Autor |
RE: Stand up for yo rights |
szczurek
Użytkownik
Postów: 1506
Miejscowość: Rowy
Data rejestracji: 25.04.07 |
Dodane dnia 09-02-2008 09:29 |
|
|
Palmy samochody czemu nie ... prezesów firm ubezpieczeniowych
Czytający niech potraktują tą wypowiedź jako żart!!!!
944 '87 2,5 targa
924/944/968 Papa Smerf
Mercedes 190E 2,6 Sportline
awatar wspomnienia odległe!!!!!!
Jedna Złota Łopata
Edytowane przez szczurek dnia 09-02-2008 14:27 |
|
Autor |
RE: Stand up for yo rights |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 09-02-2008 11:30 |
|
|
szczurek napisał/a:
Palmy samochody czemu nie ... prezesów firm ubezpieczeniowych
Mimo, że jest to hydepark to wydaje mi się, że trzeba podkreślić, że powyższa wypowiedź to żart. Żeby nie było, że na forum nawołuje się do przemocy. Bo ten żart może nie do każdego trafić...
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: Stand up for yo rights |
szczurek
Użytkownik
Postów: 1506
Miejscowość: Rowy
Data rejestracji: 25.04.07 |
Dodane dnia 09-02-2008 14:20 |
|
|
Wyjaśnienie
Mam nadzieję że nikt z czytających nie potraktował tego poważnie
POWTARZAM
TO OCZYWIŚCIE JEST ŻART (komentarz dotyczy mojego wcześniejszego postu).
944 '87 2,5 targa
924/944/968 Papa Smerf
Mercedes 190E 2,6 Sportline
awatar wspomnienia odległe!!!!!!
Jedna Złota Łopata
Edytowane przez szczurek dnia 09-02-2008 14:28 |
|
Autor |
RE: Stand up for yo rights |
ml
Użytkownik
Postów: 87
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 16.12.07 |
Dodane dnia 09-02-2008 14:31 |
|
|
Słuchajcie a to nie jest przypadkiem tak, że jak masz zarejestrowany samochód jako zabytkowy to płacisz ubezpieczenie tylko w momentach kiedy wyjeżdżasz z garażu, np na zlot... czyli np na trzy-cztery dni w roku? Gdzieś słyszałem/czytałem coś takiego. |
|
Autor |
RE: Stand up for yo rights |
szczurek
Użytkownik
Postów: 1506
Miejscowość: Rowy
Data rejestracji: 25.04.07 |
Dodane dnia 09-02-2008 15:00 |
|
|
Tekst żywcem wycięty z artykułu na motoforu.pl:
"Zarejestrowany pojazd musi być oczywiście ubezpieczony. Także w tym względzie przepisy uległy pewnej liberalizacji. Wiadomo, że oldtimery dysponują często ogromnymi silnikami, a to wiąże się z dużymi kwotami obowiązkowego ubezpieczenia OC, które opłacane jest od litrażu jednostki napędowej. Niektórzy posiadacze oldtimerów trzymają swe cacka przez cały rok na własnej posesji, a na drogę publiczną wyjeżdżają rzadko, a mimo to musieli płacić za cały rok. Zmiana przepisów pozwala na ubezpieczenie pojazdu zabytkowego, który jest wpisany do księgi inwentarza muzealiów, na określony czas nie krótszy jednak niż trzy miesiące."
autor tekstu Tomasz Kamiński
dotyczy to pojazdów z żółtymi tablicami
944 '87 2,5 targa
924/944/968 Papa Smerf
Mercedes 190E 2,6 Sportline
awatar wspomnienia odległe!!!!!!
Jedna Złota Łopata
Edytowane przez szczurek dnia 09-02-2008 15:02 |
|
Autor |
RE: Stand up for yo rights |
igor
Użytkownik
Postów: 3897
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 09-02-2008 16:37 |
|
|
ale mając żółte tablice, jak chcesz wyjechać za granicę, musisz mieć specjalne pozwolenie....
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76 |
|
Autor |
RE: Stand up for yo rights |
igor
Użytkownik
Postów: 3897
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 09-02-2008 20:24 |
|
|
napisałem najpierw na forum YT, ale widzę, że tu też podpasi
ja muszę szczerze przyznać, że bolą mnie te wszystkie podatki, które płacimy za benzynę... tak samo z papierosami... tak to jest, gdy państwo reguluje sobie ceny, bo nie ma skąd indziej brać...
mieszkam w centrum Wawy i wiem dokładnie jaki jest ból z parkomatami, mieszkańcy / pracownicy nie mają prawa stawiać aut na swoich osiedlach, często jest dużo niesprawiedliwości.
no i co mnie najbardziej boli (z tego co mi wiadomo) - nie ma możliwości wyrejestrowania autka na rok, bo musi być ciągłość OC... a może bym chciał je dopieścić i nie jeździć - czysty bezsens. Uważam, że powinno być możliwe czasowe wyrejestrowanie...
no i automatyzacja procedur kupna/sprzedaży auta. sprowadzania auta i wiele innych.
