Autor |
RE: Prosiaki 924 |
Piciek
Użytkownik
Postów: 8
Miejscowość:
Data rejestracji: 27.12.11 |
Dodane dnia 28-12-2011 13:55 |
|
|
Misiek napisał/a:
Po VIN-ie czyli po Vehicle Identification Number - jest to numer nadwozia - jak to napisałeś "podwozia".
Google translator z Fahrgestellnummer.
Misiek napisał/a:
Może być to też starsze 924 - wtedy VIN byłby mniej więcej taki : 92400001 ale Turbo takich VIN-ów nie miały
Napisałeś 8 znaków, ja mam 10.
Rocznik 79, z salonu wyjechało w marcu 1980.
"Plus jest taki że nie trzeba się zastanawiać gdzie pomidory czy jabłka są tańsze.... i tak jak podliczyć benzynę najtaniej wyjdzie robić zakupy tam gdzie najbliżej." - vip3r |
|
Autor |
RE: Prosiaki 924 |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 28-12-2011 13:58 |
|
|
Może być w starym formacie VIN.
Format: 924XY00001, gdzie
924 - wiadomo
X - rok produkcji (np. 8 = 1978)
Y - rynek (1 = Europa 2=USA 3=Japan 4=Turbo (Europe i RestOftheWorld) 5=Turbo (USA i Japan)
00001 - numer seryjny
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Prosiaki 924 |
wit007
Użytkownik
Postów: 2479
Miejscowość: Gdynia/Warszawa
Data rejestracji: 12.02.11 |
Dodane dnia 28-12-2011 14:00 |
|
|
Generalnie 924 Turbo powinno mieć wloty powietrza w nosku i na masce. Ten ma?
Witek
jest: 997 '09 Tor Poznań 1:55,203
było: 964 '91 TP 2:03, 944 '85 TP 2:08, 924 '85, 996 '02
www.komunikado.pl agencja public relations |
|
Autor |
RE: Prosiaki 924 |
Bluebird Tomek
Użytkownik
Postów: 1826
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 15.04.09 |
Dodane dnia 28-12-2011 14:02 |
|
|
Ja też mam 10 znaków - czyli masz VIN starego typu po prostu. Misiek podał 8 pewnie przypadkowo - bardziej chciał pokazać, układ, że zaczyna się od 924.. i nie ma liter.
|
|
Autor |
RE: Prosiaki 924 |
Piciek
Użytkownik
Postów: 8
Miejscowość:
Data rejestracji: 27.12.11 |
Dodane dnia 28-12-2011 14:08 |
|
|
wit007 napisał/a:
Generalnie 924 Turbo powinno mieć wloty powietrza w nosku i na masce. Ten ma?
Jak pisałem wcześniej nie mam teraz do niego dojścia. Przyjrzałbym się bliżej (z tego co patrzyłem w instrukcji Turbo mają wsteczny zamiast jedynki) tego typu pierdółkom.
Mój VIN ma jeszcze inaczej, bo nie zaczyna się od 924 tylko od 92A, a dokładniej to: 92A0415558
"Plus jest taki że nie trzeba się zastanawiać gdzie pomidory czy jabłka są tańsze.... i tak jak podliczyć benzynę najtaniej wyjdzie robić zakupy tam gdzie najbliżej." - vip3r |
|
Autor |
RE: Prosiaki 924 |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 28-12-2011 14:10 |
|
|
Wychodzi że chyba 1980 rok Turbo
Aha, Turbo na Europę czyli najlepszy model
To że jest A zamiast 4 to tylko czeski błąd urzędnika na przestrzeni lat.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
Edytowane przez Qbak dnia 28-12-2011 14:11 |
|
Autor |
RE: Prosiaki 924 |
Dlugi
Użytkownik
Postów: 3407
Miejscowość: Lublin i okolice.
