
Użytkownik
Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13 |
Dodane dnia 20-01-2016 10:36 |
|
|
Jaki jest sens takiego projektu, zakładając że długoterminowy i tak wierny oryginałowi jak możliwe (w ramach jakiegoś nie przekraczania granicy szaleństwa) coś jak 968 Tony.
Poczynając od bazy gdzie rozsądne turbo może mieć sporą wartość dokładając koszt części gdzie sam body kit to już znacząca kwota nie wspominając o częściach oryginalnych jeśli jeszcze dostępne, czy jest szanasa że taki projekt wyjdzie chociaż na zero?
Jakie są perspektywy takich replik?
było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s |
|
Autor |
RE: 924 CGT/GTS replika |
Pirx
Użytkownik
Postów: 1146
Miejscowość: prawie Wroclaw
Data rejestracji: 20.02.11 |
Dodane dnia 20-01-2016 10:58 |
|
|
to zapewne zależy jak długa masz perspektywę w czasie
stawiam, że za 100 lat wart będzie krocie
pozdrawiam,
Paweł
928S Gemballa 1983
Ducati Monster S2R 2008
___________________________
były:
986 Boxster 1997
928S4 1987 "Smok" |
|
Autor |
RE: 924 CGT/GTS replika |
seler2
Użytkownik
Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13 |
Dodane dnia 20-01-2016 11:14 |
|
|
Ale czy większe krocie od ładnego ori turbo?
Chodzi o to czy "upgrejdując" turbo do GT opierając się gdzie możliwe na oryginalnych częściach wartość raczej wzrośnie czy raczej spadnie z tyułu obniżenia oryginalności?
było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s |
|
Autor |
RE: 924 CGT/GTS replika |
seler2
Użytkownik
Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13 |
Dodane dnia 20-01-2016 11:22 |
|
|
Myślę o czymś takim: http://www.pistonheads.com/gassing/topic.asp?t=1421092
było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s |
|
Autor |
RE: 924 CGT/GTS replika |
nemo
Użytkownik
Postów: 2143
Miejscowość: Warszawa / Praga Północ
Data rejestracji: 20.05.07 |
Dodane dnia 20-01-2016 11:48 |
|
|
pogadaj z PieszczoH , on jest ekspertem w dziedzinie CGT , od wielu lat rozbija gowno na atomy analizujac najmniejszy detal orginalu
napewno powie ci z jakimi elementami bedzie problem
924 S2 '85 Szare (WE 924 0K) Poznań 2007 2009 2:24.552
924 S '86 Szare WP0ZZZ92ZGN402273 Poznań 2011 2:19,356
944 S2 '91 Czarne
924 S '87 US Czarne
924 S TURBO '87 US Czerwone
924 S '88 Szare
Edytowane przez nemo dnia 20-01-2016 11:48 |
|
Autor |
RE: 924 CGT/GTS replika |
michal951
Użytkownik
Postów: 907
Miejscowość: Szczecin
Data rejestracji: 03.12.11 |
Dodane dnia 20-01-2016 13:50 |
|
|
Chetnie zobaczył bym taka replike w twoim wykonaniu.A ile bedzie warta,w Polsce pewnie tyle co ladne ori turbo.
Pzdr
out
924,944,944(3.0 vario),968,993
In
951
Edytowane przez michal951 dnia 20-01-2016 13:51 |
|
Autor |
RE: 924 CGT/GTS replika |
noname_conek
Użytkownik
Postów: 1313
Miejscowość: Nowy Staw
Data rejestracji: 30.03.13 |
Dodane dnia 20-01-2016 14:24 |
|
|
Moim zdaniem replika nie bedzie duzo warta ale rob bo nuda ostatnio na forum
951 86' ---->projekt in progress: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=6661&rowstart=0 |
|
Autor |
RE: 924 CGT/GTS replika |
seler2
Użytkownik
Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13 |
Dodane dnia 20-01-2016 14:49 |
|
|
Ano dzieci się nudzą to głupoty po głowie chodzą ale dopiero czekam aż mróz puści żebym zaczął mury warsztatu stawiać więc zanim zacznę realizować jakiś projekt to wymyślam co by tu ciekawego na początek zmajstrować
Pomysł mi się podoba bardzo ale biorąc pod uwagę że na sam body kit trzeba wydać ok 3tys$ to dobrze by mieć perspektywę że chociaż za większość części za jakiś czas się zwróci.
Za dobrą replikę 356 trzeba wydać fortunę a cgt chyba rzadsze )))
było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s |
|
Autor |
RE: 924 CGT/GTS replika |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 20-01-2016 16:40 |
|
|
CGT to mały problem, część rzeczy dostaniesz w UK , albo u paha.
