924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Klub 924.pl | Hyde Park
Autor Reportaż z imprezy automobilklubu ł filmik
juras
Użytkownik



Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 23-06-2008 22:42
Fajne jeden z klubowiczów robi reportarze z łódzkich imprez automobilklubu:
http://akl.vwgolf.pl/quattro_2008-06-22_kzk_starowa_gora/2008-06-22_kzk_starowa_gora_news.wmv

Jeśli ktoś ma cierpliwość to ściągnąć to tam się pojawia moje 924 przez parę chwil. Powoli, bardzo powoli ale opanowuję nawroty na ręcznym :] Żeby jeszcze ten ręczny był po tej stronie co trzeba...


2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
Autor RE: Reportaż z imprezy automobilklubu ł filmik
nemo
Użytkownik

Postów: 2143
Miejscowość: Warszawa / Praga Północ
Data rejestracji: 20.05.07
Dodane dnia 24-06-2008 08:46
gratulacje za miejsce i siłowniki klapy smiley


924 S2 '85 Szare (WE 924 0K) Poznań 2007 2009 2:24.552
924 S
'86 Szare WP0ZZZ92ZGN402273 Poznań 2011 2:19,356
944 S2 '91 Czarne

924 S '87 US Czarne
924 S TURBO '87 US Czerwone
924 S '88 Szare
4938237 www.agito.pl
Autor RE: Reportaż z imprezy automobilklubu ł filmik
wampir
Użytkownik



Postów: 1328
Miejscowość: mala wies pod W-wa
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 24-06-2008 08:50
juras: wiesz ze dobrze zrobiony nawrot bez wykorzystania recznego zajmuje mniej czasu niz reczny?


1988 Porsche 944 - bylo
1989 Porsche 944 Turbo S - bylo
1985 Porsche 944 - wydmuszka - bylo
1999 Audi A6 Avant Quattro 4.2 Tiptronic - takie tam rodzinne
5215787
Autor RE: Reportaż z imprezy automobilklubu ł filmik
igor
Użytkownik



Postów: 3897
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06
Dodane dnia 24-06-2008 09:14
wampir napisał/a:
juras: wiesz ze dobrze zrobiony nawrot bez wykorzystania recznego zajmuje mniej czasu niz reczny?


właśnie to muszę opanować.

wjeżdżasz na prostych kołach, redukcja, obracasz o 90 stopni i 'pykasz' sprzęgłem - samo Cię obraca o pozostałe 90...

dobrze prawię?


924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76


Edytowane przez igor dnia 24-06-2008 09:16
Autor RE: Reportaż z imprezy automobilklubu ł filmik
wampir
Użytkownik



Postów: 1328
Miejscowość: mala wies pod W-wa
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 24-06-2008 09:43
Im wiecej pisku tym wolniej jedziesz. Dojezdzasz za zakret tak zeby w pozniejszej fazie go troche sciac, obracasz na pelny skret, gdy auto wychodzi z zakretu dodajesz mu gazu. Auto wychodzi ladnie, bez zadnych piskow, zarzucania auta, recznego, plynnie i szybciej niz kazda inna metoda.
Oczywiscie problem sie robi gdy mamy mniej miejsca niz nasz promien zawracania, no ale coz...


1988 Porsche 944 - bylo
1989 Porsche 944 Turbo S - bylo
1985 Porsche 944 - wydmuszka - bylo
1999 Audi A6 Avant Quattro 4.2 Tiptronic - takie tam rodzinne
5215787
Autor RE: Reportaż z imprezy automobilklubu ł filmik
juras
Użytkownik



Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 24-06-2008 12:44
No właśnie ja nie jestem co do tego przekonany. Niby wiem, że bez piszczenia opon będzie szybciej ale hmm wszyscy, a raczej ci co kręcą na imprezach automobilklubu najlepsze czasy, robią praktycznie każdy pachołek na ręcznym. Inna sprawa, że poza maluchami wszyscy mają albo fwd albo quattro.



2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
Autor RE: Reportaż z imprezy automobilklubu ł filmik
wampir
Użytkownik



Postów: 1328
Miejscowość: mala wies pod W-wa
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 24-06-2008 14:55
To po prostu styl rajdowy.
Chcesz sprawdzic? Ustaw sie z dobrym rajdowcem. Kaz mu zrobic trase - ok 100m dojazd do pacholka, nawrot 180 stopni, powrot 100m - meta. Zmierz czas. Zrob to samo nie na recznym, a robiac dohamowanie i plynny objazd. Roznica czasow przy tym samym aucie to ze 2 sek...
Oczywiscie problem pojawia sie gdy nawrotow jest wiecej - jeden za drugim, i nie ma miejsca zeby plynnie to objechac, wtedy rzeczywiscie w pewnych momentach lepiej skrocic droge, nawrocic na recznym itp, ale to tez trzeba umiec dobrze zrobic.
My tu mowimy o sytuacji nawrotu 180 stopni przy jednym pacholku.

