924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Klub 924.pl | Hyde Park
Strona 2 z 2 < 1 2
Autor RE: Nowy rozdzial w polskiej motoryzacji
Mammoth
Użytkownik



Postów: 1843
Miejscowość: woj. lubelskie
Data rejestracji: 13.03.08
Dodane dnia 19-04-2012 15:55
Panowie.. ja Wam powiem o innej ciekawostce. Nikt o tym nie wspomniał więc raczej nie słyszeliście o tego typu patentach (jednak większość z Was miała z tym styczność a wszyscy na 100% słyszeli - chociaż w mniejszej skali). Mowa o silnikach.. pneumatycznych - napędzanych sprężonym powietrzem. Pozbawione są wszystkich wad, które nękają pojazdy elektryczne. Czas tankowania na stacji to kilka minut, większy zasięg pojazdu, brak ciężkich akumulatorów (a więc pojazd lżejszy), żadna reakcja chemiczna czy szkodliwe materiały nie są potrzebne.. Nie wiem jak obecnie wygląda sytuacja, ale jakiś czas wstecz były gotowe jeżdżące pojazdy. tak więc jakaś alternatywa zawsze jest.

madmax332 napisał/a:
Trzeba szukać w dodatku gniazdek aby "zatankować" co w mieście może i niestanowi problemu, ale w terenie już tak - moim zdaniem to poważne ograniczenie.


Wiesz.. z takim podejściem, to w każdym tego typu przedsięwzięciu można wskazać jakieś ograniczenia. Zauważ, że rozmowa dotyczy auta stricte miejskiego, a w takiej okolicy dostęp do źródła zasilania jest dosyć powszechny. Ale odwracając sytuację.. jeżeli w terenie skończy Ci się woda to co? Czekamy na deszcz? A jeżeli będzie to teren pustynny? Więc to także jest poważne ograniczenie. Pomijam już nawet fakt, że nie do końca jest jasne jak ten wynalazek na wodę działa.

Ex_lajka napisał/a:
Jeśli baterie pójdą do przodu to przez najbliższe 50lat liczmy na hybrydy.


Dokładnie. Chociaż trudno jest w tym przypadku mówić choćby o przybliżonym czasie .. na pewno do jakiegoś przełomu. No i oczywiście jakieś sensowne hybrydy, a nie np wynalazek typu: silnik na wodę + panel słoneczny (jeśli woda się skończy w nocy, to na świetle odbitym od księżyca raczej daleko nie pojedziesmiley ).


Porsche 924 78' (...)
Porsche 924 78' (już nie ma)

"W Porsche psują się tylko dwie rzeczy: świece lub coś innego"
Autor RE: Nowy rozdzial w polskiej motoryzacji
simprez
Użytkownik



Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08
Dodane dnia 19-04-2012 19:16
Mammoth - jak masz jakieś linki opisujące zasady działania pojazdów z napędem pneumatycznym to podrzuć je tutaj. Będzie ciekawe uzupełnienie tematu


944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.
2716024
Autor RE: Nowy rozdzial w polskiej motoryzacji
Blumen
Użytkownik

Postów: 1072
Miejscowość: Bydgoszcz
Data rejestracji: 06.07.06
Dodane dnia 19-04-2012 19:50
ja dosyć aktywnie interesowałem się silnikiem pneumatycznym, który wynalazł polak w XIX wieku, a zastosowane były w tramwajach we Francji i przewiozły kilka milionów pasażerów. niestety zostały wyparte przez silniki elektryczne, które były cichsze i nie wymagały "tankowania". W Hiszpani powstała fabryka samochodów z silnikami pneumatycznymi i miały wejść do sprzedaży chyba w 2009 roku. Czas tankowania na stacji z kompresora wynosi kilka minut, a w momencie braku zatankowania z kompresora można ustawić silnik na ładowanie zbiornika, co wynosi kilka godzin. Patrząc po ciszy w prasie i na rynku sądzę, że lobby paliwowe zdusiło temat...


Odnośnie auta elektrycznego to oferowany samochód to żadna rewelacja. Za 30 tys. można kupić Toyote Corolle z silnikiem elektrycznym o zasięgu około 120 km i prędkości do 120 km/h, więc jest inna alternatywa...