Data rejestracji: 05.02.06 |
Dodane dnia 28-12-2011 14:11 |
|
|
Witam,
tylko w 1980r był Vin tkzw przejściowy 10 znakowy czyli jest to auto z roku modelowego 80.
dla Turbo
93A0140001 do 1803 jeśli europa i RTW
dla 924 N/A
92A0410001 do 9094 jeśłi europa i RTW
Edyta 2
silnik powinien mieć pojemność 1984 cm
pokazuje to fajnie skalę produkcji w roku modelowym 80
1803szt. turbo i ponad 9k szt. nie turbo
Pozdrawiam
Porsche & ?
Edytowane przez Dlugi dnia 28-12-2011 14:22 |
|
Autor |
RE: Prosiaki 924 |
Bluebird Tomek
Użytkownik
Postów: 1826
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 15.04.09 |
Dodane dnia 28-12-2011 14:18 |
|
|
No to jeśli turbo to się nie zastanawiaj, kupuj i nawet jak Ci się nie spodoba to łatwo sprzedasz z zyskiem. Jeśli jest ładne i wszystko sprawne to powinieneś łatwo dostać drugie tyle.
|
|
Autor |
RE: Prosiaki 924 |
wit007
Użytkownik
Postów: 2479
Miejscowość: Gdynia/Warszawa
Data rejestracji: 12.02.11 |
Dodane dnia 28-12-2011 14:40 |
|
|
Czyli chyba jednak N/A. A nie ma mocy w tych dokumentach? Wolnossący powinien mieć 92 kW/125 KM.
Witek
jest: 997 '09 Tor Poznań 1:55,203
było: 964 '91 TP 2:03, 944 '85 TP 2:08, 924 '85, 996 '02
www.komunikado.pl agencja public relations |
|
Autor |
RE: Prosiaki 924 |
Piciek
Użytkownik
Postów: 8
Miejscowość:
Data rejestracji: 27.12.11 |
Dodane dnia 28-12-2011 14:42 |
|
|
Już się pogubiłem.
Moje 92A0415558 mieści się wg Długiego w kategorii:
dla 924 N/A
92A0410001 do 9094 jeśłi europa i RTW
ale wg Qbaka:
Format: 924XY00001, gdzie
924 - wiadomo
X - rok produkcji (np. 8 = 1978)
Y - rynek (1 = Europa 2=USA 3=Japan 4=Turbo (Europe i RestOftheWorld) 5=Turbo (USA i Japan)
czyli Turbo.
Kto ma rację?
OK, już znalazłem. 92KW/5800, 204km/h max. Czyli po zawodach
"Plus jest taki że nie trzeba się zastanawiać gdzie pomidory czy jabłka są tańsze.... i tak jak podliczyć benzynę najtaniej wyjdzie robić zakupy tam gdzie najbliżej." - vip3r
Edytowane przez Piciek dnia 28-12-2011 14:47 |
|
Autor |
RE: Prosiaki 924 |
Dlugi
Użytkownik
Postów: 3407
Miejscowość: Lublin i okolice.
Data rejestracji: 05.02.06 |
Dodane dnia 28-12-2011 14:47 |
|
|
Halo Panowie to zwykłe 924 N/A z połowy produkcji rocznika!!!
Pozdrawiam
Porsche & ? |
|
Autor |
RE: Prosiaki 924 |
vip3r
Użytkownik
Postów: 6075
Miejscowość: Wolica (k.W-wy/Janek)
Data rejestracji: 23.10.06 |
Dodane dnia 28-12-2011 14:51 |
|
|
były nr z 924 i 92A jak masz vin jak podajesz to po vin to zwykle 924. (co nie jest złe ale już nie jest taką mega okazją jak 931 (czyli 924 turbo)) - na spokojnie obejrzyj.
jakby było turbo to jak koledzy pisali nie ma co się zastanawiać jeżeli tylko stan w miarę ok.
poznać nałatwiej (jak nie zaglądasz pod maskę) to po nosku turbo (wloty powietrza na nosku), wlocie na masce, i kołach na 5 śrub - ale naturlanie żeby nie było łatwo są wyjątki i zawsze w 30 letnim aucie coś ktoś mógł zmienić...
