Autor |
RE: jak zarejestrować |
mojojojo13
Użytkownik
Postów: 506
Miejscowość: Lublin
Data rejestracji: 09.09.07 |
Dodane dnia 29-10-2015 07:04 |
|
|
zostały zmienione w marcu czy kwietniu, ale dopiero po mojej wyraźnej i publicznej interwencji .
Co do problemu Olo924 - nie ma sensu rejestrować motorynki na zabytek, wystarczy opinia rzeczoznawcy o unikatowości.
Proszę jednak pamiętać, że prawo nie działa wstecz. Dlatego opinia dziś ale trzy lata od opinii trzeba siedzieć jak trusia lub po męsku wziąć na klatę ewentualne perturbacje z UFG.
Gta77 - roszczenie UFG z tytułu ubezpieczenia OC nie jest roszczeniem pieniężnym stąd 10 letni termin nie ma miejsca. Roszczeniem pieniężnym, które masz na myśli może być roszczenie ubezpieczyciela o zapłatę zaległej składki lub o wypłatę odszkodowania, a to zupełnie coś innego.
Olo924 idź do urzędu i zobacz czy twoja motoryna jest jeszcze w ewidencji, bo WK miały tendencję do usuwania starych danych i mogło to dotknąć twojego bzyka, przy czym pojawienie się inf. w cepiku może obudzić bestię (UFG) |
|
Autor |
RE: jak zarejestrować |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 29-10-2015 10:25 |
|
|
Madmax prawo o ruchu drogowym definiuje jak sam zauważyłeś pojazd zabytkowy jak i wiele innych rodzajów pojazdów, ale nie ma w nim mowy o pojeździe historycznym i pod względem Ustawy PRD nie istnieje coś takiego jak pojazd historyczny.
Ustawa OC natomiast wprowadza pojęcie pojazdu historycznego właśnie na potrzeby ubezpieczeń OC i definiuje je w jasny sposób za pomocą 3 podpunktów, z których pierwszy odnosi się do definicji pojazdu zabytkowego z Ustawy PRD.
Ustawa OC stwierdza jasno, pojazdem historycznym jest każdy pojazd mechaniczny i tu pojazd samochody, ciągnik rolniczy, motorower, przyczepa określone w PRD, lub pojazd wolnobieżny też określony w PRD z wyłączeniem tych będących w użyciu i posiadanych przez rolników i spełniający jeden z 3 warunków:
albo jest pojazdem zabytkowym zgodnie z PRD, albo ma 40 lat i więcej, albo ma 25 lat i został uznany przez rzeczoznawcę za unikatowy, lub mający szczególne znaczenie dla udokumentowania historii motoryzacji.
Co więcej, Twoja definicja pojazdu historycznego powoduje, że podpunkt b i c definicji pojazdu historycznego z ustawy OC nie mają sensu.
ps. w tekście PRD nie pada słowo historyczny ani pojazd historyczny nawet raz, więc twierdzenie że PRD definiuje pojazd historyczny jest daleko idącą nadinterpretacją definicji pojazdu zabytkowego i tylko takiego. Pojazd zabytkowy jest podzbiorem Pojazdów historycznych i to wynika właśnie z ustawy OC.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: jak zarejestrować |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 29-10-2015 11:25 |
|
|
1. Sam Zacytowałeś to na co wskazywałem - mianowicie, że:
Ustawa OC stwierdza jasno, pojazdem historycznym jest każdy pojazd mechaniczny i tu pojazd samochody, ciągnik rolniczy, motorower, przyczepa określone w PRD, lub pojazd wolnobieżny też określony w PRD z wyłączeniem tych będących w użyciu i posiadanych przez rolników i spełniający jeden z 3 warunków:
albo jest pojazdem zabytkowym zgodnie z PRD, albo ma 40 lat i więcej, albo ma 25 lat i został uznany przez rzeczoznawcę za unikatowy, lub mający szczególne znaczenie dla udokumentowania historii motoryzacji.