A. I jeszcze jedna sprawa - kazdy rajdowiec ci powie ze na recznym jest szybciej smiley


1988 Porsche 944 - bylo
1989 Porsche 944 Turbo S - bylo
1985 Porsche 944 - wydmuszka - bylo
1999 Audi A6 Avant Quattro 4.2 Tiptronic - takie tam rodzinne
5215787
Autor RE: Reportaż z imprezy automobilklubu ł filmik
juras
Użytkownik



Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 24-06-2008 16:52
Nie mam powodów żeby ci nie wierzyć ale kurczę jak patrzę jak oni jeżdżą to mam wrażenie, że są naprawdę szybcy.

Może to jest tak, że dopóki nie jest się naprawdę dobrym w nawrotach na ręcznym to est się z tyłu za płynnym objazdem ale jak już się to robi naprawdę dobrze to z ręcznym jest jednak szybciej ?

Zapraszam do dyskusji pozostałych speców od techniki jazdy smiley


2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
Autor RE: Reportaż z imprezy automobilklubu ł filmik
wampir
Użytkownik



Postów: 1328
Miejscowość: mala wies pod W-wa
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 24-06-2008 17:29
Efektownie nie znaczy efektywnie.

Przyklad - jechalem na zlocie alf. Wszyscy mieli wrazenie ze objechalem przynajmniej z 2-3 sek innych. Ja sie bawilem, lecialem bokiem gdzie moglem. Potem pojechal rychu, przejechal plynnie, zadnych bokow, nawrotow na pelnym gazie itp - wklepal mi prawie 10 sek.

To nie ma wygladac, to ma byc dobrze. Nawrot na recznym nigdy nie bedzie szybszy niz plynny przejazd. Zademonstrowal to nam jeden z mistrzow na asjp. Przejechal ta sama trase z nawrotem na recznym - przenionapedowym autem i nawrotem plynnym. Roznica bodajrze 2-3 sek.


1988 Porsche 944 - bylo
1989 Porsche 944 Turbo S - bylo
1985 Porsche 944 - wydmuszka - bylo
1999 Audi A6 Avant Quattro 4.2 Tiptronic - takie tam rodzinne
5215787
Autor RE: Reportaż z imprezy automobilklubu ł filmik
juras
Użytkownik



Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 24-06-2008 17:35
Taki argument do mnie przemawia. Co to jest asjp ?

A są wg ciebie jakieś przypadki kiedy nawrót z ręcznym będzie szybszy ? Nie wiem np na szutrze czy coś ?



2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
Autor RE: Reportaż z imprezy automobilklubu ł filmik
ciachu
Administrator



Postów: 4157
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06
Dodane dnia 24-06-2008 19:22
oczywiście, że nawrót na ręcznym jest wskazany kiedy jest naprawdę ciasno i jakbyś się nie starał nie będziesz wstanie objechać słupka tak jak to opisuje wampir - przykładem są np hamulce hydrauliczne w rajdówkach np. widać to na rajdowych mistrzostwach świata

Ale i tak najgorsze co można zrobić to uślizg przedniej osi przy podsterowności, czyli kiedy przód wyjeżdża, bo nawrót pokonuje się zbyt szybko, a kierowca nie kontroluje prędkości i daje bezmyślnie w gaz - wtedy nie dość, że traci się sekundy to jeszcze wygląda to wszystko poniżej krytyki - tylko kierowcy się wydaje, że jedzie fajnie bo piszczy. Ale to tak porównując do uślizgu tyłu.


inna sprawa, że w 924/44/68 jak dla mnie nie ma możliwości efektywnie skorzystać z ręcznego, albo może to ja nie należę do akrobatów cyrkowych. Tak czy siak i tak nie mam w 924 ręcznego smiley

ps. asjp to Akademia Sportowej Jazdy Porsche organizowana na torze w Poznaniu co jakiś czas. Info na PCP.


