Autor |
bębny |
miniver
Użytkownik
Postów: 767
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 07.04.07 |
Dodane dnia 28-10-2008 17:20 |
|
|
Jeśli wierzyć katalogowi online, FOTA ma dość tanie bębny hamulcowe - 100 zł./szt. to chyba atrakcyjna cena, więc jeśli ktoś potrzebuje...
http://tinyurl.com/5vcl3l
Dla porównania 'okazja' z allegro:
http://tinyurl.com/6b83xy
Don't panic! |
|
Autor |
RE: bębny |
Tomek
Użytkownik
Postów: 559
Miejscowość: Szczecin
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 28-10-2008 18:10 |
|
|
Błąd, powinno być chyba 186 zł/sztukę.
Pozdrawiam |
|
Autor |
RE: bębny |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 28-10-2008 18:38 |
|
|
Tomek, w pierwszym linku czy w drugim?
W focie są po 106zł, czyli że powinno być 186zł?
A ktoś mądry mi powie jak mam się zorientować czy wymieniać już
bębny? Jak zaciągam ręczny to dopiero na samej "górze" mi łapie,
ale trzyma dobrze jak już złapie, auto się nie toczy.
Mam też info o bębnach ATE za 126zł/sztuka jakby ktoś chciał.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: bębny |
topcio1
Użytkownik
Postów: 150
Miejscowość: Lublin
Data rejestracji: 23.01.08 |
Dodane dnia 28-10-2008 19:52 |
|
|
w intercars są po 190 szt więc w focie dość tanio ( ja mam w dodatku 30 % rabatu w focie ale jeszcze nie mam Porsche ), bębny wymienia się jeśli mają duże progi (są wytarte) lub mają bicie, jeśli ręczny bierze wysoko to może trzeba linkę podciągnąć albo samoregulacja zawodzi, trzeba rozebrać i zdiagnozować co jest tego przyczyną
Edytowane przez topcio1 dnia 28-10-2008 19:52 |
|
Autor |
RE: bębny |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 28-10-2008 21:13 |
|
|
Trudno stwierdzić stopień zużycia bębna bez zdjęcia go.
Kiepski ręczny nie jest wyznacznikiem, bo mogły Ci się po prostu zużyć okładziny - wtedy będzie taki efekt jak opisujesz. W 924 nie ma samoregulatorów - musisz sobie podciągnąć linkę (przy dźwigni ręcznego), lub użyć regulacji przy bębnie. Jeśli ręczny "bierze" równo to podciągnąłbym linkę.
Na bębnie wybity jest maksymalna średnica wew. bębna (u mnie była w calach). Zdejmujesz bęben, mierzysz gdzieś w środku (byle nie na "progach" ) i już.
Z ciekawostek - u mnie stopień zużycia bębna łatwo było zaobserwować gołym okiem. Miałem pomalowane bębny lakierem proszkowym na czerwono. Zużyte bębny przy ostrej jeździe po torze w Poznaniu nagrzały się tak, że lakier się miejscami wypalił. Po zmianie na nowe bębny (i pomalowaniu u tego samego lakiernika na ten sam kolor) tor Poznań nie zrobił na lakierze najmniejszego wrażenia. W Twoim przypadku chyba taniej będzie zdjąć i zmierzyć bęben |
|
Autor |
RE: bębny |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 29-10-2008 01:14 |
|
|
Dzięki za info panowie, bo właśnie będę zamawiał tarcze i szczęki.
Chciałem od razu brać bębny, ale trudno powiedzieć w jakim są stanie, a 250zł
mogę wydać teraz na coś innego.
A co byście polecili wymienić w samym bębnie?
cylinderki i inne pierdołki?
Może łożysko, jakieś gumy - tak żeby zrobić dużo przy jednym rozłożeniu auta
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: bębny |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 29-10-2008 09:22 |
|
|
W ostatni weekend rozbierałem swoje. Wymieniłem sprężynki bo są tanie i od garba 1300 a moje były mocno skorodowane. Polecam zmianę. Szczęki były nowe, bębny też niezłe ale z jednego cylinderka lekko cieknie.
Podsumowując - rozebrać, ocenić stan a potem wymieniać bo po co wymieniać "na zapas" coś co jest w dobrym stanie.
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: bębny |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 29-10-2008 09:24 |
|
|
tak ale mozna kupic na zapas i wrazie czego jak cos bedzie do wymiany to mamy to juz w domu, a nie czekamy pare dni/tygodni a auto rozebrane...
