Autor |
RE: Auto Świat Classic - Porsche 944 i auta z Porsche. |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 14-12-2013 11:56 |
|
|
Wreszcie jesień 1974 - wersja finałowa EA-425 zatwierdzona do produkcji znana już oficjalnie jako "Porsche 924". Na zdjęciu - prototyp posiada jeszcze atrapy przednich halogenów i kierunków.
konto_usuniete dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez konto_usuniete dnia 14-12-2013 12:07 |
|
Autor |
RE: Auto Świat Classic - Porsche 944 i auta z Porsche. |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 14-12-2013 11:57 |
|
|
Ciekawe czy mają jeszcze te prototypy gdzieś w muzeum schowane i pokazują tylko ten czerwony...
żałuję że na to nie wpadłem będąc na miejscu żeby popstrykać troszkę prototyp od dołu na skrzynię biegów mam tylko jakieś fotki dołu silnika i coś tam innego jednak było.
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: Auto Świat Classic - Porsche 944 i auta z Porsche. |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 14-12-2013 12:04 |
|
|
Może gdzieś tam są, chociaż przypuszczam że raczej skończyły jak w załączniku - cyferki na drzwiach oznaczają: 5 prototyp 425 kwiecień 1975
Oczywiście crashtesty prototypów przeprowadzono na wszystkie możliwe sposoby.
P.S. Mnie ciekawi jeszcze co tam napisano na etykiecie informacyjnej tego wystawianego prototypu.
konto_usuniete dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez konto_usuniete dnia 14-12-2013 12:43 |
|
Autor |
RE: Auto Świat Classic - Porsche 944 i auta z Porsche. |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 14-12-2013 16:43 |
|
|
Ten SP 2 to był okrutnie słaby.. a buda wyglądała na 250 - 300 km. Nawiązując do artykułów - czy nikt w Niemczech nie potrafił w tamtym okresie stworzyć prawdziwie hardcorowego auta bez Porsche ? Z drugiej strony ludzie uważają i ja też kiedyś jako znawca o randze "żaden", że Porsche to siła sportu i rozumu. A feee do ogórasa silnik od Carrery 3.2, Audi słynie z nieziemsko mocnych "nierozsądnych" kombi - zrobili pierwszego z Porsche, Merol zrobił sobie 300E ii yyy.. z przeciętnego punktu widzenia po co więcej? Tylko świr potrzebuje większego silnika. Jeremy Clarkson w swojej książce kiedyś pisał o Porsche (wiemy, że nie przepada za Porsche, tylko za Mercedesem, a szczególnie za AMG z wielkimi silnikami, które palą gumę tworząc przy tym scenę apokalipsy) napisał, że Porsche jako ostatnia firma na świecie pozostała uwaga: 'włoska". Gdy to przeczytałem miałem oczy jak 5zł .. skąd mu się to wzięło? Otóż stąd, że włosi swego czasu lubili zrobić piękne auto i zapakować do niego silnik tak mocny, że nie szło tym autem jeździć. Porsche stworzyło jakiś czas temu SUV'a - jak każdy ostatnio, ale nie włożyli tam diesla, tylko potwornego doładowanego widlaka. Za samochody lżejsze - czyli z uboższym wyposażeniem trzeba płacić więcej - tego też się jego zdaniem nauczyli od włochów.
Szczerze mówiąc to całą pomysłowość Porsche można określić bardzo krótko, bardzo prosto i bardzo szybko. Tym oto emotem:
A: Puk, puk
P: Kto tam?
A: Audi
P: A więc?
A: Zbudujmy najszybszego kombi na świecie
P:
M: Puk, puk
P: Kto tam?
M: Mercedes
P: A więc?
M: Zbudujmy sedana tak mocnego, że będzie przyspieszał obrót kuli ziemskiej
P:
A tymczasem nowe hybrydowe (w zasadzie ekologiczne) 918 ma 770 koni mechanicznych .
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić.