924.pl
951 '88
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86

Edytowane przez ciachu dnia 24-06-2008 19:23
6925558 www.924.pl
Autor RE: Reportaż z imprezy automobilklubu ł filmik
wampir
Użytkownik



Postów: 1328
Miejscowość: mala wies pod W-wa
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 24-06-2008 20:13
ciachu: specjalnie przeczytalem co pisalem wczesniej i w sumie z tym miejscem dokladniej to opisalem na pcp niz tutaj. Ale milo ze sie zgadzamy smiley

Fakt, ja rowniez nie potrafie korzystac z recznego na lewej rece krecac prawa. W 24/44/68 mozna to zrobic na zasadzie wchodzenia juz w lekkim poslizgu w nawrot i przejsc go calego "driftem". Jednak jak to bodajrze pdmobil napisal na pcp - zrobcie cos takiego gdy miejsca jest tak malo ze nie masz jak objechac plynnie... Ilu z nas zaryzykuje taki nawrot swoim autem?
WRC to inna sprawa i inna klasa kierowcow. Jakbym mial tyle umiejetnosci co loeb to pewnie bym sie nie bal, niestety nie mam i bokiem moge sobie robic nawrot jak mam duzo miejsca i chce sie pobawic, jak jedziemy na czas to nie ma sensu, bo zawsze stracisz. Na szczescie imprezy pcp maja tak ustawiane proby by wykorzystac potencjal wyscigowy a nie rajdowy naszych aut smiley


1988 Porsche 944 - bylo
1989 Porsche 944 Turbo S - bylo
1985 Porsche 944 - wydmuszka - bylo
1999 Audi A6 Avant Quattro 4.2 Tiptronic - takie tam rodzinne
5215787
Autor RE: Reportaż z imprezy automobilklubu ł filmik
troll oslo
Użytkownik

Postów: 975
Miejscowość: Moss-Norwegia
Data rejestracji: 07.08.07
Dodane dnia 24-06-2008 20:59
kurcze tak sobie to czytam i nie wiem ale w moim 944 za nic nie moge sliznac tylu.. czy to wina opon? 255x40x17 czy co?
no na mokrej nawieszchni pojdzie ale jak sucho i cieplo to siedzi jak przyklejony....
Autor RE: Reportaż z imprezy automobilklubu ł filmik
hades307
Użytkownik



Postów: 1768
Miejscowość: Freie Stadt Danzig
Data rejestracji: 02.01.08
Dodane dnia 24-06-2008 21:06
juras napisał/a:
Powoli, bardzo powoli ale opanowuję nawroty na ręcznym :] Żeby jeszcze ten ręczny był po tej stronie co trzeba...


alez ten reczny jest wlasnie z najwlasciwszej strony dlaczego 911 ma stacyjke z lewej strony tak jak alfa romeo z przed przejecia przez fiata? -po to aby odpalajac silnik mozna bylo juz wrzucac biegsmiley
z recznym jest tak samo -poto abys mogl zredukowac zanim puscisz hamulecsmiley

chyba ze nie masz dosc pary w lewej recesmiley
a tak powaznie to co maja powiedziec mieszkancy krajow w ktorych samochody maja kierownice z prawej strony japonia to jeden z takich krajow a to niby stolica driftingu wszystko jest kwestia wprawy ew. bycia leworecznymsmiley


1978
1979
szukam rocznika '80 smiley
There is a fine line between hobby and mental illness
-Welcome to the Other Side smiley


Edytowane przez hades307 dnia 24-06-2008 21:16
Autor RE: Reportaż z imprezy automobilklubu ł filmik
hades307
Użytkownik



Postów: 1768
Miejscowość: Freie Stadt Danzig
Data rejestracji: 02.01.08
Dodane dnia 24-06-2008 21:18
uuulala trollu 255! chciales mielic takimi walcami ale bez minimum 500bhp to na suchym chyba nie da rady


1978
1979
szukam rocznika '80 smiley
There is a fine line between hobby and mental illness
-Welcome to the Other Side smiley
Autor RE: Reportaż z imprezy automobilklubu ł filmik
wampir
Użytkownik



Postów: 1328
Miejscowość: mala wies pod W-wa
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 24-06-2008 22:14
255 to dobra opona... dla turbo...
a jesli chodzi o 44, to nawet 255 da sie ruszyc - pod warunkiem ze masz szpere.

a co do recznego i japonii - drift nie polega na zaciaganiu recznego smiley


1988 Porsche 944 - bylo
1989 Porsche 944 Turbo S - bylo
1985 Porsche 944 - wydmuszka - bylo
1999 Audi A6 Avant Quattro 4.2 Tiptronic - takie tam rodzinne
5215787
Autor RE: Reportaż z imprezy automobilklubu ł filmik
marecki
Użytkownik



Postów: 372
Miejscowość: piaseczno
Data rejestracji: 16.10.07
Dodane dnia 24-06-2008 23:20
wampir napisał/a:


a co do recznego i japonii - drift nie polega na zaciaganiu recznego smiley


i da sie bez szpery teżsmiley


Autor RE: Reportaż z imprezy automobilklubu ł filmik
wampir
Użytkownik



Postów: 1328
Miejscowość: mala wies pod W-wa
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 24-06-2008 23:37
Ale beznadziejnie sie driftuje bez szpery. Ciezko wyczuc kiedy auto przyczepnosc zlapie.


