Autor |
RE: Grupa wsparcia 928 |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 23-05-2013 22:55 |
|
|
Tak, dokładnie 2:03,850
Podejrzewam, że jest to 2005 rok właśnie, bo oznaczałoby jeszcze starą nawierzchnię!
Czyli jakiś baaardzo dobry czas. Tona twierdzi, że nowa/stara to 10 sekund, ale jakoś
nie wierzę.
Wracając do czasów z 2005 roku. Ma ktoś oficjalnie potwierdzone?
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Grupa wsparcia 928 |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 30-05-2013 02:40 |
|
|
Nie wiem ile to jest... trochę pracy ale cena wydaje się być dość zachęcająca do dalszej przygody... to kto następny się łapie??
http://tablica.pl/oferta/porsche-928-wersja-s-1985-CID5-ID2V7Gr.html#8cc84ab70f
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: Grupa wsparcia 928 |
Dlugi
Użytkownik
Postów: 3407
Miejscowość: Lublin i okolice.
Data rejestracji: 05.02.06 |
Dodane dnia 30-05-2013 16:30 |
|
|
Hej,
jakiś kłopot z dokumentami, niby do rejestracji na zabytek... wisi już od tygodnia.
Pozdrawiam
Porsche & ? |
|
Autor |
RE: Grupa wsparcia 928 |
WOJCIECH
Użytkownik
Postów: 210
Miejscowość: ŁÓDŹ
Data rejestracji: 20.10.11 |
Dodane dnia 30-05-2013 19:43 |
|
|
Pojawiają się od czasu do czasu ogłoszenia o 928 ,Trafiają w sumie na ścianę . Powód podstawowy 928 to poligon doświadczalny w okresie , gdy firma próbowała krótkimi seriami mocno modernizować i ratować bardzo przeinwestowany projekt . S4 32v to inne auto niż poprzednie serie . Piszę inne , gdyż te pojazdy nadają sie do wspólczesnej nawet ekstremalnej ekskpoatacji .Podstawowe wyróżniki to
-Hamulce o doskonałej skuteczności , której nie osiągają nawet współczesne auta pseudo sportowe , nawet te z mniejszą masą [gts - 30/31 metrów ze 100// s4 33-34 ze 100 ]
-następnie szpera i psd, dynamiczny automat ,doskonale jak na tamte czasy skonfigurowany,
-dalej doskonale współpracujące zawieszenie przy nadal wzorcowym wyważeniu osi masy szczególnie przy sportowych amortyzatorach.
-zmienna długość kolektora ssącego dająca fajną charakterystykę momentu.
-poprawiono system chłodzenia silnika i paliwa !! oraz wtryski , przepływomierz i komputer LH -JETronic
- ster 2,3 obrotu od końca do końca to też duży wyróżnik .
Zspół tych zmian w sumie decydujących o dynamice i technice jazdy stawia wysoko poprzeczkę dla wielu konkurentów .
Ponawiam propozycję za niewielki wkład finansowy można poznać wszystkie wyróżniki nowszej serii 928 na torze Poznań - oczywiście za sterem mojego GTSa . Taki trening na żywo uchroni przed moim zdaniem błednym wyborem starszej wersji - bo to nie oszczędność . Szczegóły do omówienia .Być może zrobię cykl takich iwentów .Zobaczę jakie są realia i jak to wpłynie na moje koszty.
A wracając do tematu fanów 928 to często przy renowacji starsze detale mogą pochłonąć większą kaskę a seria S4 jest łatwiejsza i bardziej przyjazna w częściach .
Pozdrawiam Fanów 928 tych jeżdrzących i tych pełnych rozterki. UWAGA wirus w powietrzu .
WOJCIECH
dodatkow informacja
928: 0,42 cx
928 S/S2/S3: 0,39 cx
928 S4/SE/GT: 0,34 cx lampy zamknięte
928 S4/SE/GT: 0,36 cx z otwartymi lampami
928GTS: 0,36 cx
Edytowane przez WOJCIECH dnia 30-05-2013 20:05 |
|
Autor |
RE: Grupa wsparcia 928 |
Lajka
Użytkownik
Postów: 1284
Miejscowość: Jakieś takieś
Data rejestracji: 13.07.08 |
Dodane dnia 30-05-2013 21:03 |
|
|
Wojciechu trochę przesadzasz, ale rozumiem...w końcu jesteś zapatrzony w swój egzemplarz.
Dla mnie I seria jest po prostu w czystej formie, postaci - spójna.
Gustowna.
