Autor |
RE: Grupa wsparcia 928 |
Bluebird Tomek
Użytkownik
Postów: 1826
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 15.04.09 |
Dodane dnia 21-06-2013 16:44 |
|
|
tetsumaru napisał/a:
to moze by tak jakąś Antywarszawe przy okazji zorganizować ???
Świetny pomysł choć ostatnio niestety coraz mniej Łodziaków aktywnie piszących na forum
|
|
Autor |
RE: Grupa wsparcia 928 |
Pirx
Użytkownik
Postów: 1146
Miejscowość: prawie Wroclaw
Data rejestracji: 20.02.11 |
Dodane dnia 21-06-2013 21:26 |
|
|
kupilem kolejne 928
pozdrawiam,
Paweł
928S Gemballa 1983
Ducati Monster S2R 2008
___________________________
były:
986 Boxster 1997
928S4 1987 "Smok"
Pirx dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Grupa wsparcia 928 |
czerni
Użytkownik
Postów: 476
Miejscowość: Okolice Krakowa
Data rejestracji: 31.12.09 |
Dodane dnia 03-07-2013 23:04 |
|
|
fajne takie ...
_________
https://www.facebook.com/workshopczerni
czerni dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Grupa wsparcia 928 |
racestar
Użytkownik
Postów: 388
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 11.06.13 |
Dodane dnia 04-07-2013 10:29 |
|
|
Kielce CCL 2013, emocje nie do opisania
racestar dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Grupa wsparcia 928 |
racestar
Użytkownik
Postów: 388
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 11.06.13 |
Dodane dnia 04-07-2013 10:31 |
|
|
odpoczynek z młodszym bratem
racestar dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez racestar dnia 04-07-2013 10:32 |
|
Autor |
RE: Grupa wsparcia 928 |
vip3r
Użytkownik
Postów: 6074
Miejscowość: Wolica (k.W-wy/Janek)
Data rejestracji: 23.10.06 |
Dodane dnia 04-07-2013 17:14 |
|
|
dobra - trzeba zrobić forumową fotkę wszystkich 928 - Spot w Łodzi - Kiedy?
968 Cabrio http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=11503
911 i reszta http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=10460
FANTY do spylenia/zamiany : http://olx.pl/oferty/uzytkownik/2whg/ |
|
Autor |
RE: Grupa wsparcia 928 |
tetsumaru
Użytkownik
Postów: 1093
Miejscowość: Łódż
Data rejestracji: 17.11.09 |
Dodane dnia 04-07-2013 21:22 |
|
|
Wojtkowe 928 aktualnie sie naprawia , wiec spot chyba dopiero po kuracji GTS-a .
Nie wyobrazam sobie spotkania "rekinów" bez Wojtka .
Jest :
944 2,7 1982 czerwony
944 2,5 1986 biały
928 S4 1990 srebrny
Było :
944 2,5 1984 czerwony |
|
Autor |
RE: Grupa wsparcia 928 |
racestar
Użytkownik
Postów: 388
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 11.06.13 |
Dodane dnia 04-07-2013 21:34 |
|
|
Wojtek jak długa kuracja czeka GTS-a ?
928S 81 Hulk |
|
Autor |
RE: Grupa wsparcia 928 |
WOJCIECH
Użytkownik
Postów: 210
Miejscowość: ŁÓDŹ
Data rejestracji: 20.10.11 |
Dodane dnia 07-07-2013 18:52 |
|
|
HASŁO " naprawi " brzmi grożnie ale temat realizowany przeze mnie to raczej obowiązek serwisowy , który pojawia się w TRANSAXLE prawie w każdym , a zależy od kilku czynników takich jak przebieg ,moc silnika jakość zawieszenia , szerokość opon , ciężar felg i opon. Temat dotyczy problemów z TT torque tube - czyli ułożyskowanie wałka sprzęgłowego , wzmocnienie połączeń wpustowych wielorowkowych-clamp . Niszczący jakość połączenia może być też błąd w instalacji wysokiego napięcia lub błąd pracy cewki co skutkuje zmiennymi drganiami w pracy wału i bywa niszczące dla połączenia zaciskowego na wielowpuście .Wszystko jest opisane przez fanów na portalach 928 .
Taki problem w 928 gts manual wymaga szczególnej uwagi i działań korygujących wszelkie w/w przyczyny bo wszystkie parametru są krytyczne . Ja popełniłem kilka błedów i nie przewidziałem , iż one tak przyspieszą konieczność ingerencji w zespół wałka sprzegłowego . Kolejno podaję wszyskie elementy , które wpływają na konieczność weryfikacji połączeń i ich jakości. Ja zwiekszyłem wstępny moment pracy szpery {reg. dolną śrubą w psd ] błąd powoduje zbyt dynamiczne i duże obciążenia szczególnie na małych prędkościach ogromne momenty . To już poprawiłem wróciłem do nastaw fabrycznych.
