Autor |
sezon 2008 - let's get ready to rumble :) |
igor
Użytkownik
Postów: 3897
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 09-03-2008 18:06 |
|
|
właśnie - taka propozycja wątku o jakichś Waszych pomysłach na ten sezon --> modifications .. wiadomo ze u każdego jest jakaś słodka tajemnica... może ktoś przybliży swoją... kto jedzie serią? kto jedzie zchipowanymi, itp itd...
u mnie plany są, a auto w rozsypce... stabilizatory czekają (od 951s), wydech czeka, już nie mówiąc o modyfikacjach silnika...
na ułęż nadzieja jest na stabilizatory, wydech Dansk i ew. chip (choć wątpię)...
później chwilka czasu więc mam nadzieję na żółte koni (a może czerwone?)... i może coś jeszcze
no i co? na poznań - pełne przygotowanie - jakieś ładne oponki muszą być... tylko niestety te fajniejsze to po 2,5k chodzą.... no i jak oponki to i felgi... dystanse... itp itd... oj - lista jest zbyt długa
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76
Edytowane przez igor dnia 09-03-2008 18:07 |
|
Autor |
RE: sezon 2008 - let's get ready to rumble :) |
szeryf
Użytkownik
Postów: 1141
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 20.08.07 |
Dodane dnia 09-03-2008 18:36 |
|
|
Ja jakoś ciemno widzę ten rok. Na razie samochód unieruchomiony, mam nadzieję, że będzie w miarę sprawny na IV YTP - do zrobienia wydech i elektryka. Niestety zaczął się sezon chorobowy, więc gdy zdobyłem potrzebne części elektryk poszedł na L4
Myślałem coby kupić sobie członkostwo w tym roku w PCP, ale na razie mam ważniejsze wydatki, więc tak na prawdę pozostanie tymczasowy status quo.
A samochodu nie będę modyfikował
Don't Call Me Zombie!!! |
|
Autor |
RE: sezon 2008 - let's get ready to rumble :) |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 09-03-2008 18:49 |
|
|
Dobry temat. U mnie lista modyfikacji od ostatniej imprezy ktore juz sa w samochodzie jak i te ktore wkrotce beda zastosowane jak i te na dalszy termin jest ogromnie dluga.
Zrobione:
Elektroniczny wtrysk paliwa + sterowanie silnika komputerem typu standalone
czujnik polozenia walu i zaplon sterowany przez komputer
stozkowy filtr powietrza
auto odchudzone
Wkrotce czyli juz prawie:
na dniach - sonda szerokopasmowa do wystrojenia silnika
na dniach - nowy modul zaplonu bez rozdzielacza
wytoczenie dystansow i zalozenie felg ktore dzisiaj kupilem
uszczelka pod glowica
na dniach - sportowe amortyzatory i twarde sprezyny
malowanie auta
chude kolo zamachowe i sportowe sprzeglo
moze kubelkowe siedzenia
Tematy przyszlosciowe "moze":
silnik 924 turbo |
|
Autor |
RE: sezon 2008 - let's get ready to rumble :) |
drwal
Administrator
Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06 |
Dodane dnia 09-03-2008 19:11 |
|
|
wpakowanie radia
generalnie doszedlem do wniosku ze nie bede ruszal silnika - bo podstawowych modyfikacji nie da sie tam zrobic. wydech ? hmmm myslalem o jakim koncowym i portki z nierdzewki.
zawiecha: ciagle kupsi, ale jezdzac po polskich dziurach nie wiem czy warto...
zreszta bardziej bym obstawial przy modyfikacjach 944 niz 24, tymbardziej 2.0
to moja teoria i plany
Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87 |
|
Autor |
RE: sezon 2008 - let's get ready to rumble :) |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 09-03-2008 20:38 |
|
|
michal928 - byłeś na hamowni z autem? Ciekawe czy cała ta gra jest warta świeczki...
Widzę że wszędzie wyścig zbrojeń. A w mojej klasie (F) jest po prostu czarno!
Takiej mnogości 968 i 944 S2 nie było w PCP nigdy... I jeszcze Boxstery i 964 C4.
