Autor |
Prosiaki 924 |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 26-12-2011 12:07 |
|
|
A taki lużny temacik... nie wiem czy to jakaś tendencja ale na Alledrogo zaczynają się 924 konczyć... tzn aktualnie są "niby" dwa.
http://allegro.pl/porsche-924-14668
Ciekawe czy jesli sytuacja się utrzyma.. ceny coś się ruszą
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: Prosiaki 924 |
KRAZ
Użytkownik
Postów: 532
Miejscowość:
Data rejestracji: 10.05.06 |
Dodane dnia 26-12-2011 12:31 |
|
|
moim skromnym zdaniem to bardzo dobrze.
. |
|
Autor |
RE: Prosiaki 924 |
rolo
Użytkownik
Postów: 1152
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 03.08.11 |
Dodane dnia 26-12-2011 12:45 |
|
|
Też się nad tym zastanawiam. Macie większe doświadczenie: czy to nie jest przypadkiem tak, że zimą jest mniejsza podaż?
924 '84 2.0 125 KM |
|
Autor |
RE: Prosiaki 924 |
Bluebird Tomek
Użytkownik
Postów: 1826
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 15.04.09 |
Dodane dnia 26-12-2011 12:47 |
|
|
Moim zdaniem to kwestia przypadku, generalnie styczeń-luty to mały ruch w handlu aut więc pewnie nic się nie zmieni, ale na wiosnę znowu będzie więcej ofert. Ceny 924/944 myślę, że nie będą się zmieniać, za to w szoku jestem jak szybko zaczynają tanieć pierwsze boxstery. Jak kupowałem swojego 924, czyli 3 lata temu to najtańsze były po 45-50k, teraz są 30% niżej.
|
|
Autor |
RE: Prosiaki 924 |
tetsumaru
Użytkownik
Postów: 1093
Miejscowość: Łódż
Data rejestracji: 17.11.09 |
Dodane dnia 26-12-2011 13:16 |
|
|
Ja juz widzialem Boxstera za 18 kpln . Szybko poszedl do ludzi . Powoli cena za Boxs-a z pierwszych lat produkcji zaczyna oscylowac w granicach 25 - 30 kpln .
Z tego co widac to Box-y i 996 ogolnie rzecz biorac zaczynaja radykalnie taniec . Spowodowane jest to chyba tym ze wyprodukowano ich naprawde w duzej ilosci .
944 , 968 , 993 ,928 itp powoli zaczynaja drozec i nie ma sie czemu dziwic .
Zadbane 914 w dobrej cenie to juz jest chyba marzenie scietej glowy .
924 stanely chyba w miejscu . Jeszcze troche ich pojdzie na czesci i ceny zaczna powoli rosnac .
Jest :
944 2,7 1982 czerwony
944 2,5 1986 biały
928 S4 1990 srebrny
Było :
944 2,5 1984 czerwony
Edytowane przez tetsumaru dnia 26-12-2011 13:17 |
|
Autor |
RE: Prosiaki 924 |
drwal
Administrator
Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06 |
Dodane dnia 26-12-2011 17:55 |
|
|
martwy sezon na takie auta. Wszystko wróci do normy od marca
Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87 |
|
Autor |
RE: Prosiaki 924 |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 26-12-2011 19:11 |
|
|
bluebird i drwal: +1
Mamy powtórkę z historii (którąś z kolei). Szybko wróci do 'normy'
BTW. Aktualnie mamy chyba 1szt. 924 na allegro
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: Prosiaki 924 |
sufjaf
Użytkownik
Postów: 251
Miejscowość: Orzesze
Data rejestracji: 18.07.07 |
Dodane dnia 26-12-2011 21:18 |
|
|
Jeżeli ktoś poszukuje 924 w dobrym stanie to moje prosię jest nadal na sprzedaż, tylko jakoś niechętnie się z nim rozstaję...