- więc skoro auto spełnia warunki określone w PRD to w czym problem ? Nie musi ono mieć zatem 40 lat (jak każe ustawa o OC) aby być uznanym za zabytek - bo zależy to już od decyzji uprawnionego eksperta . Na podstawie odrębnych przepisów.
2. Jaka jest Twoim zdaniem różnica między autem zabytkowym a historycznym ? Zabytek jest z reguły historyczny bo nie ma przecież "niehistorycznych zabytków" Coś może być jednak historyczne (bo "stare" ) ale już niekoniecznie uznane za zabytek. Auto to przedstawiciel "zabytku ruchomego" i to właśnie reguluje m.in. Ustawa z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz,U. 2003 Nr 162 poz 1568 ). na którą powołuje się PRD.
I teraz - mam formalnie zarejestrowany zabytek młodszy niż 40+ i w związku z tymi jest on "nielegany" i nie mogę w dodatku wykupić na niego stosownego OC ? Mogę - bo spełnia on jeden z trzech wymienionych w ustawie kryteriów . Obowiązkowo czekać do 40+ ? Także nie mam takiego obowiązku z tych samych powodów.
Edytowane przez konto_usuniete dnia 29-10-2015 13:27 |
|
Autor |
RE: jak zarejestrować |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 29-10-2015 15:14 |
|
|
- więc skoro auto spełnia warunki określone w PRD to w czym problem ? Nie musi ono mieć zatem 40 lat (jak każe ustawa o OC) aby być uznanym za zabytek - bo zależy to już od decyzji uprawnionego eksperta . Na podstawie odrębnych przepisów.
W tym, że auto -pojazd samochodowy, ciągnik , motorower - nie musi być zabytkiem, ani nie musi być uznanym za zabytek, wystarczy że ma 40+ lat i jest w takim momencie w świetle ustawy OC pojazdem historycznym. Z tego tytułu można wypowiedzieć OC i wykupywać je tylko przed wprowadzeniem do ruchu na okres minimum miesiąca.
Różnica między pojazdem zabytkowym a historycznym jest dokładnie taka jaka jest zawarta w Ustawach. Pojazd zabytkowy to w pierwszej kolejności pojazd znajdujący się w ewidencji zabytków, lub inwentarzu muzealiów. Do uznania czegoś za zabytek jest stosowna procedura i wymogi, można się o to starać, lub nie. Natomiast pojazdem historycznym jest każdy pojazd zabytkowy zgodny z def. z PRD, są nimi pojazdy które skończą 40 lat, oraz takie które mają lat 25, mają dokument od uprawnionego rzeczoznawcy o unikatowości , ale pojazdami zabytkowymi w rozumieniu PRD nie są.
Wolno Ci mieć pojazd, który ma 25 lat, ma dokument od rzeczoznawcy o unikatowości, ale nie ma żółtych blach, nie wyrabiałeś białej karty i nie przechodziłeś procedury uznania za zabytek i nie został wciągnięty do ewidencji i ma zwykłe blachy. Co ciekawe w tym ostatnim przypadku są furtki aby uznać pojazd za zabytkowy...
A Ty, jeśli masz samochód na żółtych tablicach, który przeszedł procedurę i został wciągnięty do ewidencji, to nie masz zabytku nielegalnego tylko zupełnie legalny pojazd zabytkowy i jest on traktowany jako pojazd zabytkowy, ze wszystkimi konsekwencjami, ale idąc dalej, Ty masz pojazd zabytkowy w świetle PRD, a historyczny w świetle Ustawy OC.
Ja natomiast mając pojazd 40+ posiadam pojazd samochodowy w świetle PRD, uznawany za pojazd historyczny w świetle Ustawy OC, mogę wykupić OC czasowe, ale muszę robić przegląd co rok, a Ty zrobiłeś raz i masz z głowy.
