Autor |
paliwo rajdowe |
Olo924
Użytkownik
Postów: 4772
Miejscowość: Kraków / Warszawa
Data rejestracji: 04.02.06 |
Dodane dnia 05-12-2011 15:00 |
|
|
dla tych co sie interesowali tym paliwem na barborce:
http://www.racehouse.pl/sklep/product.php?id_product=121 - to to paliwo co tak ladnie pachnie,
szybko i od ręki można kupić w 2brally w bielsku - zresztą mój kumpel właśnie tam się zaopatruje .. ale on ma C2 więc to chyba mniej pali niz 924 na torze ...
kto testuje nowe paliwo w nastepnym sezonie ????
924 '78
944 '83
Każdy kilometr przejechany nie Transaxlem, to stracony kilometr.
Jeder Kilometer ohne Transe ist ein verlorener Kilometer ... |
|
Autor |
RE: paliwo rajdowe |
ciachu
Administrator
Postów: 4157
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06 |
Dodane dnia 05-12-2011 15:44 |
|
|
Ja przetestuje w 928 - najpierw w warunkach miejskich 25-30litrów/100km wychodzi tylko 540zł na 100km, dlatego pojadę specjalnie na tor w poznaniu, aby tak naprawdę poczuć ile to paliwo potrafi, przy spalaniu w takich warunkach ok. powiedzmy 40litrów/100km, wychodzi tylko 30zł na okrążenie. Taniocha
924.pl
951 '88
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86 |
|
Autor |
RE: paliwo rajdowe |
Olo924
Użytkownik
Postów: 4772
Miejscowość: Kraków / Warszawa
Data rejestracji: 04.02.06 |
Dodane dnia 05-12-2011 15:54 |
|
|
Ciachu, nie wiedziałem że jesteś księgowym ... patrz wątek grupa wsparcia 928 i ostatni wpis Vip3r'a ... serce, emocje, a nie kasa i zdrowy rozsądek ... jedziesz na normalnym paliwie, w karnistrze sportowe paliwo ... dwa trzy kólka na normalnym - potem lejesz sportowe, znowu dwa trzy kolka porównujesz czasy dochodzisz do wniosku ze jestes takim super kierowca że paliwo nie gra roli ważne są umiejętności ... i zalewasz normalnym na powrot do domu ... i kosztuje cie raptem 100 - 150 pln wiecej niz normalnie ... dasz rade ...
924 '78
944 '83
Każdy kilometr przejechany nie Transaxlem, to stracony kilometr.
Jeder Kilometer ohne Transe ist ein verlorener Kilometer ...
Edytowane przez Olo924 dnia 05-12-2011 15:56 |
|
Autor |
RE: paliwo rajdowe |
ciachu
Administrator
Postów: 4157
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06 |
Dodane dnia 05-12-2011 16:20 |
|
|
Ale ja nigdzie nie napisałem, że nie dam rady, a tym bardziej, że gdzieś kasa i zdrowy rozsądek - czytaj ze zrozumieniem
No dobra - nie dam rady
924.pl
951 '88
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86
Edytowane przez ciachu dnia 05-12-2011 16:22 |
|
Autor |
RE: paliwo rajdowe |
Olo924
Użytkownik
Postów: 4772
Miejscowość: Kraków / Warszawa
Data rejestracji: 04.02.06 |
Dodane dnia 06-12-2011 10:16 |
|
|
widzisz - nie tylko czytam ze zrozumieniem ale i między wierszami ... a tu prosze przyznałeś sie jawnym tesktem ... gadałem wczoraj z Michałem, można by zrobic taki mały dodatkowy zbiornik w bagażniku, drugą mapę zestrojona na takie paliwo i przełącznik na desce rozdzielczej ... i masz setup na tor i super paliwo ...
924 '78
944 '83
Każdy kilometr przejechany nie Transaxlem, to stracony kilometr.