Edytowane przez Szarak Maryjusz dnia 14-12-2013 16:44 |
|
Autor |
RE: Auto Świat Classic - Porsche 944 i auta z Porsche. |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 14-12-2013 18:01 |
|
|
1. Porsche to było pierwotnie (od 1930 toku) wyłącznie biuro konstrukcyjne, które nie wytwarzało i nie projektowało niczego pod marką własną. Lista marek-klientów była długa - stąd wiele podzespołów "made by Porsche" było i jest obecnych w autach, pojazdach i maszynach innych marek & producentów. O zakresie usług biura świadczy pełna ówczesna nazwa firmy: "Biuro konstrukcyjne dla pojazdów lądowych, powietrznych i wodnych". To trochę zmienione znaczenie trójramiennej gwiazdy Mercedea, która oznacza: (w domyśle: Mercedes) "na lądzie w morzu i powietrzu".
Z kolei w dziejach wszystkich firm motoryzacyjnych były i są okresy gdy jedne były wchłaniane przez inne. Obecne Audi (były Auto Union) został przejęty w 1958 roku przez Mercedesa, który z kolei odsprzedał Auto Union w 1965 roku Volkswagenowi, którego z kolei w okresie 1934-1939 stworzyło biuro konstrukcyjne Porsche w .... fabryce Mercedesa, w którym to z kolei Ferdynand Porsche był głównym konstruktorem w okresie 1923-1928. I tak dalej, i tak dalej.
2. Celowość robienia "potworów" - moim zdaniem czysto biznesowy układ. Są klienci i chcą jescze za to odpowiednio płacić - no to robimy i przy okazji mamy jeszcze reklamę & zysk. Porsche jest powszechnie kojarzone z autami sportowymi, więc zastosowanie czegokolwiek od Porsche jest jakby dodatkowym magnesem w stylu: cząstka ekskluzywnego Porsche w "powszechnej" marce.
Edytowane przez konto_usuniete dnia 14-12-2013 18:13 |
|
Autor |
RE: Auto Świat Classic - Porsche 944 i auta z Porsche. |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 14-12-2013 20:52 |
|
|
... więc dla kasy. Jak zwykle wszystko spłycasz MadMaxie.
http://www.youtube.com/watch?v=xBB8s7eJ1Og
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić. |
|
Autor |
RE: Auto Świat Classic - Porsche 944 i auta z Porsche. |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 15-12-2013 13:49 |
|
|
1. Niestety "life is brutal". Może to boli, ale niestety - kasa, kasa i jeszcze raz kasa. W końcu po to te wszystkie firmy zostały założone i istnieją. A te moje pisanie o historii to w takim celu, aby pokazać że jak w każdej branży - także w tej zawsze istniała i istnieje sieć wzajemnych powiązań biznesowych i technicznych. Mimo istnienia pozornie różnych i autonomicznych marek oraz pozornej konkurencji między nimi - to tak naprawdę jest jedna wielka rodzina biznezmenów, inżynierów i techników. Często wzajemnie się znających i przyjaźniących.
2. Dlaczego wiele aut różnyh marek ma wiele wspólnie pasujących części ?
Znowu ma to związek z historią i ... wojskiem. Chodzi mianowicie o to aby w przypadku konfliktu zbrojnego istniała szybka możliwość ich wymiany - niezależnie od znaczka na karoserii. Stąd do np. VW Transportera można (od zawsze) wstawić silnik z Porsche i odwrotnie. To efekt wojskowej unifikacji zapoczątkowanej przed II wojną światową - kiedy wszelakie pojazdy podzielono na klasy (nie chcę przynudzać więc napiszę że było to coś podobnego jak kategorie w prawie jazdy) i w obrębie tychże klas projazdy różnych marek musiały mieć określony procent części wspólnych. Pozatym taka unifikacja istotnie zmniejszała koszty produkcji i utrzymania taboru samochodowego (znowu kasa), a każdy przestój zepsutego pojazdu na polu walki istotnie wpływał przecież na wiele rzeczy. Armia w końcu też nie otrzymywała pojazdów w prezencie za friko - musieli płacić ich producentom, którzy z kolei gdzieś i z czegoś musieli je wyprodukować.
Edytowane przez konto_usuniete dnia 15-12-2013 14:23 |
|