I tak jak 928 w '78 było superautem, tak GTS w '95 niestety już nim na tle konkurencji czy nawet "prestiżu" już nim nie był.
Nie neguje parametrów auta, tylko jego rolę na rynku motoryzacyjnym...ta zdecydowanie malała z każdym rokiem produkcji.
Najlepszym tego potwierdzeniem jest fakt że finalnie zaprzestano produkcji 928...a następcy brak.
Z osiągami też szału nie robił w '95.
Patrzysz na współczynniki Cx.
W GTS jest 0,36Cx ...w "pseudosportowych autach" z tych lat mamy :
Opel Calibra : 0,26Cx
Vw Corrado : 0,32Cx
Ford Probe : 0,33Cx
W roku '78 nie było takiej konkurencji,
Capri 0,38Cx
VW Scirocco 0,42Cx
Słowem, nie porównuj aut które dzieli ponad 15 lat produkcji, to bez sensu.
|
|
Autor |
RE: Grupa wsparcia 928 |
marchewa
Użytkownik
Postów: 1402
Miejscowość: Jelcz-Laskowice
Data rejestracji: 02.01.12 |
Dodane dnia 31-05-2013 09:15 |
|
|
auto z przytoczonego ogłoszenia to tzw s3 czyli:
zaciski 4 tłoczkowe przód i tyl
wtrysk elektroniczny l-jet
automat 4 biegowy
czyli praktycznie to co w S4
nawet wnętrze w aucie z tego rocznika jest niemal identyczne jak w s4
różnice:
mniej o 16 zaworów, 10 KM i inne zderzaki. to takie wazne? A S4 za 7000 jakoś dawno nie widziałem.
Ja mam s '85 ("s3" i miałem okazje porównać z np s4 pirxa, jak dla mnie nie ma różnicy. Przyspiesza hamuje skręca i zmienia biegi tak samo. A tak na marginesie uważam że automat w 928 jest raczej kijowy, nie ma porównania do automatów w autach z usa, (no może do tych z lat '60-tych)
w przypadku tego konkretnego egzemplarza, to kwestia tylko sprawdzić czy nie jest to jakiś zamęczony trup, bo jak wszyscy wiemy remontowanie 928 to kręcenie sobie pętli na szyję.
|
|
Autor |
RE: Grupa wsparcia 928 |
tetsumaru
Użytkownik
Postów: 1093
Miejscowość: Łódż
Data rejestracji: 17.11.09 |
Dodane dnia 31-05-2013 09:42 |
|
|
Omawiane 928 za 7 kpln To trup do kapitalnego remontu sciagniety najprawdopodobniej ze szrotu . Nie ma dokumentow . I nie jezdzi .. bo nie odpala .Brak foteli i lamp . Na czesci wart maksymalnie 5 kpln .
Jest :
944 2,7 1982 czerwony
944 2,5 1986 biały
928 S4 1990 srebrny
Było :
944 2,5 1984 czerwony |
|
Autor |
RE: Grupa wsparcia 928 |
vip3r
Użytkownik
Postów: 6074
Miejscowość: Wolica (k.W-wy/Janek)
Data rejestracji: 23.10.06 |
Dodane dnia 31-05-2013 10:04 |
|
|
marchewa napisał/a:
auto z przytoczonego ogłoszenia to tzw s3 czyli:
o którym aucie mówisz? bo auto z linku Misek to nie jest S3
- S3 powinno mieć starą budę i slinik 32v
nie?
968 Cabrio http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=11503
911 i reszta http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=10460
FANTY do spylenia/zamiany : http://olx.pl/oferty/uzytkownik/2whg/ |
|
Autor |
RE: Grupa wsparcia 928 |
marchewa
Użytkownik
Postów: 1402
Miejscowość: Jelcz-Laskowice
Data rejestracji: 02.01.12 |
Dodane dnia 31-05-2013 10:44 |
|
|
s3 albo s2 chyba masz racje, ale to i tak nie oznaczenie fabryczne tylko bardziej zwyczajowe. Fakt że jest to auto na hamulcach takich jak w s4 i elektronicznym wtrysku oraz z 4 biegowym automatem co jak dla mnie czyni go niemal tożsamym z s4. Ten konkretny egzemplarz faktycznie jest chyba lepszy na części (dopiero przed chwila zobaczyłem zdjecia na tablicy) ale nie zmiena to faktu że nie zgadzam sie z twierdzeniem wojciecha że tylko s4 jest coś warte a s-ki to zupełnie inne auta. bo w przypadku aut od chyba '84 czyli tzw s2 (moge sie mylic bo nie znam sie na danych z encyklopedii) rożnice techniczne w stosunku do s4 są moim zdaniem niewielkie
ps Wojciechu, wiem że zaraz zabijesz 5 milionami szczegółów rożniących auta, ale uważam że wszystko poza tymi glównymi cechami które wymieniałem jest niezauważalne dla zwykłych szarych żóczków takich jak ja
Edytowane przez marchewa dnia 31-05-2013 10:54 |
|
Autor |
RE: Grupa wsparcia 928 |
vip3r
Użytkownik
Postów: 6074
Miejscowość: Wolica (k.W-wy/Janek)
Data rejestracji: 23.10.06 |
Dodane dnia 31-05-2013 10:57 |
|
|
Dla mnie każde 928 to dzieło sztuki i niesamowity samochód - więc I'm with you
ale żeby nie mylić to wydaje mi się jednak lepszym wyróżnikiem S3 właśnie silnik a nie hamulce.