Są więc między takimi pojazdami różnice.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: jak zarejestrować |
Andrew
Użytkownik
Postów: 1464
Miejscowość: Niegowonice, woj. śląskie, blisko Łazy
Data rejestracji: 30.10.09 |
Dodane dnia 29-10-2015 16:29 |
|
|
A jak się mają przepisy jeśli chodzi o wypłatę odszkodowania w przypadku wystąpienia szkody na aucie historycznym, czy unikatowym?
Wiadomo, że przy naszych prosiakach powyżej 25 lat, ale bez białej karty i bez wszelkich procedur to w przypadku średniej szkody ubezpieczyciel orzeka szkodę całkowitą.
Jak będzie auto z dokumentem o unikatowości to jest traktowane przez ubezpieczyciela jako zabytkowe, czy nie?
Andrew
924S US '87 2.5 M44.07
944 '88 LY7U
Był Boxster '97 2.5 M96.20 L92U
Był 944 '88 2.7 M44.11 LY7U M220 |
|
Autor |
RE: jak zarejestrować |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 29-10-2015 17:07 |
|
|
Pojazd może sobie osiągać wiek historyczny (25 - 40+) - formalnie zyskuje taki status dopiero na żółtych blachach (wydawanych na wniosek właściciela auta, pozytywnej weryfikacji przez rzeczoznawcę i wciągnięciu do ewidencji). W innym razie dalej jest to zwykły stary trup nie mający prawa do krótkotrwałego ubezpieczenia OC . Nie ma żadnego "automatu" - wnioskujesz, opiniujesz, dostajesz (lub nie) a nie "bo się należy".
Nie trzeba czekać do wieku 40+. Można to zrobić wcześniej (jak jest opisane w stosownych ustawach).
@ up
Najlepiej najpierw zwrócić się z wyceną wartosci auta do rzeczoznawców (tych "od zabytków" ) i zdobyc stosowne zaświadczenie z podpisami i pieczątkami. To będzie suma wyjściowa. W pozostałych kwestiach - też opinia rzeczoznawców. To jedyne urzędowo upoważnione osoby w takich sprawach.
Edytowane przez konto_usuniete dnia 29-10-2015 17:39 |
|
Autor |
RE: jak zarejestrować |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 30-10-2015 07:57 |
|
|
mojojojo13 napisał/a:
po męsku wziąć na klatę ewentualne perturbacje z UFG.
Czytałem gdzieś wypowiedź [czyli taka dywagacja ] i ma to wg. mnie sens, że auto nie nabywa z dnia na dzień cech historycznych więc jeśli mam papier od rzeczoznawcy wystawiony dziś to nie znaczy, że wczoraj i przedwczoraj auto nie miało cech historycznych. Ale pewnie w tym przypadku trzeba by się z UFG sądzić jak im się taki papier od rzeczoznawcy nie spodoba... Więc... lepiej mieć papier z odpowiednią datą...
Andrew napisał/a:
Wiadomo, że przy naszych prosiakach powyżej 25 lat, ale bez białej karty i bez wszelkich procedur to w przypadku średniej szkody ubezpieczyciel orzeka szkodę całkowitą.
Całkowitą jeśli auto jest dobrze skasowane Chyba po prostu wg wyceny rynkowej - ale fakt, nietrudno osiągnąć 80% ceny rynkowej dla jakiejś większej naprawy.
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: jak zarejestrować |
mojojojo13
Użytkownik
Postów: 506
Miejscowość: Lublin
Data rejestracji: 09.09.07 |
Dodane dnia 30-10-2015 08:31 |
|
|
juras napisał/a:
mojojojo13 napisał/a:
po męsku wziąć na klatę ewentualne perturbacje z UFG.
Czytałem gdzieś wypowiedź [czyli taka dywagacja ] i ma to wg. mnie sens, że auto nie nabywa z dnia na dzień cech historycznych więc jeśli mam papier od rzeczoznawcy wystawiony dziś to nie znaczy, że wczoraj i przedwczoraj auto nie miało cech historycznych. Ale pewnie w tym przypadku trzeba by się z UFG sądzić jak im się taki papier od rzeczoznawcy nie spodoba... Więc... lepiej mieć papier z odpowiednią datą... .