968 Cabrio http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=11503
911 i reszta http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=10460
FANTY do spylenia/zamiany : http://olx.pl/oferty/uzytkownik/2whg/ |
|
Autor |
RE: Prosiaki 924 |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 28-12-2011 14:53 |
|
|
Czyli zmienili format dla połowy rocznika?
Patrząc na moc to jednak n/a, natomiast tak jak Długi napisał pojemność
1984 to taka jest fabryczna (można nawet sobie samemu wyliczyć), ale w wielu
dowodach rejestracyjnych jest wpisana błędna 1960ccm. Nie wiem skąd ta
zmiana, bardzo często się zdarza.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Prosiaki 924 |
Piciek
Użytkownik
Postów: 8
Miejscowość:
Data rejestracji: 27.12.11 |
Dodane dnia 28-12-2011 14:54 |
|
|
Pojemność mam 1960
"Plus jest taki że nie trzeba się zastanawiać gdzie pomidory czy jabłka są tańsze.... i tak jak podliczyć benzynę najtaniej wyjdzie robić zakupy tam gdzie najbliżej." - vip3r |
|
Autor |
RE: Prosiaki 924 |
Dlugi
Użytkownik
Postów: 3407
Miejscowość: Lublin i okolice.
Data rejestracji: 05.02.06 |
Dodane dnia 28-12-2011 14:59 |
|
|
Qbak napisał/a:
Czyli zmienili format dla połowy rocznika?
Patrząc na moc to jednak n/a, natomiast tak jak Długi napisał pojemność
1984 to taka jest fabryczna (można nawet sobie samemu wyliczyć), ale w wielu
dowodach rejestracyjnych jest wpisana błędna 1960ccm. Nie wiem skąd ta
zmiana, bardzo często się zdarza.
dla całego roku modelowego 80 (10 cyfrowy VIN), czyli od września 79r do lipca 80r.
od września 80r był już 'długi" VIN i rok modelowy 81.
Pozdrawiam
Porsche & ? |
|
Autor |
RE: Prosiaki 924 |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 28-12-2011 15:03 |
|
|
A wcześniej tzn. 1976-79 nie było 10cio cyfrowego VINu? Tak jak wyżej to opisałem?
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Prosiaki 924 |
vip3r
Użytkownik
Postów: 6075
Miejscowość: Wolica (k.W-wy/Janek)
Data rejestracji: 23.10.06 |
Dodane dnia 28-12-2011 15:10 |
|
|
tak, ale w 80 roku zamiast 4 pojawiło się A (i nie jest to czeski błąd)
co jeszcze ciekawsze to także w 928 nr sie zmienił na 92A w '80
968 Cabrio http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=11503
911 i reszta http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=10460
FANTY do spylenia/zamiany : http://olx.pl/oferty/uzytkownik/2whg/
Edytowane przez vip3r dnia 28-12-2011 15:13 |
|
Autor |
RE: Prosiaki 924 |
Dlugi
Użytkownik
Postów: 3407
Miejscowość: Lublin i okolice.
Data rejestracji: 05.02.06 |
Dodane dnia 28-12-2011 15:14 |
|
|
tez 10 cyfrowy
np 9247100001 do 8512
rok modelowy 77.
Pozdrawiam
Porsche & ? |
|
Autor |
RE: Prosiaki 924 |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 29-12-2011 21:31 |
|
|
Tutaj podam przykład.. rocznik 1977. Widać VIN 10 cyfrowy - wcześniej podałem troszkę za krótki dla przykładu - najważniejsze jednak, że wiadomo o co chodzi.
Dywagacje w 99% można znaleźć w PET - są tam opisane VINy jakie pownny być w autach dla danych roczników.
Przykładowa fotka ze starym VINem.
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli
Misiek dodał/a następującą grafikę:
|
|