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944. |
|
Autor |
RE: bębny |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 29-10-2008 12:06 |
|
|
Kolekcjonować w domu nowe części które bez problemu możesz kupić w sklepie - no ciekawa teoria...
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: bębny |
Mammoth
Użytkownik
Postów: 1843
Miejscowość: woj. lubelskie
Data rejestracji: 13.03.08 |
Dodane dnia 29-10-2008 12:13 |
|
|
juras napisał/a:
Kolekcjonować w domu nowe części które bez problemu możesz kupić w sklepie - no ciekawa teoria...
A najlepiej zbierać części z kilku różnych modeli..cholera wie co się w przyszłości przyda |
|
Autor |
RE: bębny |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 29-10-2008 12:36 |
|
|
No dobra, jedni kupią najpierw inni potem
Ja chyba najpierw jednak rozbiorę, bo nie wiem czy nie wymienić przewodów od razu.
Właściwie to mógłbym wszystko kupić i wymienić, ale ja nie mam takiego budżetu
na same hamulce.
A teraz konkretnie:
Co Wy na to:
Zestaw naprawczy, master cylinder:
http://www.seinsa.es/en/productos/productos3.asp?Id=11495&IdGrp=No
Zestaw naprawczy, zacisk:
http://www.seinsa.es/en/productos/productos3.asp?Id=132602&IdGrp=No
Ktoś coś takiego robił? Jest sens, czy może niezniszczalne są?
A może wymienić cały? choć teraz tego nie zrobię, bo działają
BTW: Czemu ten temat jest w HydePark?
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
Edytowane przez Qbak dnia 29-10-2008 12:40 |
|
Autor |
RE: bębny |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 29-10-2008 12:49 |
|
|
Kolekcjonować w domu nowe części które bez problemu możesz kupić w sklepie - no ciekawa teoria...
akurat tu moze zly przyklad. Ja kolekcjonuje bo nie dosc ze mam 40% znizki w intercarsie to tam sytuacja zmienia sie z miesiaca na miesiac i to co bylo do niedawna dostepne juz nie jest(np.tarcze hamulcowe,sprzeglo...)...stad ja np.chomikuje nowe czesci.
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944. |
|
Autor |
RE: bębny |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 29-10-2008 13:26 |
|
|
Qbak napisał/a:
Ktoś coś takiego robił? Jest sens, czy może niezniszczalne są?
A może wymienić cały? choć teraz tego nie zrobię, bo działają
BTW: Czemu ten temat jest w HydePark?
I znów moja teoria nie cieknie to nie zmieniać Sprawdzić tylko czy tłoczek w ogóle się porusza w jedną i drugą. Bo jak nie cieknie to wg mnie się tylko narobisz (wymiana, upapranie się płynem, odpowietrzanie) a nie będzie z tego pożytku - nie poczujesz, że jest lepiej.
Inna sprawa jak chcesz mieć nówki pięknie zregenerowane zaciski to np dać je do piaskowania malowania itd i założyć nowe uszczelki. bo zrobione przednie hamulce mogą być ozdobą szczególnie z dużymi felgami czego nie można powiedzieć o tylnych :]
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: bębny |
Mammoth
Użytkownik
Postów: 1843
Miejscowość: woj. lubelskie
Data rejestracji: 13.03.08 |
Dodane dnia 29-10-2008 14:00 |
|
|
juras..to nie teoria tylko takie są fakty.
Qbak napisał/a:
A co byście polecili wymienić w samym bębnie?
cylinderki i inne pierdołki?
Może łożysko, jakieś gumy - tak żeby zrobić dużo przy jednym rozłożeniu auta
Proponowałbym wymienić filtr powietrza:] To i to ma taki sam sens:/ Po co chcesz cokolwiek wymieniać/regenerować jeśli jest sprawne?
Łożysko chcesz wymienić? Huczy? Wysypało się?
Cylinderki? Leją czy co z nimi jest nie tak?
Jak ktokolwiek może Tobie poradzić co wymieniać jeśli nie znamy objawów? Jeśli hamulce masz kiepskie, to pewnie nowe okładziny/szczęki rozwiążą problem. Taką diagnozę można postawić nie patrząc nawet na auto..czy coś więcej, to już sam musisz sprawdzić. |
|