Jest MB i BMW smiley
Był PickUp
Była Corca
Była Ascona
Było wozidło MB w168
Była wygoda - BMW E38
Była przygoda - 944s2
Autor RE: Nowy rozdzial w polskiej motoryzacji
Mammoth
Użytkownik



Postów: 1843
Miejscowość: woj. lubelskie
Data rejestracji: 13.03.08
Dodane dnia 19-04-2012 20:47
Kilka informacji o pojazdach i silnikach pneumatycznych:

http://bezsamochodu.pl.tl/Samochody-z-silnikami-pneumatycznymi.htm
http://www.scigacz.pl/Silniki,pneumatyczne,czyli,dwa,kola,wiatrem,pedzone,13188.html
http://www.engineair.com.au/index.php?option=com_content&view=article&id=2&Itemid=2
http://www.mdi.lu/english/
http://www.youtube.com/watch?v=ztFDqcu8oJ4
http://www.youtube.com/watch?v=FA3nSL_b5cI


Porsche 924 78' (...)
Porsche 924 78' (już nie ma)

"W Porsche psują się tylko dwie rzeczy: świece lub coś innego"
Autor RE: Nowy rozdzial w polskiej motoryzacji
pedro
Użytkownik



Postów: 827
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 23.07.07
Dodane dnia 20-04-2012 22:12
parowóz smiley


RAFAŁ
924/76 EU czerwony-sprzedany
944/83 EU srebrny był,został czerwony (sprzedany)
944/86 US czarny był (w częściach)
944/84 UK złoty był...
944/82 EU czerwony był się spalił ( 13.04.2011)
944/84 EU biały był przed czerwonym(sprzedany)
MB R107 450 sl jest...
Autor RE: Nowy rozdzial w polskiej motoryzacji
konto_usuniete
Użytkownik

Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07
Dodane dnia 21-04-2012 00:34
madmax332 napisał/a:
Trzeba szukać w dodatku gniazdek aby "zatankować" co w mieście może i niestanowi problemu, ale w terenie już tak - moim zdaniem to poważne ograniczenie.


Wiesz.. z takim podejściem, to w każdym tego typu przedsięwzięciu można wskazać jakieś ograniczenia. Zauważ, że rozmowa dotyczy auta stricte miejskiego, a w takiej okolicy dostęp do źródła zasilania jest dosyć powszechny. Ale odwracając sytuację.. jeżeli w terenie skończy Ci się woda to co? Czekamy na deszcz? A jeżeli będzie to teren pustynny? Więc to także jest poważne ograniczenie. Pomijam już nawet fakt, że nie do końca jest jasne jak ten wynalazek na wodę działa.

Wszystko jest wyjaśnione w linku jaki podałem

Tak wiem - zawsze są jakieś plusy i minusy każdej technologii. @Ex_lajka dobrze pokazał minusy. W PL niestety mamy przestarzałą sieć energetyczną opartą na paliwach kopalnych, która po prostu nie wytrzyma zmasowanego ładowania "gniazdkowych" elektromobili. Sieć szybko padnie - nawet gdy to będą auta typowo miejskie. Co do braku paliwa w terenie - mocno naciągany argument gdyż to dotyczy każdego rodzaju zasilania opartego na zasadzie akcja - reakcja, więc zawsze można jeździć z kanistrem (lub jakimkolwiek pojemnikiem) wody, no i rzeczywiście - można poczekać na deszcz smiley Na pustyni wyciśniesz wodę z kaktusa lub jakiejkolwiek rośliny, do każdej wyprawy należy się też przecież odpowiednio przygotować (stosownie do celu i warunków wyprawy). Gniazdka elektrycznego na pustyni na pewno nie ma.

Edytowane przez konto_usuniete dnia 21-04-2012 00:47
Autor RE: Nowy rozdzial w polskiej motoryzacji
pit
Użytkownik



Postów: 333
Miejscowość:
Data rejestracji: 26.03.08
Dodane dnia 21-04-2012 21:36
temat ciekawy na wiele godzin ale widzę że niektóre informacje są niedokładne. madmax332 np ma rację gdyż tzw baterie ich zastosowanie znane jest od wieków ,mezopotamia bardzo mozliwe a np.na 100% w starozytnym egipcie .W muzeum można oglądać gliniane dzbany z rdzeniem grafitowy z nawiniętą blacha miedzianą zalene kiedyś płynem o odczyne kwaśnym czyli dzisiejsza bateria.
Myslę Juras ze volt wpadł na to parę wieków pózniej.

