Autor |
Elektryczna turbina |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 01-03-2011 16:36 |
|
|
Nie wiem, może ja jestem po prostu opóźniony, ale niemalże spadłem z fotela, jak przeglądając z nudów ebay'a znalazłem to:
http://tnij.org/kn0m
Widzieliście może kiedyś takie coś?
|
|
Autor |
RE: Elektryczna turbina |
tetsumaru
Użytkownik
Postów: 1093
Miejscowość: Łódż
Data rejestracji: 17.11.09 |
Dodane dnia 01-03-2011 16:41 |
|
|
ciekawe jak to w praktyce dziala?
Jest :
944 2,7 1982 czerwony
944 2,5 1986 biały
928 S4 1990 srebrny
Było :
944 2,5 1984 czerwony |
|
Autor |
RE: Elektryczna turbina |
drwal
Administrator
Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06 |
Dodane dnia 01-03-2011 16:48 |
|
|
wygląda to na totalną kupe
ale zwróce honor temu wynalazkowi, jeśli ktoś z nas pokaże 2 wydruki z hamowni
Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87 |
|
Autor |
RE: Elektryczna turbina |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 01-03-2011 16:51 |
|
|
Z tego ichniego schematu wynika, że nie ma przy montażu żadnej ingerencji w komputer, a można sobie taką turbinę włączyć 'guzikiem'...
Ciekaw jestem, co na to mapa wtrysku? Bo przy otwartej mapie będziemy mieli zbyt ubogą mieszankę.
Przy sondzie jest możliwa regulacja, ale przecież jak wciśnie się 'do dechy' to komputer przechodzi na otwartą mapę...
Przecież tam nie ma żadnej regulacji, to działa jak odkurzacz z lat 80-tych... Tu nawet jakaś świnka pod komputer wpięta nie pomoże...
|
|
Autor |
RE: Elektryczna turbina |
tona
Użytkownik
Postów: 1556
Miejscowość:
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 01-03-2011 17:00 |
|
|
Kompresor doladowujacy "bierze" okolo 20KW mocy-chyba nie sadzicie ze ten silniczek posiada taka moc Boje sie ze w dobrym aucie silnik moglby wessac cala ta "turbine" do srodka. Taki nadmuch zda egzamin w piecu weglowym a nie aucie.Lepiej byloby juz podlaczyc z fotela kierowcy biogaz
924'82bylo 944S2'90bylo 944TS'89bylo 944TScup'88bylo 968turboS- |
|
Autor |
RE: Elektryczna turbina |
Bluebird Tomek
Użytkownik
Postów: 1826
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 15.04.09 |
Dodane dnia 01-03-2011 17:02 |
|
|
Hehe. Przypomniały się czasy jak miałem maluszka, wtedy modne były tematy o eturbo. Pamiętam, że na jakimś forum była długa rozmowa na ten temat, jeden gościu bardzo dużo prób podejmował w jakimś daewoo (chyba nexii, albo espero) teraz niestety nie udało mi się tego tematu odkopać w googlach. Generalnie nie było dużych efektów.
Co do "regulacji" to miało to działać jak sucha instalacja nitro - czyli ile fabryka zdoła dodać więcej paliwa (na podstawie odczytów z sondy) tyle mocy więcej dostaniemy (generalnie maks 15-20% przy suchym nitro i to też nie jest bezpieczne, bo mimo wyższej mocy mieszanka robi się trochę zbyt uboga) przy tym eturbo nie spodziawałbym się więcej niż 2-3%.
|
|
Autor |
RE: Elektryczna turbina |
tona
Użytkownik
Postów: 1556
Miejscowość:
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 01-03-2011 17:10 |
|
|
Chyba raczej minus 20%
924'82bylo 944S2'90bylo 944TS'89bylo 944TScup'88bylo 968turboS- |
|
Autor |
RE: Elektryczna turbina |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 01-03-2011 17:15 |
|
|
Tak mi się teraz nasunęło: Ciekawe, czy świszczy?
|
|
Autor |
RE: Elektryczna turbina |
Bluebird Tomek
Użytkownik
Postów: 1826
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 15.04.09 |
Dodane dnia 01-03-2011 17:16 |
|
|
Masz niedowiarku. W linku wykresy z hamowni. Pisząc o tych 20% zaznaczyłem, że chodzi o instalacje nitro, a nie tą turbinkę.
