Autor |
RE: Grupa wsparcia 928 |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 21-01-2012 12:23 |
|
|
Zawodowa klimatyzacja w drugim filmie. Czy to są wiatraczki od komputera ?
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: Grupa wsparcia 928 |
WOJCIECH
Użytkownik
Postów: 210
Miejscowość: ŁÓDŹ
Data rejestracji: 20.10.11 |
Dodane dnia 22-01-2012 13:08 |
|
|
To przejaw walki z nadwagą .Chłopcy wypruli wszystkie zbytki komfortu ,pozostawiając tylko to co służy do jeżdrzenia. |
|
Autor |
RE: Grupa wsparcia 928 |
vip3r
Użytkownik
Postów: 6074
Miejscowość: Wolica (k.W-wy/Janek)
Data rejestracji: 23.10.06 |
Dodane dnia 02-02-2012 20:19 |
|
|
zmieniając nieco temat: ostatnio nieco zaniedbałem znajomość z 924 i teraz jak wsiadłem po chwili to ze zdziwieniem stwierdziłem że jakoś tak "bardziej sportowo" mi się siedzi w środku 924 niż 928. (pewnie po części to teź kwestia że w bestii fotele mam rozlazłe nieco) pozycja, deska, zegary - te auta są tak różne i tak fajnie się uzupełniają że naprawdę nie umiałbym wybrać...
ktoś w innym wątku napisał że da się wyleczyć chorobę 928 przy pomocy 911 - jakoś nie wierzę skoro ja nie potrafię nawet fascynacji 924 przy pomocy 928 wyleczyć...
968 Cabrio http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=11503
911 i reszta http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=10460
FANTY do spylenia/zamiany : http://olx.pl/oferty/uzytkownik/2whg/ |
|
Autor |
RE: Grupa wsparcia 928 |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 02-02-2012 23:35 |
|
|
928 na 100% nie wyleczysz 911...no chyba ze turbo,moze sie naraze ale wolnossace 911 SC(bo takim mialem przyjemnosc jezdzic) nie dorownuje 928 przyjemnoscia z jazdy nawet do piet ...no ale ludzie maja juz tak zakodowane w glowie dzieki reklama ze 911 to wlasnie ten super flagowy model i nie ma nic lepszego.
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944. |
|
Autor |
RE: Grupa wsparcia 928 |
vip3r
Użytkownik
Postów: 6074
Miejscowość: Wolica (k.W-wy/Janek)
Data rejestracji: 23.10.06 |
Dodane dnia 07-02-2012 19:49 |
|
|
że mnie nie wyleczy to jestem pewnien - ale długi chyba tą metodą się wyleczył skutecznie?
co do 911 to akurat pewnie zdziwię trochę osób ale jak dla mnie dopiero od 996 mógłbym rozważać jako alternatywę - jakos wcześniejsze wnętrza nijak do mnie nie przemawiają
968 Cabrio http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=11503
911 i reszta http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=10460
FANTY do spylenia/zamiany : http://olx.pl/oferty/uzytkownik/2whg/
Edytowane przez vip3r dnia 07-02-2012 19:50 |
|
Autor |
RE: Grupa wsparcia 928 |
Vjackmax
Użytkownik
Postów: 151
Miejscowość: Jasienica
Data rejestracji: 25.05.09 |
Dodane dnia 07-02-2012 20:15 |
|
|
|
|
Autor |
RE: Grupa wsparcia 928 |
Bluebird Tomek
Użytkownik
Postów: 1826
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 15.04.09 |
Dodane dnia 14-02-2012 18:42 |
|
|
W książce z serii "Poznajemy Samochody Osobowe Świata - Pojazdy Republiki Federalne Niemiec" możemy przeczytać taki oto ciekawy fragment dotyczący 928:
"W 1979r. konstruktorzy Porsche 928 przystosowali silnik do obniżonego zużycia paliwa. Uzyskali to ciekawą metodą przez odłączanie z pracy 4 cylindrów. Gdy silnik pracuje w zakresie mniejszych prędkości, np. w czasie jazdy miejskiej i wtedy, gdy nie występuje konieczność gwałtownego rozpędzania pracują tylko 4 cylindry. Włączenie wszystkich 8 cylindrów następuje dopiero przy zapotrzebowaniu na wyższą moc silnika."
Czy ktoś mógłby napisać coś więcej na temat. Jak to działa, czym jest sterowane? I dlaczego (czytając wasze raporty spalania) niestety nie jest to zbyt skuteczne rozwiązanie?
|
|
Autor |
RE: Grupa wsparcia 928 |
Pirx
Użytkownik
Postów: 1146
Miejscowość: prawie Wroclaw
Data rejestracji: 20.02.11 |
Dodane dnia 14-02-2012 18:54 |
|
|
jak to nie jest skuteczne?
gdyby silniki 2.0 były tak oszczędne to powinny palić 8 litrów w mieście i 4,5 w trasie (z prostej proporcji oczywiście )
pozdrawiam,
Paweł
928S Gemballa 1983
Ducati Monster S2R 2008
___________________________
były:
986 Boxster 1997
928S4 1987 "Smok" |
|
Autor |
RE: Grupa wsparcia 928 |
ciachu
Administrator
Postów: 4155
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06 |
Dodane dnia 14-02-2012 21:39 |
|
|
bluebird, widze ze tą samą literature czytamy :-)
odlaczanie 4cylindrow bylo tylko we wczesnych modelach 928 i nie mam pojecia na jakiej zasadzie i jaki to mialo koncowy efekt na stacji benzynowej. moze ktos to wyjasni? dlugi, wojciech..?