Chodzi o to, że Państwo często kieruje się swoimi przesłankami, i może w sumie chcą dobrze, ale przepisy które wymyślają są niesprawiedliwe i uderzają w demokratyczny charakter naszego państwa....
Według mnie kolega Juras ma rację - dużo jest niesprawiedliwości na tym świecie / w tym państwie, ale ważniejsze jest to, że my często zapominamy, że też mamy głos w tych kwestiach, i siedzimy cicho jak potulne baranki....
ja bym wyszedł protestować, baa... nawet jako drugi (za Che-Jurasem rzecz jasna ), może po części dla przełamania tej mojej myśli, że stałem się niewolnikiem systemu bez wiary w to, że mój głos coś zmieni, a może po to, żeby spotkać się z przyjaciółmi na nowego rodzaju przygodzie ) hu nołs
tak czy siak - wypowiedź jest bardziej żartobliwą formą satyry niż faktycznym apelem do narodu jednakże jak każda satyra niesie swoje przesłanie - niewielkie kroczki ograniczają naszą wolność, niezależność, prawo do sprawiedliwości rynkowej (jak już żyjemy w dobie kapitalizmu) - pewnego dnia budzimy się (albo wracamy z Amsterdamu ) i po prostu twierdzimy - w jakim ja państwie żyję? czemu nigdy się temu nie sprzeciwiłem?
nie macie czasem tego dość?
to co? kto z nami blokuje stolicę?
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76
Edytowane przez igor dnia 09-02-2008 20:39 |
|
Autor |
RE: Stand up for yo rights |
Wulkan
Użytkownik
Postów: 125
Miejscowość: Rzeszów
Data rejestracji: 25.11.07 |
Dodane dnia 10-02-2008 15:08 |
|
|
juras napisał/a:
@Wulkan Jeśli chodzi o OC w PZU, to przerabialem to na przypadku Junaka.
Ale wystarczyło, że Junak jest stary i już czy masz go na żółtych tablicach ?
Wg. ustaty, ktorej nie mam pod reka, ale ja ktrzeba to znajde, pojazdem zabytkowym jest pojazd ktory skonczyl 25 lat (od daty produkcji) oraz model danego pojazdu nie jest produkowany od lat 15-tu. Moze to byc pojazd nowszy, ale o jakiejs wartosci historycznej, takze kolekcje itd. Pojazd zabytkowy nie musi miec zoltych tablic. Zeby wyujechac za granice zabytkiem, faktycznie trzeb azaplacic haracz konserwatorowi, ktory laskawie wystawi glejt (na ilestam dni) ze mozesz wyjechac. Jek sie okazuje mimo ze nie mam zoltych tabli w Junaku, takze i tutaj jest niekiedy problem w przekroczeniu granicy (na granicy patrza na rok produkcji i faktyczna mysl zawarta w ustawie o ochronie zabykow). Zalezy od przejscia granicznego - na Slowacje bez problemow (bez placenia konserwatorowi).
Z ,,pania w okienku" z PZU byl taki problem, ze jakos nie mogla przelknac mojej deklaracji ze Junak jest pojazdem ze wszech miar zabytkowym (r.p.1960), zbywala mnie ze musze miec potwierdzenie daty produkcji od konserwatora zabytkow (przyjemnosc warta okolo 100PLN). Mimo moich nalegan, nie chciala/ nie mogla przelknac tych "rewelacji". Wiec pokzalem jej dowod rej, jakby nie patrzec dokument panstwowy, stwierdzajacy faktyczny rok produkcji. Tego tez nie mogla przelknac (bezmyslnie podwazala moc prawna tego dokumentu), prosilem pania, zeby podeszla na zewnatrz do motocyklai odczytala r.p. z oryginalnej tabliczki znamionowej. Ale i tak sprawa skonczyla sie na kierowniku, ktory tez nie mogl przelknac tych rewelacji (spisanych w kodeksie pewnie - wtedy- juz od roku). Bylem przygotowany to tej batalii, mialem wydrukowana ustawe, i troche ich tam osmieszylem. Nie mialem wtedy wiecej czasu, wiec ze 'szczerym' zyczliwym usmiechem powiedzialem, zeby to sobie przemysleli jeszcze i ze wroce tutaj niebawem. Pelna kultura
Faktycznie za pare dni bylem z powrotem i nadmienilem tylko ze chce ubezpieczyc motor zabytkowy na np. pol roku (mozna podobno na miesiac ubezpieczyc) i nie bylo zadnych dodatkowych pytan, pani powiedziala tylko "OK" Widac kazdy urzad trzeba nauczyc nieczesto uzywanych artykolow...