"Hitem naszego rynku jest NX Incognito system suchy z małą butelką zawierająca 0,7 kg podtlenku.[...]Incognito nie zasila silnika w dodatkowe paliwo, moc wynika tu z podawania utleniacza jakim jest podtlenek azotu i odpowiednio większej ilości paliwa podawanego przez fabryczne wtryskiwacze silnika. "
http://www.tuning.jedrasik.pl/moc20.html
|
|
Autor |
RE: Elektryczna turbina |
tona
Użytkownik
Postów: 1556
Miejscowość:
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 01-03-2011 18:08 |
|
|
Ale powiedz co ma wspolnego NX z ta 'dmuchawka"
924'82bylo 944S2'90bylo 944TS'89bylo 944TScup'88bylo 968turboS- |
|
Autor |
RE: Elektryczna turbina |
Bluebird Tomek
Użytkownik
Postów: 1826
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 15.04.09 |
Dodane dnia 01-03-2011 18:18 |
|
|
No nie ma w zasadzie nic - muszę się przyznać do off topa - dałem go jako przykład "wyciągania rezerw" ze standardowego układu wtryskowego. A pozatym ta dmuchawka przypomniała mi czasy jak namiętnie czytywałem magazyny takie jak pierwsze numery GT czy jeszcze wcześniej "Auto dziś i jutro"
Teraz jeszcze tylko czekam aż ktoś rozpocznie wątek "magnetyzery"
|
|
Autor |
RE: Elektryczna turbina |
tona
Użytkownik
Postów: 1556
Miejscowość:
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 01-03-2011 18:20 |
|
|
No dobra przyznam sie bez bicia ,ze pod koniec lat 80 dalem sie nabrac na 'turbinke kowalskiego" do 126: Pewno dlatego mam sceptycze podejscie do "takich wynalazkow" chociaz teoretycznie tamto mialo prawo dzialac.
924'82bylo 944S2'90bylo 944TS'89bylo 944TScup'88bylo 968turboS-
Edytowane przez tona dnia 01-03-2011 18:23 |
|
Autor |
RE: Elektryczna turbina |
ciachu
Administrator
Postów: 4155
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06 |
Dodane dnia 01-03-2011 18:58 |
|
|
hehe też czytałem takie gazety i zliczałem - świece brisk lub splitfire, sportowy wkład filtra powietrza (o stożku nawet nie marzyłem), może jakiś wydech czy strumienica i od razu mi się humor poprawiał - bo ..dziesiąt % koni więcej.
924.pl
951 '88
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86 |
|
Autor |
RE: Elektryczna turbina |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 01-03-2011 21:13 |
|
|
bluebird napisał/a:
Teraz jeszcze tylko czekam aż ktoś rozpocznie wątek "magnetyzery"
Ja mam. Chce ktoś zobaczyć wykres? |
|
Autor |
RE: Elektryczna turbina |
troll oslo
Użytkownik
Postów: 975
Miejscowość: Moss-Norwegia
Data rejestracji: 07.08.07 |
Dodane dnia 02-03-2011 05:47 |
|
|
czytałem o takowych turbo niesamowite juz nie wymyśla by zarobić kasy, magneter tak man ale tylko dlatego że zciagnolem z dafa uzywanego jak szykowalem auta na export, i leżał bezuzyteczny więc założyłem å co jak tuning to na calego... zadnej ruznicy nie må ale jaka ulga i szpan mam magnetyzer choc to cos jest mocne jak cholera niezle sie namenczylem by oderwac of szafki narzedziowej taki mocne magnes jakis firmowy mec lub jakos tak
|
|
Autor |
RE: Elektryczna turbina |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 02-03-2011 10:02 |
|
|
Jacek, oczywiście że chcemy zobaczyć Twój wykres Z lub bez magnetyzerów, jak chcesz
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Elektryczna turbina |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 02-03-2011 11:09 |
|
|
Kiedyś Pilatus popełnił fajną bardzo ciekawą wypowiedź o magnetyzerach
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: Elektryczna turbina |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 02-03-2011 21:53 |
|
|
pilatus napisał/a:
(...) Chce ktoś zobaczyć wykres?