W moim przekonaniu w ustawie mowa o zdarzeniu prawnym a nie stanie prawnym. Tym zdarzeniem jest wydanie (data) opinii rzeczoznawcy. Podobnie jest również z pojazdami zabytkowymi. Ustawa o ochronie i opiece nad zabytkami nie wskazuje literalnie co jest tym zabytkiem a co nim nie jest, a jedynie wskazuje jakie dobra podlegają ochronie tej ustawy. Z tego względu prawodawca stworzył sztuczne prawne pojęcie pojazdu zabytkowego na potrzeby ustawy prawo o ruchu drogowym, żeby móc mieć jakiekolwiek kryterium do przyznawania praw i obowiązków. Nie oznacza to jednak, że Austin 99 letni nie jest zabytkiem rozumianym ogólnie bo jest (jedynie w PRD nie jest on tak traktowany). Taki Austin 99 letni jeśli nie jest ujęty w ewidencji lub wpisany do rejestru zabytków jest zabytkiem nie chronionym ustawą o Opiece i Ochronie Zabytków ale już jego wywóz bez zezwolenia to sankcje karne. Tak wiem... nie jest to łatwe a mój kraj taki piękny |
|
Autor |
RE: jak zarejestrować |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 30-10-2015 11:12 |
|
|
Ale kombinujecie - zupełnie niepotrzebnie. Gmatwacie sprawę bardziej niż te ustawy.
Zabytkowość - określa wyłącznie uprawniony rzeczoznawca. Jeśli uznaje przedmiot za zabytek (według odrębnych przepisów) to wpisuje go do ewidencji i od tej pory formalnie nim jest. Przed tym - jest to zwykły rupieć o cechach zabytku. Przedmiot może sobie osiągnąć wiek zabytku ale bez wpisu do ewidencji jest nim wyłącznie uznaniowo.
pojazd historyczny według ustawy o OC - pojazd zabytkowy (punkty a lub b lub d ) albo dodatkowo wiek 40+ (punkt c ).
Edytowane przez konto_usuniete dnia 30-10-2015 11:18 |
|
Autor |
RE: jak zarejestrować |
mojojojo13
Użytkownik
Postów: 506
Miejscowość: Lublin
Data rejestracji: 09.09.07 |
Dodane dnia 30-10-2015 11:24 |
|
|
Madmax zupełnie nie masz racji o zabytkowości. Zabytkowość to jest coś, co cechuje dany przedmiot bez względu na to, czy jest przez kogoś uznany za zabytkowy czy też nie. 3 filmy o tym zrobiłem.
Rzeczoznawca nie ma mocy uznawać lub nie...Konserwator też nie uznaje czy coś jest zabytkowe, a jedynie uznaje, że ze względu na swoje cechy zabytkowe dany przedmiot kwalifikuje się do ujęcia w ewidencji lub wpisu do rejestru.
tak brzmi definicja zabytku i tyle:
zabytek r11; nieruchomość lub rzecz ruchomą, ich części lub zespoły, będące dziełem człowieka lub związane z jego działalnością i stanowiące świadectwo minionej epoki bądź zdarzenia, których zachowanie leży w interesie społecznym ze względu na posiadaną wartość historyczną, artystyczną lub naukową;.
Ani rejestr ani ewidencja o zabytkowości nie przesądza ...to ważne! trzeba o tym pamiętać. Co innego PRD, ale o tym już pisałem |
|
Autor |
RE: jak zarejestrować |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 30-10-2015 11:31 |
|
|
Nie rozumiesz - wpis do ewidencji normuje status zabytku jedynie pod względem prawnym. Rzeczoznawca wydaje jedynie opinię. Na jej podstawie ostateczną decyzję podejmuje Konserwator.