Jeder Kilometer ohne Transe ist ein verlorener Kilometer ... |
|
Autor |
RE: paliwo rajdowe |
Jarzyna
Użytkownik
Postów: 1704
Miejscowość: Szczecin / Warszawa
Data rejestracji: 03.10.10 |
Dodane dnia 06-12-2011 18:58 |
|
|
jakos mi sie to z przelaczaniem na LPG kojarzy... tylko, ze nie dla portfela a dla 102 oktanow?
oferuję druk 3d części wszelakich i usługi filmowe - tel So9 6o6 S33
_________________________________
951 '86 us - wieprzowina - 2.5L 16V turbo... work in progress
były
Volvo s80 II - mdła wołowina - 4.4L V8 315hp - najnudniejsze 300 kunia w tej czesci galaktyki
Volvo S60 R - surowa wołowina - 2.5L 20V turbo. sprzedany
944s2 '90 - sprzedany, wypatroszony śmiga po torach europy.
VW NewBeetle V5 SportLimited - sprzedany
Mercedes C124 '95 E-Klasse Coupe - sprzedany
AlfaRomeo 156 Sportwagon 1.9 JTD - oby się Simprezowi nic nie stało.. |
|
Autor |
RE: paliwo rajdowe |
WOJCIECH
Użytkownik
Postów: 210
Miejscowość: ŁÓDŹ
Data rejestracji: 20.10.11 |
Dodane dnia 06-12-2011 20:05 |
|
|
PALIWO O WYŻSZEJ LICZBIE OKTANOWEJ NALEWA SIĘ NIE BY UZYSKĄĆ LEPSZĘĄ MOC LECZ BY PRZESUNĄĆ [ ZAPOBIEC] PUNKT SAMOZAPŁONU - SPALANIA STUKOWEGO
Akurat w 928 gdzie jest EZK czyli K to knock sensor i jest korekta spalania stukowego niewiele da paliwo 102 ja lałem vipower do zabaw , może przy walce o ułamki sekund ,ale zawsze wolałbym powalczyc z podwoziem tam są już duże sekundy na okrażeniu. |
|
Autor |
RE: paliwo rajdowe |
vip3r
Użytkownik
Postów: 6075
Miejscowość: Wolica (k.W-wy/Janek)
Data rejestracji: 23.10.06 |
Dodane dnia 06-12-2011 20:56 |
|
|
a czemu by nie NOS... od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie to gdzieś zamontować... ale najmniej mi zależy na silniku w motocyklu więc może tam zacznę (inna sprawa że w moto i tak już ledwo nadążam ze zmianą biegów)
968 Cabrio http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=11503
911 i reszta http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=10460
FANTY do spylenia/zamiany : http://olx.pl/oferty/uzytkownik/2whg/
Edytowane przez vip3r dnia 06-12-2011 21:24 |
|
Autor |
RE: paliwo rajdowe |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 06-12-2011 22:12 |
|
|
WOJCIECH napisał/a:
PALIWO O WYŻSZEJ LICZBIE OKTANOWEJ NALEWA SIĘ NIE BY UZYSKĄĆ LEPSZĘĄ MOC LECZ BY PRZESUNĄĆ [ ZAPOBIEC] PUNKT SAMOZAPŁONU - SPALANIA STUKOWEGO
Bezposrednio przesuwamy punkt samozaplonu czy tez zaplonu niekontrolowanego (spalania stukowego), ale w powiazaniu z podniesieniem stopnia sprezania lub wyprzedzaniem kąta zaplonu (modyfikacje komputera) uzyskujemy wieksza moc, w silnikach doladowanych mozemy mocniej dopompowac silnik bez spalania stukowego - wieksza moc.
Wada rozwiazania jest taka, ze juz zawsze trzeba na takim paliwie jezdzic - no moze poza delikatnymi dojazdami na proby sportowe.
Samo nalanie super paliwa 150 oktanowego nie da nic poza spadkiem mocy - paliwo jest mniej kaloryczne, wiecej w nim dodatkow - czasami agresywnych.