Qbak napisał/a:
Jacek, oczywiście że chcemy zobaczyć Twój wykres Z lub bez magnetyzerów, jak chcesz
Jak to czasem człowiek coś palnie bez zastanowienia - oczywiście wykres jest tajny (tzw. "warszawska tajemnica" (choc właściwie to jestem z Częstochowy, a mieszkam w Piasecznie)), tzn. będzie tajny... jak powstanie .
A bardziej serio - jak będzie dyno-day w tym roku to się okaże, co warty jest ten silnik (z przyległościami)
PIeszczoH napisał/a:
Kiedyś Pilatus popełnił fajną bardzo ciekawą wypowiedź o magnetyzerach
Że też takie rzeczy pamiętają człowiekowi niektórzy z tego forum
pzdr
jacek (pilatus)
ps.
troll oslo napisał/a:
(...) magneter tak man ale tylko dlatego że zciagnolem z dafa (...)
Ten fragment wypowiedzi zawodowego mechanika, powinien dać do myślenia |
|
Autor |
RE: Elektryczna turbina |
troll oslo
Użytkownik
Postów: 975
Miejscowość: Moss-Norwegia
Data rejestracji: 07.08.07 |
Dodane dnia 03-03-2011 07:21 |
|
|
co masz na mysli odnosnie mojej wypowiedzi ? nie kumam hyba sie starzeje i znorweszczalem ...
sa kierowcy co montoja magnetyzery na przewody paliwowe i intercoler a puzniej wydzwniaja de wyskakoja bledy silnika na dysplayu magnetyzer må takie mocne pole ze oddzialywoje na ecu silnika i inne komponenty niestety nie powoduje wzrostu mocy i spadku zurzycia paliwa. wiec jak widze zamontowane to zciagam i do smieci z tym.
|
|
Autor |
RE: Elektryczna turbina |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 03-03-2011 10:55 |
|
|
OK, to wyjaśnię co miałem na myśli zanim ktoś coś źle zinterpretuje . Skoro zdemontowałeś magnetyzer z DAF'a, to ktoś go tam zamontował - pytanie czy poprzedni właściciel czy fabryka. Bo jak fabryka, to daje to do myślenia (że może jadnak te magnetyzery działają).
Nie wnikając w szczegóły - mimo swej kiepskiej reputacji (w środowisku "tunerów" samochodowych), magnetyzery są dość szeroko stosowane i całkiem popularne tyle, że nie w małych popierdółkach, jakimi są silniki naszych samochodów, a na większą skalę. Np. w silnikach diesla łodzi podwodnych (czy bardziej ogólnie w ciężkim sprzęcie wojskowym), kilka przedsiębiorstw MPK/MZK w Polsce to stosuje, ale i ogromne piekarnie opalane gazem. Cel jaki chce się osiągnąć magnetyzerem oczywiście jest inny niż zwiększenie osiągów (np. piekarni ). Chodzi o zmiejszenie toksyczności spalin i oszczędność paliwa (a czasem dbałość o czystość układu spalania).
Jeżdżąc na codzień samochodem osobowym nie zauważysz poprawy osiągów (choć efekt psychologiczny jest ), czy zmniejszenia spalania. Jednak taka piekarnia potrafi zredukować zużycie gazu o 20-30% - to jest coś! Komora spalania zwykłego silnika spalinowego też potrafi wyglądać zupełnie inaczej po zastosowaniu magnetyzera (chodzi mi o nagar). W takim, nawet małym, silniku spalinowym da się też zarejestrować zmniejszenie toksyczności spalin.
Wiem, że narażam się na śmieszność, ale specjalnie o to nie dbam - po prostu, wiem co widziałem u człowieka, który zajmuje się (lub zajmował, bo to było z 10 lat temu, a on niemłody był) magnetyzerami naukowo na Politechnice Częstochowskiej (we współpracy z skandynawami).
Wiem też dlaczego mój, wówczas 25 letni, Polonez 1.5 przeszedł badania spalin i spełnił normy dla aut z katalizatorem.
pzdr
jacek |
|