Autor |
Napęd z prosiaka w japońcu |
szef_ff
Użytkownik
Postów: 2
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.07.09 |
Dodane dnia 19-07-2009 18:56 |
|
|
Witam Was serdecznie. Piszę do was w bardzo nie typowej sprawie...
Poszukuje zdjęć i trochę wymiarów układu napędowego 924. Miałem kiedyś zamiar zakupić sobie taki samochód ale jednak serce zostało przy Hondzie. Trochę poczytałem o 924 i ciekawi mnie rozwiązanie napędu. Mam w swojej głowie pomysł na zbudowanie Hondy Prelude 3 gen z napędem na tylną oś. Ponieważ prosiak ma skrzynie w tylnej osi a Honda ma ten problem ze nie da się włożyć bez ogromnych kosztów silnika ze skrzynią wzdłużnie do auta. sądze ze technologi z prosiaka może być najtańszym sposobem na zbudowanie Hani z RWD.
Z obrazków w "manualu" (Haynes) nie za dużo widzę gdy nigdy nie widziałem na żywo 924 od spodniej części.
Interesuje mnie jak zbudowany jest wał napędowy, jak jest połączony ze skrzynią i sprzęgłem, jaka ma długość i średnicę. Chciałbym znać wymiary skrzyni wraz z rozstawem półosi, oraz położenie skrzyni względem silnika i samochodu. Wybierak biegów jest na linkę (linki)czy na pojedynczą rurkę (z krzyżakami i różnymi tego typu połączeniami)
Interesuje mnie też średnica półosi.
Zdjęcia mile widziane, bo nie znalazłem fotografii obrazującej cały napęd od strony podwozia.
No i jeszcze pytanie jak bardzo się potrafi coś zepsuć i jaka jest ogólna wytrzymałość podzespołów. |
|
Autor |
RE: Napęd z prosiaka w japońcu |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 19-07-2009 23:16 |
|
|
Przejrzyj dobrze katalog PET od porsche 924, tam zobaczysz co gdzie jest i jak się to razem trzyma. Sprzęgło masz tuż za silnikiem, przed wałem napędowym. Wał napędowy ma grubość 20mm (924) lub 25mm (924 turbo/944) i długość ok 170cm. Skrzynia połączona jest z wałem z tyłu auta. Zmiana biegów realizowana jest poprzez sztywny drążek idący przez pół długości wału napędowego aż do skrzyni.
Co do dokładnych wymiarów to chyba nikt ci nie poda - musiałbyś samemu podjechać i sobie pomierzyć. Średnica półosiek to chyba też ok 20mm - nigdy nie sprawdzałem.
Co do psucia się ... hmm mi tam się nigdy nic nie popsuło, a to co się popsuło było tylko z mojego zaniedbania bo nie chciało mi się czegoś dokręcić.
Jest sporo manuali do 924 do ściągnięcia z sieci w których znajdziesz sporo przydatnych informacji. Przeglądnij też stronkę www.924.org w poszukiwaniu różnych rzeczy.
Na tej stronce z kolei znajdziesz troszkę fotek silnika, sprzęgła i skrzyni i może coś tam jeszcze... sam już nie pamiętam ale dość przydatna była. mimo że silnik turbo to zasada działania jest podobna.
http://m-elliott.us/Porsche/
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: Napęd z prosiaka w japońcu |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 21-07-2009 10:59 |
|
|
szef_ff nie warto....
po pierwsze wsadzisz masę kasy, a nie poprawisz osiągów.
jedyne co uzyskasz to hondę napędzaną na tył, tylko że mocy będzie brak bardziej niż przy hondowskim B20Ax.
Największym problemem będzie dość niski tunel w hondzie.
924 ma masywny tunel w którym idzie wał, skończy się na tym, że w hondzie albo podniesiesz tunel do góry, przez co żaden plastik nie będzie pasował, albo posadzisz silnik bardzo nisko i będziesz auto podnosił z drogi, żeby nie rozwalić tego dzieła.
będziesz też musiał zrezygnować ze zbiornika paliwa na rzecz sportowego baku, bo musisz gdzieś pomieścić skrzynie z mostem.
Wiem co mówię, widziałem i porsche i preludki.
Moim zdaniem zniszczysz 2 auta.
Takie zabawy mają tylko i wyłącznie sens jeśli zrobisz to z mocnym silnikiem, tak żeby to auto miało 200KM + a to przy silnikach 924 Ci się nie uda, przy silnikach 944 też nie, dopiero przy S2 zaczynasz mieć moc.
Inną kwestią jest problem ilości miejsca pod maską, honda ma krótkie maski bo silniki były poprzecznie, 924 ma węziej ale za to dłużej.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: Napęd z prosiaka w japońcu |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 21-07-2009 20:14 |
|
|
PIeszczoH napisał/a:
Moim zdaniem zniszczysz 2 auta.
Takie zabawy mają tylko i wyłącznie sens jeśli zrobisz to z mocnym silnikiem, tak żeby to auto miało 200KM + a to przy silnikach 924 Ci się nie uda, przy silnikach 944 też nie, dopiero przy S2 zaczynasz mieć moc.
Inną kwestią jest problem ilości miejsca pod maską, honda ma krótkie maski bo silniki były poprzecznie, 924 ma węziej ale za to dłużej.
Całkowicie popieram!!!
Pomysł zupełnie chybiony.
Jeśli lubisz japońce z napędem na tył to po prostu poszukaj takiego a nie próbuj na siłę rzeźbić. |
|
Autor |
RE: Napęd z prosiaka w japońcu |
szef_ff
Użytkownik
Postów: 2
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.07.09 |
Dodane dnia 21-07-2009 23:35 |
|
|
dziękuje za zniechęcenie Zmieniłem koncepcje. Jest inne opcja jaka wejdzie w grę i napęd będzie od ... Hondy. Zależy mi zeby zrobić coś czego w Preudzie nie było. Swapowanie silnika to już oklepane, ale swapowanie napędu to zupełnie inna bajka. |
|