PS: Nie cierpie urzednikow panstwowych.
Junak OHRV M07 NA 520ccm
Junak OHV M10 NA 700ccm
Junak OHV M10 Turbo 600ccm
Porsche 924 1982r NA |
|
Autor |
RE: Stand up for yo rights |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 10-02-2008 18:47 |
|
|
Dobrze by było żebyś znalazł ustawę ale ja znalazłem w necie, że pojazd musi być wpisany do rejestru muzealiów i mieć żółte tablice by z takiego ubezpieczenia korzystać.
A na tą chwilę pozostaje mi chyba tylko "sprzedać" auto komuś z rodziny i poprosić o zwrot części ubezpieczenia które ode mnie wyłudzono. Co nie zmienia faktu, że niesprawiedliwość na świecie pozostaje :]
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: Stand up for yo rights |
skorek924
Administrator
Postów: 32
Miejscowość:
Data rejestracji: 29.01.06 |
Dodane dnia 10-02-2008 23:14 |
|
|
Jak dla mnie to nie samochód powinien być ubezpieczony od OC tylko kierowca - bo jesli miałbym 30 samochodów to choc bym sie zesrał to i tak wszystkimi na raz nie pojade...
Pozatym to nie samochody powodują wypadki tylko kierowcy.
Ale wiadomo ze samochodów więcej niż kierowców więc i kasy więcej.
Ps. Mój brat kupił sobie samochód gdy jeszcze nie miał prawa jazdy ( czyt nie był kierowcą) a w OC było 50% zwyżki za młody wiek kierowcy - gdzie tu logika??
924 , 81 r. sprzedany ,
VW transporter 2.4 D - pakiet sportowy , odchudzony - przez rdze - sprzedany,
Seat Leon 1.9 TDI ++ |
|
Autor |
RE: Stand up for yo rights |
Sliwka
Użytkownik
Postów: 624
Miejscowość: Libertów k. Krakowa
Data rejestracji: 29.07.07 |
Dodane dnia 10-02-2008 23:45 |
|
|
No to pora zacząć się organizować ...
Popieram rencami i nygami...
gdzie te czasy gdy dla pojazdu powyżej 25 lat było z definicji 50% zniżki na OC , dlaczego w żaden sposób nie mogę swojego samochodu ubezpieczyć jeśli chodzi o AC... niech będzie drogie... ale niech będzie.
Na dobrą sprawę z posiadania żółtych tablic wynika więcej kłopotu niż pożytku... wyjazd poza granice... pozwolenie... kiedy niby sprzedałem samochód do muzeum?? Jeśli np w razie sprzedaży prawo pierwokupu miałoby mieć muzeum... nie widzę problemu... ale jeśli chodzi o wp...lanie się konserwatora do tego gdzie JA jeżdżę SWOIM samochodem... ok niech się interesują... ale w takim razie niech sie pojawi forma wsparcia ... pomoc w dostaniu (sprowadzeniu) części do starych samochodów, może zwolnienie z VAT na części ?? whateva ...
