Logowanie | |
Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem? Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.
Zapomniane hasło? Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
|
|
Autor |
Cyrki z rejestracja |
michal951
Użytkownik
Postów: 907
Miejscowość: Szczecin
Data rejestracji: 03.12.11 |
Dodane dnia 23-12-2011 22:00 |
|
|
Juz od 3 tygodni walcze z rejestracja swojego prosiatka, ale wyjasnie od poczatku.
Moje auto to wersja usa, ktora zostala sprowadzona do angli i zarejestrowana z kierownica po lewej stronie, skad kupil ja Zbyszek a pozniej ja.
Cala checa zaczela sie od numeru Vin w angielskich dokumetach poczatek vinu WP0222 zamist WP0ZZZ no i zanim zrobilem przeglad potrzebowalem opini rzeczoznawcy itp.
Nastepny problem w papierach angilskich data pierwszej rejestracji 2002r.-nie wiem z czego to wynika czy z powodu nieustalenia 1 rejstracji z dokumetow usa co sie czesto zdarza. Moze UK wpisali date 1 rejstracji u nich.I taka data zostala wbita na Polskim przegladzie
Oczywiscie w urzedzie celnym nie mialem problemu z naliczeniem akcyzy od daty 1 rejestracji w 2002r natomisat w tej chwili tydzien temu zatrzymali mi w WK dokumety do skonsultowania z urzedem w UK ponoc maja miesiac czasu na ogarniecie o co chodzi.
Napisalem ten post zeby mi ulzylo na sercu na swietahahahaha.
A moze ktos mial podobne przezycia z ang/usa dokumentami.
Mam nadzieje ze nie skonczy sie na szukaniu budy z papierami gdzies u gebelsow.
Pzdr.
out
924,944,944(3.0 vario),968,993
In
951
Edytowane przez michal951 dnia 23-12-2011 22:02 |
|
Autor |
RE: Cyrki z rejestracja |
Marta
Użytkownik
Postów: 1010
Miejscowość:
Data rejestracji: 27.06.06 |
Dodane dnia 23-12-2011 22:21 |
|
|
Jakiś czas temu Biłek rejestrował motocykl, który przyjechał z Walii.
Pani urzędniczka uznała wzornik za jedynie słuszny dokument i nie można jej było wytłumaczyć, że ostatnia strona z pliku dokumentów została przez poprzedniego właściciela wysłana do ichniego urzędu.
No i nie mogła zrozumieć pojęcia "motocykl z Walii", dopóki Jacek z pełną powagą nie poinformował jej, że ma kierownicę po prawej stronie
|
|
Autor |
RE: Cyrki z rejestracja |
Bartosz_se
Użytkownik
Postów: 139
Miejscowość:
Data rejestracji: 07.11.10 |
Dodane dnia 24-12-2011 00:01 |
|
|
Właśnie tak ostatnio się zastanawiałem jak droga jest przekładka w motocyklu ??? hihi
Mój szwagier wkręcił tak gościa w robocie jak chciał sobie motor z UK sprowadzić.
Obecnie:
BMW G31 M550D 19 rok
Było:
BMW E61 535D 04rok porobione na 400 KM
Mercedes C124 230CE 92 rok
BMW 730I 96 rok
Saab 9000 2.3 92 rok
Porsche 944 2.5 85 rok
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=3628 |
|
Autor |
RE: Cyrki z rejestracja |
btomek
Użytkownik
Postów: 349
Miejscowość: Białystok
Data rejestracji: 23.05.11 |
Dodane dnia 26-12-2011 10:40 |
|
|
Niestety takie są niuanse w naszej polskiej biurokracji. Obecnie jestem na etapie (na szczęście końcowym) załatwiania żółtych blaszek dla mojego prosiątka. Cała procedura trwa już prawie pół roku.
Przykład, konserwator zabytków. Składam wniosek, po 3 tygodniach otrzymuję pismo, że złożyłem wniosek i jakbym się chciał rozmyślić to mam dwa tygodnie. Po 3 tygodniach przychodzi pismo, że za 2 tygodnie przyjdzie konserwator na oględziny. Oczywiście po ponad 4 tygodniach od oględzin dostaje pismo, że zaczęto procedurę wpisu i mam 2 tygodnie na odwołanie itp. Po 3 tygodniach przychodzi pismo, że będzie dokonany wpis i mam 2 tygodnie na odwołanie. Po 5 tygodniach przychodzi, pismo że dokonano wpisu. Teraz departament komunikacji. Oczywiście od ręki nie mają żółtych blach więc dostaję próbne numery i mam teraz czekać około 3 tygodni na tablice. Masakraaaa.