924.pl
951 '88
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86
Edytowane przez ciachu dnia 14-02-2012 21:43 |
|
Autor |
RE: Grupa wsparcia 928 |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 14-02-2012 22:03 |
|
|
Domniemywam, że polegało to na odcięciu zapłonu i dopływu paliwa
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: Grupa wsparcia 928 |
WOJCIECH
Użytkownik
Postów: 210
Miejscowość: ŁÓDŹ
Data rejestracji: 20.10.11 |
Dodane dnia 14-02-2012 22:50 |
|
|
Wyjaśnię problem 4 a 8 cylindrów pracujących w 928.
W modelach po 90 roku porsche chcąc zabezpieczyć silnk z niżej opisaną usterką wprowadziło odłączanie wtrysku w jednej z dwuch sekcji. Uwaga - jako tryb awaryjny , a nie tryb oszczędności . Booo w przypadku np. zaniku iskry z jednej z cewek [obsługują po dwa lewe i dwa prawe cylindry każda ] paliwo podawane przez wtryski spłukiwało by cylindry i spalało się w wydechu -wiec masakra.Umieszczono sondy mierzące temperaturę spalin , które wykrywają na której czwórce jest zakłucone spalanie i odcinają wtryski tej sekcji.
Pracuje wtedy pół silnika dwa lewe i dwa prawe cylindry. To skrót informacji . TO SYSTEM AWARYJNY.
Edytowane przez WOJCIECH dnia 14-02-2012 22:53 |
|
Autor |
RE: Grupa wsparcia 928 |
tona
Użytkownik
Postów: 1556
Miejscowość:
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 14-02-2012 22:56 |
|
|
W systemie "oszczednosciowym" powinno byc realizowane rowniez przez zmiany rozrzadu zeby bez potrzeby nie tracic energii na zbedne sprezanie. Ciekaw jestem jak to jest realizowane w Hemi5,7-ktos rozgryzal temat?
924'82bylo 944S2'90bylo 944TS'89bylo 944TScup'88bylo 968turboS- |
|
Autor |
RE: Grupa wsparcia 928 |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 14-02-2012 22:58 |
|
|
To jeszcze dopytam. Sondy wykrywają niższą od normy temperaturę paliwa?
Poprawcie mnie jeśli się mylę: niespalone paliwo jest jak zbyt bogata mieszanka, temperatura gazów wydechowych spada.
Dla ubogiej mieszanki (za mało paliwa) EGT rośnie
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: Grupa wsparcia 928 |
juha
Użytkownik
Postów: 246
Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 14-02-2012 23:10 |
|
|
Wszyscy fani 928 pewnie znają film, a tu jeden z bohaterów:
http://jalopnik.com/5884673/porsche-928-from-risky-business-up-for-sale
1981 928S - Tor Poznań 2:04,866 (2012),
1978 924 - Tor Poznań 2:09,516 (2011),
www.aerotech.beep.pl |
|
Autor |
RE: Grupa wsparcia 928 |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 14-02-2012 23:25 |
|
|
Pierwszy komentarz pod tym artykułem jest świetny
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Grupa wsparcia 928 |
vip3r
Użytkownik
Postów: 6074
Miejscowość: Wolica (k.W-wy/Janek)
Data rejestracji: 23.10.06 |
Dodane dnia 15-02-2012 08:55 |
|
|
czyli "buying a 928 is risky business" ? - no niezłe
- ale zaraz zaraz czy przypadkiem ono nie wodowało? (co prawda piszą że to jedno z 4 które brało udział i nie to z rybami - ale kto ich tam wie )
968 Cabrio http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=11503
911 i reszta http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=10460
FANTY do spylenia/zamiany : http://olx.pl/oferty/uzytkownik/2whg/ |
|
Autor |
RE: Grupa wsparcia 928 |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 15-02-2012 12:26 |
|
|
No sam w sobie zakup 928 jest, ale chodziło o konkretniejsze stwierdzenie:
"Buying a 928 that has been sitting for a long time is risky business.", chyba że ktoś
nim jednak jeździł przez ten czas?
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Grupa wsparcia 928 |
vip3r
Użytkownik
Postów: 6074
Miejscowość: Wolica (k.W-wy/Janek)
Data rejestracji: 23.10.06 |
Dodane dnia 17-02-2012 22:27 |
|
|
no to w temacie na TVN 7 zaczyna się właśnie "Scarface" - a nie muszę chyba przypominać jakie auto kupuje sobie Al Pacino jak dochodzi do władzy?
968 Cabrio http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=11503
911 i reszta http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=10460
FANTY do spylenia/zamiany : http://olx.pl/oferty/uzytkownik/2whg/ |
|
Autor |
RE: Grupa wsparcia 928 |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 18-02-2012 01:42 |
|
|
Nie musisz
Pamiętam że oglądał, ale czy kupił?
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Grupa wsparcia 928 |
vip3r
Użytkownik
Postów: 6074
Miejscowość: Wolica (k.W-wy/Janek)
Data rejestracji: 23.10.06 |
Dodane dnia 18-02-2012 08:56 |
|
|
no ba. od razu, nawet bez jazdy próbnej - potem pojawia się pod klubem.
w sumie może i dobrze że nei ma go w filmie więcej bo jeszcze by zyskał złą sławę - i wszyscy patrzyli by na nas jak na wanabe gangsta/diler
968 Cabrio http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=11503
911 i reszta http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=10460
FANTY do spylenia/zamiany : http://olx.pl/oferty/uzytkownik/2whg/ |
|