Chociaz jesli chodzi o dodatki do tego paliwa rajdowego to zastanawia mnie "podwyzszona ilosc tlenu w paliwie". - moze nawet bez zmian w silniku nalanie tego specyfiku cos by dalo? Wiecej tlenu to mozliwosc dolania delikatnie wiekszej ilosci paliwa bez zmiany AFR a to wiekszy ladunek do spalenia i wieksza moc - fajnie sie teoretyzuje
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl
Edytowane przez michal928 dnia 06-12-2011 22:23 |
|
Autor |
RE: paliwo rajdowe |
WOJCIECH
Użytkownik
Postów: 210
Miejscowość: ŁÓDŹ
Data rejestracji: 20.10.11 |
Dodane dnia 07-12-2011 19:50 |
|
|
Dzięki za głos rozsądku - w motorze nieprzebudowanym zero radosci apo przebudowie uzależnienie to jak alkoholika częstować winkiem |
|
Autor |
RE: paliwo rajdowe |
KRAZ
Użytkownik
Postów: 532
Miejscowość:
Data rejestracji: 10.05.06 |
Dodane dnia 07-12-2011 23:56 |
|
|
z tego co mnie nauczyli, to juz nie dodaje sie związków ołowiu w celu zwiekszenia liczny oktanowej - benzyny bezołowiowe. wiec nie ma w nich zadnych "dodatów szkodliwych". Istnieją jakieś dodatki toksyczne na świecie, ale nigdy nie doczekały sie formalnego dopuszczenia do użytku.
. |
|
Autor |
RE: paliwo rajdowe |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 08-12-2011 00:35 |
|
|
Aby zwiekszyc liczbe oktanowa mozna dodawac do paliwa np: toluen, eter, jakis LNG, cyklopentan, m-ksylen, dicyklopentadien. Te zwiazki nie sa obojetne ani dla srodowiska ani dla roznych elementow ukladu paliwowego (zwiazki agresywne).
Najlepsze byloby dostac paliwo lotnicze AVGAS - jest wytwarzane w zakresie od 100 do 145 oktan. Jest to bardzo trudne ze wzgledu na to, ze te paliwa zawieraja ołow i nie ma ich w sprzedazy od tak...
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl |
|
Autor |
RE: paliwo rajdowe |
KRAZ
Użytkownik
Postów: 532
Miejscowość:
Data rejestracji: 10.05.06 |
Dodane dnia 08-12-2011 08:59 |
|
|
mnie nauczyli, że nic do paliwa się nie dodaje w celu zwiększenia liczy oktanowej (oczywiście uczeń ze mnie marny wiec może czegoś nie wiem), bezołowiowe uzyskuje się poprzez mieszanie węglowodorów o różnych ron i mon,
pamiętam też taką regułkę :
im krótszy łańcuch chemiczny tym większa liczba oktanowa.
moja wiedza o paliwach ogranicza się do kilku regułek wyniesionych z zajęć,
nie wiem nic o tych paliwach lotniczych, ale, ilość ołowiu w paliwie regulują przepisy i nie wiem czy ktoś może sobie ot tak produkować paliwo o większej zawartości ołowiu?,
nie mogę też pojąć stwierdzenia "większej zawartości tlenu w paliwie" paliwo ma być paliwem, a utleniacz może zawierać "więcej tlenu" np. O2
prawie jak esej
. |
|
Autor |
RE: paliwo rajdowe |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 08-12-2011 11:27 |
|
|
Dolanie MTBE zwiększa LOM, ale nie należy dolewać więcej niż pół litra na zbiornik, ze względów o których pisał Michał, więc daje to tylko tyle, że ma się pół litra więcej w baku
|
|
Autor |
RE: paliwo rajdowe |
Jarzyna
Użytkownik
Postów: 1704
Miejscowość: Szczecin / Warszawa
Data rejestracji: 03.10.10 |
Dodane dnia 08-12-2011 14:01 |
|
|
o ile sie orientuje to z lotniczych Avgas dalby rade w benzyniaku, za to do diesli piekna kerozyna JetA1 wymagajaca duzo wyzszego sprezenia do zaplonu.. a w sprzedazy jest i to tanie bo chyba 2-3pln/ litr.. jeszcze warta wspomnienia jest mniej dostepna smiertelnikom "leciutko" toksyczna hydrazyna o ktorej ostatnio napomknalem michalowi z nia bylby czad, bo stosuje sie ja np w naddzwiekowych silnikach strumieniowych, gdzie potrzebne jest paliwo o zaplonie samoczynnym.. to by bylo piekne.. autko bez ukladu zaplonowego z piekna marchewka wylatujaca z wydechu..