___________________________
Sufjaf eee.. znaczy Tomek
911 996 '05 targa
boxster 987 '05
supra MKIII 4.0 V8 Lexus power
Mercedes W202
Audi A4 Cabrio quattro 3.0 ASN
Allroad BAU
hmm Peugeot 508 |
|
Autor |
RE: Prosiaki 924 |
Piciek
Użytkownik
Postów: 8
Miejscowość:
Data rejestracji: 27.12.11 |
Dodane dnia 27-12-2011 22:37 |
|
|
Witam.
Nie chciałbym zakładać nowego tematu, a moje zapytanie dotyczy toczącej tu rozmowy.
Dlaczego ludzie mają kupować 924? Dla was to zapewne lepiej, że jeździ tego jak najmniej, koniec końców w sumie o to tutaj chodzi, żeby co krok takiego Porsche nie zobaczyć.
924 interesuję się od pół roku. Mój sąsiad ma 924, którym wcale nie jeździ. Teraz mam okazję kupić to cacko po znajomościach, ale nasuwa się główne pytanie. Czy ja rzeczywiście chcę ten samochód kupić?
Sąsiad ma zadbanego 924 w Turbo i może mi opchnąć za 7.000zł (nie szukajcie na allegro, bo autko jest "not for sale" )
Jednak gdy przychodzi co do czego, człowiek się zastanawia, bo 7.000 to jednak kupa kasy.
924 strasznie mnie jara, czuję że ma to coś i ze do siebie pasujemy. Dlaczego jeszcze, mam wybrać ją a nie coś młodszego?
Pytanie z serii, w których każdy może wyrazić swoje zdanie. Bardzo mi to pomoże.
Edytowane przez Piciek dnia 27-12-2011 22:48 |
|
Autor |
RE: Prosiaki 924 |
tetsumaru
Użytkownik
Postów: 1093
Miejscowość: Łódż
Data rejestracji: 17.11.09 |
Dodane dnia 27-12-2011 22:49 |
|
|
Jezeli faktycznie to turbo to jak za 7 kpln to jest darmo .
Zrób fotki prosiaka , a w szczegolnosci komora silnika i fotka turbiny od spodu auta .
Reszte ocenia znawcy tematu turbo .
Jest :
944 2,7 1982 czerwony
944 2,5 1986 biały
928 S4 1990 srebrny
Było :
944 2,5 1984 czerwony |
|
Autor |
RE: Prosiaki 924 |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 27-12-2011 23:05 |
|
|
Zadbane 924 w Turbo... jeśli faktycznie takie jest... to za 7000zł to po prostu śmiesznie niska cena i okazja jakich mało. W granicach normalnego budżetu na takie auto zostałoby jeszcze troszkę kasy na "remont" w razie czego - bo to niezbyt tania i prosta sprawa. Zwykłe 924 są relatywnie proste, tanie w utrzymaniu i dobrze dbane nie psują się. 924 Turbo z kolei jest bardziej podatne na uszkodzenia, a koszty remontu lub części idą w setki jak nie tysiące. A części w PL raczej nigdzie nie kupisz, bo tego praktycznie nikt nie ma a jeśli ma to też ceny będą dużeeeee.
Najczęściej sypały się skrzynie biegów - same z siebie. Na drugim miejscu silniki - turbina, spalanie stukowe, zawór wastegate, pękające muszle turbin, pękające kolektory wydechowe... silnik kolizyjny więc dbanie o rozrząd to podstawa - a że nie jest rewelacyjnie osłonięty to łapie syf.
Sprzęgło praktycznie jak w 944 - czyli te 1500zł za tarczę można dać.