Edytowane przez konto_usuniete dnia 30-10-2015 11:33 |
|
Autor |
RE: jak zarejestrować |
mojojojo13
Użytkownik
Postów: 506
Miejscowość: Lublin
Data rejestracji: 09.09.07 |
Dodane dnia 30-10-2015 11:44 |
|
|
Madmax - wpis do ewidencji nic nie normuje, nawet pod względem prawnym. Ewidencja to forma ewidencjonowania, a rejestr to forma ochrony. Ujęcie w ewidencji nie jest decyzją administracyjną. |
|
Autor |
RE: jak zarejestrować |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 30-10-2015 11:57 |
|
|
To ciekawe bo rejestr jest formą ewidencji i służy do realizacji określonych zadań . W tym przypadku jest to rejestr publiczny.
Rejestr publiczny - zbiór informacji o osobach, rzeczach lub prawach i posiada następujące cechy:
- utworzony na podstawie przepisów prawa (przepisy przynajmniej przewidują jego utworzenie),
- prowadzony przez organ rejestrowy o charakterze publicznym,
- przyjęcie, utrwalenie a następnie ujawnienie określonych w nim informacji co do zasady w drodze decyzji,
- prowadzenie rejestru i ujawnianie zawartych w nim danych rodzi skutki prawne zarówno dla osoby, której wpis dotyczy, jak i dla organu,
- jest jawny.
Edytowane przez konto_usuniete dnia 30-10-2015 12:03 |
|
Autor |
RE: jak zarejestrować |
mojojojo13
Użytkownik
Postów: 506
Miejscowość: Lublin
Data rejestracji: 09.09.07 |
Dodane dnia 30-10-2015 12:32 |
|
|
madmax kończę dyskusję bo mam kupę zajęć. Na koniec tylko wyciąg z cytowanej już przez ciebie ustawy, przy czym nikt nie kwestionuje samej idei prowadzenia rejestru, który ewidencjonuje (funkcja pośrednia) ale umożliwia ochronę i zastosowanie przepisów ustawy o Ochronie i Opiece (f. nadrzędna - główna)
(...) Art. 7. Formami ochrony zabytków są:
1) wpis do rejestru zabytków;
2) uznanie za pomnik historii;
3) utworzenie parku kulturowego;
4) ustalenia ochrony w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego albo w decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego, decyzji o warunkach zabudowy, decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, decyzji o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej lub decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji w zakresie lotniska użytku publicznego.
Edytowane przez mojojojo13 dnia 30-10-2015 12:40 |
|
Autor |
RE: jak zarejestrować |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 30-10-2015 13:32 |
|
|
Andrew napisał/a:
A jak się mają przepisy jeśli chodzi o wypłatę odszkodowania w przypadku wystąpienia szkody na aucie historycznym, czy unikatowym?
Jak będzie auto z dokumentem o unikatowości to jest traktowane przez ubezpieczyciela jako zabytkowe, czy nie?
Jak już ustaliliśmy auto historyczne może być:
a) pojazdem zabytkowym
pojazdem samochodowym mieć 25+ lat i dokument o unikatowości
c) pojazdem samochodowym mieć 40+ lat
za każdym razem będzie to inny pojazd inaczej traktowany przez przepisy, moim zdaniem jedynie pojazd zabytkowy może liczyć na łagodniejsze traktowanie... mając dokument o unikatowości możesz się powoływać na to przy wycenie, ale czy ubezpieczyciel to uzna...
Moim zdaniem nic co nie jest zabytkiem nie będzie traktowane jako zabytek i w sądzie będziesz bez szans. Zawsze można liczyć na niewiedzę agenta i że uda CI się... ale to jest tylko uda, albo i nie uda.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: jak zarejestrować |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 30-10-2015 13:38 |
|
|
Kończę ten off-top - również mam aktualnie ważniejsze rzezcy do roboty niż udowadnianie że trawa jest zielona.