oferuję druk 3d części wszelakich i usługi filmowe - tel So9 6o6 S33
_________________________________
951 '86 us - wieprzowina - 2.5L 16V turbo... work in progress
były
Volvo s80 II - mdła wołowina - 4.4L V8 315hp - najnudniejsze 300 kunia w tej czesci galaktyki
Volvo S60 R - surowa wołowina - 2.5L 20V turbo. sprzedany
944s2 '90 - sprzedany, wypatroszony śmiga po torach europy.
VW NewBeetle V5 SportLimited - sprzedany
Mercedes C124 '95 E-Klasse Coupe - sprzedany
AlfaRomeo 156 Sportwagon 1.9 JTD - oby się Simprezowi nic nie stało.. |
|
Autor |
RE: paliwo rajdowe |
KRAZ
Użytkownik
Postów: 532
Miejscowość:
Data rejestracji: 10.05.06 |
Dodane dnia 08-12-2011 15:47 |
|
|
w silnikach strumieniowych nie występuje zapłon samoczynny, po "odpaleniu" takiego silnika jest podtrzymywany proces spalania w komorze spalania.
. |
|
Autor |
RE: paliwo rajdowe |
Bluebird Tomek
Użytkownik
Postów: 1826
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 15.04.09 |
Dodane dnia 08-12-2011 17:35 |
|
|
A co powiecie na nitrometan do modeli RC
|
|
Autor |
RE: paliwo rajdowe |
ciachu
Administrator
Postów: 4157
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06 |
Dodane dnia 08-12-2011 17:45 |
|
|
pachnie ładnie brzoskwinką
924.pl
951 '88
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86 |
|
Autor |
RE: paliwo rajdowe |
Jarzyna
Użytkownik
Postów: 1704
Miejscowość: Szczecin / Warszawa
Data rejestracji: 03.10.10 |
Dodane dnia 08-12-2011 22:42 |
|
|
Krazu - a jak niby odpala sie taki silnik? nie przypadkiem rozpedzajac go innym zrodlem ciagu do predkosci przy ktorej cisnienie w komorze spalania wzrasta do cisnienia przy ktorym paliwo zapala sie samoistnie? wiec chyba jednak samoczynnie..
oferuję druk 3d części wszelakich i usługi filmowe - tel So9 6o6 S33
_________________________________
951 '86 us - wieprzowina - 2.5L 16V turbo... work in progress
były
Volvo s80 II - mdła wołowina - 4.4L V8 315hp - najnudniejsze 300 kunia w tej czesci galaktyki
Volvo S60 R - surowa wołowina - 2.5L 20V turbo. sprzedany
944s2 '90 - sprzedany, wypatroszony śmiga po torach europy.
VW NewBeetle V5 SportLimited - sprzedany
Mercedes C124 '95 E-Klasse Coupe - sprzedany
AlfaRomeo 156 Sportwagon 1.9 JTD - oby się Simprezowi nic nie stało.. |
|
Autor |
RE: paliwo rajdowe |
KRAZ
Użytkownik
Postów: 532
Miejscowość:
Data rejestracji: 10.05.06 |
Dodane dnia 09-12-2011 08:30 |
|
|
właśnie nie, z tego co ja wiem następuje wymuszony zapłon mieszaki, komora jest tak zbudowana (posiada stabilizatory propagacji płomienia ) że następuje zapłon świeżej mieszanki od starej, tak jak palnik, zapalasz raz i już się pali.
odbiegając od tematu
silniki z zapłonem wymuszonym są sterowane metodą ilościową( proporcja paliwa do utleniacza jest zawsze taka sama, a zmienia się ilość mieszanki), silniki z zapłonem samoczynnym metodą jakościową( zawsze do cylindrów "dostaje sie" tyle samo powietrza a dawkuje się ilość paliwa).
. |
|