Hamulce nowy zestaw ok 2000zł
Wnętrze i buda jak w 924 więc korozja tylko w kilku stałch punktach a reszta jak nie bita wytrzyma dożywotnio chyba
To tak z grubsza plusy posiadania Turbo
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli
Edytowane przez Misiek dnia 27-12-2011 23:10 |
|
Autor |
RE: Prosiaki 924 |
vip3r
Użytkownik
Postów: 6075
Miejscowość: Wolica (k.W-wy/Janek)
Data rejestracji: 23.10.06 |
Dodane dnia 27-12-2011 23:29 |
|
|
@Piciek - wszystko zależy od stanu, ale jeżeli faktycznie zadbane to 7000 to stanowczo poniżej ceny rynkowej - do tego mało ich się wogóle pokazuje do sprzedaży a jak zerkniesz na niemieckie ogłoszenia to zrozumiesz że to złoty interes (naturalnie cały czas nie zapominajmy o tym że stan najważniejszy) i ciężko stracić.
nie dziw się ale aż trudno uwierzyć w taką okazję... za taką cenę trudno znaleźć porządne N/A jak jeszcze dasz fotki i napiszesz że stan faktycznie bez zarzutu i że deska nie popękana to zaraz zacznie się licytacja na forum
968 Cabrio http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=11503
911 i reszta http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=10460
FANTY do spylenia/zamiany : http://olx.pl/oferty/uzytkownik/2whg/ |
|
Autor |
RE: Prosiaki 924 |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 28-12-2011 00:13 |
|
|
Piciek - koledzy powyżej podali Ci w zasadzie główny powód, dla którego warto kupić akurat ten model, który opisałeś: bo cena jest bardzo niska.
Ale chyba nie do końca o taką radę Ci chodziło.
Moim zdaniem na Twoje pytanie nie ma jedynej słusznej odpowiedzi. Nikt Ci jej nie poda. Sam musisz zdecydować, czy chcesz...
Musisz mieć pewność i przekonanie, że to jest to! Jeśli nie ma zauroczenia, to nie warto się angażować
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: Prosiaki 924 |
Piciek
Użytkownik
Postów: 8
Miejscowość:
Data rejestracji: 27.12.11 |
Dodane dnia 28-12-2011 00:27 |
|
|
Mam wątpliwości czy to, rzeczywiście Turbo. Autko teraz stoi u rodziców sąsiada, dlatego nie mam do niego dojścia. Sąsiad udostępnił mi jednak ciekawe papiery. Oryginalny "pokrowiec" a w nim:
Czerwona instrukcja obsługi "Porsche 924, 924 Turbo Betriebsanleitung '80 Pflegepass, Garantie Pflegepass"
Service
Zielono-biały papier "Fahrzeugbrief"
Żółto-biały papier ADAC
i zielona kartka Abmeldebescheinigung...
W tym zielono-białym nie ma nic o turbo, a instrukcja pewnie powstała taka sama do 924 i do 924 turbo dlatego są obydwa wypisane na okładce.
Z tego zielono-białego na pewno można odczytać wiele informacji, które nam pomogą. Silnik na pewno 1960, ale nic nie widzę o liczbie koni.
Z tego co napisał Misiek widzę, ze chyba lepiej jeśli się okaże bez Turbo.
Edytowane przez Piciek dnia 28-12-2011 00:34 |
|
Autor |
RE: Prosiaki 924 |
vip3r
Użytkownik
Postów: 6075
Miejscowość: Wolica (k.W-wy/Janek)
Data rejestracji: 23.10.06 |
Dodane dnia 28-12-2011 00:42 |
|
|
Piciek napisał/a:
Z tego co napisał Misiek widzę, ze chyba lepiej jeśli się okaże bez Turbo.
no nie
7kpln za n/a to nie taka super okazja. ( zalezy od stanu)
968 Cabrio http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=11503
911 i reszta http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=10460
FANTY do spylenia/zamiany : http://olx.pl/oferty/uzytkownik/2whg/
Edytowane przez vip3r dnia 28-12-2011 00:43 |
|
Autor |
RE: Prosiaki 924 |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 28-12-2011 01:39 |
|
|
Za 7k zł 924 2.0 n/a powinno moim zdaniem nie mieć przede wszystkim patentów.
Dużych napraw blacharskich/lakierniczych. Środek kompletny w stanie dobrym/zadbanym.
Takie byłyby moje wymagania, oczywiście wszystko sprawne (może poza drobnostkami).