Bluebird -dzis w berline masz słupki prądowe,co prawda sa to samochody z wypożyczalni ale tez stoja pod blokami w centrum,podpinasz wtyczke i idziesz do domu -i po problemie.
Pewnie trzeba tam wrzucic jakies monety ale myśle że jak będzie interes to i porzadną sieć do się położyc.
U nas jest niestety tak ze politycy bedą gadac, ustalać ,przyznawac koncesje zanim wprowadza to juz przyjdzie nowa -nastepna technologia.

madmax 332(2) wody na pustyni owszem dość mało ale za to słońca bez liku .Moze hybryda woda słońcesmileyWidziałem gdzies fajną wizje wykorzystania i tak pustej sachary z połaciami (polami)paneli słonecznych.

No i na koniec cała smutna prawda,ze potentaci paliwowi są na tyle bogaci ze póki ostatnia kropla ropy jest na świecie to trzeba ją sprzedac. i szybko nic sie nie zmieni.Ogólnie technologia jest nastawiona na zapychanie rynku po kolei,nie ma duzych prezeskoków technologicznych dla mas.Tak było nap z dvd kiedy technologia "blu ray"(A DOKŁADNIE HDVD)już była znana ,wypchnięto na rynek cos co wiadomo było że za pare lat i tak odejdzie.Na sczescie dla nas przez tzw kryzys oraz czesciowo niezalezny rozwój dysków twardych i wysoka cenę odtwarzaczy w polsce ,chyba uda nam się pominąc okres blu ray i przejsc od razu do odtwarzaczy twardodyskowych.Ale to juz tematy chyba na inne forum.smiley


Autor RE: Nowy rozdzial w polskiej motoryzacji
simprez
Użytkownik



Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08
Dodane dnia 22-04-2012 21:17
Z zawodowego obowiązku (zboczenia) zabiorę głos odnośnie "sieci opartej na paliwach kopalnych". Poprawnie powinno być "elektrowni opartych na paliwach kopalnych". Sieć to tylko infrastruktura. Jeden z elementów systemu elektroenergetycznego (drugim są właśnie elektrownie). jej ewentualna przestarzałość to temat do dyskusji, ale chyba nie tutaj.
Z punktu widzenia budowy stacji ładowania aut elektrycznych istotna jest dopuszczalna przepustowość istniejących sieci.
Pozwolę sobie sporządzić prymitywną zgrubną 'symulację':
1. załóżmy, że stacja ładowania auta powinna być obliczona na moc ~20kW. Mniej więcej na podobną wartość jest szacowana moc przyłącza w mieszkaniu.
2. stacji ładowania (słupków) na osiedlu jest załóżmy 10% z liczby mieszkań.
3. tak jak w przypadku wyliczania dopuszczalnej obciążalności sieci na osiedlu, załóżmy, że do obliczeń przyjmiemy współczynnik jednoczesności (wskazujący ile odbiorów / przyłączy pracuje w tej samej chwili z mocą maksymalną) równy kolejne 15%. Tzn. że jak projektujemy sieć zasilania dla 10 stacji po 20kW to nie liczymy jej na 200kW tylko na 30kW. To tak obrazowo, żeby w liczbach bezwzględnych wyrazić możliwy wzrost obciążenia.
4. ogólnie sądzę, że w przypadku zbudowania takich stacji zasilania na terenie osiedla, łączne zapotrzebowanie na moc wzrosłoby o ok. 10%.
Oceniam, że w większości przypadków istniejące sieci dałyby sprostałyby takiemu wzrostowi obciążenia.
5. zakładałem, że stacje ładowania mogą być zasilane z sieci nn (0,39 kV). Jeśli wymagałyby wyższego napięcia zasilania, to rzeczywiście koszty infrastruktury mogłyby wzrosnąć znacząco. Ale nadal nie byłyby zagrożeniem dla granicy sumarycznego obciążenia w sieci krajowej.
6. weźmy również pod uwagę zmienność obciążeń w sieci w ciągu doby. W nocy poziom obciążenia stanowi połowę tego co szczyt w ciągu dnia.
Zatem np. ładowanie aut w nocy wpłynęłoby wręcz korzystnie na charakter przesyłu mocy w sieciach elektroenergetycznych po spłaszczyłyby krzywą przebiegu dziennego!

