Autor |
Kolektory dolotowe ;) |
Sliwka
Użytkownik
Postów: 624
Miejscowość: Libertów k. Krakowa
Data rejestracji: 29.07.07 |
Dodane dnia 07-10-2011 14:52 |
|
|
Hej.
Pytanko na razie w hyde park
Ktoś byłby chętny na kolektorki dolotowe pod gaźniki poziome/itb do 924 2.0 ??
Rozważamy ze znajomym produkcję kilku sztuk do łopli i kilku do vw/audi więc badam temat .
Edytowane przez Sliwka dnia 07-10-2011 14:52 |
|
Autor |
RE: Kolektory dolotowe ;) |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 07-10-2011 16:49 |
|
|
A jaki to z grubsza koszt i co to będzie ? Przejściówka taka, żeby jakiś zestaw gaźników podpiąć pod naszą glowicę ? To chyba będzie pasować do konkretnego zestawu gaźników, tak ?
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: Kolektory dolotowe ;) |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 07-10-2011 18:34 |
|
|
Ja mam mniej więcej takie samo pytanie jak Juras. Dodatkowo chciałbym się
zapytać czy istnieje możliwość lekkiego zmodyfikowania? Ja u siebie nie planuje
gaźników a tylko przepustnice (4) i MegaSquirta. Chciałbym żeby taki krótki
kolektor był jak najbardziej prosty, żeby jak najlepiej współgrał z kanałami
w głowicy. Teraz jeszcze troszkę marudzenia. Nie mogę się zdecydować czy
najpierw sobie to na głowicy N/A czy już na głowicy od Turbo...
Jakby to podsumować: też badam temat
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Kolektory dolotowe ;) |
Sliwka
Użytkownik
Postów: 624
Miejscowość: Libertów k. Krakowa
Data rejestracji: 29.07.07 |
Dodane dnia 08-10-2011 01:45 |
|
|
Generalnie pomysł jest coby zrobić flansze pasującą do głowicy 924 n/a do tego dobrać kolanka tak by gaźniki wylądowały w poziomie... no i tu zostaje kwestia gaźników ... z wstępnych porównań wychodziło by że pod delorto i solexy 40, flansze można zrobić takie same i odrazu zespawać , w przyszłym tygodniu chcę zrobić do porównanie mocowań i szerokości z weberami 40 .
Co do itb , sprawa troszeczkę się komplikuje ... tzn kwestia mocowań , ale jeśli zabierzemy się do tematu to myślę że zmodyfikowanie nie jest problemem. Materiały w zasadzie i tak te same , kwestia docięcia dodatkowej flaszy pod przepustnice i zespawanie tego na wprost a nie zwężając rozstaw .
Co do kosztów , na razie zabieramy się za kalkulację co i jak i czy będzie jakiekolwiek zainteresowanie .
Wycięcie nawet kilku kilkunastu flansz raczej nie będzie wielkim problemem , kilku bardzo dobrych spawaczy również mam , głównie kwestia materiału . Nierdzewka zbyt tania ostatnio nie jest, a robić ze zwykłej stali raczej bez sensu spawać aluminium => więcej kłopotu niż korzyści ...
Edytowane przez Sliwka dnia 08-10-2011 01:50 |
|
Autor |
RE: Kolektory dolotowe ;) |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 09-10-2011 16:32 |
|
|
No właśnie mi też chodziło o "Individual Throthle Bodies" tzn. ewentualnie użycie gaźników motocyklowych jako 4 przepustnic. Jeśli to takie coś by było i w rozsądnej cenie to bym się pewnie dołączył.
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|