GTS to już problem, tylne błotniki i przednie błotniki są inne... szersze, inaczej ukształtowane, również spoiler klaposzyby ... to tak w skrócie.
U nas repliki nie są doceniane, ale nawet na zachodzie koledzy na 924board zauważyli, że dobre repliki potrafią się sprzedać adekwantnie wyżej niż zwykły bazowy model.
Czy się zwróci ? to jest trochę hazard... zrobienie dobrej repliki kosztuje, bo zmian jest dużo.
np. przednia szyba zaimplementowana z 944.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: 924 CGT/GTS replika |
szczurek
Użytkownik
Postów: 1506
Miejscowość: Rowy
Data rejestracji: 25.04.07 |
Dodane dnia 20-01-2016 17:56 |
|
|
Taki pomysł miałem kiedyś, ale koszty takie to nie dla mnie, po za tym zal by mi była turbo, ech człowiek się starzeje... i o oryginałach zaczął myśleć
Ale będę trzymał kciuki bo takie auto to moje marzenie, zresztą kto by nie chciał CGT, nawet repliki
944 '87 2,5 targa
924/944/968 Papa Smerf
Mercedes 190E 2,6 Sportline
awatar wspomnienia odległe!!!!!!
Jedna Złota Łopata |
|
Autor |
RE: 924 CGT/GTS replika |
Blumen
Użytkownik
Postów: 1072
Miejscowość: Bydgoszcz
Data rejestracji: 06.07.06 |
Dodane dnia 20-01-2016 21:03 |
|
|
moim zdaniem ori 944 TruboS, jakieś 968, czy 928 GT/GTS to dobry kierunek. Jeśli chodzi o projekt długoterminowy to rozważałbym replike 356 speedster
Jest MB i BMW
Był PickUp
Była Corca
Była Ascona
Było wozidło MB w168
Była wygoda - BMW E38
Była przygoda - 944s2 |
|
Autor |
RE: 924 CGT/GTS replika |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 20-01-2016 22:14 |
|
|
Robić, modzić, kombinować! Ori już robiłeś, wszyscy wiedzą, ze umiesz.
Jak zrobisz w swoim profesjonalnym stylu, to co byś nie wymodził, chętny się znajdzie i wiele nie stracisz, a może nawet wyrównasz bilans.
Fun-Factor się liczy, kasa to drugi plan.
|
|
Autor |
RE: 924 CGT/GTS replika |
Przemek1234
Użytkownik
Postów: 513
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 14.03.11 |
Dodane dnia 20-01-2016 22:41 |
|
|
jeśli chcesz robić auto dla kasy to się nie wypowiem bo nie znam wartości odsprzedaży ani skali inwestycji takiego projektu. Jeśli jeśli jednak robisz to dla fanu, dla chęci jedzenia takim egzemplarzem itp to:
- super bo taka replika nadaje się do jazdy i daje masę frajdy w przeciwieństwie do oryginału. Szkoda już jeździć resztką orginałów, których ceny są nie z tej planety. Gdyby nie chodziło o kasę to wolałbym mieć w garażu replikę
- Auto estetycznie wygląda dobrze i jest rasowe. Odczucia z jazdy są pewnie nieziemskie.
- nie wiem jak można ogarnąć sprawę silnika i mechaniki, ale finalnie ja wolałbym taką Carrerę GT niż 930 czy 964.
Trzymam kciuki, mam nadzieję że się podejmiesz.
924 '80 2.0 było
944 '86 2.5
944 '89 S2
981 '13 2,7
Edytowane przez Przemek1234 dnia 20-01-2016 22:43 |
|
Autor |
RE: 924 CGT/GTS replika |
marchewa
Użytkownik
Postów: 1402
Miejscowość: Jelcz-Laskowice
Data rejestracji: 02.01.12 |
Dodane dnia 20-01-2016 23:51 |
|
|
chwile temu bylo kolo monachium 931 bez silnika w kicie cgt za nieduze pieniadze idealne na projekt, przyznam że sam się mocno zastanawialem bo zrobienie repliki cgt to byloby coś ale jak policzylem projekty stojace na podwórku to sobie odpuscilem, ale Tobie seler nie odpuszczę skoro juz sie zdradziłeś |
|
Autor |
RE: 924 CGT/GTS replika |
seler2
Użytkownik
Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13 |
Dodane dnia 21-01-2016 08:53 |
|
|
Spokojnie Panowie start jakiegokolwiek projektu najwcześniej za rok
Ot po prostu zastanawiam się od czego zacząć. Planowałem 944s2 w rodzaju cs ale jak zobaczyłem jakiś czas temu zdjęcie z głównej z kolekcją czerwonych gts-ów to się włączyło w głowie "chcę" i wyłączyć się nie chce
Druga kwestia że CGT zrobione po bożemu czyli nie gt-look ale możliwie najwierniejsze odtworzenie oryginału ma w sobie coś więcej niż tylko "fun-factor".