1988 Porsche 944 - bylo
1989 Porsche 944 Turbo S - bylo
1985 Porsche 944 - wydmuszka - bylo
1999 Audi A6 Avant Quattro 4.2 Tiptronic - takie tam rodzinne
5215787
Autor RE: Reportaż z imprezy automobilklubu ł filmik
Sliwka
Użytkownik

Postów: 624
Miejscowość: Libertów k. Krakowa
Data rejestracji: 29.07.07
Dodane dnia 25-06-2008 00:28
Czytam i czytam ...
I szukam logiki...
Po co w tylnionapędówce zaciągać ręczny na zakręcie ... tego nie kapuję...
Po primo : po to jest jedyny słuszny sposób "odpychania" żeby można było w newralgicznym momencie wcisnąć gaz! , które to wciśnięcie połączone z odpowiednim manewrem kierownicą , lub też bez , wywoła uślizg osi zadniej pojazdu... u wprawnego kierowcy efekt prawie dokładnie taki sam jak przy zaciągnięciu ręcznego... różnica jedna ... odpada problem wciśnięcia sprzęgła na czas zaciągnięcia ręcznego... a co za tym idzie utraty kontroli nad obrotami silnika itp itd... możliwości pomyłki i stworzenia morderczych obciążeń na hamulcu i półosiach , skrzyni , wale itp (zaciągnięty ręczny bez rozpięcia sprzęgła) ... autko odpycha się cały czas co pozwala kontrolę uślizgu, jego trajektorii itp... mało tego jak już wspomniałem autko odpycha się cały czas...
W przypadku przedniego napędu efekt podobny uzyskujemy właśnie korzystając z ręcznego ... przód cały czas ciągnie samochód ... a tył ślizgając się na zaciągniętym hamulcu nadrabia duży promień skrętu... jak dla mnie nie ma absolutnie żadnego powodu do wspomagania sie ręcznym w samochodzie o jedynym słusznym napędzie ...
No chyba że parkujemy , albo ruszamy pod górę...smiley
Spróbujcie kiedyś zrobić nawrót przednionapędówką na ręcznym jednocześnie wciskając sprzęgło

Ps. może i bez pisku efektywniej ... ale z piskiem efektowniej...
no i przede wszystkim większa frajda smiley

Ps 2. A jak nie ma miejsca na płynny nawrót to żadna metoda latania bokiem nie pomoże ... wszystko jedno czy drift czy ręczny macie spore wyrżnąć w coś tyłem i koszta gotowe...

Ps 3 moim skromnym zdaniem redukcję robimy przed ... czasami tuż przed a nie w trakcie zakrętu... szczerze ... wielu kierowców rajdowych nie miałem jeszcze okazji oglądać... ale w życiu nie widziałem żeby któryś jadąc samochodem ze zwykłą skrzynią robił redukcje w trakcie zakrętu z uślizgiem...
Co do sekwencji nie jestem pewien... trudno to podejrzeć...

Co do wciskania sprzęgła w zakręcie... i dawania kopniaka z pomocą sprzęgła w trakcie zakrętu... IMHO koszta, koszta i szkody... Przeciążenia boczne zawieszenia tył + nagłe uderzenie pochodzące od silnika... szkody szkody... w wypadku wejścia na niskim biegu i operowania jedynie gazem ... redukujemy to uderzenie ...

Ps. 4 zawsze można zrobić ręczny na przednie koła... wtedy faktycznie można efektywnie i efektownie zawracać w miejscu... smiley

Edytowane przez Sliwka dnia 25-06-2008 11:09
1543383
Autor RE: Reportaż z imprezy automobilklubu ł filmik
juras
Użytkownik



Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 25-06-2008 16:09
Sliwka napisał/a:
Po primo : po to jest jedyny słuszny sposób "odpychania" żeby można było w newralgicznym momencie wcisnąć gaz! , które to wciśnięcie połączone z odpowiednim manewrem kierownicą , lub też bez , wywoła uślizg osi zadniej pojazdu... u wprawnego kierowcy efekt prawie


Jeżeli masz 200 koni to się z tobą zgadzam. Bo w 924 to sobie możesz ten gaz wciskać ile chcesz :] No chyba, że posypiesz sobie najpierw piachem...


2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600