jeśli uda się coś zorganizować ... ludziska dostarczę dowolną ilość kiełbasek i browara |
|
Autor |
RE: Stand up for yo rights |
jadak
Użytkownik
Postów: 1208
Miejscowość: Brzesko (OKOCIM:) )
Data rejestracji: 09.12.07 |
Dodane dnia 11-02-2008 08:11 |
|
|
Słuchajcie moi drodzy. Ponieważ żyjemy (podobno) w państwie prawa i (podobno) w państwie demokratycznym - wykorzystajmy prawo tego państwa. W konstytucji oraz w kilku innych aktach prawnych jest zapisana obywatelska inicjatywa ustawodawcza. Mamy wśród nas pewnie paru absolwentów prawa - może podjemą się napisania projektu właściwej ustawy (i żeby nie mówiono potem o problemach z wprowadzeniem - także podstawowych przepisów wykonawczych do niej), a my zajmiemy się zebraniem podpisów pod nią? Zgodnie z prawem będzie ich potrzeba chyba ok. 150tys. ale myślę, że samych posiadaczy pojazdów zabytkowych i kolekcjonerskich jest gdzieś tylu, więc mamy szanse. W końcu są nie tylko nasze prosiaki, ale jeszcze beemki, miśki, fiaty, spora, zdaje się, grupa właścicieli capri i mustangów - jest w czym przebierać - myślę, że wymaganą ilość przepisów zbierzemy bez trudu. A ponieważ jesteśmy dużą grupą potencjalnych wyborców - myślę, że pare partii bardzo szybko spróbuje nas "zagospodarować" więc IMO mamy duże szanse. Co Wy na to? Ja sobie rezerwuję pierwszy podpis za twórcami ustawy
Witajcie w gronie zboczeńców®
924 '79 dla przyjemności
944 '83 US? w remoncie
Przedniosilnikowy nietransaxle Cayenne S'04 na codzień;
Honker 4011 '90 na zimę;
Zipp Raven 250 '09 i Barton Fighter '11 żeby poczuć wiatr we włosach
pomóżmy Zosi przejść na drugą stronę tęczy... |
|
Autor |
RE: Stand up for yo rights |
dpacior
Użytkownik
Postów: 149
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 02.03.06 |
Dodane dnia 11-02-2008 09:29 |
|
|
CO do tego wyjazdu za granice na zabytkowych tablicach....
Jak sie ma sprawa po wejsciu do strefy Szenge? nadal potrzeba pozwolenia? przeciez nikt go nie sprawdzi, bo celnikow w budkach juz nie ma....
--
Pozdrawiam
Darek
Porsche 944s2 M030 90r. |
|
Autor |
RE: Stand up for yo rights |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 11-02-2008 09:29 |
|
|
Sliwka napisał/a:
pojawi forma wsparcia ... pomoc w dostaniu (sprowadzeniu) części do starych samochodów, może zwolnienie z VAT na części ?? whateva ...
Faktycznie, że z posiadania żółtych tablic chyba nie wynika nic poza brakiem przymusu ciągłości ubezpieczenia, co ja uważam, że nie jest żadnym przywilejem i powinno być dostępne dla każdego posiadacza auta nie tylko zabytkowego.
Zwolnienie z VAT na części. To byłaby na pewno motywacja do posiadania żółtych tablic!
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
Edytowane przez juras dnia 11-02-2008 09:30 |
|
Autor |
RE: Stand up for yo rights |
nairamkai
Użytkownik
Postów: 8
Miejscowość:
Data rejestracji: 03.02.06 |
Dodane dnia 11-02-2008 17:39 |
|
|
może ustalcie co będziemy blokować? to ja od razu tam pojadę - znając mojego prosiaka, to może już tam zostać na rok czy dwa bo ja też jestem bardzo za OC przypisanym do użytkowania drogi, a nie posiadania auta. |
|
Autor |
RE: Stand up for yo rights |
mojojojo13
Użytkownik
Postów: 506
Miejscowość: Lublin
Data rejestracji: 09.09.07 |
Dodane dnia 12-02-2008 00:19 |
|
|
Heh , śmiesznie się czyta takie rzeczy ( co poniektórych posty) ....zasada jest prosta , znasz przepisy ( a nie słyszałeś coś od kogoś) to wypowiadasz się kategorycznie , nie znasz to starasz się dowiedzieć!
w tym wypadku wystarczy by jeden punkt został wyssany z palca i już całe żałożenie ( dalsze) jest błędne
Żółte tablice nie kreują praw i obowiązków - są tylko przywilejem , prawa i obowiązki zaczynają się wcześniej (moment wpisania pojazdu do ewidencji lub rejestru) albo ukończone 40 lat pojazdu.
50% zniżki za weterana było tylko w PZU , a AC możesz sobie zrobić na co chcesz , tylko poczytaj ustawę !
Przepisy wykonawcze do ustawy to rozporządzenia ( mowa o tych na najwyższych szczeblach) , a kto ma wyłączną inicjatywę ??? takie posty tylko odbierają powagi wątkowi.
Znam bardzo dobrze wszelkie problemy prawne ( w tym ubezpieczeń ) pojazdów zabytkowych, nawet pisze z tego prace magisterską , i nie tędy droga panowie - to jest zwykłe vox populi a nie głos rozsądku.
Jak najbardziej popieram drążenie tematu , ale merytoryczne a nie populistyczne.
Jeśli trzeba odpowiem na wszelkie pytania , jeśli ktoś chciałby nie płacić non stop OC, bądź zarejestrować pojazd na żółte tablice ( taki skrót myślowy) bez udziału rzeczoznawcy - odsyłam do
http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/136/68/
wraz z potrzebnymi materiałami ...