za wikipedią:
Porsche updated the North American 928 S for 1985, replacing the 4.7 L SOHC engine with a new 5.0 L DOHC unit sporting four valves per cylinder and producing 288 hp (215 kW/292 PS). Seats were also updated to a new style. These cars are sometimes unofficially called S3 to distinguish them from 16-valve ROW "S" models.
pakiet hamulców z S4 to inny niezależny temat.
co ciekawe
In 1986, revised suspension settings, larger brakes with 4-piston calipers and modified exhaust was installed on the 928S, marking the final changes to old body style cars. These were straight from the 928S4, which was slated to debut a few months later. These changes came starting from VIN 1001, which means that the first thousand '85's had the old brakes, but later cars had the later systems.
ten po fotach ma stary wydech do tego napisane jest że dopiero od 86 były hamulce od S4 więc skąd info o nowszych hamulach w tym?
inna sprawa jeszcze raz: każde 928 to niesamowite auto - moim zdaniem jak na pierwszych stronach tematu - moim zdaniem samo posadanie nawet takiego w ogródku to przywilej a jak jeszcze da się silnik odpalić i posłuchać to już magia
968 Cabrio http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=11503
911 i reszta http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=10460
FANTY do spylenia/zamiany : http://olx.pl/oferty/uzytkownik/2whg/
Edytowane przez vip3r dnia 31-05-2013 12:48 |
|
Autor |
RE: Grupa wsparcia 928 |
WOJCIECH
Użytkownik
Postów: 210
Miejscowość: ŁÓDŹ
Data rejestracji: 20.10.11 |
Dodane dnia 31-05-2013 11:08 |
|
|
Macie rację coś więcej chciałem pisać ; spłycam temat - zaczynamy od vin lub numeru silnika .on określa specyfikację seri a były trzy lub cztery w roku . Ruznią się mocą momentem wałkami tłokami itp/itd
http://jenniskens.livedsl.nl/Evolution/928specs.xls .tu szczegóły . Dla mnie to najważniejsze w tych wszystkich autach są hamulce , i tu adaptacje niestety kosztują ,a te w sumie szybkie i ciężkie zabawki w naszym zwariowanym rychu trzeba zatrzymywać a nie spowalniać. |
|
Autor |
RE: Grupa wsparcia 928 |
vip3r
Użytkownik
Postów: 6074
Miejscowość: Wolica (k.W-wy/Janek)
Data rejestracji: 23.10.06 |
Dodane dnia 31-05-2013 11:40 |
|
|
wow - super tabelka - dzieki Wojciech!
czyli potwierdza się z niej największe spalanie wcześnych 928
pierwszy raz widzę też przyspieszenie '78 manual - 7,2s - moim zdaniem nieźle! (zdecydownaie lepiej niż automat - 8,5s o którym zawsze czytałem)
super lektura! - Dzięki!
968 Cabrio http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=11503
911 i reszta http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=10460
FANTY do spylenia/zamiany : http://olx.pl/oferty/uzytkownik/2whg/
Edytowane przez vip3r dnia 31-05-2013 11:42 |
|
Autor |
RE: Grupa wsparcia 928 |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 31-05-2013 11:41 |
|
|
czerni ma S3. Foto silnika z jego wątku o swoim aucie
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: Grupa wsparcia 928 |
czerni
Użytkownik
Postów: 476
Miejscowość: Okolice Krakowa
Data rejestracji: 31.12.09 |
Dodane dnia 31-05-2013 12:38 |
|
|
Zgadza się. U mnie jest S3 tzw. 86.5.
W tej wersji jest nieco unikalny silnik M28.45 z charakterystycznym kaloryferkiem.