924S '86 wpisany do Rejestru Zabytków |
|
Autor |
RE: Cyrki z rejestracja |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 26-12-2011 12:12 |
|
|
btomek czy są jakieś realne zalety żółtych tablic? Jestem na etapie przemyśleń czy mojego prosiaka na takie nie wepchać... tylko jak na razie bardziej mi się białe widzą.
Ale procedura rzeczywiście... DŁUGA, nie spodziewałem się, że to tyle trwa.
Aaaa.. i jeszcze takie małe pytanko czy żółte tablice można sobie zamówić indywidualne?
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: Cyrki z rejestracja |
Seweryn
Użytkownik
Postów: 12
Miejscowość:
Data rejestracji: 22.12.11 |
Dodane dnia 26-12-2011 22:00 |
|
|
Misiek napisał/a:
btomek czy są jakieś realne zalety żółtych tablic? Jestem na etapie przemyśleń czy mojego prosiaka na takie nie wepchać... tylko jak na razie bardziej mi się białe widzą.
Mój kolega miał takie tablice w swoim autku. Pomijając nie kończącą się biurokrację, zalety i wady żółtych tablic są następujące:
Plusy:
+Brak konieczności dostosowywania pojazdu do polskich warunków technicznych - możemy zarejestrować bez przeróbek autko z USA, Australii czy UK z kierownicą po lewej, prawej stronie lub po środku.
+Przegląd "dożywotni" - jeden przegląd przy rejestracji na całe życie pojazdu.
+Zniżki na OC u niektórych ubezpieczycieli.
+Możliwość terminowego ubezpieczenia pojazdu np. na miesiąc czy pół roku.
+Zwolnienie z obowiązku ciągłości OC.
+Zwolnienie z opłaty recyklingowej.
+Wygląd tablic, które są one po prostu inne.
Minusy:
-Wydłużony proces rejestracji. Jest on koniecznością uzyskania: opinii rzeczoznawcy, białej karty i wpisu do ewidencji.
-Wyższe koszty rejestracji.
-Trudności ze sprzedażą za granicę. Przed sprzedażą musimy uzyskać zgodę konserwatora. Taka zgoda jest również konieczna (a przynajmniej była, jak dobrze pamiętam) na sam wyjazd pojazdem za granicę.
-Brak możliwości rejestracji na białe tablice. Raz zarejestrowany pojazd jako zabytkowy zostanie zabytkiem na zawsze.
Wybór należy do Ciebie . |
|
Autor |
RE: Cyrki z rejestracja |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 27-12-2011 08:56 |
|
|
Szczerze to bardziej interesuje mnie sytuacja gdybym się tym zabytkiem rozbił... co się wtedy dzieje. Wiadomo, że nie specjalnie, ale Porsche do wolnych aut nie należy a poślizgi itp się zdarzają... a chciałoby się czasem pościgać itp to wylądowanie na bandzie mogłoby się zdarzyć. Ale już nawet biorąc za przykład autko z forum - tamto zielone zabytkowe co wypadło na "reklamę" i skończyło z rozbitym bokiem. (finału historii nie znamy więc się nie wypowiadam co i jak). Ale co w takim przypadku robi właściciel albo co mogą mu zrobić?
Kwestia wykupienia AC na zabytek to chyba cięższa sprawa.
Reszta +/- jak najbardziej zgodna ze stanem faktycznym
Interesuje mnie także zagadnienie tablicy indywidualnej... ale z kolei żółtej czy jest coś takiego... i ile kosztuje? ktoś wie?
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: Cyrki z rejestracja |
Seweryn
Użytkownik
Postów: 12
Miejscowość:
Data rejestracji: 22.12.11 |
Dodane dnia 27-12-2011 11:33 |
|
|
[quote]Misiek napisał/a:
Szczerze to bardziej interesuje mnie sytuacja gdybym się tym zabytkiem rozbił... [quote]
W kwestii tablic indywidalnych to nie jestem pewien, czy oferowane są takie tablice jako zabytkowe.