Pozdrawiam i liczę na wyklarowanie się ciekawej dyskusji ....
951s, 928s3 |
|
Autor |
RE: Stand up for yo rights |
igor
Użytkownik
Postów: 3897
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 12-02-2008 00:47 |
|
|
mojojojo - powiedz mi czy jest możliwość zarejestrowania autka na żółte tablice w momencie, gdy jest w papierach SKŁADAK... różnie słyszę o tym z różnych źródeł...
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76 |
|
Autor |
RE: Stand up for yo rights |
mojojojo13
Użytkownik
Postów: 506
Miejscowość: Lublin
Data rejestracji: 09.09.07 |
Dodane dnia 12-02-2008 07:30 |
|
|
a więc tak , na chwilę obecną gdybyś chciał zrobić to sam - takiej możliwości nie ma, dlatego że nie jesteś uprawniony ani nawet diagnosta do tego żeby zmienić ten stan w papierach.
Dopiero opinia rzeczoznawcy ( płatna) która stwierdzi że większość (prawie wszystkie) podzespołów pochodzi konkretnie z tego auta jest podstawą do zmiany stanu prawnego , sprostowanie nastąpi przy wydawaniu nowego dowodu , już po uzyskaniu wpisu do rejestru bądź ewidencji zabytków.
Ale jeśli masz świadomość że to real składak, a nie samochód który to tak jak kiedyś przywożono z zagranicy - oddzielnie karoseria, oddzielnie mechanika - to sobie odpuść, stracisz pieniądze a rzeczoznawca który musi sie specjalizować w pojazdach zabytkowych ( czyli żeby jego opinia została uznana- musi mieć akredytacje Ministerstwa Tr) - i on nie wyda takiej opinii, choć patologii nie można wykluczyć ( ale bądź co bądź w świetle obowiązujących przepisów [stopień oryginalności] będzie to patologia]
951s, 928s3 |
|
Autor |
RE: Stand up for yo rights |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 12-02-2008 09:16 |
|
|
"Koszt
Na tym etapie , jedynym kosztem jaki poniosłem:
..............na tym etapie ok. 500zł"
No po prostu tanie jak barszcz :]
Tak naprawdę widać z twojego tekstu, że jak się chce to wszystko jest do załatwienia. Ale stopień komplikacji i koszty...
A ja mam naiwne przeświadczenie, że samo posiadanie auta nie powinno pociągać za sobą kosztów. Te wszystkie przepisy i opłaty są obecne "od zawsze" to wydają nam się naturalne.
Ale wyobraźcie sobie, że nagle wprowadzają dokładnie takie same przepisy dla posiadaczy rowerów. Że kupując rower musisz go zarejestrować, zapłacić 170 pln za tablice rej, w dniu rej ubezpieczyć go bo jak się spóźnisz kilka dni to masz parę tys pln w plecy, co roku robić przegląd techniczny, dopłacić 60pln za przerzutki bo w standardzie ich nie było, no i 1pln na ścieżki rowerowe (bo co to jest 1pln jak się płaci 160 za przegląd). A za jedzenie płacisz 70% więcej bo to paliwo dla rowerzysty a za jazdę się płaci.
Brzmi wystarczająco niedorzecznie ? No właśnie. Ale wystarczy się przyzwyczaić i takie przepisy wydają się naturalne "bo tak było zawsze" :]
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
Edytowane przez juras dnia 12-02-2008 09:36 |
|
Autor |
RE: Stand up for yo rights |
mojojojo13
Użytkownik
Postów: 506
Miejscowość: Lublin
Data rejestracji: 09.09.07 |
Dodane dnia 12-02-2008 09:25 |
|
|
juras napisał/a:
"Koszt
Na tym etapie , jedynym kosztem jaki poniosłem:
..............na tym etapie ok. 500zł"
No po prostu tanie jak barszcz :]
Co ty Po polsku czytać nie umiesz????
to może ja zacytuje wszystko bez manipulacji
Koszt
Na tym etapie , jedynym kosztem jaki poniosłem:
r11;wydruk Karty w 3 Egzemplarzach ok. 20 zł
- wydruk zdjęć , każde w 3 egzemplarzach ok. 30 zł.
- opłaty skarbowe r11; 0 zł
Prawda że korzystnie ?
Z Rzeczoznawcą koszt na tym etapie ok. 500zł
mój koszt to 50 zł - czego tu nie rozumieć ??
500zł to koszt sporządzenia karty przez Rzeczoznawce
951s, 928s3 |
|