Następnie założenie większych , niż zalecane opon 275/18/30 zamiast 255/17/40 /powoduje znaczną zmianę momentów . ,dalej nowiutkie bilsteiny B6 co przykleja kółka do asfaltu no i X pipe 3" bez kat. i RMB takie tam drobne zniany w dolocie i wylocie objawiające sie ponad 400nm momentem przy 1200 obr/min 540nm w przedziale 3000-4700obr i końcowo nie spada poniżej 450 nm
Takie wszystki zabawy zmieniające fabryczne warunki eksploatacji wymuszają na użytkuwniku konieczność sumiennej analizy obciążeń i przeprowadzenie modyfikacji , bo drgania wałka i rury mają swoje złe zachowania falowe , z którymi trzeba walczyć ale praw fizyki się nie zmieni więc trzeba te prawa stosować .Układu też nie można przesztywnić .Zawsze zaczynać od kontroli drgań wałka sprzęgłowego i kontroli dokręcenia śrub we wszyskich łącznikach wałka . Błedy tych połączeń powodują migrację wałka a w konsekwencji np. w automacie wpływ na pracę wału korbowego a w manualy uszkodzenie wielowpustu . Listę wzmocnień i rozwiązań podaje Mark Anderson na stronie Motorsport . I jest ona nie mała .Ale zabawa w koniki wymusza prace zespołowe .Czyli każda uwaga fanów jest istotna .
Ta moja relacja to tylko zarys problemu , z którym się zapoznałem w teorii i w praktyce .
W potrzebie służę informacją WOJCIECH .
.Odpowiedź na hasło kiedy zakończę etap eliminacji szumów i drgań wału
W środe odbieram zamówione łożyska wału w klasie luzu C5 [trzeba zamawiać ] w czwartek pracuję z tokarzem nad tulejami energochłonnymi dla łożysk Jeszcze jakieś tam drobne prace i decyzja najważniejsza poprawiająca Ferdynanda , który zapomniał w manualu [ w automacie jest ] zrobić centrowaie rury w połączeniu ze skrzynią biegów.. UWAGA w manualu brak tulejek pilotujących a w mojej ocenie to wada .
PYTANIE - czy ktoś już sie z tym problemem spotkał .
Praca ogromna , bo wymaga montażu współosowego zespołu skrzyni i tuby z wałkiem wyjętych poza auto . Będę sprawdzał centryczność czujnikiem zegarowym przed i po zmontowaniu zespołu przez dodatkowy otwór rewizyjny . Mam trochę wolnego więc się nie spieszę .Temat traktuję jako realizacje wszystkich uwag i sugesti z portali z uwzgłednienim , iż będę taką pracę niedłgo robił w jednym GT . Błędy montażu tego zespołu skutkują dużymi kosztami .
Edytowane przez WOJCIECH dnia 07-07-2013 22:56 |
|
Autor |
RE: Grupa wsparcia 928 |
Pirx
Użytkownik
Postów: 1146
Miejscowość: prawie Wroclaw
Data rejestracji: 20.02.11 |
Dodane dnia 08-07-2013 20:56 |
|
|
Ciekawy projekt - kto chce fajne koła?
http://www.kickstarter.com/projects/jadz928/project-phone-dial-reviving-a-classic
a przy okazji interesujący film:
http://www.youtube.com/watch?v=Y_R_02PHXKk&feature=youtu.be
pozdrawiam,
Paweł
928S Gemballa 1983
Ducati Monster S2R 2008
___________________________
były:
986 Boxster 1997
928S4 1987 "Smok" |
|
Autor |
RE: Grupa wsparcia 928 |
vip3r
Użytkownik
Postów: 6074
Miejscowość: Wolica (k.W-wy/Janek)
Data rejestracji: 23.10.06 |
Dodane dnia 09-07-2013 16:29 |
|
|
hmm 18" telefony - pomysł ciekawy ale czy ja wiem czy aż tak mi się telefony podobają żeby 4tyś$ dawać...
moim zdaniem 928 bardzo ładnie na CUP wygląda.
a ostatnio znów swoje radiusy 18" włożyłem (zarżnąłem nieco te semi-slicki na 17" swoimi niedojrzałymi zabawami ) i jakoś przy tej radyklaności bestii nawet wydają mi się komfortowe (szczególnie że mimo że 275 telepie w koleinach to przynajmniej nie "wrzeszczy" tak jak semi-slick i jest ciut ciszej - możńa się rozkoszować dudnieniem silnika.
no właśnie dudnienie silnika... kurcze jak ja uwielbiam ten dzwięk. autentycznie nadal zdarza mi sie zejść do auta tylko po to żeby odpalić i posłuchać dudnienia... coś pięknego.