Jeśli chodzi o ubezpieczenie, to w przypadku auta zabytkowego mamy znacznie większe szanse na odszkodowanie w wysokości realnej wartości pojazdu czy uszkodzeń, co w przypadku "zwykłego" auta zazwyczaj nie ma miejsca.
Myślę, że wykupienie AC na zabytek nie jest problemem, choć nie mam tutaj żadnych doświadczeń. |
|
Autor |
RE: Cyrki z rejestracja |
btomek
Użytkownik
Postów: 349
Miejscowość: Białystok
Data rejestracji: 23.05.11 |
Dodane dnia 28-12-2011 19:48 |
|
|
Co do żóltych tablic indywidualnych, raczej takowych nie ma.
Co do sensu posiadania żóltych blach, to świadczą przede wszystkim o oryginalności i stanie auta (choć są przykłady, że nie zawsze) podnosząc jego wartość, po drugie są to zawsze jakieś inne tablice niż mają wszyscy inni ujmując, iż koszt procedury uzyskania takowych tablic jest zbliżony do kosztu tablic indywidualnych.
Co do uszkodzenia pojazdu zabytkowego to o tym fakcie musimy zawiadomić wojewódzkiego konserwatora zabytków. Jeśli ktoś w nas przyp...oli to w tym przypadku na naszą korzyść nie występuje chyba pojęcie szkody całkowitej , jeśli sami nabroimy to chyba z własnej kieszeni musimy doprowadzić auto do stanu poprzedniego. Istnieje również pojęcie dotacji na dofinansowanie prac restauratorskichw wysokości do 50% poniesionych nakładów.
I jeszcze ciekawostka: kto niszczy lub uszkadza zabytek podlega karze pozbawienia wolności do 5 lat.
Dla zainteresowanych więcej info na tej stronie: http://weteranszos.pl/zolte-tablice
924S '86 wpisany do Rejestru Zabytków
Edytowane przez btomek dnia 28-12-2011 20:08 |
|
Autor |
RE: Cyrki z rejestracja |
simon
Użytkownik
Postów: 58
Miejscowość: Gliwice
Data rejestracji: 22.10.10 |
Dodane dnia 29-12-2011 07:26 |
|
|
Seweryn napisał/a:
-Trudności ze sprzedażą za granicę. Przed sprzedażą musimy uzyskać zgodę konserwatora. Taka zgoda jest również konieczna (a przynajmniej była, jak dobrze pamiętam) na sam wyjazd pojazdem za granicę.
Przepisy się zmieniły. Obecnie trzeba mieć taką zgodę jeśli samochód ma więcej niż 50 i jego wartość jet wyższa niż 32 000 złotych.
BONANZA GT
____________
928 S2 |
|
Autor |
RE: Cyrki z rejestracja |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 29-12-2011 09:07 |
|
|
polecam - Ustawa o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami:
http://www.arslege.pl/ustawa-o-ochronie-zabytkow-i-opiece-nad-zabytkami/k175/
Art. 4. Pojęcie ochrony zabytków
Ochrona zabytków polega, w szczególności, na podejmowaniu przez organy administracji publicznej działań mających na celu:
1) zapewnienie warunków prawnych, organizacyjnych i finansowych umożliwiających trwałe zachowanie zabytków oraz ich zagospodarowanie i utrzymanie;
2) zapobieganie zagrożeniom mogącym spowodować uszczerbek dla wartości zabytków;
3) udaremnianie niszczenia i niewłaściwego korzystania z zabytków;
4) przeciwdziałanie kradzieży, zaginięciu lub nielegalnemu wywozowi zabytków za granicę;
5) kontrolę stanu zachowania i przeznaczenia zabytków;
6) uwzględnianie zadań ochronnych w planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz przy kształtowaniu środowiska.
Art. 5. Pojęcie opieki nad zabytkiem
Opieka nad zabytkiem sprawowana przez jego właściciela lub posiadacza polega, w szczególności, na zapewnieniu warunków:
1) naukowego badania i dokumentowania zabytku;
2) prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich i robót budowlanych przy zabytku;
3) zabezpieczenia i utrzymania zabytku oraz jego otoczenia w jak najlepszym stanie;
4) korzystania z zabytku w sposób zapewniający trwałe zachowanie jego wartości;
5) popularyzowania i upowszechniania wiedzy o zabytku oraz jego znaczeniu dla historii i kultury.