Kto się wybiera do Ułęża?
ja będę na 100%, ale na 99% jednak S2
Niby 2.5 powinno już jeździć ale nie starczy czasu na 'dopieszczenie' |
|
Autor |
RE: sezon 2008 - let's get ready to rumble :) |
nemo
Użytkownik
Postów: 2143
Miejscowość: Warszawa / Praga Północ
Data rejestracji: 20.05.07 |
Dodane dnia 09-03-2008 22:04 |
|
|
ja mysle ze sie stawie w ulezy
z modyfikacji to założę nowe felgi 16" 5x130
924 S2 '85 Szare (WE 924 0K) Poznań 2007 2009 2:24.552
924 S '86 Szare WP0ZZZ92ZGN402273 Poznań 2011 2:19,356
944 S2 '91 Czarne
924 S '87 US Czarne
924 S TURBO '87 US Czerwone
924 S '88 Szare
Edytowane przez nemo dnia 09-03-2008 22:04 |
|
Autor |
RE: sezon 2008 - let's get ready to rumble :) |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 09-03-2008 22:19 |
|
|
Czy gra jest warta swieczki? - hmmm - nie wiem... to sie okaze bo na hamownie mam zamiar sie wybrac. auto wydaje sie byc mocniejsze ale prawde zweryfikuje pomiar. mr-nemo ja tez juz mam nowe felgi |
|
Autor |
RE: sezon 2008 - let's get ready to rumble :) |
Zwierz
Użytkownik
Postów: 586
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 10-03-2008 00:28 |
|
|
a ja prosze wycieczki nadal modyfikacji żadnych a jedzynie przywacania auta do dawnej fabrycznej świetności. Na pierwszy ogień idzie remont silnika taki prawdziwy, aż część kredytu na nowe auto na to przeznacze
PORSCHE 924 '81 2.0, targa, szary, (poTOMowy), żółte tablice (pojazd zabytkowy) |
|
Autor |
RE: sezon 2008 - let's get ready to rumble :) |
igor
Użytkownik
Postów: 3897
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 10-03-2008 14:50 |
|
|
ja w Ułęży będę to mocno Panowie idziecie... będzie ciekawie
aż muszę się sprężyć...
choć premierę nowego oblicza mojego spowolnionego amerykańca niestety zobaczycie dopiero na warszawskiej imprezie
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76 |
|
Autor |
RE: sezon 2008 - let's get ready to rumble :) |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 12-03-2008 09:22 |
|
|
Zwierz napisał/a:
a ja prosze wycieczki nadal modyfikacji żadnych a jedzynie przywacania auta do dawnej fabrycznej świetności. Na pierwszy ogień idzie remont silnika taki prawdziwy, aż część kredytu na nowe auto na to przeznacze
Trochę offtopic ale skoro się Zwierzu pochwalił...
Mógłbyś coś więcej napisać o swoim planie ? Zamierzasz ten remont silnika robić sam, w warsztacie całość, czy części sam, reszta warsztat.
Robiłeś jakiś kosztorys wstępny ? Z tego co kojarzę jest problem z kupieniem panewek (?). Skąd tłoki ?
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: sezon 2008 - let's get ready to rumble :) |
Zwierz
Użytkownik
Postów: 586
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 12-03-2008 09:52 |
|
|
narazie nic nie robiłem. Najpierw musze rozebrać silnik i obmierzyć dokładnie i wtedy bede wiedział co jest dokładnie do roboty. Generalnie chce to robić w domu, a jedynie szlify w zakładzie. Panewki jeszcze nie wiem skąd, a tłoki wymyśłłem sobie od LTka, ale miałem jeszcze zapytać co Forum o tym powie. Zatem pytam: podejdą tłoki od LTka ? A możepanewki tez od LT ?
PORSCHE 924 '81 2.0, targa, szary, (poTOMowy), żółte tablice (pojazd zabytkowy) |
|
Autor |
RE: sezon 2008 - let's get ready to rumble :) |
Damian
Użytkownik
Postów: 856
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 12-03-2008 20:34 |
|
|
Panewki są do nabycia od ręki w intercarsie. Kupywałem w zeszłym tygodniu :]
Tłoki? Lepiej doprowadzić do porządku kanałki pierścieniowe, a jeżeli kształt tłoka i jego zużycie będą w porządku można blok tulejować pod stare tłoki. To nie jest druciarstwo tylko normalna warsztatowa procedura w przypadku braku dostępu do tłoków nowych.
Tłoki od LTka są insze, nie będziesz miał odpowiedniego stopnia sprężania a co za tym idzie również mocy.
Zresztą jak rozbierzesz silnik i pomierzysz to się okaże, że nie musisz robić szlifu wału tylko dać nowe panewki, dać nowe pierścienie (i przetoczyć kanałki pierścieni w tłokach).