968 Cabrio http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=11503
911 i reszta http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=10460
FANTY do spylenia/zamiany : http://olx.pl/oferty/uzytkownik/2whg/
Edytowane przez vip3r dnia 09-07-2013 16:30 |
|
Autor |
RE: Grupa wsparcia 928 |
vip3r
Użytkownik
Postów: 6074
Miejscowość: Wolica (k.W-wy/Janek)
Data rejestracji: 23.10.06 |
Dodane dnia 09-07-2013 17:06 |
|
|
dobra chyba poprzedni post nie wyszedł mi zniechęcająco
spróbuję jeszcze raz:
928 jest beznadziejne - wkurza jak się grzeje w środku (przy braku klimy bo 1 że nie mam a 2 że nie lubię nawet jak mam) - ja rozumiem że to spory silnik i musi generować ciepło ale jakoś tak dużo tego gorąca, a chyba przez to że auto takie szerokie to otwarte szyby niewiele pomagają (bo to powietrze przelatuje obok a nie wieje w kierowce ) szyberdach pomaga bardziej ale dość głośno się przez niego robi a też rozmiar taki że szału nie robi.
- no mam nadzieję że zniechęciłem kilka osób
968 Cabrio http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=11503
911 i reszta http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=10460
FANTY do spylenia/zamiany : http://olx.pl/oferty/uzytkownik/2whg/
Edytowane przez vip3r dnia 09-07-2013 17:07 |
|
Autor |
RE: Grupa wsparcia 928 |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 09-07-2013 20:09 |
|
|
Viper... widziałem już jakiś czas temu film instruktażowy dla Ciebie.
był to odcinek Top Gear jak panowie podróżują po Europie w poszukiwaniu najładniejszej drogi, James May jechał Astonem wyścigowym... i miał podobne problemy jak te co opisujesz. Powinieneś brać przykład
http://www.youtube.com/watch?v=lUF-N8BsBmU
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: Grupa wsparcia 928 |
cichy
Użytkownik
Postów: 744
Miejscowość: Płock
Data rejestracji: 27.11.08 |
Dodane dnia 09-07-2013 21:53 |
|
|
http://www.kickstarter.com/projects/jadz928/project-phone-dial-reviving-a-classic
Qrde naprawde jak dla mnie te 18tki robią mega robotę....
Hmm a może by tak jakieś 928 zamiat tych "lekkich" czwórek...
944 T 90r. - "Rothmans"
944 T 86r.
Edytowane przez cichy dnia 09-07-2013 21:55 |
|
Autor |
RE: Grupa wsparcia 928 |
racestar
Użytkownik
Postów: 388
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 11.06.13 |
Dodane dnia 09-07-2013 22:06 |
|
|
to prawda , ciepła jest sporo . Geniusz który zamieni to na energię dostanie Nobla . Viper zawsze można zastosować "bajer z Grójca" czyli najpierw zamknąć witraże i się spocić , a później jak już masz mokry fason to wystarczy delikatnie uchylić i już leci przyjemny chłodek
928S 81 Hulk |
|
Autor |
RE: Grupa wsparcia 928 |
racestar
Użytkownik
Postów: 388
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 11.06.13 |
Dodane dnia 14-07-2013 11:37 |
|
|
No dobra , moim w deszczu nie da się jeździć , wczoraj się o tym przekonałem , obyło się bez przygód całe szczęście
Potrzebuję waszej pomocy na temat wymiany uszczelki-boczna tylna szyba :
gdzie można kupić najtaniej
jak z wymianą czy samemu można to jakoś ogarnąć
oraz czy wymieniał ktoś z was zbiornik od spryskiwaczy
928S 81 Hulk |
|
Autor |
RE: Grupa wsparcia 928 |
racestar
Użytkownik
Postów: 388
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 11.06.13 |
Dodane dnia 14-07-2013 16:42 |
|
|
http://www.928motorsports.com/parts/rear_quarter_window_trim.php
ktoś ma jakieś doświadczenia z tymi uszczelkami ?
928S 81 Hulk |
|
Autor |
RE: Grupa wsparcia 928 |
czerni
Użytkownik
Postów: 476
Miejscowość: Okolice Krakowa
Data rejestracji: 31.12.09 |
Dodane dnia 14-07-2013 23:04 |
|
|
racestar napisał/a:
No dobra , moim w deszczu nie da się jeździć , wczoraj się o tym przekonałem , obyło się bez przygód całe szczęście
A co tam odkryłes w deszczu? Nadmiar mocy ?
_________
https://www.facebook.com/workshopczerni |
|
Autor |
RE: Grupa wsparcia 928 |
racestar
Użytkownik
Postów: 388
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 11.06.13 |
Dodane dnia 14-07-2013 23:14 |
|
|
po Kielcach i zacząłem szybciej jeździć .
na mokrym < 4000 na prostej drodze traciłem przyczepność
jak kupowałem auto to padał deszcz ale wtedy nie sprawdzałem granic przyczepności
a jak twój prowadzi się na mokrym ?
928S 81 Hulk |
|
Autor |
RE: Grupa wsparcia 928 |
vip3r
Użytkownik
Postów: 6074
Miejscowość: Wolica (k.W-wy/Janek)
Data rejestracji: 23.10.06 |
Dodane dnia 14-07-2013 23:56 |
|
|
etam trochę deszczu
http://www.924.pl/forum/attachments/33[5069].jpg
http://img203.imageshack.us/img203/6523/mikolajki21.jpg
968 Cabrio http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=11503
911 i reszta http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=10460
FANTY do spylenia/zamiany : http://olx.pl/oferty/uzytkownik/2whg/ |
|