Ot dygresja. Nie dam ręki, że w całości sensowna smiley


Powrót do idei auta na wodę. Chciałbym zwrócić uwagę, że są konieczne do spełnienia pewne warunki, żeby ogniwo wodorowe mogło wytwarzać prąd. W tym konkretnym przypadku same wlanie wody nie wystarczy!
Ogniwo pracuje w konkretnych warunkach temperaturowych (np w przedziale 80-90st.C). Czyli oznacza to, że najpierw trzeba do niego dostarczyć energię, żeby osiągnęło odpowiednią temperaturę pracy i wydajność. Potem natomiast należy zadbać o jego chłodzenie, aby utrzymać żądaną temp.
Jak wyczerpie nam się prąd, to zalanie wody do takiego generatorka wodoru może nic nam nie dać smiley Bo jak zagrzejemy ogniwo?


944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.

Edytowane przez simprez dnia 22-04-2012 21:19
2716024
Autor RE: Nowy rozdzial w polskiej motoryzacji
Lajka
Użytkownik

Postów: 1284
Miejscowość: Jakieś takieś
Data rejestracji: 13.07.08
Dodane dnia 23-04-2012 09:35
Simprez, dla mnie twoje wyliczenia nie specjalnie mają sens.
Ładowanie auta przez 8h to nie włączenie zmywarki czy pralki na krótki program - to raz.
Dwa, liczenie wedle założeń "mieszkaniowych" też jest pomyłką...przy 200 mieszkaniach i 10% stanowisk...tj 20, gdzie każdy wstawia auto na "noc" ...przy zasięgu rzędu 100km.
Eeee jak dla mnie była by to walka o ogień.
Nie bez powodu na "sensownych" osiedlach projektuje się liczbę miejsc postojowych pod liczbę mieszkań.
Inna sprawa że osiedli bez wymaganej ilości miejsc postojowych jest mnóstwo, wówczas jest parkowanie pod oknami, na chodnikach czy trawnikach.
Nie wyobrażam sobie sytuacji w której tylko dlatego że później wróciłem do domu, i wszystkie (tj 10%) miejsca ładowania są zajęte, następnego dnia będę uziemiony z moim elektrycznym wozidełkiem.
Autor RE: Nowy rozdzial w polskiej motoryzacji
Pumba
Użytkownik

Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09
Dodane dnia 05-05-2012 16:40
http://moto.pl/MotoPL/1,88389,11663639,Rimac_Concept_One___Chorwacki_pocisk.html

Nawet to to zgrabne, parametry imponujące - jeno zasięgu nie podali.
Ciekawe czy na tę pustynię, na której go fotografują, sam dojechał? Czy może dopchali?


Autor RE: Nowy rozdzial w polskiej motoryzacji
simprez
Użytkownik



Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08
Dodane dnia 05-05-2012 23:02
Rimac Concept miał swoją premierę już jakiśczas temu - wrzesień 2011na targach we Frankfurcie.
http://www.engadget.com/photos/rimac-automobili-concept-one-0/#4441184
http://www.rimac-automobili.com/press/the-concept_one-world-debut-at-frankfurt-motor-show-p4
Od tego czasu jakoś sprawa przycichła. Już zacząłem myśleć, że więcej w tym marketingu (i ichniejszego New Connect smiley ) niż prawdziwego auta.
A sam założyciel, Mate Rimac, spłodził min. taki ciekawy elektrowóz (zdaje się 'muł' dla modelu Rimac Concept)
http://www.youtube.com/watch?v=WX-_azD2vNo
Najciekawsze zostawili na koniec smiley




944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.
2716024
Autor RE: Nowy rozdzial w polskiej motoryzacji
simprez
Użytkownik



Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08
Dodane dnia 16-05-2012 01:03
Bardzo interesujący pomysł naukowców z Politechniki Lubelskiej
http://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-uczeni-z-lublina-stworzyli-samochod-na-wodor,nId,605778
Auto z dołożoną instalacją spalania wodoru zamiast benzyny. Ciekawe podejście. Na fotkach wygląda jeszcze dość chałupniczo (ECU na dolocie, wtrysk paliwa /wodoru?/ i gumowe przewody doprowadzenia) ale to 'mały krok dla człowieka ale wielki dla ludzkości...' smiley
Ktoś zna jakieś bliższe szczegóły techniczne?


944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.
2716024
Strona 2 z 2 < 1 2