Edytowane przez konto_usuniete dnia 30-10-2015 13:39 |
|
Autor |
RE: jak zarejestrować |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 30-10-2015 13:42 |
|
|
madmax332 napisał/a:
Pojazd może sobie osiągać wiek historyczny (25 - 40+) - formalnie zyskuje taki status dopiero na żółtych blachach (wydawanych na wniosek właściciela auta, pozytywnej weryfikacji przez rzeczoznawcę i wciągnięciu do ewidencji). W innym razie dalej jest to zwykły stary trup nie mający prawa do krótkotrwałego ubezpieczenia OC . Nie ma żadnego "automatu" - wnioskujesz, opiniujesz, dostajesz (lub nie) a nie "bo się należy".
Nie trzeba czekać do wieku 40+. Można to zrobić wcześniej (jak jest opisane w stosownych ustawach).
Pojazd samochodowy osiągając wiek 40+ zyskuje status pojazdu historycznego w świetle ustawy OC.
Pojazd samochodowy mający 25+ lat i opinię o unikatowości zyskuje status pojazdu historycznego w świetle ustawy OC.
Pojazd zabytkowy zgodny PRD zyskuje status historycznego w tym samym momencie co status pojazdu zabytkowego w świetle ustawy OC
Ustawa OC jasno określa, że każdy pojazd samochodowy w wieku 40+ ma prawo do krótkotrwałego OC.
Wnioskujesz, opiniujesz, dostajesz (lub nie) tylko gdy masz pojazd 25-40, który nie został uznany za pojazd zabytkowy.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: jak zarejestrować |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 30-10-2015 14:17 |
|
|
juras napisał/a:
Całkowitą jeśli auto jest dobrze skasowane Chyba po prostu wg wyceny rynkowej - ale fakt, nietrudno osiągnąć 80% ceny rynkowej dla jakiejś większej naprawy.
Jeśli szkoda jest z tytułu OC to nie 80% tylko naprawienie powstałej szkody, czyli 100% wartości pojazdu. Naturalnie trzeba się bić aby ustalona wartość była jak najwyższa.
Szkoda całkowita jest wtedy gdy szkody nie da się naprawić, lub gdy jej naprawienie wiązałoby się ze zbytnimi trudnościami, lub kosztami, czyli przekraczało wartość pojazdu.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: jak zarejestrować |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 30-10-2015 14:25 |
|
|
Dobra ostatni już raz:
Nie ma żadnego "automatu" - wnioskujesz, opiniujesz, dostajesz (lub nie) a nie "bo się należy".
Nie ma żadnego "automatu" ponieważ musisz zawrzeć stosowną nową umowę.
Nie trzeba czekać do wieku 40+. Można to zrobić wcześniej (jak jest opisane w stosownych ustawach).
W tym celu jednak muszę najpierw zarejestrować auto jako zabytkowe (wniosek >opinia > rejestracja w rejestrze ).
Kwestię "zabytkowe & historyczne" już wałkowalem - nie chce mi się poraz n-ty.
Z mojej strony EOT.
Edytowane przez konto_usuniete dnia 30-10-2015 14:26 |
|
Autor |
RE: jak zarejestrować |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 30-10-2015 14:32 |
|
|
madmax332 napisał/a:
pojazd historyczny według ustawy o OC - pojazd zabytkowy (punkty a lub b lub d ) albo dodatkowo wiek 40+ (punkt c ).
Skorzystaj z nowszego tekstu ustawy obecnie nie ma wariantu d ) który istniał w przeszłości.
i nie zabytkowy tylko mechaniczny.
Zabytkowy tylko według Twojej interpretacji, na poparcie, której nie podałeś paragrafów.
Edyta
Ja też wałkowałem i przytaczałem Ci konkretne paragrafy, które stanowią inaczej jak twierdzisz, nie podałeś nic aby poprzeć Twoją definicję pojazdu historycznego, który tylko Twoim zdaniem musi być zabytkowy, a jak twierdzi tekst ustawy OC, nie musi, a Ustawa PRD nie definiuje takiego pojazdu jak pojazd historyczny.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close
Edytowane przez PIeszczoH dnia 30-10-2015 14:51 |
|