Z tego co zaobserwowałem w porównaniu do S4 inne są wałki,wtryski, ciśnienie listwy paliwa, pokrywy, kolektor dolotowy. Ten silnik nie czujników spalania stukowego jak w S4.
Zawieszenie i hamulce są takie jak w S4 - elementy maja taki sam numer PET
Wczesne S3 miały zupełnie inny napinacz łańcuszków - nie do dostania są zestawy naprawcze.
Poniżej fotka tego co się działo w latach 85-86
_________
https://www.facebook.com/workshopczerni
czerni dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez czerni dnia 31-05-2013 14:57 |
|
Autor |
RE: Grupa wsparcia 928 |
WOJCIECH
Użytkownik
Postów: 210
Miejscowość: ŁÓDŹ
Data rejestracji: 20.10.11 |
Dodane dnia 31-05-2013 18:56 |
|
|
Dla walczących z pompą wody ciekawa propozycja modyfikacji zmieniającej obciążenie osi wirnika http://www.perfexmfg.com/EGDS_water_pump.php
Sprawdziłem pasuje łożysko z klimy , jest podwójne i w przypadku obciążenia napięciem paska rokuje wielokrotnie większą żywotność |
|
Autor |
RE: Grupa wsparcia 928 |
marchewa
Użytkownik
Postów: 1402
Miejscowość: Jelcz-Laskowice
Data rejestracji: 02.01.12 |
Dodane dnia 31-05-2013 23:23 |
|
|
ten po fotach ma stary wydech do tego napisane jest że dopiero od 86 były hamulce od S4 więc skąd info o nowszych hamulach w tym?
moje auto jest '85 silnik 16v i mam zaciski 4 tłoczkowe przód i tył dlatego sądze ze ten takze
|
|
Autor |
RE: Grupa wsparcia 928 |
vip3r
Użytkownik
Postów: 6074
Miejscowość: Wolica (k.W-wy/Janek)
Data rejestracji: 23.10.06 |
Dodane dnia 03-06-2013 19:21 |
|
|
jak na górze zacytowałem nie wszystkie 85' tak miały.
a zmieniając temat:
dziś się chyba pierwszy raz w życiu ucieszyłem się że bestia tak dużo pali
na stacji shell pojawiły się autka Lego-Ferrari do zakupienia przy tankowaniu 20l (uwaga jak ktoś chce więcej niż 1 to trzeba co 20l przerywać tankowanie i płacić, brać autko i znów ) - autek jest 6 kosztują zależnie o zatankowanego paliwa 5 lub 10pln i są fajne szczególnie jak ktoś ma dzieci ale nie tylko
no i jak tu nie lubić 928?
(z innch ciekawych przeżyć chyba pierwszy raz nie byłem zadowolony że wszysktie moje auta prawie pełne baki mają )
968 Cabrio http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=11503
911 i reszta http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=10460
FANTY do spylenia/zamiany : http://olx.pl/oferty/uzytkownik/2whg/
Edytowane przez vip3r dnia 03-06-2013 19:25 |
|
Autor |
RE: Grupa wsparcia 928 |
czerni
Użytkownik
Postów: 476
Miejscowość: Okolice Krakowa
Data rejestracji: 31.12.09 |
Dodane dnia 06-06-2013 12:27 |
|
|
Wjeżdzam sobie na parking Testing Expo 2013 ( Stuttgart) a tu taka niespodzianka
_________
https://www.facebook.com/workshopczerni
czerni dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Grupa wsparcia 928 |
vip3r
Użytkownik
Postów: 6074
Miejscowość: Wolica (k.W-wy/Janek)
Data rejestracji: 23.10.06 |
Dodane dnia 21-06-2013 11:15 |
|
|
dobra - mam już takie 3 to dam komuś innemu kupić ten
http://allegro.pl/porsche-928-solido-1-43-blistr-i3335879368.html
ale jaki ładny kolor
co z tym spotem 928 w Łodzi?
968 Cabrio http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=11503
911 i reszta http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=10460
FANTY do spylenia/zamiany : http://olx.pl/oferty/uzytkownik/2whg/ |
|
Autor |
RE: Grupa wsparcia 928 |
tetsumaru
Użytkownik
Postów: 1093
Miejscowość: Łódż
Data rejestracji: 17.11.09 |
Dodane dnia 21-06-2013 13:14 |
|
|
to moze by tak jakąś Antywarszawe przy okazji zorganizować ???
Jest :
944 2,7 1982 czerwony
944 2,5 1986 biały
928 S4 1990 srebrny
Było :
944 2,5 1984 czerwony |
|