Jeśli chodzi o kasę to już mam doświadczenie w dokładaniu do interesu "renowacyjnego" więc dołożenie do kolejnego mnie nie przeraża )
Z tego co do tej pory zrozumiałem to GT ma motor od turbo z dołożonym intercoolerem (używany za jedyne 2200$ hehe) innym wałkiem i chyba kute tłoki. Ergo zbliżenie samej motorowni do GT-standard to będzie ok 4-5k$ plus 3k$ body kit (no chyba że uda się gdzieś turbo z kitem w dobrej cenie dorwać ale nie wiem czy chciałbym poprawiać po kimś...)
A to dopiero początek... potem fuchsy, wnętrze, zawias na koni
Byłoby gdzie pieniądze wyrzucać )
Nie wspominając że czeka jeszcze jeden zaklepany rdzawek do wyprostaowania, chyba że zgnije całkiem do tego czasu
Ech nie mogę doczekać się końca budowy choć muszę przyznać że to też jest pasjonujące i pochłania więększość mojego czasu i zaangażowania obecnie.
było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s |
|
Autor |
RE: 924 CGT/GTS replika |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 21-01-2016 10:14 |
|
|
Seler2 CGT to jest małe piwo, bo różnic nie ma aż tak dużo.
Natomiast CGTS to jest wyzwanie również finansowe....
inne elementy wnętrza, np. drzwi, ich szyby, fotele lolipop, zegary do 300kmh, inna część środkowa deski, inny element środkowy zderzaka przód to już wszystko custom made.... lub szukanie oryginałów za worki $$$ , lampy które są nie do zdobycia w oryginale, FUchs ? chyba tylko repliki, przynajmniej rozmiar mógłby być zbliżony do tych z CGTS, bo oryginałów też szukać można ale latami... dziwne ET
Tylne i przednie zawieszenie są zupełnie inne niż w 924 turbo i CGT.
Replika CGT przy tym to jest mały pikuś
i dlatego jeśli zdecyduję się na replikę będzie to CGT (chociaż CGTS ma ładniejsze tylne poszerzenia i osobiście je preferuję), w końcu najważniejszy element mam w piwnicy (za co dziękuję Długiemu)... choć moja replika nie miałaby turbo, ale 210PS się znajdzie...
o tym, że kły zderzaka CGT/S są nidostępne nie chcę nawet wspominać... tu również trzeba kombinować,
nad czym obecnie pracuję
w dzisiejszych czasach nawet nose panel 924TURBO jest ciężko kupić za godziwe pieniądze.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close
Edytowane przez PIeszczoH dnia 21-01-2016 10:23 |
|
Autor |
RE: 924 CGT/GTS replika |
seler2
Użytkownik
Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13 |
Dodane dnia 21-01-2016 10:56 |
|
|
PIeszczoH napisał/a:
Seler2 CGT to jest małe piwo, bo różnic nie ma aż tak dużo.
Natomiast CGTS to jest wyzwanie również finansowe....
.
dlatego nawet nie myślę o gts ot porządnie zrobione czerwone gt
było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s |
|
Autor |
RE: 924 CGT/GTS replika |
wit007
Użytkownik
Postów: 2479
Miejscowość: Gdynia/Warszawa
Data rejestracji: 12.02.11 |
Dodane dnia 21-01-2016 11:48 |
|
|
Tym wozem bez silnika powinieneś się zainteresować Albo takim np. http://ww3.autoscout24.de/classified/259769015?asrc=st|as
Witek
jest: 997 '09 Tor Poznań 1:55,203
było: 964 '91 TP 2:03, 944 '85 TP 2:08, 924 '85, 996 '02
www.komunikado.pl agencja public relations |
|
Autor |
RE: 924 CGT/GTS replika |
seler2
Użytkownik
Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13 |
Dodane dnia 21-01-2016 12:04 |
|
|
rzeczywiście fajna baza, mam nadzieję że za rok coś podobnego znajdę
było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s |
|
Autor |
RE: 924 CGT/GTS replika |
seler2
Użytkownik
Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13 |
Dodane dnia 29-01-2016 09:22 |
|
|
Wygląda na to że takiego projektu nie należy zaczynać zanim nie znajdzie się oryginalnego IC... znalazłem nowy w cenie super zadbanej 924 co dramatycznie redukuje sens projektu w wymiarze finansowym.
Więc zacznę projekt jeśli znajdę oem-owy ic w ludzkich pieniądzach, robienie gt-look mnie nie za bardzo interesuje.
Pomyśleć że jeszcze parę lat temu taki ic poszedł na ebayu za 400E bodajże...
było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s |
|