Jak będziesz miał możliwość, jedź zobaczyć auto i przejedź się. Poczujesz to albo nie.
Tak jak Simprez napisał Teraz jeszcze masz szansę po suchym, choć po śniegu
też jest wielka frajda ale może jednak nie na pierwszą jazdę.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Prosiaki 924 |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 28-12-2011 06:09 |
|
|
Jeśli to możliwe to może w papierach będzie gdzieś VIN auta. Jeśli miałby postać WPOZZZ93ZB100000 - gdzie będą zaznaczone cyfry to powinno być Turbo. Jeśli będzie coś w stylu: WPOZZZ92ZB400000 - to będzie to zwykłe 924 albo przynajmniej buda będzie z 924 - bo silnik z turbo zawsze można sobie przełożyć.
Jeśli 7tyś za 924 to już trzeba dobrze auto obejrzeć, jak za 924 Turbo to cena okazyjna.
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli
Edytowane przez Misiek dnia 28-12-2011 06:10 |
|
Autor |
RE: Prosiaki 924 |
drwal
Administrator
Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06 |
Dodane dnia 28-12-2011 08:44 |
|
|
od razu ci powiem, że jeśli nie ma fahrzeugschein, takiego małego papierka i jeśli auto nie jest na polskich blachach, to na białe go nie zarejestrujesz.
No chyba, że ma blachy pl, to nie ma tematu.
Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87 |
|
Autor |
RE: Prosiaki 924 |
Piciek
Użytkownik
Postów: 8
Miejscowość:
Data rejestracji: 27.12.11 |
Dodane dnia 28-12-2011 13:26 |
|
|
Misiek napisał/a:
Jeśli miałby postać WPOZZZ93ZB100000 - gdzie będą zaznaczone cyfry to powinno być Turbo. Jeśli będzie coś w stylu: WPOZZZ92ZB400000 - to będzie to zwykłe 924
Nie mogę znaleźć, chyba nie ma w papierach. Mam nr podwozia, Komm-Nr i numer produkcji. Da się po nich coś rozszyfrować?
Jest jakieś Turbo na forum i podpowie jak w papierach sprawdzić czy mam do czynienia z wersją Turbo?
"Plus jest taki że nie trzeba się zastanawiać gdzie pomidory czy jabłka są tańsze.... i tak jak podliczyć benzynę najtaniej wyjdzie robić zakupy tam gdzie najbliżej." - vip3r |
|
Autor |
RE: Prosiaki 924 |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 28-12-2011 13:42 |
|
|
Piciek napisał/a:
Misiek napisał/a:
Jeśli miałby postać WPOZZZ93ZB100000 - gdzie będą zaznaczone cyfry to powinno być Turbo. Jeśli będzie coś w stylu: WPOZZZ92ZB400000 - to będzie to zwykłe 924
Nie mogę znaleźć, chyba nie ma w papierach. Mam nr podwozia, Komm-Nr i numer produkcji. Da się po nich coś rozszyfrować?
Jest jakieś Turbo na forum i podpowie jak w papierach sprawdzić czy mam do czynienia z wersją Turbo?
Ja mam wersję Turbo i napisałem Ci powyżej po czym odróżnić ją od zwykłego 924 w papierach.
Po VIN-ie czyli po Vehicle Identification Number - jest to numer nadwozia - jak to napisałeś "podwozia". Po nim najprościej rozszyfrować co to za auto - o ile nie było z tym numerem jakichś kombinacji. Powinien być taki jak napisałem powyżej (tzn taka formuła albo coś bardzo podobnego - bo może mamy tu wersję USA gdzie VIN był lekko inny)
Tyle da się powiedzieć po papierach W których jak to w polskich realiach można spodziewać się wszystkiego - np 944 zarejestrowane jako 924 albo różne takie.
Może być to też starsze 924 - wtedy VIN byłby mniej więcej taki : 92400001 ale Turbo takich VIN-ów nie miały
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|