Art. 10. Zabytek ruchomy
1. Do rejestru wpisuje się zabytek ruchomy na podstawie decyzji wydanej przez wojewódzkiego konserwatora zabytków na wniosek właściciela tego zabytku.
2. Wojewódzki konserwator zabytków może wydać z urzędu decyzję o wpisie zabytku ruchomego do rejestru w przypadku uzasadnionej obawy zniszczenia, uszkodzenia lub nielegalnego wywiezienia zabytku za granicę albo wywiezienia za granicę zabytku o wyjątkowej wartości historycznej, artystycznej lub naukowej.
Art. 13. Przesłanki skreślenia zabytku z rejestru
1. Zabytek wpisany do rejestru, który uległ zniszczeniu w stopniu powodującym utratę jego wartości historycznej, artystycznej lub naukowej albo którego wartość będąca podstawą wydania decyzji o wpisie do rejestru nie została potwierdzona w nowych ustaleniach naukowych, zostaje skreślony z rejestru.
2. Przepis ust. 1 stosuje się do skreślenia z rejestru części zabytku.
3. Z rejestru skreśla się otoczenie zabytku, w przypadku skreślenia z rejestru tego zabytku.
4. Z rejestru skreśla się również zabytek, który:
1) (uchylony);
2) został wpisany do inwentarza muzeum;
3) wszedł w skład narodowego zasobu bibliotecznego.
5. Skreślenie z rejestru następuje na podstawie decyzji ministra właściwego do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego.
6. Postępowanie w sprawie skreślenia zabytku z rejestru wszczyna się z urzędu bądź na wniosek właściciela zabytku lub użytkownika wieczystego gruntu, na którym znajduje się zabytek nieruchomy.
Art. 28. Obowiązek zawiadomienia wojewódzkiego konserwatora zabytków o uszkodzeniach, zagrożeniach i zmianach dotyczących zabytku
Niezależnie od obowiązków wynikających z opieki nad zabytkami, określonych w art. 5, właściciel lub posiadacz zabytku wpisanego do rejestru lub zabytku znajdującego się w wojewódzkiej ewidencji zabytków zawiadamia wojewódzkiego konserwatora zabytków o:
1) uszkodzeniu, zniszczeniu, zaginięciu lub kradzieży zabytku, niezwłocznie po powzięciu wiadomości o wystąpieniu zdarzenia;
2) zagrożeniu dla zabytku, niezwłocznie po powzięciu wiadomości o wystąpieniu zagrożenia;
3) zmianie miejsca przechowania zabytku ruchomego w terminie miesiąca od dnia nastąpienia tej zmiany;
4) zmianach dotyczących stanu prawnego zabytku, nie później niż w terminie miesiąca od dnia ich wystąpienia lub powzięcia o nich wiadomości.
Art. 50. Zagrożenie zabytku ruchomego
1. W przypadku wystąpienia zagrożenia dla zabytku ruchomego wpisanego do rejestru, polegającego na możliwości jego zniszczenia, uszkodzenia, kradzieży, zaginięcia lub nielegalnego wywiezienia za granicę, wojewódzki konserwator zabytków może wydać decyzję o zabezpieczeniu tego zabytku w formie ustanowienia czasowego zajęcia do czasu usunięcia zagrożenia.
2. Czasowe zajęcie zabytku ruchomego polega na przekazaniu go, w zależności od rodzaju zabytku, do muzeum, archiwum lub biblioteki.
3. W przypadku wystąpienia zagrożenia dla zabytku nieruchomego wpisanego do rejestru, polegającego na możliwości jego zniszczenia lub uszkodzenia, starosta, na wniosek wojewódzkiego konserwatora zabytków, może wydać decyzję o zabezpieczeniu tego zabytku w formie ustanowienia czasowego zajęcia do czasu usunięcia zagrożenia. Przepisy o gospodarce nieruchomościami stosuje się odpowiednio.