Generalnie dół silnika jest bardzo wytrzymały (oprócz rzeczonych kanałków pierścieni - w każdym silniku 924 jaki rozbierałem było to do zrobienia). No chyba że masz wielki przebieg.
Natomiast jeśli chodzi o głowicę to może być gorzej, wymiana prowadnic zaworów a może nawet i gniazd nie powinna być dla Ciebie zaskoczeniem.
Koszt panewek korbowodowych to ze zniżkami kole 100zł. Panewki główne chyba 250. Nie mam najlepszej pamięci
Pierścienie z wytwórni pierścieni tłokowych "prima" to koszt ok. 120żł.
Plus przetaczanie kanałków 5zł od sztuki.
Uszczelki pod miskę, głowicę, pokrywę zaworową, simmeringi wału, uszczelniacze zaworowe to koszt trochę ponad 200zł.
Mówiąc szczerze nie są to jakieś masakrujące kwoty...
Co ciekawe dostępność i ceny części silnikowych są dużo bardziej przyjazne klientowi niż trzy lata temu, kiedy robiłem poprzedni silnik. Żeby nie skłamać, to teraz za wszystko płacą nawet połowę mniej i... nie czekam tygodniami.
|
|
Autor |
RE: sezon 2008 - let's get ready to rumble :) |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 12-03-2008 21:34 |
|
|
Damian napisał/a:
blok tulejować pod stare tłoki.
A możesz objaśnić o co chodzi z tłokami nadwymiarowymi / tulejowaniem ? Lepiej dostać nadwymiarowe tłoki i rozwiercić (tak to się robi?) cylinder do tych tłoków czy wymienić tuleje cylindrowe i wsadzić tłoki używane (albo może nowe?). Bo temat jest dla mnie nie do końca jasny. Czy jest taki moment kiedy nie da się więcej rozwiercić cylindra i wtedy się wstawia nowe tuleje ? Bo w sumie tłoki można dobrać o średnicy jaka ci tylko przyjdzie do głowy (od VW garbusa zdaje się). Więc niby po się robi to tulejowanie ?
I jakiej średnicy powinien być tłok w stosunku do średnicy cylindra ? Jak to dobrać ?
To samo pytanie mam do panewek - nadwymiarowe się kupuje jak się daje wał do przeszlifowania tak ?
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: sezon 2008 - let's get ready to rumble :) |
Damian
Użytkownik
Postów: 856
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 12-03-2008 22:43 |
|
|
W telegraficznym skrócie:
tłok nadwymiarowy - gdy roztaczamy i honujemy cylinder na nadwymiar
To samo z panewkami i wałem.
Tulejowanie cylindrów - rozwiercamy cylinder tak by wcisnąć w niego tuleje, dzięki którym nasz stary tłok będzie miał "fabryczny" luz względem celindra. Możemy to zrobić pod warunkiem, że stare tłoki mają właściwy kształ (baryłkowatość itp), nie są wytarte, przegrzane itp. Robi się to gdy nowe tłoki nadwymiarowe są niedostępne, a z tego co wiem do 924 nie są.
Tłoki od garbusa? Hmmm zasadniczo to można sobie i od żuka, albo mercedesa wsadzić tłok i też będzie "dobrze"...
Przecież tłok ma nie tylko "pasować", ma być również zrobiony z odpowiedniego materiału, kształt komory spalania powinien być jak w oryginalnym, a stopień sprężania powinien być również zbliżony do fabrycznego. Czy tłoki od garbusa to gwarantują? Sam materiał i technologia wykonania mogą być inne, bo garb ma silnik chłodzony wiatrem i częściowo oliwą - więc jest bardziej narażony na zatarcie. Z tego powodu ma zapewne dany większy luz montażowy.
Średnicy tłuka też nie można sobie wybierać dowolnie. Przecież nie rozwiercisz tulei do grubości żyletki, bo się taki silnik prędzej czy później rozleci.
Średnica tłoka względem celindra musi być mniejsza o ileś tam części mm. Nie pamiętam ile jest w 924. W haynesie stoi napisane, a mój haynes został w garażu Jest to luz montażowy i gdy jego wartość przekroczy ileś tam, to silnik nadaje się do remontu.
Co do nadwymiarów. Trzeba zawsze najpierw wała czy blok dać do obejrzenia fachowcowi, zanim pójdziemy na zakupy. Może się okazać, że wskutek znacznego zużycia, czy też np głębokich rys trzeba będzie przeskoczyć od razu na drugi nadwymiar! Dlatego ostrożnie z zakupami.
|
|