4. Jeżeli nie jest możliwe usunięcie zagrożenia, o którym mowa w ust. 1 lub 3:
1) zabytek ruchomy może być przejęty przez wojewódzkiego konserwatora zabytków, w drodze decyzji, na własność Skarbu Państwa, z przeznaczeniem na cele kultury, oświaty lub turystyki, za odszkodowaniem odpowiadającym wartości rynkowej tego zabytku;
2) zabytek nieruchomy może być na wniosek wojewódzkiego konserwatora zabytków wywłaszczony przez starostę na rzecz Skarbu Państwa lub gminy właściwej ze względu na miejsce położenia tego zabytku, w trybie i na zasadach przewidzianych w przepisach o gospodarce nieruchomościami.
Art. 108. Niszczenie lub uszkadzanie zabytku
1. Kto niszczy lub uszkadza zabytek, podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.
2. Jeżeli sprawca czynu określonego w ust. 1 działa nieumyślnie, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.
3. W razie skazania za przestępstwo określone w ust. 1 sąd orzeka, a w razie skazania za przestępstwo określone w ust. 2 sąd może orzec, nawiązkę na wskazany cel społeczny związany z opieką nad zabytkami w wysokości od trzykrotnego do trzydziestokrotnego minimalnego wynagrodzenia.
Art. 110. Nienależyte zabezpieczenie zabytku
1. Kto będąc właścicielem lub posiadaczem zabytku nie zabezpieczył go w należyty sposób przed uszkodzeniem, zniszczeniem, zaginięciem lub kradzieżą, podlega karze aresztu, ograniczenia wolności albo grzywny.
2. W razie popełnienia wykroczenia określonego w ust. 1 można orzec nawiązkę do wysokości dwudziestokrotnego minimalnego wynagrodzenia na wskazany cel społeczny związany z opieką nad zabytkami.
Art. 113. Niepowiadomienie konserwatora zabytków o uszkodzeniu, zagrożeniu lub zmianach w zabytku
1. Kto będąc właścicielem lub posiadaczem zabytku wpisanego do rejestru lub innego zabytku znajdującego się w wojewódzkiej ewidencji zabytków nie powiadomi wojewódzkiego konserwatora zabytków o:
1) uszkodzeniu, zniszczeniu, zaginięciu lub kradzieży zabytku niezwłocznie po powzięciu wiadomości o wystąpieniu zdarzenia,
2) zagrożeniu dla zabytku niezwłocznie po powzięciu wiadomości o wystąpieniu zagrożenia,
3) zmianie miejsca przechowania zabytku ruchomego, w terminie miesiąca od dnia nastąpienia tej zmiany,
4) zmianach dotyczących stanu prawnego zabytku, nie później niż w terminie miesiąca od dnia ich wystąpienia lub powzięcia o nich wiadomości
- podlega karze grzywny.
2. W razie popełnienia wykroczenia określonego w ust. 1 można orzec nawiązkę do wysokości dwudziestokrotnego minimalnego wynagrodzenia na wskazany cel społeczny związany z opieką nad zabytkami.
Art. 117. Prowadzenie prac bez zezwolenia
Kto bez pozwolenia albo wbrew warunkom pozwolenia prowadzi prace konserwatorskie, restauratorskie, roboty budowlane, badania konserwatorskie lub architektoniczne przy zabytku wpisanym do rejestru lub roboty budowlane w jego otoczeniu albo badania archeologiczne, podlega karze grzywny.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: Cyrki z rejestracja |
michal951
Użytkownik
Postów: 907
Miejscowość: Szczecin
Data rejestracji: 03.12.11 |
Dodane dnia 11-01-2012 16:47 |
|
|
No i dzis o 12 dostalem tablice, oczywiscie Anglia i porsche centrum olali naszych urzednikow nie dajac odp na wysylane pisma, jak sie okazalo nie bylo juz przeciwskazan zeby zarejesterowac to z data 1 rej.01,01.2002?
Nie wiem tylko czemu nie mogli tak odrazu zamiast wprowadzac mnie w stan w ktorym przez miesiac myslem o obrzuceniu szczecinskiego urzedu granatami.
out
924,944,944(3.0 vario),968,993
In
951
Edytowane przez michal951 dnia 11-01-2012 16:47 |
|
Autor |
RE: Cyrki z rejestracja |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 11-01-2012 23:18 |
|
|
Gratulacje
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
|
|
|